Коментари - Милиони допълнително получава администрацията в СУ | dnes.dir.bg
назад

Милиони допълнително получава администрацията в СУ

6,5 млн. лева са получили под формата на допълнителни възнаграждения служители от администрацията на Софийския университет в периода 2011-2016 г.

Обратно в новината

Коментари - Милиони допълнително получава администрацията в СУ | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Материалната база на СУ е под всякаква критика от десетилетия. Но на бас, че административните говеда карат аудита и лексуси.

Наливат се пари за производство на неуки. НЕ за образование!

в България не е от днес и не е от вчера. Баси и "елита на нацията", то за това сме на такова дередже и няма нито един интелигентен в управа на тази скапана държава.

в тази държава....афира ниски основни заплати по медиите и реве.... Даже не вкарват в заплатите си класа за да се изкарат бедни и нещастни..... НО грижливо укриваната тайна е точно Допълнителното материално стимулиране.....което получават на тримесечия и им офармя една супер прилична заплата-Мълчанието по този въпрос е злато.

Това е капка в морето. Я да видят какви допълнителни пенсии се раздават на пенсионери ректори, академици, декани от СУ. Държавната субсидия за СУ отива в джобовете на червени феодални зарази! Я до изкарат колко, по кои статии се плаща само на червената зараза акад. Георги Марков, на Баева.... А за Клуб ЕВРАЗИЯ да не ровим!!!

Интересно защо статии отпреди поне три месеца се превъртат отново в медиите. Явно някой иска да дискредитира единственото що-годе нормално, родно българско учебно заведение. Пак се вихри някаква кампания за да се доунищожи българското. Имам познати, които работят в СУ--с мизерно и срамно ниски доходи са, защото се пречи на държавата да отпусне адекватни средства за висшето образование. Срамота е!

Знам за студентка, приета история, която срещу 5000 лева като дарител на СУ, вписани в книжката й, завършва право. И когато някой ми говори за нивото на юристите от СУ, нека се сеща винаги за този, вероятно не единствен случай! Говоря за времето 2007- 2010 г.

Всеки иска по-висока заплата. Ама за себе си. На другите и ниска им стига. Мила Родна КЪРТИнка..

Дарението е за да смени Факултета. А дипломата по права си я е изкарала с учене, не са й продали за 5 бона.

Като знам какви асистенти и преподаватели немотивирани има във ФМИ, очевидно само администрацията е мотивирана. Дори и студентите, които са с нагласа да научат нещо се демотивират още 1-ви семестър. Тези, които са платено ги пускат и така. Мила родна картинка...

НАУКАТА ,БРАТОВЧЕД,Е КАТО ХОРОТО-ХВАНЕШ ЛИ СЕ ВЕДНЪЖ-ПУСКАНЕ НЯМА! ДОЦЕНТ ДЕНЕВ ДА ПОВИШИМ РЯЗКО НИВОТО НА БЪЛГАРСКАТА НАУКА!!!

и висшето опорочиха .Реализацията е под всякаква критика.Правото в СУ Медицита Информатиката и Фармацията що годе крепят авторитет.Университетите се сриват по всякаква заничмост съмите професори не им е приятно от срива в мотивацията на студентите.То каква мотиваця да има като няма реалиация с изученото.От там се стига до порочна въртележка .Демогафска икономическа криза духовна морална деградация.

... вижте го тоя на снимката ... като дете са го били в училище понеже физиономията му е на АБСОЛЮТЕН МУХЛьО ...! ... и понеже такива нямат топки, единствено им остава да ЛЪЖАТ! ... ама раята, гяурите, те са виновни, че мълчат, вече 650 години!

Щом университетът е автономен, да го оставят да си се правя сам, без бюджет от държвата. Не може кога ти отърва да ревеш за пари, а когато усвояваш пари да си автномен.

Като бивш служител ще ви кажа, че отдавна всички знаем, че Енеа Петрова получава хиляди като финансист на СУ. Ами нека проверят по проектите на СУ колко взима, защото сумата може да ви изненада значително, а да не споменавам , че тя управлява и подписва обществените поръчки на СУ.

девиза на българския академик "с методите на автономията към практиките на законното крадене".....Ако някой не е чул и разбрал в България краденето на еврофондове и държавни пари е озаконено... Призовавам студентите в държавните вуз-ове да водят статистика и за часовете, прекарани на работното място от тия акдемични лешояди , източващи данъците ни и ядящи таксите на студентите...Ще видите, че работните им седмици са 8 часа , но не ден, а сумарно за седмица....АЗ един такъв нагъл лумпен, преподаващ в държавен вуз, не мога да го намеря от 6 месеца в кабинета му....представете си за какво крадене на държавни пари става на въпрос...Май не циганите източват бюджета на българия... Не си губете времето да учите в България, мизерни условия без практическа подготовка, арогантни и прости "преподаватели"и накрая без реализация и работа...По -добре, докато е млад човек след гимназията , колкото и да му е трудно, да се ориентира към университетите на запад, много от тях са без такси , а после работа за завършилите колкото искаш...

в света на винету незаконното и корупцията са включени във всички програми за управление на всички ниви в България....

пътуват на околосветски круизи за сметка на договори, ходят н Антарктида без никаква необходимост, надхвърлят тавана на пенсията с килийно Убразование, държат се нагло пращайки при университетски разходи към свои негласни фирми, пътуват дето пожелаят без отношение към материята, за която правят разхода "законно"... Голема ковачница на обществени разходи.

Има отдел / и, дето не ходят на работа.

за поколенията на любовниците..Някои придобиха и апартаменти от "учебната" дейност...за година - две.

Аз работя в едно ВУЗ и този семестър имах средно 13 учебни часа седмично (12/14 ч. се редуваха) по 45 мин. През останалото време никой не ме търсеше за нищо (имах консултации, но реално започнах да ги давам по 4 уч. ч. седмично чак последните 4-5 седмици). Работя на 4 ч. по втори договор към звено на БАН, където също не съм се скъсал от работа, примерно отделям за там по два работни дни на месец. С някои допълнителни не особено трудни и ангажиращи дейности си набавям поне по 1500 лв. чисто на месец и имам доста свободно време. Мога да печеля и повече, но тогава наистина ще трябва да работя - правил съм го някога и зная, че не е приятно. Така че, ако някой в академично/научната общност ви мрънка, че са му малко парите, не му вярвайте изобщо. Или ви лъже, или е тъп, или - и двете...

На СУ са им малко.Не знам защо са се заяли със СУ, най-високите възнаграждения не са там. Той не е в първите пет по заплащане . Първи са Икономически -Варна , Пловдивския и няколко Медицински.А разликата в нивото на преподаватели и студенти, брой специалности и брой студенти между СУ и всички други е драматична. Не е нужна класация, достатъчно е да пиеш едно кафе и да чуеш диалекта, темите и приказките, в повечето унита все едно си влязъл в нещо между двор на ТКЗС, провинциален техникум за комбайнери и компания на доячки.

Един преподавател без допълнителни изследвания и проекти , което предполага умствени усилия , четене , писане , научни дискусии и обмен на знания, почва да деградира и рано или късно се превръща динозавър, предаващ знания нужни в отминала епоха, студентите му прости притежатели на диплома..

Ами без свободно време как ще си в час с новостите. Имам един приятел, стана доктор без да знае чужд език, а публикации в неговата област на български няма, ангажиран е от сутрин до вечер , книга не е чел не чел от училище, а учебник от студрнт.Кво преподава: един учебник преписан преди 40 години от друг отпреди 50 години , въз основа на изследвания от преди 60 години, , препреписан на български преди 30. Горе -долу дава знания , по които неговите студенти ще практикуват, ако карат като него 100 години след като са били актуални.

Зависи... Аз преподавам на първи и втори курс дисциплина, която има хилядолетна история и е напълно развита, поне в областта, която се преподава. Дори нищичко да не чета допълнително, аз знам абсолютно всичко, което е необходимо за студентите, че дори и много повече. В свободното си време наистина се развивам, но в други дисциплини, макар и също технически като нея. Според мен би трябвало преподавателите да имат по-голям годишен норматив, но от друга страна, защо да си плюя на късмета?! Впрочем, твоят приятел е типичен пример за упадъка на науката и образованието в България. Сега един бастун да вземеш от улицата - и него може да направиш доктор, респективно професор с времето.

ето ви, дами и господа, типичния вуз-аджийски кретен-преподавател горд с цели 9 часа за седмица преподаване и втори трудов договор за 4часа, за който БАНските академици му плащат по 300-400лв от вашите данъци, а той дори си признава, че не ходел всеки ден да им работи по 4 часа.... Ето така се източват парите за наука и образование в България от академичните малоумници из многобройните държавни вузове и катедри в България...Толкова са малоумни и нагли, че дори се хвалят из нета как прибират по 1500лв заплати всеки месец от данъците ни и ка не вършели нищо... Sargonlll, не знам дали си плюеш н а късмета, но си насрал държавата...аморален плъх...Трябва да си луд да учиш в бг вуз

Депутатите работят по-малко, взимат много повече, а прецакват всички, ама срещу тях не плюеш нали...

Една от големите злини на висшето образование са доцентите и професорите на по 70 и повече години, които са окупирали тлъстите местенца и източват бюджета с големите си заплати, а не знаят как се пуска компютър...

Не се чувствам горд, но се чувствам конфортно в личен план. Аз попаднах случайно в тази система преди ок. 3 години (все още съм само един главен асистент), като преди това дълго съм работил в частни фирми. Какво съм виновен, че кондиката е такава - управляващите са го допуснали. Ако не съм аз - друг ще прави като мен. Поне съм работил някога и реална работа. Защото, и в моето ВУЗ има кадри, които от студентската скамейка са продължили с докторантура, след това са станали асистенти и доценти. Никога не са работили в частния сектор, никога не са работели извън това ВУЗ, прочели са само някакви учебници за вътрешна употреба (при това - бегло) и малкото им публикации са на български - те друг език не владеят, като реално в тях няма нищо полезно. Аз поне мога да науча студентите и неща, които са извън учебниците... Но, полагам такива усилия само за тези от тях, за които има смисъл - болшинството студенти в момента са на ниво 5-7 клас от байтошово време.

Това въобще не е вярно! Проектите, поне в България, са абсолютна порнография, подчинена на шуробаджанащина (непотизъм). И, най-малкото са си лотария - нямаш никакви гаранции, че дори да положиш големи усилия, ще спечелиш и ще получиш финансиране. Изначално постановката е сбъркана - откъде накъде технически изследвания (в моя случай) ще се финансират от държавата, тя пряко няма да се ползва от тях. Аз работя по-малки, лични "проекти" - фирми ми възлагат конструкцията на различно оборудване, като по-скоро тази дейност ми е хоби и ме поддържа във форма. Участвал съм и в проекти - за стотици хиляди и дори в един за ок. 2 млн. Този, последният, е направо с криминален оттенък, тези пари отидоха за закупуване на оборудване, което по различни причини вече трета година практически не функционира. ФНИ и различни програми на МОН са много лошо измислени и не работят правилно. За по-сериозни проекти, международни, трябва добър екип, но аз лично почти не познавам стойнстни колеги, а тези, които са такива - подобно на мен си поработват частно и не им се занимава с организацията на нещо подобно - и там няма гаранции, може само да си загубиш времето.

Не, не са! Първо, те са на изчерпване, пък и повярвай ми - понаучили са се да пускат компютър. Както и да е, те скоро няма да са на линия. Най-голямата злина са нароилите се доктори, доценти, професори, които още нямат христова възраст. Сега е престъпно лесно да станеш доктор и да се развиеш в академичната ерархия, ако има кой да те бутне. На приятелска основа, както често става - срещу заплащане или баналните баща-син, чичо-племенник и т. н. Тези млади кадри отравят системата със своята некомпетентност и запушват развитието на способните, пречат им пряко или косвено. Пряко - защото съзнават колко са тъпи самите те и ги е яд на знаещите. Косвено - има определени съотношения в катедрите и факултетите за количеството доценти и професори, а те вече са запълнили квотите. Тези хора знаят по-малко от един отличник от техникум по байтошово време, нямат и абсолютно никакъв практически опит (а често преподават на горен курс дисциплини с практическа насоченост). Той една стружка не е направил през живота си, а учи студентите как се заточват режещи инструменти и какви са работните режими. Сега се подготвят нови критерии за академично развитие, но проектният им вид въобще не е сериозен и почти няма да окаже влияние на този процес. С една дума - висшето образование е отровено и практически загинало...

Изказваш се абсолютно неподготвен! В СУ такива НЯМА! Има само в измислените университети, които страдат от липса на хабилитирани преподаватели.

Тъпак си ти! И по-добре си мълчи, щото изобщо не ти е мястото нито в Университет, нито в БАН. Е кога се занимаваш с наука бе, умнико? А си представям и какви лекции четеш! жалко за студентите!