Най-вероятно хеликоптерът е ударил пилон на фрегата ”Дръзки”

Най-вероятната причина за инцидента с хеликоптера “Пантер“ е удар в носовия пилон на фрегатата „Дръзки”.

Обратно в новината

Коментари - Най-вероятно хеликоптерът е ударил пилон на фрегата ”Дръзки” | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

млн. Бач пара. Ако беше оцелял щяха да го разпънат на кръст. Сега е герой. Мир на праха му!

Какво прави в такава близост такъв хеликоптер не ми става ясно? Иначе щом има инцидент има и виновно лице. Има ли мисия да се мине непосредствено пред носа на кораба, над носа, от кораба ли е излетял или случайно се е доближил? Все едни такива въпроси. Да не излезе така, че има нарушение и от немай къде се е пожертвал да спаси своите и е загинал с машината? Може да е имало силни ветрове и при условията на авария да е завлечен към носа на кораба. Интересно е какво ще е заключението на едно разследване? Така или иначе е постъпено доблестно от страна на пилота. ББ е много прав- изгубихме пилот и 50 млн. Оценката 50 млн показва реален поглед върху положението, защото без такъв поглед не може да се гради армия в държава с валутен борд.

С пилотите щяли да работят психолози:))..., нещастни еврогейове, с пилотите трябва да работят по-добри пилоти, асове, веднъж в седмицата трабва да са на масаж, за разпускане на напрежението и редовно да си получават заплатите. Това се иска от вас, щабни мишоци и разбира се достатачно летателни часове!

Повишение посмъртно преди да е започнало раследването, означава гузни шефове... и то от висшия ешелон

По-добре щеше да бъде Пантера да бе праснал някой американски кораб. А то - удари многострадалния Дръзки. Добре, че и него не е потопил ...

Така и на едно учение през осемдесетте хеликоптер Ми 14 се струполи в Черно Море! Пуснали ехолота да търсят подводницата и още малко надолу още малко надолу и буфтаааааа! Живи и здрави всички от екипажа. Мокри и уплашени,случаят прикрит ,болтовете запазени,а през соца кой ти казва какво е станало.

Гюйсщок метален или дървен щок или стойка в носовата част на корабите от 1 и 2 ранг за издигане на гюйса, а нощем на щаговата или котвената светлина при стоянка на кораб на котва (шамандура) или швартови. Прибира се по време на стрелби. Гюйс, наричан още крепостен флаг, носово знаменце или малък корабен национален флаг, се поставя на носа на военните кораби като заместител на държавния военноморски флаг. P.S. Интересно е, че Началник щаба на ВМС капитан първи ранг Георги Пенев, Военният министър, меддиите... го наричат ПИЛОН ;-)

За да ги разберат хората. Добре, че не го наричат "мачта", защото в първите коментари и това се чу ... Ако бяха използвали като заменка "флагщок", пак щяха да ги разберат хората, флаг всеки знае какво е и "щека" знаят и щяха да запазят правилно поне окончанието "щок". Много, много специфична терминология е морската, трябва при нужда, като този, да се направи малко по-разбираема.

До последния си дъх Георги се държа като герой! Той жерта себе си, за да не падне хеликоптера върху кораба, и да спаси колегите си! Георги, дете на България. България не те заслужава, Героги!! Почивай в мир, дете.

Е защо пък България да не го заслужава !? Защо вмъквате тук антибългарска риторика ?

Защото ме е яд за момчето, особено като чета омразна реч против детето. Грешките на национално ниво са огромни. Липсите все по-страшни. Георги се е държал до последно като герой. Няма ли ум българинът в по-голямата си част, да сведе глава, и да го изпрати...

Това не пречи да въздишаме по руската техника!

И един друг капитан беше искал чрез близко минаване на кораба му до брега да отдаде поздрав и да впечатли. капитанът на Коста Конкордия. Но той оцеля, не го повишиха посмъртно, а го осъдиха по живо по здраво. Вчера по морето духаше много силен вятър на пориви. За мен е неоправдан риск в такова време хеликоптерът да се приближи до кораба заради един поздрав, струващ 50 млн. лв. Пилотски грешки се случват навсякъде по света, но в други страни не награждават посмъртно за тях.

Мир на праха на загиналия и нека да не го съдим предварително, особено от клавиатурата на домашния компютър. Цинично е да свързваме гибелта му с пари. Това само БХ го може, но той чест няма !

Аз

"Експертите изключиха като причини за инцидента влошените метеорологични условия и техническа неизправност на вертолета..." За каква друга причина да падне хеликоптерът се сещате, освен повреда в задкормилното устройство?

най-скъпият циркуляр за дърва във флота

А официалните служби мълчат ли мълчат!!! Явно е, че и вождът Б. Б. не знае какво да каже!!!

Що ББ бре ... избрал си си пилот за президент ... той ББ да не е вездесъщ ...

"Най-вероятната причина за инцидента с хеликоптера Пантер е удар в носовия пилон..." Това НЕ е причина, това е самият инцидент! Причината е човешка грешка.

Сега разгледах Дръзки--Действително на носа има някакъв тънък пилон около 3 -5 метра -не знам за какво служи Ако артилерийската стралба по надводна цел е от Дръзки --а кориктировчик на огъня е вертолетът--напълно реално е след приключване на занятието вертолетът да искал да мине ниско над Дръзки--един вид поздрав-има такава практика --но тя не еразписана в уставите Ако пилотът не е запознат с добре с конструкцията на Дръзки---може да не е преценил този пилон на носа--доколкото разбрах --20 см от края на пилона е отрязан-малшанс Маневрата -поздрав на екипажа на Дръзки ебил излишен --в реална бойна обстановка --няма такива поздрави ---а това е учение Второ -- пилотът еминал над носа на кораба без давземе предвид пилона--той се вижда слабо и ако не знаеш за него--опасно е На практика е трябвало дастане така--вертолета открива целта--коригира огъня на Дръзки по целта -и след попаденията --бързо сменя курса и намалко височина изчезва към базата---никакви поздрави--шсута и подобни --ибез това малко летят и плават -

Това е гюисщока - дето на него се вдига гюйса, демек знамето на флота. ююююююпо скоро Фрегатата е сменила курса без да се съобрази с нисколетящия хеликопптер

Аз

Гюйсщокът е отпред - на носа. Следователно рулевият, който гледа напред, е виждал хеликоптера. Малко е вероятно да е правил непредвидени маневри. Да не говорим, че хеликоптерът не се е ударил кацайки, някъде около хеликоптерната площадка. А минавайки покрай кораба. А като се имат предвид скоростите им, корабът на практика е неподвижна цел. Всичко, което са казали досега, говори само за едно - пилотът е виновен.

Натрупване на грешки и размахване на пагони ще се окажат причините за това дето един пилот стана курбан... А в момента ми се струва че се мъчат да замажат грешките на големите болтове.

Застраховат ли се машините на армията? Или то се прави само, за да се платят пари и вземат комисионните?

Макс, имам спомени, че си стар морски вълк :) Според мен пилотът (Бог да го прости!) е по-виновен, дотолкова, че ако наистина е тръгнал да минава ниско пред фрегатата - просто не е преценил разстоянието, височина от нея и скоростта й. И, ако фрегатата прави рязка маневра да бяга от торпедо - тия на мостика как не са се усетили, че ще оберат хеликоптера?

Най-вероятно??? Ударен ли е пилонът или не е ударен? Какво го усукват тия?

Е,това е истинска спасителна акция!Действия в реална обстановка! Но ,имаше един стар виц: "Защо албанските подводници се движат над водата и пак под вода толкова често? -Ами нали трябва гребците да си поемат въздух!"

Албанците арестуваха две руски подводници в мирно време без гребци. Няма такова падение в историята на подводния флот !!!

МОЖЕ И ИЗВЪНЗЕМНИ ДА СА ГО БЛЪСНАЛИ...

Учуден съм, че още не са обвинили Путин!?!?! Той е виновен, нали????

Аз

Бошкеее... Нашите военни, както винаги от 60 години насам, са пълна скръб... Кой от кой по-голям некадърник... "Най-вероятно...", молависа... От хеликоптера има двама спасени - те отлично знаят какво е станало и къде са се хакнали; няма тука никакво "най-вероятно". На смотания цървул също има голям екипаж. Много от тях са видяли с очите си какво се е случило и къде се е хакнал хеликоптерът. Няма тук никакво "най-вероятно". Този, който е предизвикал катастрофата, сега го изкарват герой, защото се е опитал да си спаси задника, както би направил абсолютно всеки. Паднал в морето, за да не взриви фрегатата?! Глупости - паднал е в морето по две възмони причини: - или защото е преценил, че там ще падне на по-меко, - или защото нищо не е зависело от него и е паднал там, където са го закарали законите на аеродинамиката и гравитацията. Армия, баси... флот... авиация... Пълна подигравка...

Бах тази вода, дето не дави, ами обгазява. Манипулации с 50 милиона лева, за да ми дадат към пенсията 5 лева. Ама, нейсе! Всеки си плаща за гяволъка. Кой веднага, ... кой по-късно.

"Велик" анализ на един дунавски каруцар караш шлеп по реката. Цвинге ли си, Цвингер ли си не знам, но отдай поне малко уважение на пилота ! Простак !

Аз

"Експертите изключиха като причини за инцидента влошените метеорологични условия и техническа неизправност на вертолета..." Има само две други причини хеликоптерът да падне: - бил е свален с оръжие; - пилотска грешка. Хеликоптерът не е бил свален. Следователно пилотът е бил некадърен. Като 99% от военните ни.

Пантерата е боклук! Няма какво да се заблуждаваме!

а този ,дето го е управлявал?

Пантерата е СКЪП боклук, 50 милиона лева.

Айде седнете, помислете малко... и измислете нещо по достоверно, коскоджамите началници а твърдят че хеликоптерът е подходил за сближение от към носовите курсови ъгли на фрегатата, нещо което предполага че пилотът е загубил ориентация и затова е летял прекалено близко и ниско до всичко що стърчи над палубата на фрегатата, айретен че това противоречи на вчерашната версия че Пантерата е тръгнала да се прибира и след това се е върнала към кораба и пилотът се е опитал да приводни хеликоптерът максимално близко до корабът.

Значи ударил пилона на кораба ама действията му???са предпазили повече хора????? А дали ако се беше постарал да не удря пилона който за разлика от вертолета си стои неподвижен нямаше да е по разумно???Лека му пръст, но лицемерието няма как да промени станалото

Мълчи невежо! Аз в Планета и Син Сити, освен пилони друго не съм виждал. Там едни се сучат около пилоните. Какви мачти, какви мечти. Пилони са и т'ва е!

Е, точно Дръзки няма пилон на носа... :)) За сметка на това Калиакра има пилон на носа и на него опъват чаршафи - хем да изсъхнат, хем да се изгладят като ги духа вятъра...

Какво да ти кажа - пресаташе на МО - някакъв 30-тина годишен Митко Димитров, където не е виждал и казарма, министър на Отбраната - някакъв Красимир Каракачанов (български политик и историк се води, а и служител на ДС!!!)... Може би това има предвид meneka... А ако контраадмирал Митко Петев е произнесъл уникалния "термин" - "носов пилон на фрегата" - ми то си е страшно!

ДИР са на това ниво, защото Аз им плащам! Ако трябва ще премълчат някои факти само и само за да изпълнят задачата която съм му поставил.

Шилo

Некадърни и прости сте - там е проблема, не е в някакъв пилон! Прости сте като военни - ни повече, ни по-малко! Идиоти!

Питане, моля да отговарят знаещи: Какво е "носов пилон на фрегата" и къде се намира?

то пилота не е знаел та камо ли аз

По принцип се вика гюйсщок и на него опъват гюйса. Демек един прът на носа на военен кораб дето опъват знамето на флота. На Дръзки е висок около 5 метра. Ама се чудя аджеба какво е правил там хеликоптера, при условие че фрегатата няма вертолетна площадка. А иначе язък за пилота.

Опитен пилот...да удари пилон. Жалко за хубавото момче. Нелепа грешка и загуба :(