Нено Димов иска мерки срещу вноса на стари автомобили
Министърът на околната среда и водите Нено Димов заяви пред БНТ, че основен приоритет на министерството тази година е чистотата на атмосферния въздух.
Обратно в новинатаКоментари - Нено Димов иска мерки срещу вноса на стари автомобили | Днес.dir.bg
Коментари
Само е пропуснал да спомене в какви коли се вози и в кортеж от колко автомобила с охрана и колко харчат...да дадат пример и да започнат да ходят с колело или с метрото на работа, да продадат 5.000 кубикови лимузини и тогава да търси сметката от всички останали.
Считам, че любовта на ниско интелигентния българин към мощни и едрогабаритни автомобили е логично продължение на мутринските времена и е плод на комплексите му, а а някой се сетил за екология!? Елементарно решение е чрез данъка - щом държавата ми взема при емисии Евро 6+ данък ш00 лв., логично е да нараства с годините със стъпка 5 или 10 лв., а нововъведения автомобил, при аналогична мощност и Евро 5 да се плаща ш50, при 4 - 725, 3 - 1000, 2 - з000, а при по-високи емисии, да не се допускат на територията на България! Годишното нарастване данъка да бъде геометрично със стъпка съответсваща на емисиите!
А какво ще кажеш за прогресивен данък общ доход достигащ 75%, така че и ти да не можеш да си купиш кола с Евро6? За много хора би било справедливо. Освен това аз като карам 5 000 км/годишно дали замърсявам повече от теб например, който може да изминаваш повече от 30 000? Много лесно налагате ограниченията бе!!!
Поредният неграмотен, но вероятно добре платен клакьор. Всичката Мара втасала, само ------ не си вчесала. Като всеки необразован, но нахален човек, той е напълно прозрачен, ясно чии интереси обслужва, на тези с новите и скъпи коли.
А Кроношпан кога ще го затвориш, бе муньо? Ами тецовете? А водата, дето я пием и ако не е с уран е кална и мирише на блато, нея ще я забрания ли? А с изливането на лай-ната на хотелите в морето какво ще правиш? То защото всичкото ни от европейско по-европейско, сега и колите да са нови! Ами направо ще минем на каруци и велосипеди за по-екологично, бре!Много сте прозрачни това душиците лобистки и продажни, бе!
Защо в Швейцария където екологията е пръв приоритет карат основно автомобили с бензинови двигатели? Защо Франция забраниавтомобилите със старите дизелиови двигатели ? Ако искате да решите екологичен проблем, просто стумулирайте бедния българин да кара на пропан бутан и метан!Естествено трябва и контрол! И само да попитам някой знае ли колко е каското на нови и 2-3 годишните автомобили? Хората си кърпят обувките за икономия, тези им налагат да плащат само КАСКО над 1000 лева?!
ГОСПОДИН МИНИСТЪР,ЩЕ СЕ РАДВАМ АКО САГЛАСУВАТЕ СЪС МИНИСТЕРСТВОТО НА ФИНАНСИТЕ ДА СЕ ВДИГНАТ ЗАПЛАТИТЕ НА БЪЛГАРСКИЯ НАРОД ДО СТАНДАРТИТЕ НА ЕВРОПЕИЙСКИТЕ,ТА ДА МОЖЕ ВСЕКИ БЪЛГАРИН ДА КАРА НОВА КОЛА ,А НЕ САМО ДА СЕ ЧУДИТЕ КАК ДА НАПРАВИТЕ ОТ БЕДНИЯ И ГЛАДЕН НАРОД ОЩЕ ПО БЕДЕН.НАЙ-ДОБРОТО РЕШЕНИЕ ЗА ВАС ГОСПОДИН МИНИСТЪР Е ДА ИЗБИЕТЕ ЦЕЛИЯ БЪЛГАРСКИ НАРОД КОЙТО СЕ ЗАДЪХВА ОТ ВАШИТЕ ДАНАЦИ И ТАКСИ ИЗМИСЛЕНИ ПО ВСИЧКИ ЕТАЖИ НА ВЛАСТА И ТЪКА ЩЕ ПРОЧИСТИТЕ ВЪЗДОХА ,ЗАЩОТО НЯМА ДА ИМА ЗАРАЗА,НО НЯМА И КОИ ДА ВИ ИЗБИРА............
Нека първо да забрани печките на твърдо гориво , чак после да мисли за емисиите на автомобилите.
Виновни са "спящите полицаи" за увеличението на замърсяването около тях. Като не сме предвидливи и се налага да ни забавят "спящи полицаи", ще дишаме мръсотия.
"...Този път не в МОСВ като част от политическа партия, а като признат специалист в областта на екологията. "Поканиха ме в правителството като експерт. Минал съм през целия ешелон в МОСВ. Участвах в екипа, който изгради съвременната административна база. Председателят на ВМРО Красимир Каракачанов ме покани в експертно качество. Не съм имал контакти с "Обединени патриоти", а с Каракачанов се познаваме, когато бяхме народни представители от различни парламентарни групи. Знаем си телефоните, чували сме се" така Димов обясни влизането с в кабинета Борисов 3...", из публикация под заглавието "Нено Димов - Експертът се завръща" от 22.05.2017 в trud bg. Бах тоа експерт! Ама Каракачанов и т. нар. "патриоти" не знаят ли, че от седесарите, реформаторите и бесепарите по-вредни за българина са само ДСБ-арите, или и те са като тях?!
Бедните карат ПРОПАН БУТАН. От къде пари ? Министеро лобира за нови коли !!!!!!!!!!!! Страшен е дизелът.
Стара риба няма. Има поддържано и не поддържано МПС. Тя и моята е стара ама е на ГАЗ и цапам по-малко от нов Дизел. Да скочи двойно данъка на старите коли догодина, по-следващата тройно и така. Това е ПЪТЯТ. Има стандарти за изпускани газове за всяко МПС.
Димов напуска парламентарната група на ДСБ заедно с д-р Николай Михайлов и Антонела Понева през януари 2009 г.
Проблемът не е толкова във възрастта на колите, колкото на поддръжката им и българското мислене! Масово се махат катализатори, филтри за твърди частици, ЕГР клапани и други елементи свързани с екологията на автомобила, защото били само за екологията и видиш ли спъвали колата и без тях вървяла малко повече! Е, че и почва да пуши като комин, на никой не му пука! Техническите прегледи са все още фиктивни, никой не мери изгорелите газове, всичкото е симулация! Не може така, трябва контрол на тези места. Дори една 20 годишна технически изправна кола може да си е в норма и да не замърсява толкова, колкото една 5 годишна неподдържана кола примерно с премахнат катализатор. Основното е, че на хората не им пука, какво излиза от колите им отзад - пушат яко, ама си ги карат без да им пука, майната й на екологията! По въпроса за катализатора. Кога КАТ ще започне при регистрация на коли нов внос да пише катализатора, когато това в талона е вписано с алтернативен код на ЕВРО 1...6? Като няма думичката "евро" КАТ вписват без катализатор, макар и колата да е ЕВРО 3-4! Кога ЕВРО-категорията ще започне да влияе на данъка, като за по-екологично чиста кола се плаща по-малък данък? Да се върнем на примера за 20 годишните и 5 годишните коли. Една 20 годишна кола с катализатор и до 107 к.с. има смешно нисък данък (примерно 20-30 лв), докато една нова 5 годишна кола с ЕВРО5-6, но над 107 к.с. има данък няколко стотин лева! Какъв е стимула на човек тогава да си купува нова по-екологична кола?
Мне. Трябва да бъдем обективни. Не е "пещерен антикомунист" и не е прост, дори напротив. Но е соросоид. "институт" за дясна политика.
Димов подчерта, че основен приоритет на екоминистерството е опазването на чистотата на въздуха. За да се подобри то, еколог 1 разви идеята социално слабите семейства да получават отоплителни уреди на пелети, вместо дърва и въглища за зимата. Финансирането може да стане от еврофондовете, смята Димов.
В Министерството на околната среда и водите се сблъскват страшно много политически интереси в почти цялата дейност, която се развива", твърди министърът. По думите му основното, което трябва да се търси в ресора е баланс между различните интереси.
съществува опасност Европейският съюз да осъди България заради замърсяване на въздуха със серен диоксид от централите на ТЕЦ "Марица-изток" край Гълъбово. Прочети още на: link
Нено Димов (1997-2001), член на УС на Европейската агенция по околна среда (1997-2002),
Ненка, подозирам, че ти плащат от лобито на джамбазите, за да говориш глупости и да дигаш цената на таралясниците.
"Коренът на злото е в мутренското управление на страната,използва се репресивния апарат за кражба на бизнес,за фалиране на конкуренти.В страната не може да си предприемач,ако не знаеш телефона на Борисов.
"У нас предпочитаме германска мощна кола на 20 години пред друга на 5 за същите пари" Да, така е, защото новите коли живеят по-малко от старите!
"У нас предпочитаме германска мощна кола на 20 години пред друга..." Явно има пред вид себе си, за да е толкова сигурен .
Да вземем подобен модел отпреди 10 години, първият от пети поколение модели. A 1.6-литров FSI S с 5 врати излъчва 163 г / км въглероден диоксид. Нека да добавим 10 г / км, за да обясним, че двигателят излиза извън границите с възрастта. Въпреки това, общото количество въглероден диоксид, произведено през петгодишното Ви шофиране, е само 11 тона, което е половината от закупуването на нова кола
Бернерс-Лий смята, че грубото ръководство за въглеродния отпечатък на кола е 720 кг за всеки 1 000 лири, който харчите за него. Така че нека вземем примера на типичен семеен автомобил - Volkswagen Golf. С емисии от 123 г / км, новата версия на 1.4 TSI S с 5 врати за 40 000 мили - или около пет години използване за средния шофьор на частни автомобили - ще генерира малко над 7,9 тона въглероден диоксид. Но с кадрова цена от 19,400, производството на колата ще доведе до около 14 тона еквивалент на въглероден диоксид, което ще доведе до общо 22 тона, според теорията на Бернерс-Лий. Как се сравнява това с купуването на 10-годишен голф (вдясно) или запазването на стария? Да вземем подобен модел отпреди 10 години, първият от пети поколение модели. A 1.6-литров FSI S с 5 врати излъчва 163 г / км въглероден диоксид. Нека да добавим 10 г / км, за да обясним, че двигателят излиза извън границите с възрастта. Въпреки това, общото количество въглероден диоксид, произведено през петгодишното Ви шофиране, е само 11 тона, което е половината от закупуването на нова кола
Бернерс-Лий смята, че грубото ръководство за въглеродния отпечатък на кола е 720 кг за всеки 1 000 лири, който харчите за него. Така че нека вземем примера на типичен семеен автомобил - Volkswagen Golf. С емисии от 123 г / км, новата версия на 1.4 TSI S с 5 врати за 40 000 мили - или около пет години използване за средния шофьор на частни автомобили - ще генерира малко над 7,9 тона въглероден диоксид. Но с кадрова цена от 19,400, производството на колата ще доведе до около 14 тона еквивалент на въглероден диоксид, което ще доведе до общо 22 тона, според теорията на Бернерс-Лий.
Е само конски каруци в центъра на София. Щом има павета трябва и закон за каруците. Никакви автомобили. И за магисталата също най-много волски впрягове - иначе потъва.
Какво стана , пеша ли ще ходим ? Може коне и магарета да гледаме и да ги яздем ! Хората свикнаха да се возят с автомобили , никой няма да ти обърне внимание на глупавите шеги !
Значи думаш старити коли вредни алкохола вреден цигарити вредни.Аз да ти обадя кое е най вредното на тоя свят.Най вредното на тоя свят е ЦЯЛ ЖИВОТ ДА РАБОТИШ БЕЗ ПАРИ И ПРОСТАЦИ ДА ТЕ УПРАВЛЯВАТ
Десният инсгитут откри топлата вода, сега шъ дими, дими, дими и не само на дясно, докато му изтече гаранцията. Сигурно не е чувал, че трябваше да са нови такситата, автобусите, локомотивите, но и без бесен институт се оказаха нови само служебните автомобили за шейховете, от най-бедното кметство до бай шейха. С десни политици толкова - джипове за слугите на народа и таралясници за матряла, другото е дим десен и мъгла.-
Тоя ще ви разкаже играта, Един истински либераст.Празнодумко с извратено мислене. Демократ е по етикет, по душа е садист.
Предлагам да се забранят незабавно автомобилите с двигатели с вътрешно горене, да се купуват само чисто нови електромобили и Нено Димов да каже на коя единствена марка да бъдат. Другите естествено незабавно да се спрат от движение.
"ще бъдат закупени уреди, които да могат да мерят замърсяването на въздуха" - с уредите за пръстови отпечатаци какво стана . А от кога ще се закупуват пак от германия ли?ех тез германци бе докога ще им стимулираме икономиката .
В момента,в който се опитат да ни отнемат старите коли ГЕРБ пада от власт!!!! В България няма доходи за по нови коли,вдигнете доходите и спрете да крадете за да може да започнем да си позволяваме да харчим пари за нещо по ново!!!!
Само се ежим пред компютрите...иначе сме си боклуци...за това ни работят както си искат .Правилото:"Разделяй и владей" е в пълна сила ! Разделени сме на 100 000 парчета... Дори с комшията ,дето си помагаме и си пием ичкията всяка вечер все се караме ,кога подхванем политиката... Аз съм си със скромни възможности,а и годините ми натежаха, ,но от както се помня ,съм бил все на колела...вече 43 години...не мога без кола и никога не съм бил още от млади години ,само аз имах книжка и мерак у дома...Скромна ми е и сегашната количка ,въпреки ,че сравнително нова спрямо нашите стандарти ...само на 13 години и 120 000 км -оригинал ...За сега от данъка не мога се оплача,но не ми се мисли какво ще направят по-нататък...ЛАДА -седмичка е ...няма ги вече ..една от последните преди да ги спрат от производство...Карам и западни коли ...вярно по-добри са ,по мощни, бързи ,удобни но не мога да си позволя НОВА ТАКАВА,освен някоя на над 20 -годишна ...На газ съм ,не гори масло ,не ми се вярва да замърсява толкова ,но виж ако ме накарат да монтирам катализатор ...НЯМА КАК ДА СТАНЕ ...ще е по-скъп от колата ...
Димов, най-добре е да повишите качеството на горивата, за да не запусшват катализаторите, както и да пресечете кражбите на катализатори.
Всички дизелови печки на селяндурите-за скраб,евтин ,редовен и чист градски транспорт,работа за провинциалистите по-родните им места.
Този министър дис тарикат защо иска да свали и това правителство. Не се ли научиха тези политици за толкова години че българина може да бъде лъган и грабен колкото си искат, само никога не трябва да му се пипат три неща : 1.Колата втора употреба ! 2.Домашната ракия ! 3.Интернет торентите ! Хорицата цял живот събират пари да си купят някоя колица за 5-6 хиляди лева, и някой боклук като този министър вземе рушвет от вносителите на нови коли та да тормози и без друго изнемогналият народ. Изроде, първо провери колко гориво изпомпва служебният ти мерцедес за един час работа, па после се прави на много екологичен. Върни рушвета дето си взел и не се прави на много интересен защото си ни прозрачен като найлоново пликче, помияр с помиярите ниеден !!!
За радост има международни правила и нашите ПАЛЯЧОВЦИ не могат безконтролно да си приемат всички тъпизми, особено когато засягат някого от вън. Да си подава оставката този откровен лобист !
Браво!!! Това отдавна е направено в останалите страни от ЕС, затова и България се превърна в автогробището на Европа. Няма лошо да се внасят автомобили 2-ра ръка, но в България се внасят 5-та. Да не говорим че хора с доходи за градският транспорт карат БМВ и Мерцедес в ужасно техническо състояние и без катализатори.
Обаче никой не иска мерки за повишаване на заплатите. Вие давайте човешки заплати, а хората с удоволстивие и пари ще си купуват по-нови коли
Дай ми 4000 евра на месец и ще си купя чисто нова, при това електрическа, та да не цапа хич. Ако поради някаква причина не си склонен, просто млъкни. Да си чувал да казват "сиромах човек жив дявол"? Или те е занапъвало на оставка...
Платихме милиони за нови избори и нови лица. И получихме какво? още по-нагли и алчни личности. Колко му плащат лобистите на тоя умник да говори глупости за замърсяването и да ни кара купуваме нови коли с фалшифицирани норми на емисии.