Коментари - Украинският капитан, блъснал корабчето с южнокорейски туристи в Будапеща, е под арест | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

ЪЪЪ "под арест" - на български няма такъв израз. Разбирам, че сте тъпи и неграмотни и сте решили да преведете буквално английското "under arrest", но сте жалки.

така де,абсурд е украинеца да е виновен...даже САЩ ще го потвърдят :):):)

И да питам де как да се разбират БУРНИТЕ ВОДИ НА РЕКА ДУНАВ! Да не би да е имало стоящи вълни, вълни убийци, цунами!? Просто един ден с обилен дъжд. Даже не се съобщава по това време да е имало силен вятър!

Ами каквато е причината "Петр Васев" да блъсне "Адмирал Нахимов"

украинците все имат зъб на некой! (нека серж и плевенлиев пак да ни споделят чувства по медиите си)... но стават и грешки, де! човекот може да объркал южнокоеранци, със северни такива!

Как не е ясна причината, бил е пиян на мотика.

Тоз украинец е карък! Що отворените унгарци не си карат корабите?

Аз

Унгарецът си е карал кораба. Компанията Viking Cruises, собственик на кораба-убиец, e американска, а Viking Sigyn е под швейцарски флаг. Се некой трябва да го кара, баси. Какъв да бъде - американски швейцарец или кво?!

Рандалл,излиза така, че си голям познавач на правилника и явно украинците не ти са по душа, но я ми кажи гълъбе небесен , колко пъти си се качвал на кораб и колко пъти си упрвлаявал такъв!? Няма да се учудя ако отговорът ти е повече от 17 пъти,щото много знаеш...и по други теми, но... да не излезе само , че AS-ът на малкият кораб не е работил/предавал, а и фактът, че големият пл.съд не намаля скороста си , води до извод, че просто не го е виждал. Според мен е просто нелеп инцидент и за съжаление има и загинали, а съответно има и виновни...въпрос на време и доказване на кого е вината!!!

yoyo, в същност ти от кой край си! Трябва да ти е ясно, че корабоводенето на море и на река се различават и то много. Преди години в БРП имаше разграничаване в правоспособността за управляване в т.н. Горен Дунав и Долин Дунав. Имаше и големи разлики в изискванията за капитани и кърмчии за да плават в Горен Дунав -сиреч от Видин на запад

Аз

1. За AISа: унгарската морска администрация, т. нар. им Водна полиция, е една от най-бруталните институции по Дунав. Дори и в Българския участък ако AISът ти изведнъж спре да предава, след 5 мин. някой Български ДИКаджия ще ти се разсмърди да пита какви ги вършиш. В Унгария, насред Будапеща и то за кораб, предназначен за возене на хора, нещо много ме съмнява AISът му да не е работел - хич нямаше да го пуснат да тръгне от понтона. За нередности в AISа не следят хора. Следят компютри и нищо не изпускат. Преди няколко години унгарците бяха затворили един от праговите си участъци заради ниски води. Един хитряга румънец се направи на умен и промени данните за газенето на кораба си в AISа, за да може да мине. Тъй мина, че след половин час му скочиха на врата и го арестуваха без много много въпроси. 2. Ама ако все пак въпреки всичко на малкия кораб не му бил работел AISа... Viking Sigyn се е движил максимум с около 15 км/ч. Само от предния мост да смятаме, това са 6-7 минути. 6-7 минути, в които е настигал малкия кораб и в които малкият кораб е бил на екрана на радарите му. ОТсега да ти кажа - той няма право да няма радари или да не му работят. Освен радари, е длъжен да има поне две работещи радиостанции и поне една, работеща на общия канал, а там всяка маневра се обявява - малкият кораб е обявил откъде тръгва, къде отива и с колко пътници. Усраинецът НЯМА ПРАВО ДА НЕ ЗНАЕ, ЧЕ ПРЕД НЕГО ИМА ДРУГ КОРАБ. Катастрофата може да има много обяснения - бил е пиян, не е карал капитанът, а някой неопитен помощник, квото там... се тая - никое обяснение не е оправдание. Правилникът е съвсем ясен по въпроса и то в много от текстовете си - не ме карай да се повтярям. Виновни са и двамата капитани. Това е. 3. Не го бил виждал... И това го писах - ако на Дунава имаш проблеми с видимостта, няма как да не знаеш - наясно си и още как. Така че си длъжен да вземеш мерки и да си оправиш видимостта - пускаш всички радари, светиш с прожектора, пращаш наблюдатели на носа или където трябва. Ако не можеш - спираш! Длъжен си - и по Правилник, и според добрата речна практика. Все същото - обяснението не е оправдание. А при катастрофа с толкова жертви... Има само две загадки в тоя случай: - защо има толкова много жертви, при положение, че там гъмжи от малки корабчета и даже в момента на катастрофата друго корабче слиза надолу през другия отвор на моста. Би трябвало да може да помогне. Предполагам, че са се страхували да не прекарат някого през винта. - каква глупост ще измисли смотаният хохол, за да се оправдае. Ей това ще бъде забавно.

Всеки знае,че 90%от Украинските моряци са със купени сертификати .По принцип са склададжии,бармани сервитьори и срещу 4000долара стават директно Капитани .Удрят пагоните и напред и накрая аз не съм виновен

Не съм специалист по корабоводене, но нещата ми изглеждат на:" Аз не съм виновен- трамваят ме блъсна!". Мисля, че е по- нормално по- малкият съд да се съобразява с по- големия.

Аз

1. Не. Не е. Има Правилник и "добра речна практика". Всички кораби трябва да се съобразяват с тях. 2. Ето какво казва Правилникът за плаване по р. Дунав: === ГЛАВА 1 ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ Член 1.01 Определения 1. По смисъла на Правилника: ... d) “малък кораб” е всеки кораб, чиято дължина на корпуса е по-малка от 20 м, с изключение на корабите, построени или оборудвани за влачене, тласкане или за придвижване на борд на кораби, не явяващи се малки кораби, кораби, на които е разрешено да превозват повече от 12 пътника и ферботи; === Потопеният кораб Hableány/Русалка е дълъг 27.25 м., тоест не е бил малък кораб, а от същия ранг като дългия 135 м. Viking Sigyn и са се подчинявали на едни и същи правила. Дори и да беше по-къс от 20 м., щом е можел да вози 33 пасажера (3 пъти повече от 12), значи според Правилника е голям кораб. Правилникът е съвсем конкретен за подобен случай - Viking Sigyn въобще не е имал право да започва изпреварване в тези условия.

Не може украинският брат да е виновен-като в Керченския проток това е провокация на "източните варвари".

Жалко за загиналите хорица! Бог да спаси душите им!

А кой е разрешил такава барджа с туристи в такова време и при преливна река??

Аз

Съвсем нормални са си и времето, и реката. Нищо извънредно няма. Дъждът е затруднявал спасителната операция, но не и корабоплаването.

От Украинците само зло може да се очаква ! Тази убиец кой го нае да кара кораб ? Най тъпото племе са Укрите !

А може би,украинецът не е видял на радара малкия кораб ,"скрит" зад радарното изображение на моста.

Аз

Само дето двамата пътуват в една посока - срещу течението, като преди големият да настигне малкия и двамата са от едната страна на моста, така че няма как единият да се крие зад моста. Катастрофата става точно под моста. Тя затова и става - щото под моста никой от двамата вече няма къде да бяга - отляво и отдясно са пилерите на моста. Каквото е трябвало да направят, трябвало е да го правят преди моста. Макар че ако бях аз, и под мостя щях да бягам, баси - по-добре да се блъсна в пилера, отколкото да ме прегазят.

Аз

"Капитанът, 64-годишен украинец, отрича да е нарушил някакви правила или да е извършил престъпление." Ти да видиш... Ибаси наглия хохол... От клиповете съвсем ясно се вижда какво се случва: носът на Viking Sigyn се изравнява с кърмата на Mermaid на около 20м. под моста и започва да го изпреварва. Точно под моста, преди още носовете им да са се изравнили, го блъска и Mermaid започва да се преобръща. При това Viking Sigyn нито намалява хода си, нито прави каквото и да било, за да избегне сблъсъка. А да видим сега какво казва по въпроса Правилникът за плаване по р. Дунав: === Член 1.04 Общо задължение да се поддържа бдителност 1. Даже и в случаите, за които в този Правилник няма специални предписания, водачите са длъжни да предприемат всички предпазни мерки, наложени от общото задължение за поддържане на бдителност и от установения от практиката ред за предотвратяване на: - опасност за човешкия живот; - повреждане на кораби или съединения от плаващ материал, брегове и всякакъв вид съоръжения и инсталации по плавателния път или в непосредствена близост до него; - създаване на препятствия за корабоплаването; - нанасяне на щети на околната среда, доколкото това е възможно. Член 1.05 Управление при особени обстоятелства - За предотвратяването на непосредствено заплашваща опасност, водачите са длъжни да предприемат всички необходими мерки, според обстоятелствата, включително и в случаите, когато затова трябва да се наруши този Правилник. B. НАСРЕЩНО ПЛАВАНЕ, ПРЕСИЧАЩИ СЕ КУРСОВЕ И ИЗПРЕВАРВАНЕ Член 6.03 Общи принципи 1. Разминаване или изпреварване се разрешава само в случаите, когато широчината на фарватера е безусловно достатъчна за едновременно преминаване, като се вземат под внимание всички местни условия и движението на другите кораби. Член 6.09 Изпреварване: общи положения 1. Изпреварването се разрешава само тогава, когато изпреварващият кораб се е убедил, че изпреварването не представлява опасност. 2. Изпреварваният кораб е длъжен, доколкото това е необходимо и възможно, да улесни изпреварването. Той трябва да намали скоростта, когато това е необходимо, за да се извърши изпреварването в безопасни условия и достатъчно бързо, за да не пречи на движението на други кораби. Това разпореждане не се прилага, когато малък кораб изпреварва кораб от друга категория.

Аз

Най-вероятно се е случило следното: Наглият хохол е поискал от капитана на Mermaid да му отстъпи път, за да го изпревари под моста. Унгарецът или не му е разрешил или въобще не му е отговорил. Усраинецът (най-гнусната и нагла нация по Дунава, живееща с чувството, че всички нещо са им длъжни) е настоял, като най-вероятно се е позовал на факта, че кара голям пасажерски кораб, което му дава някои предимства по шлюзовете, но абсолютно никакви под мостовете. Ситуацията се е повторила, вероятно с някои характерни добавки от страна на унгареца. Усраинецът е побеснял и е започнал да изпреварва под моста. Тук се е сблъскал с няколко фактора: 1. Между пилерите е тясно. Проблем сам по себе си. 2. Поради високото ниво на Дунава, скоростта на течението е била висока, а между пилерите на моста е била още по-висока, защото е тясно. 3. Пилерите, освен, че ускоряват течението, го и деформират и го правят непредсказуемо. 4. Фактът, че под пилерите изведнъж се оказват два кораба, намалява още повече свободния просвет и течението става още по-бързо и хаотично. 5. Заради високата скорост на течението и малкото разстояние между корабите, се проявява законът на Бернули, в резултат на което малкият кораб е придърпан и залепен за големия. 6. Както се вижда от снимките на Viking Sigyn нета, той е с трапецовиден нос с рога. Поради това удря Mermaid не ниско - в корпуса, така че да го отмести от курса си, а високо - в надстройките, при което го преобръща и прегазва.

Благодаря за инфото, че има видеоклип, намерих го. За мен ситуацията е следната: Украинския кораб изпреварва лекомислено малко преди моста, (може би не го виждат по някаква причина). И в последния момент осъзнават, че ще се блъснат в моста(опора или арка на моста), завиват рязко надясно, за да предотвратят това и преобръщат малкия кораб. Твърде е вероятно украинците да имат вина, но нека да изчакаме специалистите да се произнесат.

Аз

Да, да... Не го вижда... Аз, понеже работя по Дунава, мога да Ви уверя - ВЕДНАГА се вижда когато не се вижда. Viking Sigyn е построен тази 2019 година - чистак нов кораб. Вероятно все още не е возил пасажери. Радарите му няма как да не са последна дума на техниката, а целият е в прожектори. Освен това всички кораби по Дунав имат AIS система, работеща с GPS, която може да е интегрирана с радара, и всички кораби се виждат на тази система, дори и да нямаш радар и видимостта да е нулева. Унгария беше сред първите държави, които направиха тези системи задължителни. Двамата капитани НЯМАТ ПРАВО да не са се виждали. Може да се обясни, че през нощта, в дъжд, в отблясъците на Будапеща... а Будапеща блещи, майката си трака... не го е забелязал, ама обясненията не са оправдание - няма право да не го е забелязал На това място се кара на около 100на м. от брега. Радарът го е показвал идеално.

Аз

От 35 души на борда са извадени само 14, 7 от които - мъртви. Това значи, че не са извадени веднага, на място, а малко или много по-късно. Пасажерският кораб е над 135 м. дълъг. При положение, че катастрофата не е настъпила изненадващо, а в продължение най-вероятно на 10на минути, екипажът на Viking Sigyn е имал време да се нареди по борда и да окаже помощ на давещите се, особено като се има предвид, че на големия пасажерски кораб трябва да е имало изобилие от спасителни средства по изискване. Интересен факт е, че в момента на сблъсъка през другия отвор на моста, но по течението, преминава друг малък кораб, който би трябвало да е спасил доста хора, преди още да са потънали, но неизвестно заща броят на спасените е толкова малък. Извод: виновни са и двамата капитани. Усраинецът - защото е нагъл, арогантен престъпник, който трябва да бъде съден за умишлено масово убийство. Унгарецът - защото цитираният по-горе Член 1.05 го задължава да вземе всички мерки, вкл. и да наруши Правилника, за да спаси кораба си. Той е видял, че някакъв идиот му налита и е имал време да избяга надясно, към левия бряг, още повече, че, като местен капитан, е бил добре запознат с района. Но не го е направил, защото е знаел, че той е прав, а другият капитан е нарушителя, което си е била престъпна арогантност от негова страна - Правилникът го задължава не да спазва Правилника, а да си спасява кораба и пътниците. Мисля, че някъде през 70те в Бискайския залив се сблъскаха шведски и Български кораб. Както се оказа, Българинът е бил в правото си, а шведът заспал. Но 25% от щетите бяха присъдени на Българската страна, защото Българският капитан, въпреки, че е видял, че шведът не отговаря на повикванията и упорито държи курс на сблъскване, не е избягал встрани, а е държал непроменен курс. Арогантността е престъпление по корабите, дори и когато си прав.

южнокорейците са много добри ,вежливи ,възпитани хора .наистина е загуба за човечеството .

Трагедията е голяма 26 (най-вероятно) загинали. Бог дано да ги прости... Нормално е капитана да бъде задържан до изясняване на действията и поведението на участниците в инцидента.

Аз

С екипажа - 28.