Учебниците по религия са готови, ето как изглеждат (снимки)
Техен електронен вариант може да бъде разгледан на сайта на Българската патриаршия
Обратно в новинатаКоментари - Учебниците по религия са готови, ето как изглеждат (снимки) | Днес.dir.bg
Коментари
Ще разгледам електронният вариант, определено ми е интересно да видя какво е съдържанието.
Атеист, агностик, мюсюлманин или юдей? Будист подобно нещо няма да напише, затова не съм ги включил. Та я кажи.
Всичко Мара втасала, учебник по религия ѝ липсва. Учете математика, физика, биология и химия ако искате България да просперира и да бъде модерна държава.
Попове - педофили. Монаси - педераси. Завидяха на католическите свещенници. Подготвят млада плът за отчетата.
трябваше да включат и други религии от България след като учебникът е озаглавен Религия
Злина ли? Видял ли си кал го рисуват? Добре, че не съм създадена по негов образ и подобие.
Общо взето, това което очаквах. Нормалната информация, която циркулира, но не отговаря на историческата истина. Добре е да се изучава религия. Но е добре да се изучават всички, за да осъзнаят децата истината - всички религии говорят за едни и същи явления в миналото - създадени сме от Бог(ове) дошли от небето (космоса), унищожили ни с глобален потоп. Множеството празници и обичаи представени за религиозни (независимо от религията) датират от хиляди години преди появата на тези религии. Учете децата на истината.
Сега остава да се намерят и училиша, които да учат с тия учебници. Прогнила училищна система, с морал колкото на смрасливка, учители и директори атеисти, които гонят пари и частни уроци, а не каквото и да е развитие на учениците. Радвам се, че има учебници, но се опасявам, че няма да има ученици. Интереса клати феса на директорите, а те тук материален интерес нямат. Ключовата дума е "материален".
Абе кво е тва? За какво им е на учениците? Надявам се че е факултативно, и съответно няма да има записани. А иначе религии трябва да се учи. Ама всичките. и заедно с идеологиите. примерно комунизъм, веган... Да знаят децата от какво и как да се пазят.
Тоя който преподава трябва да може да обясни на децата - що е непорочно зачатие,и как се ходи по вода..
Религията, опиум за народа. Не им стига, че опростачиха цели поколения с неграмотната си образователна система, сега и вяра в Господ ще преподават. И вместо да се борят за справедливост, бъдещите поколения ще палят свещи и ще се молят на Господ да ги спаси, докато управляващите грабят държавни имоти и пари (защото те в Господ не вярват и знаят, че ако не бутнеш нещо, то няма как да падне).
Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита: "Богат е", казва, пък го не пита колко е души изгорил живи, сироти колко той е ограбил и пред олтарят бога измамил с молитви, с клетви, с думи лъжливи. И на обществен тоя мъчител и поп, и черква с вяра слугуват; нему се кланя дивак учител, и с вестникарин зайдно мъдруват, че страх от бога било начало на сяка мъдрост... Туй е казало стадо от вълци във овчи кожи, камък основен за да положи на лъжи святи, а ум човешки да скове навек в окови тежки!
Ако ще изучават Стария Завет, би трябвало да изучават и всевъзможни други религии, както и езически вярвания и дивашки суеверия. И какво правим ако първия час учат че има бог на гръмотевиците, а втория час учат за електрически заряди? И без това никой не иска да учи математика и физика, по лесно е да приемем първата версия, няма формули, няма изчисления, няма напрягане на мозъка, бог гърми, пускай чалга и сичко е 6
Соломон, тоя тиран развратен, отдавна в раят нейде запратен, със свойте притчи между светците, казал е глупост между глупците, и нея светът до днес повтаря - "Бой се от бога, почитай царя!" Свещена глупост! Векове цели разум и совест с нея се борят; борци са в мъки, в неволи мрели, но, кажи, що са могли да сторят! Светът, привикнал хомот да влачи, тиранство и зло и до днес тачи; тежка желязна ръка целува, лъжливи уста слуша със вяра: мълчи, моли се, кога те бият, кожата да ти одере звярът и кръвта да ти змии изпият, на бога само ти се надявай: "Боже, помилуй - грешен съм азе", думай, моли се и твърдо вярвай - бог не наказва, когото мрази...
Бог Тор обеща да ни спаси от ледените гиганти... Иисус не обеща да ни избави от злото по света... Това, което ми прави силно впечатление е липсата на ледени гиганти. Сами преценете кого да почитате и кому да се кланяте, грешници.
На кориците на учебниците отпред има модернизирана по кичозен начин икона на Спасителя и една икона на Богородица с Младенеца в руски стил. А си имаме български традиции и то какви!!! Говори много добре колко компетентни са списвачите на тези учебници. Няма отървия от кич и некомпетентност в МОН! Това е съкрушително, защото те раздават компетентност за поколенията. Безобразна работа! Срамна работа.
Като те чете човек ще каже че разбираш нещо по матматика.Я кажи колкос е интеграл от dxlnx/x^a
За да има ледени гиганти, трябва силно да вярваш че има, въпреки че никога не си ги виждала
Ако бяха учили религия, нямаше да има толкова неграмотни изказвания. Предметът е Религия - Християнство - Православие. Четете какво пише, не само да се изказвате неподготвени и неграмотни. Ако искаме просперираща държава, ни трябва БЛАГОДАТ от Господ, щото ако я няма нито математиката, нито езици, нито каквото и да е познание ще помогне. Освен това говедата се управляват лесно. Затова сме на тоя хал. Ако сте атеисти, си е ваш избор, но това не ви дава право да пишете глупости по темата и демонстрирате колко сте зле.
Учебникът е добър, много лесно се критикува нещо, което не си направил. Етнофилетизмът е враг на православието. В случая няма никаво значение дали иконата е руска или българска. Авторът е българи, учил в Русия. Това променя ли нещо?
Само тази глупост трябва да се налива в главите на децата. Религия няма, има църковен бизнес !
Минусите не означават, че сте компетентни, означават, че сте в духовна прелест с менталния си свят.
Плаща им се за да пишат глупости. А главата празна, глупостите им са плиткоумни и така по много теми. Какво да се очаква от деца на атеистична "демокрация". Само дето в съседнтите държави на България, вероучението е задължително в училищата, като Румъния, Гърция и Сърбия. Има и в Сащ, и Русия. Още много може да се пише по този въпрос...
Ами ако смятам ,че не е прав ,какво трябва да сложа? Не говоря за точно този стих на великият поет ! Какво да сложа на изказванията на някои от " великите" ни полютици ?
Европейската култура до днешния й вид е ИЗЦЯЛО базирана върху християнската вяра и е успяла да сътвори невероятни блага, докато вярата е била правилно пазаена. Опиумът за норада са всички блъвни на комунисти и фашисти против вярата. Където вярата е смачкана, само до няколко декади идва голяма разруха и хората страдат. Истинското вярване има най-голям смисъл изобщо, понеже истинската молитва не подменя работата на човек, но изправя делата му и той ства в пъти по-полезен на себе си и на обществото си. Единичните извращенмия в църквата също са факт, но и там са хора, и там греховете действат. И все пак с молитва е по-добре, отколкото изтърваното зло без молитва. Вярата учи на морал, който е устойчив на времето и е вечна опора за обществата, които се държат за тази опора. Много вярващи - богаттво за държавата. Малко вярващи или не дай си Боже погром върху вярата - е погром за дъуржавата. Тези закономерности са проверени в исорията в протежение на всички поколения хора, за чиято история има писано и за които няма писано. Невежеството е един друг въпрос! Има хора, ограничени в учебниците, които са прочели. А учебниците са средство за политика, използвано често то коварните представители на политическата каласа, за да прокарват изключително много лъжа и псевдонаука. Но, пак казвам, имз интелигентни хора и хора, които са КАТО интелигентни. За мен коефициентът на интелигентност е базиран на цялостната конструкция на качествата на личността и ДАЛЕЧ не се изчерпват с калсифициране на логически или техниче3ски умения. Тестът за интелигентност е креатура на финансово-икономическата система, която днес опитва и най-често успява да напарви от хорта технически дресирани нули, срещу което получават повече или по-малко банални блага, но по-скоро на нивото на консумиращо животно, откоклото на цялостен човек с богата култура и истинска свобода. Оставям на теб да си прецениш коефициента на интелигентност и ако объркаш метода с този на МЕНСА, се самокласифицираш в моята оценъчна скала като личност с една интелектуална компоенента, развита в някаква сртепен и няколко закърнели, което представлява дресираният от системата (от някоя иконмомическа или идеологическа система) човек. Не е за очудване, ако това ти се строи твърде сложно и непрактично. И на магарето му се струва много сложно всичко друго, освен да дърпа каруцата и да яде. А за човека, който има като вид практически неограничени способности, такова усещане е признак на неизпълнена мисия на вида от представител на вида. Което означава и биологично, и духовно осакатен човек с редуцирани функции. Ето такива са мечтата на американската мечта, която днес вече мирише на разлагащо се месо по улиците, В БУКВАЛНИЯ смисъл на думата, не само в преносния. Да, там по улиците живеят все повече хора, на които месото им се разлагаа от дрога и морален разгул, което е логичният изход от духовната безизходица, в която едни обособени еврейски кръгове опитват да вкарат християнския свят. Докато в Израел вярващите евреи са все по-вече и все по-догматични, което в цялата еврейска общност ще се прояви и явече се проявява като неофашизъм - не оня, който беше против евреите, а такъв, в който евреите се самопогубват от еврейските си недъзи. Но потърпевшият си ти, защото целият ти свят е върху една база - християнската вяра. Рушиш ли я, режеш клона, на който... висиш, неразумний юроде.
Променя. Има значение, защото духовността заедно с корените на нацията - имат виталност. Чуждопоклоничеството най-често идва чрез носители като вярата и естетиката, защото те са генът на нацията, който поризвежда плътта на нацията. Учил в Русия - няма лошо, но бих препоръчал да е изучил в България. Па нека да е учил и в Русия. Понеже широко погледнато можеше и да сложат католическа скулптора на Спасителя, в която няма лошо по принцип, но няма да корица на български учебинк. Църквите в България са заприличали на руски и гръцки. Няма компетентност относно българската традиция, която е БЪЛГАРСКА не случайно. Ако някой отрича този факт, то той е увлечен настрани и от вярата. Рано или късно ще направи крачка чрез вярата да прокарва чужда политика. Не е естествено на български учебник да положим стил от друга нация, имаш ли нещо против? - ако си имаме велики иконописци оставили неповторими образци. Между другото чуждопоклоничесртвото винаги е било малко или повече признак на липса на патриотизъм, малко или повече признак на неинтелигентност. Но да не задълбаваме в това. Изображенията на учебниците са кичозно модернизирана икона на Христос (не намирам това за правилно) и заемка от руската иконопис от началото и средата на миналия век (не намирам и това за правилно). Прилича на цигания. За това днес намираме мраморни олтари там, където мраморът го няма като материал, а дървените ги няма, които са българската традиция. За това св вапцат оригинални дърворезби с китайски цветен лак, което прилича на католическа църква. Където духът и културата на наццията се режат на парчета и се кърпят с произволни чужди притурки, тази нация ще да е загубила културната си база и ще да е отказала да я намери! Което става с културно осъзнаване, част от което е и естетическото - неотменна част. А бе кичът явно не е различим за всекиго. Но и следва да знае, че не различяава. Зер ако далтонист кара влака, някой трябва да му каже преди да създаде проблематика. Натрупването на некомпетентност и неразличимост неминуемо води до последваща проблематика. Мога да дам и исторически примери, но поне толкова трябва да имаш в главата си, че са си ги припомниш сам(а).
Не е лесно да се критикува съдържателно. Даже е трудно, защото боли. Примерно като те удари по главата чалга. Която е приемливата национална музика на други нации. Но не й се наслаждаваш като такава, а като естетически разгул. Не е лесно да се критикува чалга, защото боли! Който е писал учебника и който го е редактирал и който го е допуснал - следва да са компетентни в християнските дела на България. По този признак кориците удрят в главата, ако наистина имаш душа за вярата на българите и България. Учебникът трвябва да е образец, а корицата е дрехата на човека. Ако ти се появи отец, който е облечен като католик, ще го вземеш ли за изповедник? А защо трябва да имаме руска икона на учебника, след като Русия не само е приела вярата от България, но България в същото време я е направила да изглежда като държава (ако си запознат с историята). Ако можеш да отговориш на този въъпрос неуклончиво, ще те поздравя лично тук. Има си правила, има си норми, има си контекст - всичко това е част от материала, човече. Останалото е компромис отвъд това, което би трябвало да е от висотата на учител или инстанция, която е отговорна за ученето на поколението. Ниска топка е. Плитко. Не може да объркаш иконите за български учебник по религия! Това е малоумно, недостатъчно е. Трудна е критиката, защото е от болка. Ако на Бетовен му изсвириш фалшиво някой музикален фрагмент, вярвай, няма да му е лесно! Аз не съм Бетовен, но правя сравнението, за да ме разбереш.
Хайде някой да ми каже 10-те Божи заповеди. И после да си зададе въпроса: Ако хората ги спазваха, щеле ли да има толкова безобразия и престъпления?
Минусите означават, че не схващаш разликата между Вяра и Религия. Вярата е еманация, духовно изживяване. Религията е политика.
Не се занимавайте с глупости и не правете децата си бедни и неспособни да станат пълноценни и успели хора. С религия и тем подобни глупости, работа няма да си намерят. Отворете джобса и напишете религия в ключови думи и вижте колко обяви за работа има. После напишете софтуерно инженерство и вижте колко много се търсят и какви са заплатите и отпуските. По 60 дни платена отпуска и по 20 хиляди лева месечна заплата.
Учебници по вяра са важни. Комунизмът и фашизмът са промили мозъците на много хора. Освен това са им отнели способността да познават закономерностите в явленията, в историята например. Това е била целта на тазки парадигна - да създадат подчинени и глупави хора, за да ги управляват лесно също толкова глупави хора. Историята доказва с повторение, че загубата на вярата убива обществата, които го допуснат. Моралният разпад е менуем без вярата, а именно той убива общества. Така показва историята. Но аз съм свидетел колко страшно звучи това на хора, които не са вярващи. За тях това е като че ги бие гръм. Втрещява ги. Но това не променя верността на тази закономерност. САЩ вървяха добре, докато вярата имаше мястото си. ВЕДНАГА след това започна падение, което стига днес до ужасяващи факти, които не виждате по телевизията, но е тотален разпад. Нещо като в ада, където месата на грешниците окапват. Да, това може да видиш по улиците на САЩ, вече1 не само под мостовете - хора с окапващи меса!!! Докато човек не прочете и не навлезе малко по-дълбоко от повърхността във вярата, си мисли, че това са алегории. Не. Това са истини, реално случващи се в света. Най-реалното нещо е вярата. Останалото е провокация на една псевдореалност, която хората дезориентирано асоциират с ралзични неща, общо взето нещо като лутане без цел и без ориентация. А ето че е казано как (не) трябва и до какво води. Даже се дават приомери и на земята, още приживе, за да видят хората с очите си и да се спрат от разврат и духовни прстъпление, защото се увреждат, увреждат поколенията си. Препоръчвам учене на вяра. Най-големите учени на света рано или късно са признавали, че Бог е всичко. Дали чрез постепенен духовен напредък, дали чрез метаморфоза. Висшата наука от всички области стига до Божественото по недвусмислен начин. Има учени на всяаккаво ниво, но онези, които са най-напред, най-гениалните - те чисто и просто стигат до оня предел на науката (за който имат капацитет), който доказва Бог. И физици, и биолози - когато научат достатъчно, им се разкрива по научен начин кое е Бог. Примерно празнотата в материята е едно изключително доказателство, което напреднал учен не може да остави просто ей-така. Но наистина става дума за велики умове. Посредственият учен не може да излезе от ниските нива на материалното.
Познавам много изключително богати вярващи хора. Отличителното е, че те с богатоството си не увреждат себе си, децата си и околните. Познавам и бедни невярващи. Познавам разбира се и богати невярващи - има сред тях и свестни, и такива, които са истински вредители. Т.е. бедността не е модул от вяра и невяра. Грешно разсъждаваш. Панически търсиш аргументи, което означава, че нямаш такива. Аз имам достатъчно и не търся панически и без да мисля.