СОС отложи решението за спиране на стари коли в центъра на София
Забраната ще е в сила от януари догодина, като първоначално тази мярка ще засегне 38 хиляди автомобили
Обратно в новинатаКоментари - СОС отложи решението за спиране на стари коли в центъра на София | Днес.dir.bg
Коментари
Откриха топлата вода от СОС. Сега ако спрете и фиктивните ГТП, от които излизат бракмите, ще предотвратите и куп катастрофи!
Докарани сме до положение, в което ръкопляскаме и сме благодарни за някакви нищожни усилия и напълно нормални неща за всяка държава.
100% от бензиновите коли, които са над 20-25 години са на газ. А газта замърсява в десетки пъти по-малко от нафтата и бензина
ако обичате да разкарате бричките и на живущите в центъра или тя са от умнокрасивия електорат и не трябва да ги пипаме. Още малко тормоз и от догодина ще почне обраъщането на колелто и умнокрасивите ще отидат в затвора
Тези дето са на газ и 20 + години обикновенно горят и доста масло. Така че забраната е добра, по-добре щеше да е по еко категория ..
Тези коли, които са 20-30 годишни на газ са движещи се гробници !!! В нормална държава ако минат през технически преглед ще бъдат спрени от движение !!!
Така наречените ретро коли са съвсем друго нещо. За тях се мисли по малко по-различен начин. Една такава ретро кола, когато е възстановена и направена е само за паради а не за ежедневно каране. Тогава се пуска заповед на обшината че в еди кой си ден се допускат участниците в ретропарада на определеното место и маршрут. Ама шо да откриваме топлата вода.....
А ако карам Мерцедес от 75 с изцяло сменени компоненти, двигател, салон..всичко. напълно реставриран. Кво прайме?
100% пълни глупости. Имам кола на 22 години и я карам на бензин щото не искам да я съсипвам с газова.
Смешници! Ха ха ха ха Зелени талибани! Ха ха ха ха В ъв богатите страни, дори няма годишни технически прегледи! Ха ха ха ха Всеки сам си отговаря за колата! Няма външен вид,..
"Въвеждаме една европейска практика, която се случва във всички европейски столици, заяви Георгиев. По думите му въвеждането ще стане както се прави в западните държави - поетапно." А европейски заплати кога ще въведете....? До кога ще впрягате каруцата пред коня...? Или на нашенски казано: До кога ще се ебавате с нас бе изроди...?
Да бе, в много градове в света го има това. Но, според мен това си е малко несправедливо, защото ше го отнесат по-бедните хора. Да, и бедните карат на газ обикновено. И не е много сигурно доколко това е законно. Защото в конституцията пише нещо за свободно придвижване, а улиците в града не са частна собственост.
тоест ако говорим за дизели - Ауди на 10-12 г тотално издухано в Германия на 600-700 000 км няма проблем да влезе в центъра, а запазена поддържана кола на 22 години (с катализатор) на под 200 000 км не може? Колите или са изправни или не, или покриват някакви норми или не, какво общо има възрастта им?
Хахахах в Люлин живееш ти селяндур, тоя Мерцедес и смяната на всичко струват повече от новите.
Тази столица трябва ли да функционира или щайгите с продукти ще се пренасят с адския транспорт.Това с забраната може да важи за определени дни с замърсен въздъх тогава спирате и старите таралясници автобуси които все още се движат за 1,60 лв билета а като поскъпне с тях картофите и морковите ще возите до първия ринг ПФУ НЕКЪДЪРНИЦИ АЛЧНИ
това щеше да е актуално преди 10 години... ако техническите прегледи не бяха фиктивни половината коли в България нямаше да се движат.
Браво , най-накрая нещо да се случи. Дано по-скоро го приемат като постоянна мярка !!!
Бензинов автомобил на 30 години е 99.99999 % на метан или пропан. Кое точно замърсява той?
Глупост, след глупост! Ха ха ха ха И старите дизели и бензин като почнат да обикалят наоколо, няма да влезе мръсният въздух! Ха ха ха ха Колко са смешни!
какво общо има технотеста с категориите които се слагат на прегледа ? при вторите изглежда основна тежест имат годините и километрите, и в много от случаите се слага по-нисък клас, дори и колата да попада в съответната Евро Х група
Нищо, освен че получаваш поздравления и моите адмирации за добре подържания афтомобил. Но за съжаление компонентите от 75-та не отговарят на еко нормите така че дори и напълно изряден отново ще бълва повече вредни емисии от съвременните мерцедеси. Като вмъквам че сравнението се отняся за също така добре поддържаните съвремемни мерцедеси! ;)
Крайно време е техническия преглед да е такъв, а не проформа попълване на документи. Ежедневно в София виждам превозни средства достойни за Африка. Не е толкова трудно да се установи точно какво изхвърля една кола и колко вероятно е да се разпадне в движение или да не спира добре. Масово се карат "премиум" барутници в окаяно състояние, но нередностите се забелязват едва, ако стане катастрофа.
По-скоро спрямо сертификата които притежава В МОМЕНТА. ВСички със "жълт стикер" и под евро 4 да не ги пускат.
Няма разбира се, нищо не разборате. То изгорели газове имат уговорка със столична община! ;)
Това не е верно, там се гледа дали ти е изправна колата и какви норми покрива, възрастта без значение. В Германия съм виждал Citroen 2CV ретро кола дет не си знае годините ама човка си я кара всеки ден и за да може да влиза в центъра и беше монтирал там каквото трябва + катализатор, има такива се предлагат с ТЮФ, и си имаше стикер и всичко.
В енергийната криза в цяла ЕВропа ще се връщат към ТЕЦ на въглища, ние сега сме се сетили за екология... Неам думи. При тази инфлация едва ли някой ще инвестира в нова кола, тоест продължваме да си караме трошките. Държавник до държавника, мила моя майно льо...
Не е лошо да се забранява цапането в града. Тази забрана, обаче, трябва да върви с премахване на служебните абонаменти за паркинг за държавни и общински институции. Иначе как ще стимулираме управниците да създадат работещ, функционален и ефективен градски транспорт на добра цена? Нека и чиновниците започнат да използват градския транспорт, за да имат стимул да го подобряват. Подобни мерки трябва да са двустранни!
Ако бяхме нормална Европейска държава на голяма част от населението нямаше да се налага да пътува и да работи в София. Хората щяха да имат работа и в малките населени места, както и всички нормални условия за живот. Автомобилите са част от проблема. Има и други проблеми - гета, сметища, замърсяващи производства и др., но за тях никой не говори.
Защо само в центъра, а не в цяла София?! Мигар други хора, извън центъра не живеят.....
примерно можеше да се почне с чистене+миене на улици+ озелянаване и спиране на презастрояването, ама ц
Съвременните дизели трябва да се спрат на мига. Тия с пиезо инжекторите. При тях изхвърлянето на микро частици е по голямо не се вижда от ауспуха и влиза директно в дробовете. А тая тъпня с дето DPF филтъра дето се самопочиства чрез повишаване на оборотите на двигателя къде всъщност отива прахоляка ами пак на улицата.