Сбогом, "Фея"! Отиде си една от емблемите на София (видео)
Започна бутането на култовата сладкарницата от втората половина на миналия век
Обратно в новинатаКоментари - Сбогом, "Фея"! Отиде си една от емблемите на София (видео) | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
пътник (нерегистриран)
Кви бохеми ве? Само селяндури -софияни и друсани наркомани я посещаваха.
- (нерегистриран)
Селяндурниците дойдоха след 90-та, когато премахнаха СОФИЙСКОТО ЖИТЕЛСТВО!!!
бухема (нерегистриран)
И покрай заводите, и покрай транспорта, по разпределение от ВУЗове и чрез сватби, по партийна линия и по комсомолска, по спортна, артистична и т.н. и т.н. много преди 90-те години на м.в.
легионер до - (нерегистриран)
Е то това е болката. Борбата на старата селяндурска "аристокрация" срещу новите селяндури "парвенюта". Иначе в България за 500 години турско РОБСТВО само "аристократи" са останали. Да се смееш ли да плачеш ли на такава селска простотия?
АК-47 (нерегистриран)
Съдбата на Щастливеца на Витоша... Изроди безродни...
Отвратена (нерегистриран)
Ние сме май единствената държава,в която се разрушават емблеми от миналото.В други държави биха ги реконструирали или направили музеи,ние тук събаряме и взривяваме...Докога ще търпим тези дето са на власт и погубват България не ми е ясно...Докога българите ще спим????
ww (нерегистриран)
Хихи, емблема на миналото, хихи, кое минало? Това беше едно бетонно недоразумение, още в средата на 80-те когато бях студент беше позападващо.
НИМА? (нерегистриран)
"бетонно недоразумение"?!!? ... а сега с какво строят? С дървени трупи ли? Или със сняг!?
Мада до НИМА? (нерегистриран)
Ми ако се съди по последните информации - асфалта е с пепел. Може да бъркат киреч със слама или да замазват с говежди тор плетени от камъш стени. Важното е отгоре да бъдат санирани.
Да, без много бетон в (нерегистриран)
Сега стиропор или както там се казва, е най- предпочитаният строителен материал. Като всичко лековато и некачествено. Вкусът на село Банкя.
жалко (нерегистриран)
Да, можеше да реконструират във вид на крива къща, наподобяваща фея, да го нарекат музеи на феята и да водят туристи да се дивят. Точно така.
тюх (нерегистриран)
Можеше да го направят единствената закрита пушилня, обаче не - нямало да има печалба.
- (нерегистриран)
Ами-и, престани да гласуваш за същите тези кретени и нещата може да се оправят!
ИСТИНАТА (нерегистриран)
това е поредният пример, че т.нар. приватизация не води към нищо добро, а само към частно разрушение на обществените богатства. Другата дума е "кражба".
Анонимко (нерегистриран)
Най-накрая я махнаха. Въпреки, че е скъп спомен за много хора, се беше превърнала в развалина, която грозеше подстъпа към центъра на София, по една от най-ключовите артерии. Дано на това място да изградят хубаво и модерно заведение.
хахаха (нерегистриран)
тази развалина е пример как "частната собственост е по-добра от обществената"! и как частният стопанин стопанисва по-добре от държавата, нали!?
хахаха (нерегистриран)
Другият пример е на 200 метра оттам, през булеварда - един басеин, който общината даде в частни ръце и той от години вече не работи,
п (нерегистриран)
Аз си мислех за една триетажна сграда на Шипченски проход, където доколкото знам е имало и нещастен случай, въпреки че е оградена.
до п (нерегистриран)
Да не бъркаш улиците?
до п (нерегистриран)
сградата е на Алабин 39 - преди 12 год.
n (нерегистриран)
Имам предвид на Шипченски проход до ресторант Люти чушки, т.е. от Яворов след Универсиада и улица Жендов. За мен е близо :) и горе долу един район.
пак добре че се чисти (нерегистриран)
Има и други руини, които е добре да се демонтират пак в този район от другата страна.
хахаха... (нерегистриран)
"сграда до три етажа" - хахаха... Със сигурност ще се появи 9-10 етажен блок!
Онодена (нерегистриран)
Те разрушиха и ограбиха държавата България,та едно заведение от средата на миналият век ще им се опре.След година там ще цъфне небостъргач в стил мутробарок
Мада (нерегистриран)
Ми, аз предлагам на мястото на Феята да бъде издигната поне 50-метрова златна статуя на Вожда и Учителя на народа, на нашия Незаменим партиен и Велик държавен Лидер Бойко Борисов! Статуята да е със светещи очи, от които нощно време да излиза Неугасимата Му Пътеводна светлина, показваща Единствения правилен път към една европейска, просперираща, стабилна и благоденстваща България!
светлото бъдеще (нерегистриран)
Демек да сочи към Партийния дом.
значи (нерегистриран)
с гръб към идващите и на изпроводяк да тръгващите
абвгд (нерегистриран)
Па той си е ПАРТИЕЦ(открай време)
екстрим (нерегистриран)
бохем, бохема, бохеми - явно от дира не знаят какво значи бохем, няма съществително "бохема", правилното е "бохемство"
Юлия (нерегистриран)
Простичък си, момченце (респ. момиченце).
Мада (нерегистриран)
Глей ся, умнико, мисли преди да кажеш нещо! Речник на българския език на Института за български език към БАН - думата е точно БОХЕМА.
Лолман (нерегистриран)
Стига сте ривали...Радосвет Радвв я прилапа за без пари...искаше да строй небостъргач,но не даде кинти за разрелителни! Сега явмо е намерил начин!
м (нерегистриран)
Аз бих направила полузакрита зала за каране на ролкови кънки.
Лолман (нерегистриран)
Стига сте ривали...Радосвет Радвв я прилапа за без пари...искаше да строй небостъргач,но не даде кинти за разрелителни! Сега явмо е намерил начин!
Жена (нерегистриран)
Прав си момче 1975 аз съм по голяма,и си я спомням от детството кога ли работеше последно?
1975 (нерегистриран)
Тук някой извади спомени от 1984, но аз лично не помня
не се кахърете (нерегистриран)
Може да построят нова, но този път био-сладкарница.
111111 (нерегистриран)
Дааа, хуните вече са навсякъде.
Коцето (нерегистриран)
Място, където аз като ученик от Бастилията, съм пил коняк с фъстъци 1984 г. - ми не е сладкарница. "Феята" никога не е била сладкарница. 1968 г. на световния конгрес на младежта и студентите (Доорс и Цепелин на корем), "Феята" е едно от най-посещаваните места в София. Само ние сме способни да разрушим подобно нещо. И само ние сме способни да подарим хотела на Кишо Курокава (главен архитект на Токио, единствената му сграда извън Азия е Японеца в София) на Маринела и Ветко Арабаджиеви. Че тия боклуци да изскубнат японските вишни и да сложат електрически палми. Това сме ние. :(
Posetitel (нерегистриран)
Anglichnite edin Uembli butnaha ,ne znam shto triabva da se plache za edna butnata sladkarnitza.Tia mladosta na vsichki i vsichko otminava edin den .
гост (нерегистриран)
Като няма бърза печалба, трябва да се разруши или запали. А има бол „приваторизатори” - унищожители, както и „велики” общинари, които откровено разрушиха града ми. Пак ще изникне някое молче или бизнес-сграда, за изпиране на пари.
й (нерегистриран)
Еми няма какво друго, може и скулптурен ансамбъл с паркче.
от 4ехия (нерегистриран)
браво браво браво примирам от кеф радос браво... срутете до основи таз фея срутете до основи цяла софиа... нагли нахални софианци полочават 5 пътя по голями заплати за клатене на крака цици и ташаци по менистерства канцеларий и правни кантори..... софиа засложава да бъди истрита от земята ...махнете га от картата на балгаря.... софианци са кървопиици кадето пият наща кръв от провинциата.... винаги са биле такиви отвъртителни нахални нагли.... шопскиа диялект е наи гадния и противния. мразя софииския жаргон псевдо тешкарски мазен и долен като софииските курвопиици.... софианци са нахални гниди гладни въщки.. това е една долна сган.... сами ще се изядат и истрепят....преди усвобождението софиа е била едно долно пробно фмирисамо село.... набутаха се там наи марзеливите шопи с дебели глави и започнаха да ни смучат нас от провинцята... дано утре цяла софиа да га изринат багерити//// барабар с правителстово парламен преззидент и фмирисаните нагли софианци... тогаз ше се управиме/
Политолог (нерегистриран)
Ех, перник Перник... П.П. Нарочно е с малка буква
Жена (нерегистриран)
Като ви беше емблема защо не я опазихте от 25 г стои развалина кой я приватизира а? Защо не работи? На мен лично ми липсва това че няма един луна парк в столицата където да водим децата и внуците си, заведения колкото искаш
Фея (нерегистриран)
Беше си хубаво заведение, и Ропотамо, Плиска и други. Но стои като развалина, минаха много години...времет тече. Сегажима много повече и по-хубави заведения, спор няма.
Кв. Яворов (нерегистриран)
За непросветените, мястото на сладкарницата е в първият жилищен квартал в България - комплекс Ленин.
Роден 1975 (нерегистриран)
А нямам спомени с това заведение, да ви кажа! За някои може да е е емблема, но предполагам вече са с памперси
Е аз съм роден през 1960-та, (нерегистриран)
и не съм с памперс, но ти май още си с биберон!
КС (нерегистриран)
Тъпи мутри...никога бизнес няма дапсе научите да правите...
КК (нерегистриран)
Унищожението продължава и ще продължава! Резултат от симбиозата между столични управници, дошли откъде ли не и нямащи нищо общо с традициите и атмосферата на града ни, и изплувалата при т.н. преход от низините мътилка от прости, нагли и безпросветни новобогаташи, които в името на печалбата са готови да сеят само разрушения. За разлика от цял свят, където с огромни усилия и средства се опазва културно-историческото архитектурно наследство, тук талибаните чрез малограмотни новатори-архитекти и под модерното влияние на една едва двеста годишна "култура" творят безумие след безумие, изразяващо се в крайна сметка в изграждането на консервни кутии с неправилна форма, които никого няма да впечатлят и са без всякаква архитектурно-художествена стойност. За съжаление това ще представлява София след не много години. И този проблем не е само в София, а навсякъде в страната, като може би единствено в Пловдив среща някаква отчаяна и обречена съпротива.
>>> (нерегистриран)
бутайте братя демократи, бутайте наред нищо путлериско не трябва да остане нека се знае че тук командва велика Америка и НАТО е наш верен приятел смърт на комунизма само ГЕРБ
КК (нерегистриран)
Не съм сигурен дали си вложил сарказъм или си наистина тъпак-олицетворение на герберасткия манталитет и интелектуално ниво; ако е второто, ще ти кажа, че по-голямата част от унищожените в София сгради/наричана някога малката Виена/, са строени много преди 9 септември и бяха истински шедьоври, впрочем много от тях унищожени от нашите сегашни братя през ВСВ. Но явно думата "путлеристко" и производните й носят дивиденти или са програмирани в чипа, който ти е набит в главата.
Аман от (нерегистриран)
кафенета и дискотеки!
M7 (нерегистриран)
Все още не били решили какво ще строят. Да , бе! Апартаментчета по 1600 евро/м2, какво друго да строят! Отдолу магазинчета, префасонирани от гаражи. Новодомците ще паркират на улицата.
янчу (нерегистриран)
Каде се намира тая Фея в село София?
софиянец (нерегистриран)
по важно е да знаеш къде е селската кръчма
an (нерегистриран)
А Москва е имало метро, докато сте яли пастичка във "Феята". Кретени! В кое време живеете?!
феестия (нерегистриран)
Тука инвестиции без участие на чукундурите от властта, забраи, като риска до последния момент си остава за теб, защото гаранция няма, единствено сигурно е тяхното, така е в страната на алчните завистливи и некъдърни управници.
Александър Nikolov
Жалко, хубаво заведение беше Феята, с прекрасен изглед към парка. И ресторант Ропотамо беше отличен, но.... което не можаха да откраднат унищожиха.
Антоан Петров
Това, което си писал, можеше да има накаква тежест преди 27-28 години, но при положение, че отдавна е само една развалина и вече не са останали много живи от посетителите, не виждам повод за тръшкане.
Дедо ти поп (нерегистриран)
Не се бъркай в божиите работи, защото много от посетителите на Феята може и да те надживеят. :))
Много скоростно (нерегистриран)
...отписваш хората.Така е, когато се мисли човек за пъпа на сътворението, а мозъкът му е с големината на този пъп.
Пуберите нищо не знаят (нерегистриран)
"Феята", "Бамбука" "Млекото", "Бразилия", "Под липите" , "Денонощния","Винарска среща" - всичко се роди там, музика, протести, демокрация, свалки, терени и купони, всичко. Амиии...честито! Нали поне това знаете - без спомени и минало нямате никакво бъдеще. Все едно гледам "Забриски Пойнт" на живо! Баси....!!
рокобоко (нерегистриран)
А Сивия кон?
а (нерегистриран)
а деветте магарета
верно? (нерегистриран)
протести? демокрация? ти още ли верваш, че това са неща, родили се спонтанно??? в дълбоката българска душа, която винаги се е свивала като опашката на куче между краката при опасност? хм.... а за свалките - това да, но то е друга работа.
Дгд (нерегистриран)
Също така "Тенекиите" и "Домът на покойника". Ех, младост, къде отиде!
zinko95@dir.bg
Само да допълня: "Базата", "Ариана , "Дълбок зимник", "Грозд". Както и емблематичните "Варшава", "Прага" и "Будапеща"...
Аре моля ти се (нерегистриран)
Феята и протести. Нещо си се притеснил и бъркаш годините. Пушкин чете Сталин....
Gaga (нерегистриран)
Безпаметни кретени! Отново ще вдигнат някой просташки блок, за да го напълнят със селяндури. Не казвам селяни, в тях няма нищо обидно, но със селяндури. Това си и манталитет. Друго си е да цъфнеш в София от нищото и да се настаниш парвенюшки на такова място. Простотия, с думи не можеш я описа!
Антоан Петров
И какво, да стои още 30 години като развалина ли? Беше заведение едно време, нито има архитектурна, нито историческа стойност.
й (нерегистриран)
Само си представи какъв прахоляк и шум е там, това става само за малък кокетен мол или бизнес-сграда с денонощна чистачка.
rokoboko (нерегистриран)
От там ли убиха Доктора?
Някой (нерегистриран)
Да го духат инвеститорите!
Коко (нерегистриран)
Градската среда отразява вътрешната ни среда, а застрояването, като цяло е доста просташко...
Handel (нерегистриран)
Е и? Мястото си има собственик, дали бурени ще развъждат там или ще построят питомник за костенурки, си е изцяло тяхна работа. Кога най-сетне ще престанем да гледаме завистливо на другите в канчето и да го представяме като "новина"?
Жена (нерегистриран)
Беше,до сега на никой софиянец не му пукаше живота продължава не може да живеем на едно място и едно време, вече има други емблеми,и да престанем с тези епитети," емблема" , легендата, звездата,и т.н. защото почват да губят смисъл
д (нерегистриран)
права сте. аз не съм софиянец по рождение, но живея тук вече 30 години. и честно казано, никога не съм възприемал въпросната постройка като някаква емблема или забележителност. а и винаги ще си я спомням като изтърбушена и свърталище на наркомани? не си спомням да съм я виждал като функционираща сладкарница. всъщност коя е сградата в софия, отговаряща като символно значение на айфеловата кула в париж например? която веднага да свържете със софия, щом я видите? НДК? александър невски? не знам....
.... (нерегистриран)
Че то 30 години, откакто сме демикрация, трябваше да дойдеш 70-те години, за да усетиш София, но то пък имаше софийско жителство и ти нямаше да се заселиш отнейде си.
незнайко 001 (нерегистриран)
Старата телевизионна кула е отлична емблема за времето от 60-те години
д (нерегистриран)
аха, ти явно си наследник на софийските боляри а? много сте ми смешни т.нар. кореняци-софиянци. хвърляте си боклуците от балконите, карате трошки от времето на соц-а, работите като охранители или висите по пейките в останалите паркове и си чешете езиците какво е било едно време, и най-вече плюете селяните, които са дошли да ви превземат столицата. а аз дойдох тук да работя и с данъците от добрата си заплата, която съм заслужил с много години следване и специализации, издържам поне няколко пенсионера. но те пак ще ме презират. интересни хора... знаете ли защо навремето турците са преместили столицата на румелийския еялет от софия в битоля?
Стефан (нерегистриран)
За Вас, явно, символът на София е централна гара! Други сме родени тук и имаме спомени. И ако Париж е Айфеловата кула. защо не си събарят Лувър-а и Триумфалната арка?! Не бъркайте туристически атракции с история, традиции и памет. НЯМА софиянец, който да харесва НДК! ... и ЦУМ! Но пък канализират туристите. :) :) :)
222 (нерегистриран)
защото тези емблематични неща правят историята а без история няма бъдеще
mmmm (нерегистриран)
Изроди ,не се наядоха......дано се задавят.......
Антоан Петров
Абе да те питам, какво ти пречи, че разрушават една 30 годишна руина ? Колко пъти си ходил там и колко пъти би отишъл, ако още съществуваше, и мислиш ли, че щеше да е функционална в онзи си вид, при това с държавно стопанисване ? Крокодилски сълзи за мъртъвци роните.
KS (нерегистриран)
И да ти каже какво му пречи, пак селякхкат теб нема разбере...
180 (нерегистриран)
"Бутане" на сграда, "бутане" на пешеходец...
*** (нерегистриран)
Бутане на гювеч...
.... (нерегистриран)
Бутане на рушвет
будката (нерегистриран)
и сам да съм я па че се бутам .
Американо (нерегистриран)
Надявам се да построят 100 етажен небостъргач, в който 50 етажа да са молове, а другите 50 жилищно-търговско-офисно пространство, в което ще дойдат още 100 села селяни и ще паркират в съседните улици, които не са достатъчно уплътнени според градоустройствения план. Напоследък няма нов мол и се чувства празнина някак си.
.... (нерегистриран)
Не бе , недей така, не забелязваш ли, че даже и моловете, вече не са чак толкова пълни, мисля, че са достатъчни за селяните, които ги посещават, то като едно време от гарата, право в ЦУМ на пазар. Но тъпите дебели селяндурки нямат чак толкова кинти за парцаляци. Цял Илиенци се е преместило в моловете.
дърт (нерегистриран)
Благодарение на "демокрацията", приХватизацията, реституцията и "пазарната икономика" бяха ликвидирани ВСИЧКИ емблематични заведения в София!
.... (нерегистриран)
Всички емблематични кина, всички емблематични личности, .....целият емблематичен дух.
политолог (нерегистриран)
Кой тогава е емблемата на "отишлия" си строй: а) Бойко Борисов б) Корнелия Нинова в) Кой? г) Всички изброени + някои други
ама и тъп (нерегистриран)
Емблематични соц грозилници - до едно! И без това бяха 10-20 заведения за цяла София...коеоткоепо противни и грозни, а вътре - трагедия! Соц обслужване, най-често употребяваната дума беше "няма" и "свърши":)) Въпросната Фея беше една обикновена сладкарница, в която продаваха и алкохол. Грозен интериор,лошо обслужване, боклучави напитки и тортички. Единствено мястото на Фея-та беше хубаво - с гледка към парка и булеварда със соц автомобилчетата:))
брей (нерегистриран)
много ИМблиматична била таз "Феята"...
Стефан (нерегистриран)
Как да ти го обясня?! ... Абе, нещо като смесеният магазин в селото ти - нищо особено, но те изпълва със спомени ...
селото ми (нерегистриран)
макар и пълно с мигранти, не прилича на тая цигания в това нещо, което ти наричаш столица :)))
.... (нерегистриран)
Няма бохема, няма сладкарница Феята.....има парвенющина, има стъклени безвкусни сгради.....това е София вече.
НАЙ
Макрон: Пращане на сухопътни войски в Украйна не е изключено, ако Москва пробие
Новият бул. "Витоша" - по една лента за автомобили и паркиране на заден ход
"Загинаха мнозина. Ще загинат още повече": Вярват ли украинците в победата като преди?
ДНК анализ: Велико Минков е баща на бебето на обвинената в убийство Габриела
Гръцкият климат се променя и ще става все по-лошо
Макрон: Пращане на сухопътни войски в Украйна не е изключено, ако Москва пробие
"Загинаха мнозина. Ще загинат още повече": Вярват ли украинците в победата като преди?
Новият бул. "Витоша" - по една лента за автомобили и паркиране на заден ход
Силяновска към Радев: В договора ни няма нито дума за вписване на българите в конституцията
"Хюман райтс уоч": Руските сили вероятно са екзекутирали най-малко 20 украински войници от декември