Разпространиха запис от разговорите на пилотите при сблъсъка на летището в Токио
Пътническият самолет бил получил разрешение за кацане, а на машината на бреговата охрана е било казано да рулира към точката за изчакване в близост до пистата
Обратно в новинатаКоментари - Разпространиха запис от разговорите на пилотите при сблъсъка на летището в Токио | Днес.dir.bg
Коментари
Да се сблъскат кацащ и излитащ самолет - това вече и в Африка не се случва. А, говорим за Япония... Накъде отива този свят?!?
Тоя Airbus kak може да изгори толкова. Сигурно е био, с пълно разграждане. Ако се запали във въздуха сам няма да имат шанс.
Всъщност, със стремежа да имаме повече черни пилоти и пилоти жени този тренд ще се засилва, уви. Пълен разпад на цивилизацията.
Споко,един ден скоро изкуственият интелект ще ги сблъсква интелигентно и без отговорност
Японци си говорят на английски... Също като корейци и подобни. Обикновенно в такива разговори най-често срещано е "не разбрах". Английският поначало е замазан, акцентът допълнително влошава нещата. Избран е в тази индустрия единствено за да "почете" наглосаксите за дето са спечелили войната. Немският и френският са далеч по-чуваеми.
Този сайт жестоко изпростя. Едно време човек можеше да се наслади на забавни коментари. Сега е простотия след простотия... Нивото е мнооооого ниско!
Немският Италианският и българският са изключително чуваеми както и отчасти испанският но френският никак не е чувал
Ебати кефското име - Хироюки Кобаяши. Много е красиво - ХИРОЮКИ КОБАЯШИ. Искам и аз да се казвам така, а не Пенчо Трънчев !!!
А бе с конкурс ли ви избират да коментирате тук? Още един, който ме накара да сме смея с глас!
За неразбралите с минусите - компаниите се стремят да наемат най-добрите пилоти, защото им поверяват самолети за стотици милиони. С тази грешна тенденция те имат стимул да наемат по-лоши пилоти, но от привилегировани групи с маркетингови цели, да стискат палци, и да се надяват на най-доброто. Отделно, имам приятели в РВД в София, мерят им кръвното и пулса в началото на всяка смяна и пазят логовете, при излизане от показателите съответният диспечер въздушно движение излиза в тримесечен задължителен отпуск. Не назначават хора над 30 години, защото не са рентабилни като разход спрямо приход. Накратко, въздушното движение е създадено от умни хора, а не от скандиращи идиоти за други скандиращи идиоти.
На пилотските изпити жените се справят по-добре, колкото и да звучи невероятно. Мъжете ги късат повече в процентно съотношение.
Вече има законови регулации и това рязко катализира процеса на маргинализация дори на най-високо управленско ниво. В комисията и европейските агенции едва една от пет назначени жени успяват адкватно да се справят със изискванията на съответната длъжност. Най-лошото е, че от останалите 4, нито една не осъзнава собствената си некадърност и упорито налага безумни решения, съсипвайки многогодишни, важни и скъпи проекти. Европа катастрофално се самоизключва от надпреварата с Китай. Самоубийствени политики на толерантност и насилствени квоти за всякакви цветове калинки ускориха процесите много рязко през последните 7-8 години. Имам вътрешносистемен опит от над 20 години и никога не съм вярвал, че ситуацията толкова рязко може да се влоши.
а бе трагедия... горките хора... не погледна ли някой от пилотите на малкия самолет дали не се задава нещо за кацане преди да излезнат на пистата, нямало е мъгла, видимостта е била добра... жалко,жалко, нелепа история... еърбуса е разпрал крилото на даш-а, а на даш-а крилото му е отгоре, а там са резервоарите с горивото, заради това е и онова огнено кълбо, което се вижда на клиповете. Браво на еурбус за това, че след този удар А350 остава цял и няма нито един загинал, ама защо трябваше да се стигне дотам??
Чакай да заговорят на немски или френски в международните полети и гледай тогава как ще почнат да падат един след друг от небето! Дори няма да стигнат до "не разбрах"...
Ясно е вече, главната вина е на пилота от бреговата охрана, това е runway incursion и е един от най-големите грехове в авиацията. Излизат и някои доста интересни детайли в интернет - двата самолета са комуникирали с кулата на различни честоти, което не е нетипично за толкова голямо летище, но е крайно необичайно за опериращи на една и съща писта. Още по-голямата изненада е, че летище Ханеда явно няма техническа система за предупреждение за неправомерно навлизане на пистата, нещо стандартно в Европа от поне 15 години насам.
Видимостта е била 900 метра, знаеш ли за колко време ги взима кацащ А350? Пилота не е имал разрешение да излиза на пистата, допускам, че е правил няколко курса в дадения ден предвид ситуацията в Япония и сигурно е бил на ръба на силите си.
Писта 34 дясно не е била използвана за приемане на полети, само за излитащи. 34 ляво е била пистата за приземяване, но на самолета на японските авиолинните е дадено разрешение за кацане на 34 дясно
е... при 900 метра видимост е нямало какво да се направи, в противен случай и екипажа на еърбуса щеше да види, че става нещо на пистата, де да знам, не съм пилот, просто поразсъждавах над случая.
Отиди във фабриката ба Боинг в Еверет и в музейната част можеш да го пипнеш на 787 корпуса. Това са едни найлони които се слагат на слоеве с графит на прах между тях и се изпичат във фирмата която е на крайния детайл. Поне преди 7-8 години всичко си показваха.
Ще се изненадаш, но дори и при полетите на България Еър вътре в страната разговорите с кулите са на английски. Просто така е прието в гражданската авиация.
а найлоните от рециклирани торбички ли са или от дамски чорапогащи? За един приятел питам...
Нощем, на писта с странични осветени ограничители на 60 метра широчина. Малкия самолет е на осевата. Еърбъса директно му каца отгоре
Нито другото - специален материал са, директно от нефт. В крайна сметка си е пластмаса.
Точно А350 е един от най-модерните самолети, направен е супер и с много мислене - специално за горенето - може отвън да гори целия и ти пак имаш 90 секунди да се измъкнеш. И имай предвид, че дори в края на всеки полет в самолетите остават около 10 тона гориво, по правила. Това знаете ли колко гори и в крайна сметка от близо 400 човека нито един умрял!
Вината е на диспечера. Инструкциите му към пилота на бреговата охрана са да задържи по път (надлъжно) на C5, което е точно което пилота прави - навлиза на пистата по C4 и спира на C5 като минават близо 50 секунди преди да бъде ударен отзад от самолета на японските авиолинии. Който незнайно защо получава разрешение за кацане на 34R вместо на 34L която е пистата за кацане в дадения момент. Това е и ключа тук, използването на думата "abeam" от рвд диспечера. Думата означава да си на осевата линия. Там е и бил пилота ма бреговата охрана, а не на пресечната. Инструкцията би била без тази дума ако е трябвало да изачака напречно, но на него му е казано да изчака "надлъжно".
Това за което говориш са 2 различни команди и (почти) винаги идват на 2 различни комуникации. Би било много странно диспечера да ги е дал наведнъж, особено пък на това летище. Би ли споделил източника си?
аз много се обърквам от това кое е ляво и кое дясно...например като гледам зъбна снимка и постоянно трябва да си повтарям, че зъбите ми от ляво, са тези от дясно и обратното...
може и разграфен...кой ти гледа разликата само дет се питам от гаф или от граф идва...
Ти остави кой какво казал рульожката и пистата си имат светлини и светят в цветове в зависимост какво са им разрешили. Тия японци далтонисти ли са
сигурно това не е международно летища, защото все пак /не съм професионалист де/ има писти за излитане и писти за кацане, а така...в един момент, с разлика в минути само да кацат и излитат...?...като че ли наистина всичко опира до това кое е ЛЯВО, и кое ДЯСНО не искам да кажа - айде у лево ... но руснаците имат приказка - направо, което значи наляво
34 ляво и 34 дясно е една и съща писта. Ляво и дясно са посоките по нея. Независимо в коя посока илзитат или кацат, не може да има едновременно два самолета на пистата.
По няколко медии вече излезе пълната транскрипция на комуникацията на кулата и двата самолета. Във 17:45:19 местно време кулата казва пилота на товарния самолет да се придвижи до точка C1. 21 секунди по-късно пилота повтаря командата точно и ясно, което показва, че я е разбрал. Така диспечера си мисли, че той е на точката за изчакване (встрани от пистата). Пилота на пътническия самолет получава разрешение за кацане и понеже, както се спомена вече, с двата самолета кулата разговаря на различни честоти, трагедията е, че те не чуват, какво казва кулата на другия. Ако бяха на една честота, неправомерно излезлия на пистата пилот, щеше да каже. Тъй-като там е вече било тъмно, диспечера не разбира, че товарния пилот неправомерно е излязъл на пистата и тук въпроса е защо нямат или защо не са им работили системите за наблюдение на трафика в реално време на летището? Оттам нататък е ясно, че пътническия самолет няма как да избегне удар като идва със 160knots. А на въпросите защо самолета е насочен към 34R, а не 34L, отговора е, че това е най-дългата писта на Ханеда, а А350 е widebody, т.е. големичък е и затова тези самолети кацат на 34R по правило. TLDR: огромна грешка на пилота на товарния самолет, той чува и ясно повтаря командата на диспечера и после я нарушава. Няма как да си е мислил, че има разрешение за излитане, щото той отговаря на командата в 17:45 и 40 секунди и после над 2 минути стои на пистата докато не става най-лошото.
Hold abeam Charlie 5 точно това е изпълнил Ако трябваше да изчака странично командата щеше да е hold short Charlie 5