Ексследовател: Само удар с колата нямаше да измести автобуса

Ексследователят Георги Илиев допусна, че задните гуми на автобуса на „Тракия” са минали върху предното дясно колело на колата, която се удари в автобуса.

Обратно в новината

Коментари - Ексследовател: Само удар с колата нямаше да измести автобуса | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

В качеството си на какъв е собственикът на фирмата, че да дава заключения кой е виновен? Точно той има интерес да е виновна жената. Иначе петно върху фирмата и ще го скъсат от проверки. Я да видим как реагира един друг щофьор в подобна ситуация - https://www.youtube.com/watch?v=CoM2SDWGQbU

Нормалната реакция ако остане на гумите отсясно е да завърти волана надясно за да свали левите гуми. Ако го завърти наляво както е направил шофьорът има центробежна сила действаща надясно която директно му помага да падне надясно в канавката както и е станало. Ако беше завъртял надясно волана най вероятно автобусът нямаше да се обърне а просто да се завърти.

Дидо, стига фантазира, бре! Няма нормална реакция в случая. Ти колко часа си карал автобус на две гуми, та да имаш нормална реакция? Къде ги измисляте тези простотии. В критична ситуация човекът, който и да е той, действа рефлекторно, не обмисля нещата. И абсолютно спорно е твърдението ти, че трябва да върти надясно. Аз бих завъртял наляво. Не съм чувал да има обратна реакция на волана, като караш на две гуми.

Много разбирачи във форума. Ако колата не е наклонила автобуса на десните му колела, кой го е направил? Шофьорът каскадьор за развлечение ли? Обаче как - прави се с рампа този трик. Рампа няма в района на катастрофата. Как пък нито една снимка на реното не са направили професионалните ни журналисти!

В конефермата физика не се учи , така че си оправдан за незнанието си. Намери в тубата ето това SHOCKING BUS CRASH COMPILATION и гледай какво прави некадърен шофьор на автобус без никой да го удари. Не е точно в началото на видеото, а малко след втората минута, но е показателно.

Та значи смяташ, че шофьорът без външна намеса е повдигнал автобуса на две колела, така ли? Тубата си я гледай на воля.

Ей, много експерти, много нещо тука. То не са инженери, физици, психолози и аналитици....

Този бивш следовател явно не знае колко може да бъде лесно дестабилизирането на автобус движеш се със сто км в час, особено ако е ударен в частта около двигателя...егати следователя!

ДВГ на автобусите е зад задните колела, където в случая удар няма. А ти явно не си си учил уроците, щом вярваш, че автобуса се е обърнал заради удара от реното, а не заради неадекватна реакция на шофьора на автобуса.

Следователя,. Ако удари кола 40 тона камион в някоя гума знаеш ли какво става??? Обръща се камиона!!! Тъпи те изводи си ги прави някъде другаде.

Физични закони !!! На всяко действие следва равно по сила и еднакво противодействие ! Ако автобуса от 20тона свие на дясно с 90 км. Ще падне на ляво. А нали? Алоооо експертите ?

Не на дясно. Умници! След контакта(съприкосновението) стреснат,шофьора на автобуса,,инстинктивно е свил рязко на ляво (РЕФЛЕКС). Следва центробежна сила..ФИЗИКА !!!

Ако кола се е врязала в автобуса, защо от лявата му страна няма следи от удар? Поне боята трябваше да е обелена, а следа не се вижда?

Има синя боя по автобуса.

Ако предницата на колата е влязла под колелото на автобуса, следи и да има едва ли ще си личат на снимката.

Прави ми впечатление че все по-често агресивните шофьори са жени. Нещо им избиват чивиите като седнат зад волана. Преди 5-6 години на паркинга в Банско на излзане в тарапана, едно 20 годишно момиче скокна пред колата ми за да спре колоната и направи път на гаджето си да излязат от странична лента. Аз разбирам ако са се наредили и никой не ги пуска да се ядосат, но тия едва натъпкаха бордовете и скокнаха да излизат първи. Така че много вероятно и тази да е била някаква луда, а може и да са се карали в колата, я в телефони са чаткали... като излезат на единтвената магистрала в БГ, която е вълниста като тези в Мексико и в индиаските резервати тук - полудяват. Като чета май и шофьора на рейса е бил нервен. Каква работа има да гледа в задното огледало ако не сменя лентите. Който е от зад и иска да изпреварва да си прави сметката. Неговата отговорност е да държи линията и да не се паникьосва от лудите по пътя.

разбираме, че в колата са били двама...на тези двамата ТРЯБВА да им се проследи цялата комуникация - пряка и косвена ДО 9 КОЛЯНО!

Ама другарките джурналя що се усукват и крият името на шофьорката и друго около нея. В други случаи даже У комшиите ходят да питат що тъй станало и веднага всичко знаем до девето коляно. Мирише ,мирише... Само едно плямпат и то едно такова миловито - много ама много млада била. Е колко много - 29 годишна пъстърма. Хм... Мирише,мирише...

Крият я тая дебе'ана, защото не е за показване.

що ми четеш мислите!!!

Този следовател случайно да е държал изпити по кинематика и динамика,че е толкова начетен и сигурен???Да не би вече да е изчислил силите?????Аде малко по -внимателно!

Каквото и да е издържал този следовател факт е, че 1 тон кола се блъска в 20 тона автобус! Дори ученик в 7 клас, когато за пръв път се учи по-сериозно физика може да изчисли, че автобуса няма как да бъде отместен или това отместване е просто не забележимо. По-вероятното е, ако е вярно че шофьорът е видял, че ще го изпреварват и правят рязко движение към него, инстиктивно да е завъртял рязко волана на дясно за да избегне евентуалния удар, при което 20 тония автобус вече не само може да остане на две гуми, но в зависимост от скоростта даже да се превърти.

Пропуснал си да помислиш, че поначало има възможност да се кара автобус, или кола, на две колела. Каскадьорски трик е. Значи не е невъзможно, а ти го изкара невъзможно. Може би защото разсъждаваш за несвързаното събитие "отместване", каквото в случая няма. Има повдигане.

Истинската причина - от години (повече от 20) в България се унищожава ЖП Транспорта. Навсякъде по света той процъфтява, а тук е напълно съзнателно и последователно съсипван. Точно от автобусните лобита на ГЕРБ и ДПС (съдружниците във въпросната фирма са депутати от ГЕРБ и ДПС). Евтини китайски (турски) рейсове, неопитни и зле платени шофьори, огромно текучество.

Траур и страдания, съболезнование на близките. Но каквото и да се пише тук, нещата отиват към едно безкрайно следствие, експертизи 2-3-5орни, отлагания и обжалвания. И така докато се разсее истината. И на края какво, ще се окаже че пак печеливши ще са адвокати, съдии, прокурори, експерти, следователи. Е, нЕкой лев от застрахователите и малко бизнес за гробарите. Така е то, човешкият живот у нас не струва кой знае какво. Дори гледам по другите новини, как родни изроди се радват на жертвите в Сирия и спорят ли, спорят, кой кум кой сват кой на булята брат.

Водачката си е позволила при изпреварване на автобуса да си смени станцията на радиото или да си увеличи най-новата песен на Криско или Азис. Жените нямат пространствена ориентация. Единствената им ориентация е да гледат само направо или нагоре в огледалото колко са хубави

Моля те, смени плочата с тая водачка. Ясно е, че е чукнала рейса, но я виж на снимката колко рязко е завил волана шофьора. Това 15-тонно чудо за да застане на 2 гуми трянва да е станало това, което правеше Сандра Бълок в "Скорост" - висока скорост и яко навиване на волана.

Това за жените плаче за съд. Колко на брой са мъжете, предизвикали катастрофи? А тази шофьорка е като много други неграмотни и самоуверени.

Кой знае какво е правила на снартфона си тази .........

Троловете на ГЕРБ - всички до един впрегнати да внушават за вината на водачката на реното. Безспорно е, че има вина. Но също така е безспорно, че няма как едно малко рено да избута огромен рейс. Безспорно от сниките на килнатия рейс са рязко завъртените в дясно предни гуми. В заключение: Неопитният шофьор на Ивкони вероятно е задремал или най малкото не е карал с нужното внимание. Подплашен истреснат от съприкосновението с колата, завърта рязко на дясно и белята е на лице. Мир на праха на загиналите! Бог да пази България! много катастрофи, много жертви. Няма никакво смирение в управляващите, от там и в народа.

Точно и ясно-

има ВИНА....която може и да се размие..както всичко...на кой му пука..пука..пука..пука..пукнаха ми тъпанчетата да го повтарям това..пукели! ..абе не ми ли пука..пука от радиото...а не...то отдавна не ми работи..т.е. няма звук, иначе имам радио..старо..но и колата ми е стара...дълго време мислех да го оправя, ама що - като имам плейр..само дето за батерии дадох вече колкото две радиА

Тези автобуси имат конструктивен недостатък - имат много висок център на тежестта и са нестабилни. ТРЯБВА ДА СЕ ЗАБРАНИ ПРЕВОЗ НА ХОРА С ТЯХ. Коланите няма да помогнат. Евентуално вместо загинали ще има инвалиди. Не знам дали на пазара се предлагат по-ниски автобуси. В случая са ги направили лъскави от комерсиални съображения, но срещу законите на физиката.

Абсолютно вярно, това е един кашон, тънки ребра и ламарина, под пътниците е кухо място за багаж, загубили ли баланс и край! Китайски боклуци!

По скоро турски в случая, но е все тая, и те не са по малък боклук от китайските..

Борислав

Още едно допълнение - при много пътници и малко/или по-лек багаж/ положението се влошава. Центърът се измества още по-нагоре и се получава голямо рамо на усилието.

Боби, ми то при всички автобуси е така бе. Германските автобуси да нямат център на тежестта под нивото на осите на колелата?

28 годишната "шофъорка" Цвета Тасева предизвикала произшествие със шест жертви на магистрала Тракия-все млади хора, трябва да лежи до живот в затвора.И, какво я криете тая алкох//ичка ???

Грешка-Цвета Таскова на 29 г.Се казва жената.

Поредните лъжи и манипулации за да оневинят фирмата превозвач и неадекватната реакция на шофьора на автобуса.Хора видяхте ли снимката на реното? Ако автобуса бе минал през предната част от него,нямаше да можем да определим каква е колата.А пък това,че реното е избутало автобуса е пълна глупост.За съжаление никой не обучава водачите на автобуси,че те трябва да овладеят колата при всички случаи и да я задържат на пътното платно.Ако беше задължително и ползването на предпазни колани ситуацията щеше да бъде коренно различна. Явно трябват и промени в ЗДвП.

Защо въобще ще пряват експертизи, след като има такива експерти, като автора на този малоумен коментар.

Гумата идиот, гумата, а не предницата. А и снимките на реното показват точно такива поражения.

А защо никой не коментира ,,ЗАЩО НЯМА МАНТИНЕЛИ,КАТО СЛЕД 2010 ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ТРЯБВА ДА ИМА МАНТИНЕЛИ НА МАГИСТРАЛИТЕ,, ЩЕШЕ ДА Е РАЗЛИЧНО ,АКО ИМАШЕ. М А Н Т И Н Е Л И

Ами нерегламентирани автосервизи в България колкото си иска човек има дори в гаражи и бараки без лиценз без гаранция за ремонта и прочие нарушения! КОНТРОЛА Е ЗАНИЖЕН ДО ПРЕСТЪПНОСТ!

трябват драконовски мерки за движение по пътищата тъй като водачите не спазват правилника и етиката и станаха много инциденти

Точно защото условията са били перфектни за шофиране, на водачът на антобуса и през ум не му е минало, че Реното ще му се натресе. Изненадан е отбил на дясно, за да се отдалечи, но е кривнал повечко и е заорал в канавката. С 90-100км в час, никакъв шанс да не се обърне! Ако просто е държал здраво волана, леката кола е абсурд да го избута от пътя. Мал шанс, съболезнования на близките и мир на душите покойните.

А я сега си представи, че автобусът действително е прегазил предната гума на реното на скорост 90км./ч. Прегледай катастрофи в F1 примерно, как коли хвърчат във въздуха при такова съприкосновение. Като нищо автобуса се е изправил на една страна.

И аз, както и други по-долу, мисля, че 29 годишната жена се е навела да вземе телефон или да отговори на съобщение във фейсбук. Навела се да чуе шум - как ли пък не, особено при задминаване, когато трябва само да си концентриран върху задминаването. Пък и като е имала вече отнета книжка за 10 месеца - ясна е работата. Разбира се, че и шофьорът на автобуса рязко е кривнал и е изгубил контрола в един момент и оттам нататък е ясно. Вината най-вероятно е споделена. Но за некадърността на жената - просто няма нужда от коментари.

Само дето всички пропускате че ако не бяха откраднали парите и бяха сложили мантинели както се изисква по магистрала това нямаше да се случи така трагично.. Забравят също че ако бяха с колани нямаше да се натресът останалите върху всички пътници на падналата страна..Грешки и вина и да се търсят файда няма ...

Така е, не съм несъгласен с теб, но водачката не може да бъде оневинена заради това, че некадърно е управлявала. Както и шофьора на автобуса, който е кривнал рязко. Мантинелите са необходими, но пак казвам, не може да имаш некадърни шофьори, които да се оправдават с тях. Виж, за коланите - абсолютно подкрепям да се слагат навсякъде и аз винаги си слагам моят независимо дали шофирам или съм пътник.

Па може гума да е доукала жената и затова да се е натресла в рейса. Па може и рейса да е спукал гума и да е натресал жената. Бог да ги прости вдички и да възстанови пострадалите.

Доста пъти съм виждал сак силиконките карат подарените от любовниците им коли: цигара в едната ръка, телефон в другата, и никога не отстъпват. Дори нагло ти сочат среден пръст, ако им направиш забележка. Тази убийца точно така е правила. А и статистиката сочи, че такива като не, както и младите гъзарчета, са 90% от виновните за всички катастрофи.

По повод силиконовите кифли, които нон-стоп са с телефон на ухото докато карат, отдавна ме мъчат два въпроса: първо, защо, за Бога, не използват блутуута на колата? Все са с нови скъпи коли, които сто процента имат блутуут. Или ако това им е сложно, поне да ползват хендсфрий или високоговорителя на телефона. И второ, с кого толкова си говорят непрекъснато и какво изобщо толкова важно имат да кажат, та не може да почака малко???

Каскадьорите на коли много добре знаят, как се вдига кола на две колела. Предполагам, че шофьорът е направил същото движение много рязко като е видял, че в него ще се удари кола.

Последствия и злополучните факти. На реното предно ляво колело вие, навярно износен лагер, женската да чуе шума се навежда да намали радиото, кара с висока скорост около 120 и неволно леко завърта волана. Удря се в автобуса, водача от удара прави неволна маневра на дясно, после да го овладее завърта волана на ляво и от тежестта и резките 2 маневри наляво и дясно се накланя и обръща.

Така е. Винаги съм се чудел защо никъде не учат водачите как да реагират ако возилото поднесе или се наложи рязка маневра. Малко да занесе колата (особено често явление зимата), повечето водачи не знаят какво да правят с кормилото, а се изисква минимална тренировка на полигон просто.

Това завъртане на волана е първична реакция и инстинкт. Само най-печените водачи със здрава психика могат да останат хладнокръвни. Да се учи е едно, в реални ситуации е съвсем друго.

За поднасяне през зимата предимно с рязко намаляване чрез скоростия лост.

Всички автобуси трябва да имат система за видео наблюдение - вътре и отвън. По света и в Европа това се прави отдавна. Най-малкото застрахователните трябва да задължават превозвачите. Защото сега близките на убитите и всички пострадали трябва да съдят двамата собственици на фирмата и да им затворят фирмата чрез обищетения. В Белия сват за убит, без застраховка, се плаща 10 млн долара. А тук застрахователя на превозвачи трябва да плаща и после да си търси версиите от застрахователя на леката кола, който нищо няма да плати и ще има интерес да изкара шофьор каталог невинна. А видеозаписи няма. ....и ще падне губене на адвокатите. Амин за убитите и осакатените....

добра идея ! камерите и дисковете са на смешни цени вече ...

Много тъжни и жалко, Бог да прости загиналите по-скорошно оздравяване на ранените. Лично аз не мога да си обясня как е станала катастрифата (с книжка от 48 години и навъртяни над 300 хил. км.). Миналата година с Daewoo Lanos (1,09 т.) с близо 70 км/ч., карам в дясното платно на цариградско, колега с Mercedes Sprinter 311cdi (3,55 т.) ме изпреварва от ляво и тръгва да се престроява в дясно посока Младост 1, изглежда въобще не ме е видал, защото ме отнесе чак в аварийното платно, без да мога да направя нищо друго освен спирачки. Не мога да си представя, че кола с тегло 1,5 т движеща се успоредно на автобус с тегло 15 20 тона, може да го удари така, че да го измести от пътя! Каквото и да е станало за съжаление, е трагичен факт.

Г-н следовател това да не е камион,че предното колело на колата да се подвре под задните гуми на автобуса.Пийте си хапчетата...

Версията на жената не хваща декиш. Дали е възможно да се провери дали е използван GSMа ий в момента на катастрофата. Всички сме виждали кретени дето си проверяват GSMите докато шофират.

Не съм съгласна с мнението на екс следователя специално в частта му относно начина, по който се е случила катастрофата. Не считам, че реното се е подпъхнало под автобуса. Мисля, че механизмът на птп-то е друг. Съгласна съм с останалите му твърдения.

Ден за траур трябва да е постоянен за Булгаристан. Всеки ден измират ганьовци от простотията си.

нарушил правилника е един.Факт. Всичко останало е в сферата на доуточняването.

През 2016 г женската водачка е заловена да шофира на волана след употреба на алкохол. Чула шум в предната лява гума и тръгнала да намали радиото и навярно е загубила контрол. Патка загубена как при изпреварване ще се отвличаш с радио и ще гледаш радиото, а не гледаш пътя. Може с навеждането и да е навила волана за да се фокусира към копчето и да е се е ударила.

И явно е с доста къси ръце, та да трябва толкова да се наведе за това радио. Абе, да й взимат книжката до живот най-добре. Трагично ясно стана, че не става за шофьор, то това не е за всеки, противно на мнението на мнозинството от хората.

Циганин не го ли гледахте днес по тв ? бил в испания 10 г. като хамалин сигурно а тук му поверили човешки животи

Не си прав, много българи приличате на цигани, този шофьор е един пример.

Аман от тъпи к.рви с купени книжки! Алоо, дупетатите, кога ще криминализирате престъпленията по пътищата!? Не глоби, затвор!

Пуснете си да търсите в тубата ето това bus crash inside camera На малко след 2 минути има един син бус как с неадекватните си маневри и без никой да го удря се обръща. Нека спрем да се караме, защото е ясно за мислещите, че безспорно жената е ударила буса, но излизането му от пътя противоречи на физичните закони.

SHOCKING BUS CRASH COMPILATION

колата се е заклинила пред задната гума на автобуса-послужила му е като рампа за преобръщане останалото е довършил високия център на тебеста на автобуса . А жертвите ( без закопчани колани!!)са се изсипали ( можеби спящи?)откъм остърганата страна и са били премазани от влачещи се автобус и земята на ноято те практочески са изпаднали!(капиш?)

Ти знаеш ли как изглежда лека кола настъпена от автобус? Да виждаш такива повреди на реното?

Каква е тая патка, която се навела да завърти копчето на свирката и навила волана, бре, хора?! Кой им дава книжки на такива незнаещи къде са им ръцете, къде са им главите, какво вършат и колко струват глупостите им?! Ами тоя, дето се возил с нея?! Не е ли могъл той да завърти това копче, ами тя трябвало да се навежда?! Какъв е тоя тюфлек без ръце, дето хем го е возела като баласт в колата, хем музика му е пускала, хем нищо не могъл да разбере от шумовете и да ѝ каже ... Що за изроди се мотат по нашите пътища?! Шест човешки живота и още 20 ранени, някои с опасност за живота, всичките - с психотравми и последици - какво е това чудо?! Ами роднините на загиналите, ами сираците, вдовиците, старите родители, които са разчитали на тези хора да ги издържат и да им помагат, и изобщо са ги обичали като свои деца, родители?! ... Имало ли е изобщо дистанция между нея и тоя автобус - направен е път като слънце, на прав участък, в слънчев ден - колко малоумен трябва да си, за да се завреш под автобус при такива условия?! Тая заслужава да не излезе от затвора никога, и да не види книжка дори и на кино - тя е опасна за околните, да си носи последствията!

Тя че хубаво се е навела, ама да беше отбила в аварийната. Всички обичаме кърския секс.

Аврора, всичко написано от теб е правилно, ама нали знаеш - като се обърне колата, пътища много. Кой от нас може да се похвали, че във всеки момент от живота си е бил абсолютно адекватен? Кой може да гарантира, че във всеки следващ момент от живота си ще продължи да бъде абсолютно адекватен и няма да сбърка за част от секундата, което да е с фатални последици? Често се случва - в един момент си сигурен във всичко, за секунда си губиш ума и става белята. Нека не раздаваме ние правосъдие, а да се поучим от тази злощастна история и да внимаваме. Във всеки един момент всеки от нас може да се окаже на нейно място. Да се смили Господ, но ако трябва да избирам - по-лесно бих преживяла загуба на близък, отколкото вина :-(

Във всеки момент не може всеки да бъде адекватен, за това не споря. И аз не съм съвършена, и никой не е. Но когато съм на волана, и особено когато около мен има наблизо други МПС - аз не пускам волана и не поглеждам встрани, та ако ще камъни да падат вътре в купето! И с дете съм пътувала, което капризничи и иска да се занимавам с него, и с котка, и с влетяла оса, пчела - нищо не може да ме накара да не гледам накъде ми върви колата, за да се занимавам с други неща! Особено пък при изпреварване, когато винаги трябва да си двойно повече концентриран! И на магистрала, и на тясно шосе, и на макадам, и на мост в ремонт с половината (по дължината) път липсващ - в Румъния - къде ли не съм карала кола, нямам нито едно произшествие по моя вина! Но са ме удряли, сменяла съм вратите на колата - огънати от кретени, на които всичко им пречи... Трябва да се носи отговорност, защото иначе ще живее тая кифла до края на живота си със спомена, че е причинила смърт на 6 човека и страдания на още стотина, най-малко!

И аз това се чудя, изпреварваш автобус със старата си трошка, какви касетофони, какви копчета, какви шумове. Направо съм в шок. Бог да прости загиналите! Тъжен ден.

То не се знае след като е задържан може и той да е шофирал......

Ясно е че 29 год.блейка от Плевен е взела от 20 левов ремонт 500 левовата си кола и докато си е играела с копчето на радиото....= 6 човешки живота+ 24 тежко ранени. Но държавата е проверила много подробно произведеният през август 2017 автобус Скания !!! и е разкатала от проверки фирмата Ивкони.Това нормално ли е?