Вагони дерайлираха, БДЖ-шефът готов за оставка
Възнамерявам да подам оставка, след като приключат следствените действия по днешния инцидент на гара Септември.
59
162
Това заяви по БНР изпълнителният директор на БДЖ Пенчо Попов, цитиран от БГНЕС. Той пристигна на гара Септември, където тази сутрин около 11.30 ч. три вагона от бързия влак "Чайка" по линията Бургас-София дерайлираха.
Във влака пътуваха 172 пътници, но няма пострадали, тъй като вагоните не са се обърнали.
По думите на Попов инцидентите с влакове са зачестили и би искал да поеме отговорността си. Той ще подаде оставка, само ако се докаже организационна вина при инцидента на гара Септември, а не техническа, уточни по-късно БДЖ шефът пред "Фокус".
На 4 октомври между гарите Драгоил и Драгоман международният влак от Белград за София и служебен влак на БДЖ се удариха челно малко преди 8 часа на изхода от гара Драгоил. При удара бяха ранени 26 души.
По повод днешния случай Попов заяви:
"Последните три вагона са дерайлирали вследствие повреда на локомотива, дерайлира третият вагон и повлича останалите. Локомотивът е проверяван вчера и моите съмнения са за некачествено извършен ремонт, вчера влакът е излязъл от депо, но някой не си е свършил работата".
По думите му всичките возила, които се движат, имат сертификат за безопасност, а локомотивът на този влак е имал сертификат, който ще изтече през 2013 година.
"Моето съмнение е за човешка немарливост. Не може вчера да излезе от ремонт на тези детайли, които са се развалили и да се случи такова нещо", категоричен бе изпълнителният директор на БДЖ. Според Попов пътниците не са пострадали, но са били сериозно изплашени от случилото се, тъй като вагоните се наклонили в различна посока.
По-рано бе съобщено, че движението с ниска скорост на композицията е предотвратило по-сериозни щети и човешки жертви. Влакът се е движил с малка скорост при навлизане в гарата и поради това металният капак на редуктора, който се е откъртил от локомотива, е завлякъл само колелата на третия вагон и е довел до дерайлирането на последните три вагона.
Доказателство за техническия проблем са множество скъсани болтове на мястото на редуктора, предаде "Фокус". Сериозно са повредени два от вагоните, като за момента не може да бъде фиксирана точната стойност на материалните щети. Увредени са и около 50 метра железен път. Сутринта преди тръгване влакът е преминал през задължителните технически проверки, но не е установен технически проблем.
"Ако бъде доказано, че има човешка грешка при пускането му в движение ще бъдат предприети най-тежките наказания или уволнения", каза още Пенчо Попов.
Движението на гара Септември бе спряно през целия ден и бе възстановено към 19 ч., съобщиха от Министерство на транспорта, цитирани от Фокус.
*Текстът е актуализиран към 19.20 ч.
Във влака пътуваха 172 пътници, но няма пострадали, тъй като вагоните не са се обърнали.
По думите на Попов инцидентите с влакове са зачестили и би искал да поеме отговорността си. Той ще подаде оставка, само ако се докаже организационна вина при инцидента на гара Септември, а не техническа, уточни по-късно БДЖ шефът пред "Фокус".
На 4 октомври между гарите Драгоил и Драгоман международният влак от Белград за София и служебен влак на БДЖ се удариха челно малко преди 8 часа на изхода от гара Драгоил. При удара бяха ранени 26 души.
По повод днешния случай Попов заяви:
"Последните три вагона са дерайлирали вследствие повреда на локомотива, дерайлира третият вагон и повлича останалите. Локомотивът е проверяван вчера и моите съмнения са за некачествено извършен ремонт, вчера влакът е излязъл от депо, но някой не си е свършил работата".
По думите му всичките возила, които се движат, имат сертификат за безопасност, а локомотивът на този влак е имал сертификат, който ще изтече през 2013 година.
"Моето съмнение е за човешка немарливост. Не може вчера да излезе от ремонт на тези детайли, които са се развалили и да се случи такова нещо", категоричен бе изпълнителният директор на БДЖ. Според Попов пътниците не са пострадали, но са били сериозно изплашени от случилото се, тъй като вагоните се наклонили в различна посока.
По-рано бе съобщено, че движението с ниска скорост на композицията е предотвратило по-сериозни щети и човешки жертви. Влакът се е движил с малка скорост при навлизане в гарата и поради това металният капак на редуктора, който се е откъртил от локомотива, е завлякъл само колелата на третия вагон и е довел до дерайлирането на последните три вагона.
Доказателство за техническия проблем са множество скъсани болтове на мястото на редуктора, предаде "Фокус". Сериозно са повредени два от вагоните, като за момента не може да бъде фиксирана точната стойност на материалните щети. Увредени са и около 50 метра железен път. Сутринта преди тръгване влакът е преминал през задължителните технически проверки, но не е установен технически проблем.
"Ако бъде доказано, че има човешка грешка при пускането му в движение ще бъдат предприети най-тежките наказания или уволнения", каза още Пенчо Попов.
Движението на гара Септември бе спряно през целия ден и бе възстановено към 19 ч., съобщиха от Министерство на транспорта, цитирани от Фокус.
*Текстът е актуализиран към 19.20 ч.