Родители и учители се обявиха срещу професионалните паралелки

Как да обясниш на дете, чиято мечта е да е учител, че трябва да стане шивачка, пита родител

Обратно в новината

Коментари - Родители и учители се обявиха срещу професионалните паралелки | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Работниците в Света носят на плещите си държавите и стандарта определят те. Когато простите родители ,с болни амбиции проумеят тази икономическа истина и България ще има стандарт и ръст на населението.

Никои не може да ми казва какво да учи детето ми. Няма да учи за шивач и стругар и точка.

Като завърши каквато и да е гимназия детето им не може да стане нито учител нито историк. Една професия няма да му бъде излишна. Така беше при комунизма, тогава образованието беше ОБРАЗОВАНИЕ.

Прости родители, просташки искания. Как да обясниш на прост човек, че не по-хубаво учител да става шивач?

... имат най-голям шанс за успех в живота. По примера на Цвинокио.

Някой да е виждал зелен кон и умен министър на образованието?

Толкова е просто.....останаха само мангаля, които държавата брани, като очите си, в провинцията са такива, е що държавата да не им осигури безплатни професии.....ако българите си мислят, че държавата я е еня за тях....ехеееее....да ама не, уважаеми зрители, те и циганите вече се изнесоха в Европа, не са прости, образование не им трябва.

И в образованието гробарско НАДГРАЖДАНЕ ! За децата на шайката има достатъчно местя в София зя хуманитарни специалности! В провинцията ще обучават кравари, строителни, механизатори и т.н. специалности за простолюдието.

Те изпратиха и писмо до просветното министерство с въпросите: "Как да накараш детето си да стане стругар, при положение че то иска да стане историк?" и "Как да обясниш на дете, чиято мечта е да е учител, че трябва да стане шивачка?" !!! Глупости на търкалета!!! ...Аз пък искам дасъм пилот, ама не съм

Възмутително незнание! Точно хората, които учат в професионалните гимназия имат шанс да Ви лекуват успешно! Защото там се учи! В останалите /с изключение на езиковите, където поне език научават/ 5 години си губят времето като надграждат предадения материал в предишни години. Резултатът е плачевен - излизат потенциални безработни с големи претенции. Човек ако иска да учи, ще го направи и в селската гимназия. Не е задължително да набутате децата си в профилираните паралелки, където НИЩО не се изпипва като знания, ден да мине, друг да дойде. А след завършване на професионална гимназия можете да учите и космонавтика, ако желаете. Не заблуждавайте хората относно възможностите на тези деца, които вярвайте са много по - будни от другите, много по-комбинативни и самостоятелни. Какво значи "всяка жаба да си знае гьола"? Ами знайте си го, а не после да ходят да мият чинии или да мърморят, че нямат пари, а родителите да продават имоти, за да учат никому ненужни специалности -учи маме, та да не работиш! Егати комунистическото мислене.

Елементарно е. Където има повече кандидати отколкото места - нови паралелки. Където няма - няма.

Ето така се създава изкуствената безработица. Винаги ще има повече кандидати с принцип на работата лекото - на баницата мекото. Решението е да се раздели средното образование на степени - ако преминеш успешно, можеш да продължиш. А не да бутаме зорлем с тройките, независимо в професионална гимназия или профилирана паралелка.

В подкрепа на казаното от теб : В Мюнхен попадам в бригада от поляци. Слагат ме с едно момче на23-24 г. да правим ел. инсталация на един апартамент. От дума на дума разбирам че е магистър по история от някакъв варшавски университет. Обаче няма какво да се прави, трябват пари. И стигнал до Германия. Ръцете - две леви. Е, ако се старае това е поправимо Ама с подобно образование да работиш нещо за което и основно не ти трябва ! Щото не си истински електротехник - дупчиш за ключове и контакти, правиш канали в стените за кабели, най - долна работа. На този му казах да изкара някакъв професионален курс, за да подобри положението.Като във стария виц за висшиста който трябвало да ходи в ПУЦ

Едно време имаше гимназии, четиригодишни техникуми и СПТУ-та. Можеш да кандидатстваш в една гимназия, един техникум и едно спту, когато си видиш резултатите, решаваш къде да учиш, защото ти може да искаш гимназия, ама като не си издържал изпита, отиваш там където си издържал.

Като няма читави учители, които да са дали основата в образованието преди седми клас, кел файда, че ще учиш гимназия, като си неграмотен даже и в профилирана паралелка ще ти е трудно, защото нямаш база, на която да стъпиш.

Ако пък случайно е имало читави учители, защо да прецакваме и тяхната работа?

Ти не разчитай на случайността и частните случаи.

Политиката си е точна! Не може учител или историк да не минат изпита! Хлапаците да шият!

Това са пълни глупости истината е че българският работодател от алчност и простотия е виновен за това положение. Когато плащаш ще имаш работници, ако не работи си сам!

То пък, като учиш в гимназия, голямо чудо на науката. Какво ти пречи да имаш професия, получена ей така от училище. Не познавам някой завършил гимназия да е постигнал мечтата си да стане историк, матемаъик, ядрен физик, само защото е учил гимназия, наяма цъфнал и вързал. В Канада, преди време монтьори, механици взимаха луди пари, връщаха се тук и купуваха на родата апартаменти, имаше голямо търсене на такива кадри и бяха супер добре платени. Една професия, никога няма да ти е излишна на днешното време. А пък като искаш да завършиш история, какво ще работиш, историци, колкото щеш.

Ами ,да ! Прави се конкурс и в профилираните влизат отличниците. А тройкаджиите - в професионалните .Какво неясно има ? Да не би да искате тройкаджия да ви лекува !? " всяка жаба да си зне гьола !

А ти да не би да искаш тройкаджия да ти оправи колата?

То като е зубрач, отличник от него не чакай да те излекува, едно е да си умен, друго е да си напорист зубрач, ако си второто ще ти е труден и битовия живот, просто щото не вдяваш.

Възмутително незнание! Точно хората, които учат в професионалните гимназия имат шанс да Ви лекуват успешно! Защото там се учи! В останалите /с изключение на езиковите, където поне език научават/ 5 години си губят времето като надграждат предадения материал в предишни години. Резултатът е плачевен - излизат потенциални безработни с големи претенции. Човек ако иска да учи, ще го направи и в селската гимназия. Не е задължително да набутате децата си в профилираните паралелки, където НИЩО не се изпипва като знания, ден да мине, друг да дойде. А след завършване на професионална гимназия можете да учите и космонавтика, ако желаете. Не заблуждавайте хората относно възможностите на тези деца, които вярвайте са много по - будни от другите, много по-комбинативни и самостоятелни. Какво значи "всяка жаба да си знае гьола"? Ами знайте си го, а не после да ходят да мият чинии или да мърморят, че нямат пари, а родителите да продават имоти, за да учат никому ненужни специалности Учи маме, та да не работиш! Егати комунистическото мислене.

Истинското образование е в елитните частни училища, а в държавните....толкоз, държавата определя какви кадри й трябват и затова ще инвестира в тях, а не в нещо, което е кара младите да се изтеглят към Терминал 2.

Такива странни решения,бих казал малоумни показват желанието на държавата ,както и на всички демократични правителства, тяхното желание да имат изпълнители ,а не самостоятелно и иноватимно мислещи хора.Няма срамен труд ,но развитието на промишлеността в цялото и разнообразие показва ,че в епохата на роботизацията във все по-високата степен ще отпада участието на хора в изпълнителските професии.Ако са професионални паралелки защо да не са в областта на генетиката,криобиологията,роботиката,системно инженерство,телемедицина,информатика,електроника,телекомуникация /ама не онази он Нов български,където се преподава алабалистика,а инженерна/

А хляб кой ще меси, дрехи кой ще шие, само посредствените се втурват в прехвалените професии, все повече се цени ръчния труд.

Учи, мама, да не работиш! - това е девизът на "профилираните" паралелки. Затова днешната младеж като изкласи се занимава само с профили във фейса. А какво ще яде после - да му мислят профилираните родители. И да не забравяме, че училището се прави с държавни пари и е редно държавата да определя какви специалисти й трябват.

Беше, вече не е.

Проблема е там ,че сега всички влизат там , където искат дори и с тройки .Имаме много специализирани паралелки , много институти , много висшисти и много малко истински специалисти.

Детето мечтаело в не знам си кой клас да стане еди какво си. Глупости! Това го искат родителите. Едно момче трябва да може да прави всичко свързано с физическа работа.

На много места тук прочетох пример със стругар като професия. Явно голяма част от хората дори не са наясно какво е днес да си стругар. Учиш занята. Взимаш си малко помещение на сравнително главна улица ( Сливница , Ломско или техни преки). Поставяш табелка, купуваш един струг стар на цената на един Айфон и започваш да жънеш . Ако не те мързи след 2-3 години ще си луд от работа докато си жив. Как се определя цената на труда: Влиза клиента- поглеждаш го , добър ден казваш, виждаш детайла , задаваш му един въпрос-два. И момента като започне клиента - цял ден обикалям за струга- цената е по две, след това как е ходил тук и там и никои не иска да свърши работа - става по 3. Накрая клиента е щастлив , че си го одрал ( защото цял ден е обикаля и няма желаещи да му свършат работа и да го одерат) и ти доволен. Работата е мръсничка но за сметка на това е хипер доходоносна. Родители, ако детето го виждате , че не е по ученето, насочете го към занаят. В момента в България това е златна мина.

Аз работя на бюро и се обзалагам, че взимам поне 3 пъти повече от теб. Работата е сладка, на топло, не е мръсна, имам маникюр даже... клиентите не ти трябва да ги преценяваш, праскаш една висока цена, ако щат, отиват на евтиното, после се връщат и реват, че не било качествено... Не е въпросът да си стругат, нито готвач, въпросът е, че не трябва насила да се карат децата да учат нещо, което не искат и никога няма да им стане професия - от какъв зор да караш някой да става стругар, след като не иска? Става въпрос за деца, а стругат може да станеш и като завършиш, с един курс, ако си кадърен, пак ще станеш добър. Подходът е изключително комунистически - трябват ни шивачи - айде ставайте шивачи, не ни интересува какво искате, защото ние не искаме да вкарваме шивачи. Ако обаче се направи един анализ на западните държави, там се развиват предимно услуги, производство се развива предимно в по-бедните държави. Тук също превес има към услугите. И защо да учат за шивачи или стругари? Да отворят повече паралелки за програмисти - то е същото, не ти трябва виШе да си добър, работа има и не е за 600 лева....

Ти ако си толкова любознателен след, като завършиш с професия стругар, какво ти пречи да завършиш история, да не би в гимназиите да са с разширено изучаване на история.

Тия са откачени .Да стават лентяййй . Е не всеки може да е икономист и учител по езици за което напират . Като не днаят математика и бълкарски а това е поне 60 процента какви да са Работници

А има ли статистика колко от тези ученици завършили професионална гимназия работят по специалноста. Сигорен съм че процента ще е много малък. Излишно държавата ни харчи пари за обучение.

То нека учи занаят, пък да си мечтае.

Всеки реве, първи сме били по брой на такива, по брой на онакива. И кой ви го казва това? Иситната е че не сме и никога няма да бъдем първо по абсолютно нищо. Държава, която произвежда скотово е нормално да обучава ново поколение скотове. Само дет господата депутати не им е мн ясно, че цигани нищо неможе да го накараш да учат или работят, а ефтината работна рая избяга назапад. Западните чорбаджии поне плащат една идея по-добре. Хайде със здраве.

България е рекордьор по брой университети на население в ЕС. Освен безработни висшисти, големият брой университети у нас девалвира образованието. Всеки университет започна да произвежда "професори" на килограм без никаква добавъчна стойност в науките в принос за развитието на икономиката ни и обществото ни, но затова пък изискващи висок процент държавна издръжка и съответно високи пенсии. А, както знаем, няма кой да им ги заработва.

а с резултати и учене

Ами не е вярно при толкова интелигенция вече няма кой да работи нормални неща ката Ел.техник, шивач и т.н.грандомания, това ни е проблема

Se taia

Ся,... що им разбиваш мечтите на децата? Ми те искат да бачкат на бюро...

Пробвай се да оцелееш със заплата на шивачка.

Ам да дойдат пак комунистите и да поизтрепят малко ентелегенция

всички искат да са млад меринджей, само дето няма да остане кой да жъне и да меси хляб! а аз познавам стругар, който печели сигурно повече от две депутатски заплати на месец!

40% от децата заминават веднага навън в чужди вуз. Останалите 20% българчета заминават след 3г. робски труд в БГ. Остават 40% от опушените. Те ли да са стругари и шивачки?

прави са от ГЕРБ. на държавата и трябват работници. все пак Бойко и Цвъцко се хвалят с чуждестранни инвестиции пък то било работа на ишлеме ама няма значение. важното е да има шивачки които да работят за гръцки компании, важното е да има стругари, шлосери и др. за немските компании които произвеждат кабели за автомобили или други продукти на ишлеме. важното е да има IT които да работят след това като обслужват бабите в Англия или САЩ които не могат да си пуснат принтера

Изобщо не става дума за "ЗА" или "ПРОТИВ" проф. паралелки, няма нужда да подскачате така, колко било хубаво да ги има! Става дума за възможността за избор. Никой няма нужда от "шивачка", която не иска да е шивачка и няма никога да е шивачка. А за това колко пък тя ще е мотивирана да учи... няма защо да се коментира. Което съвсем не означава, че не бива да има такава паралелка- просто децата и семействата трябва да могат да решат сами какво искат.

Тъй де - сега има две хуманитарни паралелки! Проблемът на маминките е, че на отрочето не му се учи...Това виж вече е сериозен проблем. НЕ количеството на висшистите е проблемът у нас, а качеството им. И това тръгва още от училището - иска да стане детенцето учителка, ама не иска да кандидатства и да се бори за подходяща паралка. А като иска да е учителка - никой не може да я спре!

Няма страна, която да постъпва така! Процесите трябва да се управляват, а не да се оставят на самотек. Няма такова общество изградено само от хуманитаристи! Ние сме на първо място в света по брой на икономисти и прависти отнесени към броят на населението. Няма как да се създават само кадри с хуманитарна и икономическа насоченост. А кой ще работи?Ама детето имало еди какви си желания. Добре, но нека то се пребори за тия свои желания. Нека се потруди за да влезе в желаната паралелка,А НЕ ДА ОСИГУРЯВАМЕ НЕОГРАНИЧЕН БРОЙ МЕСТА ЗА ХУМАНИТАРНИТЕ СПЕЦИАЛНОСТИ! НЕКА ИМА ТАКИВА ПАРАЛЕЛКИ, НО Е НЕПРИЕМЛИВО И ПАГУБНО ТЕ ДА СА ПРЕОБЛАДАВАЩ БРОЙ! Вярно ли е, че най-умните и способните деца са в езиковите гимназии? Вярно е! Но тия гимназии по същество създават кадри, които слез това напускат страната. На практика държавата финансира емиграция.Създаваме огромен брой математици, икономисти/ а сме държава със смешна икономика/, прависти, езикови специалисти, филолози. Все хора на лафа, на лакардията. Ако имаш проблем с климатика, хладилника или колата си, ще слезе оня отгоре да ти го реши. За нуждата от стругари, фрезисти, борвергисти и заварчици пък, да не говорим.Системата няма да издържи аномалията в България. Страна, чиято икономика е 71% услуги, има огромен брой банки и банкови служители; неограничено количество икономисти и прависти. Това няма как да продължи дълго!

Предлагам на МОН,Да открие паралелка биячи,джебчий,мутри и всякакви други боклуци.В подземния свят има липсва на такива.Добре че част от тях отидоха да вилнеят в Европата",и дано не се връщат

Всеки има мечти, но като добър родител трябва да бъдеш прям с децата си, неможеш да им даваш празни надежди без да си видял такива, само ако видиш тогава бъди настоятелен, има една поговорка, ; господ дава но в кошара не вкарва ; и нищо от казаното от нас не важи

Тъжното е, че в България не може да се живее нормално като шивач или стругар, или водо проводчик. Нужни се и работници. Не може да има само висшисти...

стругар и водопроводчик са интелигенция?

лекарите нормално ли живеят?!

ми много е трудно след 60 години - "учи, мама, за да не работиш" , да обясниш на детето , че е по хубаво да работиш шивач, отколкото да си безработен висшист с никому ненужна специалност!

Спокойно бе майки, децата ви сега искат да станат учителки, но рано или късно стават к*pBи. Синовете ви мечтаят да са богати далавераджии и пушат трева и смъркат прахове. Оставете гората да се разлиства, днес ги записвате на училище, утре си ги взимате 80 процентови. И да не си помислите, че само децата са виновни. НЕ! Родители, учители, медии, политици е това са главните виновници!

Супер - а който вече е завършил няма да го търсят нали? Как му се викаше? - заварено положение? Много късно се сетихте, че робите в Бг недостигат. А техникумите 20 години като ги оставихте на самотек, а управляващи мухльовци, къде бяхте преди 20 години? Гимназистчетата да станат търговски представители, а от техникумите да бачкат,а? Успех! Тънко искате да минете, но няма да стане, късно е. Който му се бачка отива навън и бачка.

Aaaa, ще се понапъне, ще поучи и ще влезе в тези две паралелки! Щото явно влизат две от три деца, няма да е кой знае колко ученето. Ако не им се учи - да стават стругари и шивачки. Ако пък на по-късен етап му уври главата - в университетите не връщат никого.

За първи път от години насам една добра идея в образованието - да се орежат специалности, които са в повече и да се даде зелена светлина за обучение на кадри, за които има недостиг. При ограничена бройка места ще има конкус и ще влизат по-заслужилите, а от друга страна може и да се облекчи малко недостига на някои специалисти.

Нали разбирате, че, ако, например, искам да уча в математическа гимназия, пък вляза да уча в гимназия по машиностроене, толкова ще са ми и интересът, и ученето. Нали пазарът определя търсенето - има желаещи за математически гимназии, има прием. Задължение на държавата е да направи техническите специалности желани - чрез метода на обучение, на първо място. И чрез добре платени стажове, на второ. С опция за договор за работа след дипломирането. С примамливи заплати. Докато не направят стабилна връзка между бизнеса и образованието, бизнесът ще реве за кадри. Дотогава образованието / включвам и висшето / ще е ковачница за безработни, сервитьори и продавачи...И конвейер за доктори, доценти и професори.

Закриха техникумите...Принципът "парите следват ученика " СРИНА българското образование. Всичко живо се бори за пари... На практика някои училища се борят да запълнят паралелките си; други училища / разбирайте властта / режат желани паралелки... Колкото повече пипат образованието, толкова по-зле става. Справка - Ганкиното кафене. Учили-недоучили, станали министри...Неграмотни ученици стават лекари, инженери, депутати, учители. Последните възпроизвеждат себеподобни...Омагьосан кръг...

Точен пост.Завършил съм ТМТ и после висше без никакви проблеми и ограничения.Тогава обаче, се учеше и работеше.

Учител или историк, лекар или инженер се става след висшо образование. Какъв е тоя рев. Ами и преди в елитни гимназии и паралелки се влизаше след зверски изпити. И местата винаги са били ограничени. А ако някой се понаучи на дърводелски занаят, електро и строителни специалности въобще не е излишно. Кой после ще те спре да учиш в университета. На съвременните деца извинявам се но ръцете им са завряни само в мобилните телефони и ....за. А разлигавените родители се роят като гъби.

Какво ли не осраха гейберастите, че една образователна система няма да съборят. Такава политика в образованието са провеждали режимите на Хитлер и Сталин преди ВСВ.

Някой трябва да работи, не само търтеи да излизат от средното.

Ей, има пазарна икономика. Държавата дава безплатно образование по специалности които тя счита че са и нужни. Друга тема дали това е правилно, но това е. Който иска да учи за художник или космонавт, може да го прави за собствена сметка в частно училище.

А кой гарантира, че новоизпечената учителка няма да е принудена да стане шивачка? Историкът и той, ако няма как да си храни семейството, може набързо да се изучи за стругар. Не подценявайте техникумите, те дават полезни умения, които един ден може да са ви много полезни. А и кой е казал, че завършилия за стругар, не може да учи история след това?

Държавата, или по скоро бизнеса има има нужда от технически грамотни хора за производството, а не от литератори, историци, тем подобни.

То ако се слушат за какво мечтаят децата, всяка втора паралелка трябва да е или за фолк певци/певици или за инстаграм инфлуенсъри.

Поредната глупост в БГ "образованието". На 47 съм и от как се помня, все реформа му правят на това образувание. Резултатите са все по - лоши и по - лоши. На неграмотни упровници им трябва неграмотно население!

Ами и ти си неграмотен с това образУвание!

Какви професионални паралелки, какви пет лева. Добре плащащите фирми са аутсорсинг и IT,където трябват чужди езици. То производство няма, ние професионални паралелки ще откриваме. Производство на безработни.

Пич, а ти знаеш ли какво значи аутсорсинг?

Пълна глупост! Едно време исках да уча в ТОХ-а. Обаче нашите ме накараха да кандидатствам сшвс 7ми клас. И ме приеха в елитна езикова гимназия. Заради езиците съм работил в “аутсорсинга - пълна трагедия: ти си един прост телефонист. Освен това там се напълни с “нейтив спийкъри”, които поназнайват само английски и в техните си страни не могат и чистачи да станат, а тук взимат много повече пари от нас, защото работят с майчиния си език. С език си обречен да работиш в кол център. Сругото е учител или преводач - за повечето преводачи постоянна работа няма! После се пренасочих към ИТ сектора. Знаете ли с какви хора е пълен ИТ сектора - инженери, архитекти, финансисти. Затова и сега искам децата ми да учат в професионални паралелки! Най-доброто нещо е да имащ занаят! А пък след това никой не те спира да станеш И друго - дали с висше, дали с опит в работата.

Боже мили ! Ревльовци ! Забравихте ли , че не може всички да завършват едно и също ! И като искат елитна паралелка да учат здраво , а не да пишат писъмца до министъра ! Ходил съм на изпит за да уча в техникума който съм искал и специалността която съм искал ! Вместо юни месец да си печа дупето на плажа учех математика до спукване за да взема приемният изпит в техникума ! А сега на готованците - писъмце и готово !

Абсолютно, ако някой много иска да стане нещо, редно е да се потруди повечео, за да се вмести в ограничен брой места. Щото не разбирам как "много искам да стана историк, ама ме мързи да поуча за повече от 3 на изпита".