Влезе в сила забраната за стари коли в центъра на София
Ограничението действа, но шофьорите нарушители няма да знаят, че са санкционирани, каза кметът Терзиев и добави, че те ще бъдат хващани чрез камерите
Обратно в новинатаКоментари - Влезе в сила забраната за стари коли в центъра на София | Днес.dir.bg
Коментари
Ами ще продължа... докато дишам. Разбира се, че това момче не е виновно за престъпленията на дядо си. Разбира се! Но парите му идват оттам. Хубаво... не идват оттам Хубаво...нямало е ВКР... Хубаво... ние сме идиоти! Гот ли вие е да сте ... да сме идиоти? Те вече не убиват. Те управляват нашата София. А ние не сме идиоти!
събуждам сеи очаквам някакъв свеж изчистен от изгорели газови емисии въздух !на границата съм на тн малък ринг в София!НаОпълченска !От едната страна където е забраната един съсед в двора си форсира дизела нещо пуши!А аз от другата страна на улицан(та се чудя как да обиколя прословутия ринг!да ама не!много такива като мен се чудят как и по коя улица да преминат!
Пак не случихме на управници ! Тази наредба е пълна олигофрения .... Ограничават движението на старите коли но количеството на "емисии" ОСТАВАТ !
В България, за съжаление, постоянно се въвеждат неефективни и недомислени регулации, които на всичкото отгоре не са подготвени като хората (справка - все още нефункциониращата система за видео-контрол на нискоемесионната зона и почти липсващата разяснителна кампания). Вместо да въвеждат подобни забрани за редовите граждани, могат да помислят за ограничаване на тежкотоварния трафик (например, забрана за влизане на товарни автомобили /над 4.5 тона/ под ЕВРО 4 в по-голямата част на града през цялата година), в комбинация с мащабно разширяване на пешеходните зони в центъра (цялата зона от партийния дом до университета и от операта до френската гимназия и зоната на НДК може съвсем спокойно да стане почти изцяло пешеходна, с оставени достъпни няколко малки улици на ключови места, за да има гарантирана достъпност за линейки, пожарна, полиция, социален транспорт и т.н. /справка - Виена/). И, разбира се, човек да има възможност да си купи достъп до зоната за замърсяващия товарен автомобил (например, такса в размер на 80 лв./ден с възможни не повече от 20-30 достъпа на година). Също, повечето засегнати автомобили от забраната в момента плащат сравнително ниски общински данъци (20 - 100 лв. на година). Какво пречи по-старите замърсяващи автомобили да се обложат с по-високи данъци? По този начин голяма част от автомобилите ще отпаднат по естествен път, без да се налагат забрани. Също, трябва да има регулация за исторически и ретро автомобили - те трябва да са изключени от подобни забрани. Въобще, трябва да се седне и да се помисли като хората. :)
Вчера по случайност се засяках със състудент работещ във държавният сектор. Обясних му какво е това чудо колация, а той ми обясни защо ИТ работещ във държавният сектор трябва да взима по-голяма заплата от мен
Браво на българите. Кой каза, че българина е беден? Щом не му пука да наруши закон и да си плати... Това го няма Н И К Ъ Д Е
Това добре, центърът ще е празен, защото "успелият" българин - върл антикомунист, кара предимно трошки на по минимум 30 години. Но ако наистина искаме да намалим замърсяването, градският транспорт трябва да е безплатен за Софиянци. В противен случай задръстванията ще стават все повече покрай центъра, а трошките ще бълват все повече мръсотия. И ще гледаме по един човек в таратайката си, защото все пак му е по-евтино от 2 билетчета за две превозни средства на ден, примерно.
Вместо да минеш през центъра за 15 минути сега ще обикаляш 1 час около него. Познайте колко ще се "изчисти" въздуха.
Забраната публикувана ли е в Държавен вестник?
Искат Тупаните да ми обяснят че : 4 литров дизел на Ауди от 2010 гори 15 литра реадско ПО-ЕКОЛОГИЧНО от изгорените 7 литра от Голф 3 ТДИ 90 коня
Айде ръждоноса извън центъра. Искаш да кажеш, че голф 3 е по-екологичен от голф 8?
Бих се съгласил,ако глобите и таксите отиват за безплатен градски транспорт. Лошия пршмер е синя и зелена зона - парите се присвояват и нищо не се прави за безплатни паркинги,като положението е по-лошо отколкото преди въвеждането на зоните за паркиране
Забранете всички дизели по стари от 11 години... И спрете всички димящи автобуси .
софийски Елизиум. Знч ако кола на 30 години се движи по първата пряка извън Елизиума газовете не влизат с въздуха
София най-после трябва за заприлича поне малко на другите европейски столици. Инфраструктура, околна среда и т.н. Африканските столици вече изглеждат по-добре.
днес колите първа категория, утре втора и така накрая само автомобили които са на началниците!! РОБИИИИ БЪЛГАРСКИ!!
Важното е че няма ограничения за камините. Какъв кеф е да напалиш камината с дебели цепеници и навън да вали пухкав сняг... И да си налееш чаша червен изумруд... Ех-х-ххххх
Някои отгоре биха искали 0 емисии в целия ес, но за целта ще трявба да се върнем в пещерни времена. А тази забрана ще ощети и ще стъжни живота на бая народ, но кой го е грижа, със сигурност не този, който не спазва никакви наредби или е "велможа" извън закона.
Шиб@ният Български съд замота делото срещу тази скапана Наредба! Отлагаха го няколко пъти, последно за 2ри Февруари, ден на $урви и Курв@ри. Затова на съда рейтинга му е 11%, а на Управниците още по-ниско
"Ограничението действа, но шофьорите нарушители няма да знаят, че са санкционирани, каза кметът Терзиев" Тя и майка му не е знаела, че са я н....ли докато не е родила един кретен.
“Камери има, но автоматичният софтуер не работи,” Държавата на IT-тата. И проститутките.
Те истинските ИТ-та са в частният сектор и правят пачки. с държавата работят само най-некадърните...
москвичи и жигулита от пределите на столицата ни , какво само ще ми навяват соц. носталгия и копнеж по бай тошо.
Камерата как ще хване годината на производство? Например полицейските астри но с дизелов двигател се правеха от 1998-ма до 2005-та.
Като си снима стилера от пункта за прегледи и той е I-ва категория ти пращат честитка.
Та се сега се пита.? Бензин+газ 95г. Вчера минала на преглед ЕКО2 стикер, ще има ли глоба. Екото ли е важно или годината. Иначе с Дизела Еко3.
Следващото решение трябва да бъде всички коли, които попадат под ограниченията и домуват в центъра да нямат право да излизат от там. Щото ще замърсяват въздуха на останалите, които живеят извън Центъра.
Кмета ходи с шапка Boss която струва колкото половин кола. Такъв кмет си избрахте
кенефи въведе това , още от миналата година.... кво ревеш по шапка босс.
Вместо да се направи както трябва, и на техническия преглед да се мери реалното замърсяване, категоризацията се прави на ниво година на производство. Избушен таралясник, произведен 2014-та, с махнат или нефункциониращ катализатор (защото и за това никъде никой технически преглед не проверява), замърсява много повече от кола, произведена през 2000 година, която е тенически изправна. И резултата е, че всички ние дишаме черни облаци дим. Хубава работа, но пак направена за съжаление "по нашенски"
Ако автомобиля отговаря на вредности на еко групата си според производство може и да си е махнал дпф филтъра, но е малко вероятно. Все пак по-висока еко група, по-малко вредности. Така, че не сте прав
Дизеловите таралясници от 2014 на 90% са с изтърбушени катализатори. Напиши с гугъла "замяна на катализатор с резонаторно гърне" и виж че само в София има над 50 сервиза, които предлагат тази "услуга". Някъде даже обясняват, че падал разхода на гориво от това.
Пълна глупост, дискриминация по финансов признак, беден си ще ходиш пеша , нямаш пари , умирай да не ни пречиш ще живееш нормално само ако си богат ,иначе ще видиш какво е зелена сделка
Охх, няма лошо, но пак слагат каруцата пред коня, определено. 1. Обезпечиха ли средностатистическия българин с адекватно заплащане /визирам работна заплата в България/, за да си позволи да си купи нов автомобил? Ами, не са. 2. Обезпечиха ли средностатистическия българин с адекватен градски /че и извънградски транспорт? Ами, не са. 3. Обезпечиха ли средностатистическия българин с адекватна спешна помощ /медици, шофьори, линейки/? Ами, не са. Мога да продължа, но бързам да изпреваря неадекватниците със съвети от сорта на - вземи си такси. Ей, неадекватници, прочетете т.1, ако мога всеки ден да ходя с такси на работа за по 15 лв. в посока, дали няма да мога да си купя и нова кола - сигурно щях, но не мога да си го позволя. Само самотник, без деца и семейство, някакъв социопат /визирам средностатистически работник, не на шефска позиция или IT/ може би може да си го позволи. Още нещо, веднъж ме изядоха тук, по същия повод, защото споделих, че си заведох детето до ИСУЛ с кола през нощта, вместо да си викна такси, както гениите тук ме съветваха. Не знам що за социопати биха могли в такъв момент да дават подобни съвети, но ги имаше и понеже в един момент усетиха, че дрънкат глупости, почнаха да се заяждат за диагнозите на детето. Та, затова седя зад думите социопат и неадекватник.
Ти какво искаш - да си мазен селски общак и да си с нова кола? Да ти плащат висока заплата, която да не изработваш с недоразвитото си мозъче? Кой да ти изкарва парите? Аз ли?
Аз взимам стабилна заплата. Мога да си позволя да си купя две нови коли още утре. Но си карам 15 годишната каручка и не ми пука. Вместо това си купих къща с двор в полите на Витоша. А такива като теб си накупиха коли за по 100к и или живеят още при мама и тати, или са под наем. Пак ще се срещнем след 10 години - аз ще съм напред, а ти ще си с 10 годишна каручка и все още под наем. Да ви пикам на приоритетите.
Дето са забравили да ти кажат, че общаците вече вземат повече и от теб леш ИТджийска.. Просто не си набиват парите в тенекии купени на кредит за да покажат в родната паланка или на инста дебилите колко са напред у Софията... и как ги пускат в центъра. Два лева в брой нямаш гольо... банката ти го е набутала чак до гърлото.
Част от агендата в Давос е коли само за богатите. Измисляш си един критерий и 1/3 не може да се вмъкне в него, ежегодно увеличаваш тоягата, то преди края останаха само тоягите и ще стават все по големи. Както казват товариш магарето колко може да носи, от друга страна стоката си заслужава стопанина. Така или иначе плана им рухва, 6 милиарда отхвърлиха такъв Нов Прекрасен Свят, нашите родни Байганьо сатанисти по инерция строят лагера , въпреки, че цялата тази конструкция рухнала. Накрая ще си получат справедливост, но жертви сме ние, 2 милиона досега.
/Достъпът в зоната на града ще бъде ограничен за всички автомобили от I екогрупа. Това са бензиновите с датата на първа регистрация преди 1 януари 1996 г., и дизеловите с регистрация преди 1 януари 2002 г./ Ето в този официален текст се вижда колко ги разбират нещата !!! Пълна дезинформация и объркване на хората - знаете ли колко дизелови коли има, които са първа регистрация между 2002 и 2006 година и са 1 екогрупа ? Почти всички !!!! И на кое да вярват хората - измислената екогрупа или първата регистрация ??? Пълни малоумници !!!
Екогрупата зависи както от годината на производство, така и от състоянието на автомобила. Автомобилът може да е прозиведен дори и през тази година, ако хвърля сажди и дими като комин на ТЕЦ, ще се категоризира в най-ниската група.
Решиха проблема. Какво се разбира под стари коли. Единствено кола която не пуши са електромобилите, мошо става когато тя започне да пуши, а вратите не искат да се отворят. Аз съм виждал кола Е5 да пуши като парен локомотив на баир. Видях и в шоу рум Е6 която запуши със син дим. В същност Софийска община разчиства района за скъпите си народни избраници, лоби и доставчизи на пици с кристали. В същото време в Софето се движат хиляди камиони, автобуси, техника които пушат като комините на ТЕЦ Марица. Та какво точно разрешиха със забраната. Бай Иван да закара баба Гица до Пирогов, да отиде с колата си на скъп лекар за преглед. Това е същото като с пелетните печки и камини -те даже не горят дървесина, а шума и кора от дърветата. И още нещо след онзиденшният снеговалеж у Софето; какво има да се оправдават с техника и хора -Ами обявете в ромските квартали че общината дарява падналите дървета срещу извозване на клони . За един ден всичко щеше да е разчистено. Не от фирми с "обществени поръчки"
"Нискоемисионна зона"... По улиците се стеле вълма от пушеци от печките на твърдо гориво, на очите смъди, на дробовете дращи, ама умниците тръгнали автомобилите да ограничават. Защо бре, идиоти? Ако колите са причината, защо през лятото ги няма тези пушеци? Защо не ограничите истинската причина - печките на твърдо гориво и "заводите за боклук", дето изгарят боклуците на Европа?
Бабо, ам че да беше си сидела на егрека, в махалата, на село. Нали много обичате Гърция я оди у Кавала, оди в Солун да видиш дали не мирише на пушек. що не отидеш да посетиш Света София - Стамбул и на европейският бряг и на азиатския мирише не на дърва, а на кюмур. Долу до златния рог в магазинчетата продават черното злато в чумали. Ама ти не миришеш ли, или дядото те заряза за някое младо попълнение на Софето дето мирише на розмарин между едрата; сещаш ли се за какво те изостави -миришеш бе бабо. Миришеш на стар долап на село
Браво! 20+ годишните таралясници вън!
Като дойде да ти ремонтира банята с бригадата и тяхната дизелова "баничарка"... ще плащаш чужди глоби кат поп... От простотия ще изгниете в мизерия, но няма да разберете, че нямате ексклузивни права над територия от града.
това са капаните заложени от предното управление на ОПГ ГЕРБ и по конкретно от плешивото герберско леке Георги Георгиев, към него се обръщайте за въпроси, Защо заложиха тази зона след изтичане на мандата и новия кмет да се оправя с недоволството на гражданите ясно знаейки, че няма да е от ГЕРБ? Ето това е съботаж на обществения ред. ГЕРБ съботират не само София ами и цялата държавата, това е долна мутренска партия, която беше изхвърлена от властта но сега не дава възможност на новите партии да управляват. защо това е така ми щото откраднаха достатъчно много пари за да си издействат все още влияние поради вродената корумпираност сред българите и податливостта ни на влияние и подкупи.
А как ще става засичането на старите автомобили? Факт е,че има много смръдливи такива, но това знаем,че не е основната причина за мръсния въздух!
засичането на старите коли ще става по камерите, тоест по номерата на колите им...но нямат софтуер за подробно изследване...е ще трябват нови обществени поръчки... а защо не почерпят опит от развитите демокрации /в това отношение/ - в Щатите напр.има т.н. емишън тест /тоест тестват колата за изгорелите гъзове, пардон, газове/ и вече ако не си минал този тест, не можеш да си подновиш регистрационния номер, той се подновява, тоест за него се плаща всяка година
А смрадливите самолети, които през 30 минути захождат за кацане над центъра коя категория са? Кажете жълтопаветни популисти?
Аз искам да знам колко автомобила със софийска регистрация засяга тази промяна. Силно се съмнява, че са повече от 20000...
Нови щатове за клатик#рци и чешип#тки, грешни пари за знаци, камери и какво ли още не с отрицателен финансов и нулев екологичен ефект. Защото мойта баба Вектра на газ пуска отзад само вода и въглероден двуокис, а 300 та коня на депутата и на мутрата цапат повече с всичките си катализатори и матализатори.
Заблуди. Да, по-малко замърсява вероятно, отколкото на бензин, но не е толкова безвредна колкото си мислиш, защото примерно гори масло. Да не говорим на колко замърсяват шумово, защото на 80% са им изгнили аспусите от тая вода дето тече постоянно по тях.
Ревльоци като Вас винаги ще има, вървете си на село - там е тихо и чисто! По цял свят в градовете и така, въпреки популизма!
Пич, сега карам четвъртия си автомобил. До тук съм имал два бензинови, един дизел и последната е бензинов хибрид. В момента, в който не мога да я поддържам в спецификациите на производителя я разкарвам. Последната бувално я подарих за 2000лв. Никога не съм правил конструктивно неодобрени модификации по гориво-изпускателната система, като слагане на газ или махане на катализатор/ DPF. Сменял съм катализатори, EGR-и, инжектори, каквото се налага за да е в спецификацията, по която е произведен автомобила. Автомобилите съответно съм ги карал с най-скъпото гориво, налично за тях. На ГТП-тата си изисквах да ми мерят газовете и хората в пунктовете ме поздравяваха за това и за състоянието на автомобила. Това, че някакви миши души се опитват да *бат дявола у въздуха с някакви измишльотини и се мислят после да много еко мен не ме касае. Същите тези после негодуват, че някой си не бил им направил/доставил не знам какво си. Като искате автомобил на гас, има dual fuel автомобли, които са произведени така. Промяната започва от нас, ако искате кочината, в която сме, продължавайте така. Ако искате да се промени, първо променете себе си. За начало не обяснявайте на тези, които се опитват да направят нещо, че са идиоти.
Идиотизъм от неолиберален тип. Като било в Европа, да не е нормално. Превръщат центровете на градовете в цитадели. На Ви, демокрация! Това си е чиста проба начало на обществата от Игрите на глада, колкото и тъпи книги да са това
Многоетажни паркинги са решението,обаче България е много бедна държава и няма пари.
А къде отиват парите от зелени и сини зони тогава?Нали за това бяха създадени за да се строят паркинги?
Унищожиха преди 2г. единствения голям гараж в район Оборище (бившия на УБО) и предизвикаха пренасищане на улиците със стотици постоянно домуващи автомобили. Има пари да всичко друго, но не и за това.
Този гараж никога не е бил обществен селски,живея наблизо и го зная,само технически прегледи се правеха там и бензиностанция
Никой не е казал ''обществен'', аграре. Плащахме по 150 лв. на месец. Бяхме доволни. Хора от парламента знаят това, защото сме се засичали в гаража.
Не се притеснявай, нали ще има нова сграда там с подземен паркинг ще е. Пак ще може да плащаш.
Всеки, който живее в центъра на София знае колко е наложително да се вземат мерки за подобряване на качеството на въздуха и против задръстването от автомобили. Всички останали няма защо да се упражняват с коментари.
Специално ще се купя електричка за да дойда да се изпикая на центъра "ти". Града е на всички капут..
От години центърът е по спокоен и чист откъм трафик, за разлика от южните квартали например. В кв. Гоце Делчев не мога да си отворя прозореца вечер... Не е решение да не пускаме старите коли в центъра, а да започнат ГТП тата да имат някакво значение. Нямаш катализатор, бълваш сажди...ама от центъра нататък може. В центъра не...оправихме ги.
А аз се чудя що дишам така по-леко като в Рила. Всеки момент ще полетя.
Просто трябва да има реално мерене при ГТП, като МПС-тата трябва да отговарят на изикванията КЪМ ДАТАТА на производство. Така тези без катализатори или с повреди автоматично няма да минават до отстраняване на повредата. Тия с газта също да се мери работата им на бензин (по-замърсяващото гориво). И това решава проблема генерално, ако наистина ги интересува екологията. Ама много ме съмнява.
Газовата уредба съм я сложил само да тежи на задното предаване и да я разнасям. Аман от популизъм.
Колега, от такива като теб не се диша сутрин докато "прехвърлите на газ", и после докато загрее газта смърдите на недоизгоряла газ. Освен това не можем да знаем на газ ли караш или на бензин в даден момент. Ако си преработиш колата да работи само на газ и минеш технотест, без опция за бензин изобщо тогава това ще бъде отчетено и при измерванията в ГТП.