В София се появиха „Вело таксита“ (снимки)
Не е новина: Масово не се спазват правилата за движение и ПТП стават ежедневие
Обратно в новинатаКоментари - В София се появиха „Вело таксита“ (снимки) | Днес.dir.bg
Коментари
Изобщо идеята с велоалеите в градове, в които изобщо не са били предвидени, единствено усложнява живота и на пешеходците и на шофьорите и на градския транспорт и на живеещите там. И това заради "хобито" на под 1% от движещите се в големите градове. Че и някой твърди, че било полезно за здравето! Да въртиш педали на улицата! Представяте ли си? А многото жертви се дължат на измамното чувство, че на велоалеята си защитен или с предимство. Че и учат децата си на това. Хлапета на 6-8 години да карат колело на платното е пълна родителска безотговорност. Изобщо ортопедиите и гробищата са пълни с хора"с предимство" на пътя. Най-лошото е, че много от тях са деца.
Селяндури управляват София и направиха движението кошмарно, при положение,че бяхме европейска столица с най-малко задръствания. Не е нормално заради 0,01 % велосипедисти да страдат ежедневно милиони автомобили. Скоро видях една жена да вози бебе в ремарке на велосипед. Що за ненормалница може да вози детето си в центъра на София около ауспусите на автомобилите? В града е изключително вредно да се карат велосипеди.
Точно когато от натоварването дробовете хубаво са се отворили и човек с пълни гърди поема дълбоки глътки въздух смесен с изгорелите газове на продънени дизели и бензинки с изваден катализатор, както и графитен прах от спирачките. Ама нали си му е право, що да не си го ползва...
А, защо Ти го дишаш същия този въздух в София, а не си отидеш в китното родно място и не си дишаш по-чист такъв? Питам и не искам отговор, сельо N-то поколение.
ДА бе... тия за да усвоят някой и друг лев, направиха абсурдна организация на движението в София и сега водачите виновни ! Начертаха вело алеи върху платната, предназначени за движение на автомобили и сега се чудят на кой да прехвърлят вината. Друга тема е, че зимата не може да се почисти снега, благодарение на поставените препятствия, които са хванати в асфалта с дюбели. Тази организация за движение в София е нагледен урок за всички, да научат какво е некомпетентно управление . Повдигнати пешеходни пътеки.... Гърбици се поставят преди пешеходната пътека и идеята е някой водач, ако се заблял - да го раздруса и ако има пешеходец на пеш. пътека да му даде предимство и спокойствие по време на пресичането. Сега, реално ако има пешеходец, колата ще се изстреля от гърбицата и ще удари човека в таза, а травмите там са доста по-тежки и болезнени. Да Ви пикам на дипломите уважаеми инженери и организатори на движението в София.
Странно (или пък не) неграмотна статия. Звучи като фейсбук пост, който някой е написал на спирката, докато е чакал автобус.
Гетото ще стане толкова зле, че просто ще е безпочвено да се управялва автомобил - вървим по пътя на Индия, Пакистан, Виетнам е такива държави, с тая разлика че у нас нито има пренаселване нито нещо пречи с 2-3 мерки и няколко милиона за камери да се урегулира движението. Но както каза авторът, от фишове и актове далавера с по 20 лв. няма... Тая територия е пред закриване между другото, както е почнало да видим до зимата на кой ще му избият чивиите...
На тая куха лей, ка, на която и плащате за подобни творения, четете ли й ги преди да разпишете разходния ордер? Или платежното? Това си е източване на средства от сайта. Човекът, писал това, не му знам пола, е очевидно малоумен. Не бива да му се плаща. А му плащате - значи делите парите с него!
В София имало еди какво си. Да, има. Има селяни-таксиджии от Пазарджик, дошли да карат такси по велоалеите. Но в Пазарджик? Имало или нямало?! Има ли драма там? Кой идиот-редактор я е пуснал тази статия? И какво има в Пазарджик? Освен постореното от Бай Тошо? Нищо.
че сега колоездачите ще ме наплюят, но понеже те са изключително гласовити при защита на интересите си, смятам че след като изискват е редно от своя страна също да спазват правилата за движение. колко от тях слизат от колелото при преминаване по пешеходна пътека? колко от тях спазват посоките на улиците при движение? колко от тях не карат по пешеходни зони като Витошка? Ежедневно виждам опасни ситуации и ПТП заради нарушения на тези правила от страна на колоездачите. Ту бутнат дете на забранената за колела Витошка, ту изхвърчат на пешеходната и шофьорите едвам спрат, ту се движат в противположната посока на еднопосочни улици, абе пълен хаос.
Които са ощетили шофьорите и са стеснили и без това тесни улици на този дълбоко изостанал уж европейски град. По-прости от таксиджиите в София и Пловдив надали някъде другаде има. Плюс дебил връз дебил - велосипедистите карат без предпазни каски, шофьорите карат масово без книжки. Правете изводи, в каква кочина ние се намираме
Каските за велосипедистите не са задължителни. Велоалеята не ощетява колите, защото преди това същата лента пак не можеше да се ползва за движение.
В Англия например каските НЕ СА задължителни, а Англия е (все още) в Европа. Светлините за велосипедите са задължителни ако караш по пътното платно, а по тротоара - не, но в повечето случай ако караш по тротоара обаче полицията може да те спре и глоби - до 60 паунда е глобата (ако не са заети с нещо друго, може да си късметлия и само ще те предупредят). По тротоари и велоалеи можеш да се движиш с до 10 мили/час, ако си на пътя спазваш скоростните ограничения за автомобили. По велоалеите много рядко ще видиш пешеходци, ходят си където трябва. Същото важи и за колите - няма да ги видиш да паркират или карат по велоалея иначе все някой ще ги снима и изпраща снимката на сайта на полицията, а те му пращат глоба. Няма разправии, побой, закани - тихичко си снимаш нарушителя и после полицията си знае работата. Много са ефективни тези правила и много ми харесват.