СОС отложи решението за спиране на стари коли в центъра на София
Забраната ще е в сила от януари догодина, като първоначално тази мярка ще засегне 38 хиляди автомобили
Обратно в новинатаКоментари - СОС отложи решението за спиране на стари коли в центъра на София | Днес.dir.bg
Коментари
Що пък не спрат и живеенето в София. "Има човек, има проблем. Няма човек, няма проблем." Това фашизъм ли е, или сталинизъм!? Да се чуди човек на мозъците им. Все едно, че са спрели въздушните потоци над града ни. Що пък не пуснем отново димиляците от Кремиковци!? Нали не са в центъра и ще им забраним да идват до там пушеците. Поредните тъпотии!
Нищо догодина идват избори...Как пък така заради старите коли лятото въздуха е чист а зимата мръсен?В центъра има хора които се отопляват на въглища а и кметицата не дава пари за миене на улици...Управляващите ще гризнат дървото догодина...
И как ще осъществяват контрол. "Изключения - хора с увреждания, които трябва да стигнат до болници и ..." Т.е. всичките ще са от Факултето до ИСУЛ през жълтите павета.
Да намалиш замърсяването на въздуха в София като спреш 20+ годишните коли е като да намалиш теглото си като си изрежеш ноктите. Именно хората с коли на 20+ просто нямат толкова пари за гориво (особено при сегашните цени), че да ги търкалят нон стоп из града. Това са коли за зорзаман - някой в болница или веднъж седмично на пазаруване. Прахолякът се вдига веднъж от строежите, втори път, че плащаме луди пари за почистване на улиците, които потъват в нечий джоб и нищо не се върши. Някой да е виждал скоро да мият улиците?
дрогираните и пияни келеши. После нощните моторджийски изпълнения и чак тогава се заглеждайте в колите отпреди 30 години.
Не ми пука. Спирам класиката Чичо Джаг на платен паркинг в покрайнините на града и ще ползвам таксита или наемам електричка. И без това идеята да влизам в сервиз заради някоя патка дето се гримира докато кара новият танк сув или поредният състезател с наследника на пернишките голфове - дачия не ме привлича въобще. Не карам класическа кола да се показвам на олигофрени, които не могат да оценят дизайн и естетика. А София няма инфраструктура, наблъскана е с прах и боклуци от непрестанното строене на консервени кутии с "добавена" цена на основа на спекула. От там и замърсяването. Преди години живеех до парка в Редута, беше прилично място, на хълм, спокойно без презастрояване. Ми свърши се този филм 2016 та. Последните ми години там ми се наложи да ползвам три пречиствателя за въздух, а битката с финната индустриална прах я губех всяка седмица. Някак си да бършеш прах и та да става на кал и боя ми писна. Сега като всеки нормален Софианец живея извън София:)
Най-добре ще е да си останеш извън София, че сме се заринали от комплексирани парвенюта като тебе, на които вечно космоса им е крив. Градът е значително по-приятно място без вас!
За 20 години шофьорски стаж в софийските задръствания ни веднъж не ми се е случвало някоя кифла да ме блъсне. А викаш тебе постоянно те блъскат? Как става тая работа, бре селски? Да ти кажа ли - тия, дето не можете да карате вечно някой друг ви блъска - е така става :) Най-добре я паркирай тая стара класика за постоянно някъде и не се качвай повече зад волана, че убийствата на пътя такива като тебе ги правят.
През кора ми е да ходя в "центъра" Ако исках да гледам стада от тъпи нагли и претенциозни педали щях да си пусна парламентарен контрол по ТВ. Проблема, който се очертава обаче е, че днес е центъра утре целият град а вдругиден мобилността ще бъде забранена с директива на свинете от ЕК. Просто комунделите умират да извият ръцете на пролетариата и да го набутат в смрадския транспорт докато самите те биват возени и обгрижвани в лимузини на НСО. И правилно! Как така ще им се пречкат някакви пролетарни мърши по пътищата?
Откачена държава. Те не могат да спрат шофьорите да карат без книжка, а тръгнали да се занимават с глупости. Побърканяци, добре, че избягах!!!
Хора, осзънайте се бе! Манипулират Ви по-зле и от деца в яслите. Замърсяването в София не се дължи на колите!!! Вижте наприемр един от най-отвратителните квартали - Малинова долина, където въздухът е по-зле от този над "Факултето" през зимата. Идеално почистени и измити прозирци, се запрашаат до там да те е гнус да погледнеш през тях за месец. Первазите се покриват с прах за не повече от две седмици. Всичко това се диша и остава в белите дробове на многобройните деца в квартала, населен предимно с млади семейства. Обаче ОС не се занимава с това да озапри строителната мафия или поне да я накара да спазва някакви стандарти, а Ви разиграва с измислени еко-каузи, които няма да променят нищо. Карат Ви да се противопоставяте един на друг за годините на автомобила, докато прибират "такса спокойствие" от ГТП-тата, които не осъществяват никакъв контрол. А има и идиоти, дето още мечтаят за социализъм с обществен транспорт. Пак гласувайте за тях, че да ви сложат и година на раждане за влизане в София!!!
Така е. Бързото застрояване на кварталите откъм Витоша, спира движението на въздуха. Строежите са основен замърсител, ромите горят, каквото им падне, колите обаче не са малък фактор. Има страшни кенефи, особено бусове и камиони. Все трябва да се почне отнякъде.
Е, да... Ама вместо да се започне именно с неизправни бусове и камиони и с прахозащитата на строежите, ще правят на маймуни хората с колите. Обаче именно тези хора ги пратиха в ОС, така че си го заслужават. Аз моята колекционка ще я закарам на вилата или в гаража си в друг град. Да му мислят комшиите, гласували за Окепази София, дето ще се лишат от возилото, с което пазаруват веднъж седмично и с което ходят на прегледи в болницата, щото бабата е неподвижна. Да ги питам сега как ще ползват таксита или обществен транспорт, защото с 500лв пенсия нова кола ще купят точно никога. А като им изрежат дърветата от общинската градинка, която незнайно как си смени предназначението и им застроят и изгледа към Витоша, ще се радват на настъпилата екология, в пълна степен.
Голяма част от камионите и бусовете са строителни та пак опираме до пустите 2000 евро на квадрат дето никнат като гъби навсякъде.
Има лесно! Погледнете старите снимки от София! Да виждате автомобили? Ние не произвеждаме автомобили, като забраним вноса, ще спестим валута, следователно и бензин, следователно и нужда от пътища! Ще сме най еко държавата!
Тъпаци!
Те не могат да спрат движението през центъра, изпочупиха жълтите плочки, бяха пуснали дори рейс да върви там, тръгнали да ми се правят на еко-хора. Абе айде улево, 20 годишни коли ще ми забраняват, ами че те са много по-екологични от новите с лъжлив софтуер и изкорубени катализатори, кои са по-замърсяващи - атмосферните двигатели или турбинираните, ако им се махнат разните шитни за горене на изгорелите газове и подобни простотии ??
Директно ще кажа: Обичам бетон и стъкло! Не искам грам зелено наоколо! За това живея в града! Мразя дървета и треви.
А още по-добре беше. да спрат да занимават хората с глупости, а просто да започнат наистина да правят реални прегледи на колите.
Ганчо Мързела изпива всичко, няма пари са кола, ама иска да кара. Не става, Ганчо, лузър пробит!!!
Няма го пак най-умното решение - ДА СЕ СТИМУЛИРА ПРЕМИНАВАНЕТО НА МЕТАН И ПРОПАН-БУТАН, които са в пъти по чисти като емисии. Над еди милион са колита на газ - газовите уредби са много ефективни. НО НЯМА НИТО ДАНЪЧНИ - НИТО ЕКОЛОГИЧНИ ОБЛЕГЧЕНИЯ. ЗАЩОТО ПОЛИТИЧЕСКАТА МАФИЯ ИСКА ДА УНИЩОЖИ СРЕДНАТА КЛАСА. МАРОДЕРИ!
не е ли по просто-всички под еко 5 да не влизат??
Много готино и фандъчката ви го надфънди сега ,ма те софиянци карат от 22 година коли се!
Не, че това-онова, но се питам дали част от вземащите решение не са много в час, след като и задецата е ясно, че драмата е на изхода на ауспуха. И не трябва ли, каквото точно се изпуска и доколко то отговаря на някакви норми да се установява физически и със замерване, а не административно и по документи?
Изпапкахме парички за ЕКО стикерите.. Сега с нови ша ги аменяме.. С нов софтоуер.. Щото то номера на автомобила на тях не се вижда.. Пък и връзка с КАТ няма.. Ама важното е, че в бюджета на София - НОВИ парички за папкане.. ША ИМА.. По-чист въздух - на дали.. Докат лелките с метлите по соцпрограми разни - "Пари за помощ срещу работа", не смитат половин година пясъка дет фърляме срещу снега.. И още, и още.. Пък и покрай грижата за папкането - общинския съвет на много, много, много работен го раздава.. Нъл тъй.. Всяка седмица с нова инициатива, пърдон - изгъзица..
Много тъпи копелета пишат тук.
Директно ще кажа: Обичам бетон и стъкло! Не искам грам зелено наоколо! За това живея в града! Мразя дървета и треви.
Много отдавна трябваше да го направят. Закъсняло и недостатъчно строго, но все пак нещо. Ганьо трябва да разбере, че като не може да си позволи кола, може да ползва обществения транспорт. В малката измислена вселена на всеки Ганьо той е мултимилиардер и правилата не важат за него. Ганьо кара кочина на газ, но не смее и до Кенефа да иде без нея.
И дискриминация към тези, които не могат да имат нови коли!
Работи повече или скачай в трамвая.
Кой ти е казал, четрябва да имаш кола? То по тая логика иди на летището и почни да стачкуваш, че не можеш да си позволиш хеликоптер и те дискриминират. Пълен глупак си ти. Карай колело, наеми си електрически скутер - хем по евтино, чем по-бързо ще се придвижваш в центъра. Аз поне така правя въпреки е имам достатъчно пари и за Мерцедес да си купя. Просто не страдам от този наложен комплекс, че ТРЯБВА да имаш кола. НЕ, НЕ ТРЯБВА!
Най - обичам някой да ми коментира и да гледа само своя си за*ник. Деца, жена, почивки, с БДЖ-то ли ходите или ги извозвяш 1 по 1 “на рамката” на тротинетката? А като са болни? А като родителите ти имат нужда от помощ? А ако имаш бизнес? А нещо за вкъщи? На комшията ли звъниш да ти докара 2 стола. Аман от устати джендъри.
Az pritezhavam 4 OLD-TIMERa i tesa vsi4kite na binzin. Nosa : Opel Kapiten 1961. Dokatti Serano 1964 Ford Mostang 1971 Pobeda 1956 Niamat Servo nosa vav pirfekten vit. No tuka vav Plovdiv nimi pravat problemi Milizioneriti.
Българска идиотщина! След като колите се категоризират само по годината на производство, за какъв чеп тогава мерят газовете на техническите прегледи? За допълнителна такса? Една 15-16 годишна кола, с махнат филтър за твърди частици ( както масово го правят) , зле подържана и обслужвана, може да замърсява въздуха в пъти по-вече от една добре подържана 22-23 годишна кола!
Ама има брички дето правят по 20 метра черна диря след тях. И смърди та се не трае
Се ти се тук колко коли карат със свалени филтри, защото кой ще си купи дизел на 15 години за 8-10 000 и ще даде 1500лв - 3000лв. за смяна на нов и след това на всеки 100 000лв същата сума... То те за новите коли на пет години ги сменят чрез buy-back защото знаят какъв варчлък трябва ако спазваш препоръките на производителя...
Че кой кара 30 годишни коли. Тия в движение са много малко. Някаква глупост е това. В западна Европа в центъра на града можеш да видиш 60-90 годишни коли и това са коли на богаташи - единици са и правят по-голямо впечатление от Ферари и Ламбо и не замърсяват въздуха така както италианки на по 10 години дето не са виждали смяна на масло. Виж камиони 30 годишни има доста.
Аз имам колекционна такава. И твърдя, че замърсява по-малко от половината таралясници, които движат из квартала, нищо че са на по 10-15г.
А кога ще забраните печките в които се горят какви ли не боклуциии и са основен замърсител на въздуха????
Всичко оправихте до това опряхте,да затруднявате още повоче живота на мнозинството честни и почтени хора,които не се докапаха до еврофондове,за да си купят скъпи,еко,и електро коли,които не се занимават с нещо непочтенно за да имат кинти да изпълняват зеления луд план.
Какво става с колите с чужда регистрация? Софтуера как ще ги засича, на колко години са, колко замърсяват? или пак по български за едни така за други иначе?
Те колите с чужда регистрация, обикновено са доста пъти по-добре от тия дет са в България. Не ги мисли тях. Щот са с реални прегледи като цяло.
то и кретените като теб е по-добре да нямат достъп до форумите, ама….. Законите трябва да са равни за всички, когато има хипотези трябва да се разгледат всички варианти и интереси, защото после в съда всичко пада заради некадърно написани наредби и закони!
А кога ще забранят на пернишки коли да влизат в София?
Не съм чул за подобна "европейска" практика. Тук колите над 30 години, обикновено са много добре поддържани, и често с регистрация Н, нямат никакви проблеми да влизат и карат където си искат. Сещам се пак за жабата и подковата.
Нали имаше стикери. Сега пък се хванахтв за годините. Знаем, че вие карате само луксозни, нови коли с нашите пари. Нещастници!
Хмммм ... като идея не е лошо, но не е необходимо да откриваме топлата вода. Хората на запад си имат плакетна система - на плакета е номера на автомобила, издава се в пункт за ГТП. Отделно, хубаво е да има възможност за пререгистриране на автомобила - в смисъл - сложиш АГУ или метан и да се измерят СО стойностите и да получиш плакет срещу тях, което да се вкара в талона на автомобила. Така е честно. Отделно трябва да има мобилни групи с подходящи уреди да извършват контрол. Кел файда, че има такива мерки, като винаги ще има пишман-тарикати с я0 годишни дизел-дранголници с премахнат фап! Спираш го, виждаш нарушението и го спираш от движение на секундата! След първия път ще сложи фап-а отново и ще е по-нисък от тревата!
всичко що не е електро - вън от града.
Гаврата с избирателя продължава. След като управляващите направиха България най-бедната страна в ЕС, сега ще го начукат още по-дълбоко на хората, които от немотия едва свързват двата края. На следващите местни избори пак да пратите същите в общинския съвет!
Скапана мутренска държава, стандарта на живот отговаря ли на правилата и законите, които пишете, изобщо нямате мозък гледате само да изпълните изискванията на ЕС, а всъщност нямат покритие. Какво искате, да купуваме на лизинг, е как да стане като повече от 70 % от заплатите са в сивия сектор
Как мразя зелените талибани! Ако взема властта, ще изпозакрия всичко еко, даже и министерството!
Ако не бяха "зелените талибани" най-вероятно щеше да дишаш много по-мръсен въздух, шанса да развиеш астма или някоя друга белодробна болест щеше да е в пъти по-голям. Нямаше да има незастроен плаж. Всички паркове щяха да са отдавна изринати от багери и на тяхно място щеше да виждаш бетонни сгради. Не съм сигурен, колко щеше да ти хареса тази действителност.
може ли пример как зелените спират презострояване на София и правят неща за озеленяване и почистване, или само могат да дрънкат
При тази ситуация, има неясне за мен момент - живея в центъра, съответно на база написаното би трябвало да мога да влизам в него с колата. Но това предполагам се отнася до това да си стигна до дома. Какво става обаче, ако отида с тази същата кола до магазина (на 3-4 км) от нас, в район който също попада в зоната - тогава понадлежа ли на санкции или не?
А във Варна кога??? Не спират да търкалят тези дърти таралясници, горящи масло и със свалени катализатори! Не се диша, колко хора изпоразболяха и умориха... и все акъла не им идва на собствениците, че е време моргата да се даде на вторични суровини!
А каруците кога? Или те са био?
Годината на производство ли ще се гледа или ЕКО стикера на предното стъкло? Тези ЕКО стикери мине се не мине време и казват че ще ги махат. Да не стане да се изгради една система на база стикерите и те да отпаднат?
25 бензин 15 дизел.
Ни бензин, ни дизел ще има, така че споко - всички ще караме магарцедес, с камшично управление.
"Ще бъдат допускани и изключения - за живеещите в "Малкия ринг", за служебните автомобили на различните социални служби, за хора с увреждания, които трябва да стигнат до болници или социални институции, посочи още Георгиев" Т. е. всичко ще си остане на хартия и ефект нула, но едни наши хора ще вземат някой лев за изработка на софтуер и т. н.