Родители скочиха срещу новия модел на малките матури

При новия изпит децата вече няма да пишат теза, а така наречената "характеристика на литературен герой "

Обратно в новината

Коментари - Родители скочиха срещу новия модел на малките матури | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

"дигиталност, креативност." Защо се ползват чужди думи, има български , с които да се говори ! И това го правят точно тези , които трябва да пазят езика чист и да говорят с български думи !

И бъдещите и сегашните ще са еднакво подготвени !

Цветанка Тонева в коя фирма за уроци преподава извън училище?

Щом като БГ-мамите намират материала за прекалено обемист, нека излязат на протести - да не се изучава каквото и да било в 5-ти и 6-ти клас, след четвърти - направо в седми и да не учат нищо, само да тренират за матурата! Нека децата си седнат на дупето и да почетат малко - бездруго не искат и не могат да четат, а пари за частни уроци, и то не малко, ще дават само родителите на такива, които никога нищо не са прочели. Смешен плач!

Освен матури да измислят, трябва сериозно да се напънат да реформират образованието. Така да се преподава, че да не се налагат частни уроци на първо място. Дори това да означава намаляване на учебния материал, като цяло. Не е нормално да се изискват познания и умения за матурите, които училището не е способно да даде на учениците си в рамките на учебния процес. И литературата, като изпит е безумно нещо, от както го има. По-скоро да се отдели време на граматиката и тя да е на изпитите....а не развиване на тема по шаблон, което не е спомогнало ничие мислене, нито удоволствие от четенето. Литературата да присъства в учебния материал под формата на реферати, в които детето да изрази собственото си мнение по дадено произведение. Рефератите да се дават на учителя, а в клас да се обсъдят еднаквите и различни мнения. Учителят може да изясни предварително някакви теоритични въпроси, но децата да бъдат оставени да изразят собствено мнение без страх дали то е правилно или не по стандарите. Литературата е бил винаги омразният ми предмет в училище. Не защото не обичам да чета, а защото на изпити винаги е трябвало да пишеш клиширано, за да имаш добра оценка.

Ми едно е да не учат децата, друго е да трябва да ходят на частни уроци, за да изкарват добри оценки на матурите. Което е абсолютно типично за българската действителност...и това не е ОК.

ДОКОГА???? ВСЯКА ГОДИНА ПРОМЕНИ, ВСЯКА ГОДИНА НОВИ ИЗМИШЛЬОТИНИ !

Ако ще да скачат, да пеят или да танцуват, никой не ги бръсне за нищо. Системата и чиновникът са непоклатими и вечни като Вселената! Поне в рамките на подсигурения уют на 111 000 кв. км.

Проблемът не е в матурите,а в начина ,по който се провеждат.През годината всеки ученик трябва да преминава през писмен тест след всеки учебен раздел или относително завършена част от учебния материал.Така ще имаме обективна оценка на подготовката му,ще свикне със систематичното тестово/ и устно/ изпитване и матурата в края на учебната година може да стане излишна,защото ще е нужно да се съберат броя на точките през годината.а по този начин ще бъде принуден да се подготвя системно, а не в края на годината,както е сега и частните уроци ще станат безполезни с акцента на ученето в училище.Ще се види и кой учител как работи чрез сравнявяне на началните и крайните резултати на класа,което ще се отрази на заплащането му.Тази практика я има в много страни.Ефективна е!

Точно на тези мами, които реват най-много, че материалът бил много и т.н. децата в час се държат безобразно, сакаш са на къра - шум, разговори, смях. Учебният час преминава като някакво надвикване, при което тези, които искат да научат нещо в час, не могат да го направят. Така че преди сламката в чуждото око, да се опитат да видят гредата в своето. А това, че някои от учебниците са написани само "да усвоим едни пари", е друга тема и точно учителят е този, който може да даде шанс на децата да научат нещо.

Това означава, че трябва да се ходи на уроци в 5, 6 и 7-ми клас! А не, че ставали децата по-мислещи. Чудесен бизнес! Спрете се, бре, алчни и кухи "експерти"! Та вие на всяка матура грешите условията! Стига!

Незнам кой пише учебниците но повечето са отвратително написани явно професорите са изкуфели за тази работа.системата е тотално объркана щото се опитваме както винаги да копираме някой ама не точно и без да мислим дали това е приложимо при нас

Вероятно ако нивото на повечето български училища бе еднакво ,можеше и да е ефективно това което предлагате. НО по новите разпоредби децата до 7кл трябва задължително да учат в районите по местоживеене. Има класове в които учителите са щастливи ,ако изобщо успеят да научат децата да пишат на български колкото да попълнят формуляр например . Ако в такъв клас попаднат 1-2 умни деца ,те няма как да получат същото обучение което ще получат връстниците им в по-нормално училище ,а пък с тези в елитните не може да се сравнява. Проблемът е че учителите работят с класа и ако класа е съставен предимно от немотивирани то по-умните и мотивираните нямат шанс да се развият. Особено зле е в крайните квартали и по селата.

Каквито родителите, такива и децата.

За това става дума по-долу ,но гледах да съм по-деликатна. Има класове(училища) в които изобщо не може да бъде проведен нормален час ,защото учениците нямат навика да седнат и да пазят тишина по време на час. Какво правим с децата ,които наистина са отишли да се обучават, но им е невъзможно при такива съученици?

Преди ги санкционираха или гонеха от час, за да не пречат. Сега ги приобщават, т.е. дискриминират децата, които искат да учат.

Тоя министър е слабоумен, родителите му викат, че материала за тия малоумни неномални матури е много , все едно седмокласниците са кандидат студенти не за гизмазия, а за университети в сащ, а той отговаря, че учениците трябвало да учат и предприемачество и креативност.....тоя наркотици взима ли или е просто тъп!?

Или просто лобира :)

Вие да не сте случайно учителят ми от гимназията :) С огромна благодарност си спомням за учителите ми а учителят ми по литература имаше доста сходни с вашите разбирания. Разбира се когато се стигна до кандидат студентските изпити преподаваше и стандартните теми( успеваемостта на учениците му беше доста над средната).

защото малоумняците от МОН ще поискат догодина да се включи материала и от 2ри клас. Ами, хората протестират, защото сега, когато са вече в 7ми клас им казват, да ама искаме от 5ти още, та до сега. А, представяте ли си при "качественото" образование предлагано в българските училища, колко гуши трябва да се напълнят, за да се подготвят децата! Вероятно и това е целта!

не бъркайте темите! Едното няма общо с другото макар, че влияе. Но липсата на дисциплина в клас не я прехвърляйте само на родителите. В класа на сина ми е разрешено постоянното сменяне на местата, например. Не се взимат мерки за дисциплина и тишина, и това не е вина на родителите, без да ги оправдавам. Не говоря за качеството на преподаване въобще и за нивото на учебниците. И това окрупняване на материала с този от предни години, не вдига нивото, а създава предпоставки за "допълнителни" уроци, давани от същите тези учители.

ДРАГИ РОДИТЕЛИ, Не се притеснявайте, а купувайте НАШИТЕ ПОМАГАЛА (те са ГОТОВИ ПРЕДИ ДА Е УТВЪРДЕН новият формат!!!)?!?!?!