Проф. Симеон Ананиев: Единият влак се е движил със скорост 160 км в час, а другият - със 120 км в час
Нивото на гръцките железници е по-лошо от българското, подчерта железопътният експерт. Инж. Мартин Янев, експерт в Европейската железопътна агенция заяви, че автоматизираната система за контрол на трафика не е работила
Обратно в новинатаКоментари - Проф. Симеон Ананиев: Единият влак се е движил със скорост 160 км в час, а другият - със 120 км в час | Днес.dir.bg
Коментари
Нашите влакове са по-добре, защото са намалили скоростта на движение до някакви смешни стойности, така ли? Влаковете са се движели по-бързо още преди 100 години. У нас влак никъде не развива120км/ч., камо ли 160. Ами направо да почнем да пътуваме с магарета, ще бъде перфектно, че и екологично!
Все пак средната скороср у нас е62 км в час официално. Разбира се , че гръцките влакове са по зле. Аз пътувах до Солун. На Петрич се преместихме в гръцките вагони, щото българските ги отделят преди границата. Климатик, широко, удобно, музика. Нашите си ги знаем. Не знам с кое са по добре.
Ако влак в Гърция се е движил със 160 километра в час може ли да обясни експерта как инфраструктурата там е по-лоша? АЗ в България с повече от 60-70 км не съм виждал да се движи.
Откъде го изровихте този ,,специалист?" Изкара , че нашето БДЖ е на високо ниво. ...Аман от такива. Срам и позор.
Преобразуването на кинетичната енергия в топлинна, енергия на разрушаването и т.н. няма никакво значение. Хората ти го доказват това с акселерометри в багажника. Кинетичната енергия действително се сумира в числителя, но се дели на две в знаменателя - там ви е фундаменталната грешка. Не са задълбавай в подробности кой бил на гуми и кой бил на стоманени колела - това е без никакво значение. Каква е масата на телата променя резултата, но не и формулата. Сметките изобщо не са сложни, но вие не знаете формулите и затова ви го онагледявам с клипа, а това с колите не е аналогия, а е тъждествено равенство. Абсолютно едно и също е. Ама, от каква позиция спорите ми е много интересно. Аз съм инженер и ви обяснявам и показвам с доводи. Пък вие - не е както аз казвам, но не можем да си защитим позицията аргументирано, щото е много сложно и няма да разбереш - ха, ха. Много по-вредно от това да не знаеш нещо е да си мислиш, че знаеш, но да не си прав.
Нивото на Гръцките железници било по-лошо, пък влака с пътници се движил със 160 км, а товарния влак със 120 км
Ако единия влак се е движил със скорост 120 кмч и другия с 160 кмч в задачата се пита, защо в Бъглария влаковете се движат с максимална скорост 80 кмч?
Много просто - НКЖИ пооправиха релсите и те позволяват високи скорости, но подвижният състав не става. Влаковете и на сегашните скорости се крепят от разпадане с дъвка, кламери и тиксо, вие за още питате.
Гърците си плащат за разпалването на войната и оръжието. И ние ще си платим. Много ще плащаме, за бомбите и снарядите в Сирия и Украйна.
"експерти" сме последни по всичко. Българските железници са два века назад,включително и от гръцката.
Удар със сумарна скорост 280 км/час, това направо е нечовешко. Горките хорица направо са се изпарили. А относно нашата ж.п инфраструктура, имах познат който дълги години работеше по комуникационните системи и автоматиката в НКЖИ. Човека преди година напусна на подскоци и каза, че некомпетентността и неглижирането на проблеми в тая компания е в нечувани размери и ако станело нещо той не би искал да е там.
Силите са противоположни по посока и не се сумират !!!!!!
Колкото и неинтуитивно да изглежда, при сблъсък, точката на контакта е неподвижна, така че скоростите не се сумират. Знам, че изглежда нелогично, но е така. Дали ще се забиеш в бетонна стена с 50 кч/ч или в насрещна кола, идваща със същата скорост е едно и също. Ако идващата насреща кола е по-малка и по-бавна, то тогава тя не е еквивалентна на бетонна стена, ами на тухлена, защото ще "поддаде" и ще разсее част от кинетичната енерегия.
Аз се питам защо всичко зависи само от действията на един човек. Той може да сбърка (както е станало). Няма ли втора контрола, втори човек, който да потвърди, провери или нещо такова?
При нас началник гара звъни по телефона, че е пуснал бариерата, за да трэгне влакът от другата гара. И няма как със 160 да се сблъскат влаковете. Няма трасе за 160. Наистина сме по-добри.
Абе колко милиарда похарчиха и задлъжняха невероятно! Къде са тия пари? Имало е и за железници и за всичко, но нали ние сме най- корумпираните в ЕС!
Десетки деца са се прибирали след изпитите по родните места.Много от тях са празнували успехите си в първия ресторант вагон,който вече го няма.Трагедия!
Глупак! Гръцкият министър го каза - Приватизацията е виновна! Астникът не харчи пари за автоматика и инфраструктура
Ама откога началниците на гари са почнали да местят и стрелките? Щото за това си има специални хора - ръководителите движение.. Линията е двойна. Но двата влака са се движили по едната от тях.. Пътническия влак що не е продължил по дясната? А стрелката го е пратила срещу товарния..
С тази тежка техника дет превозваха за Украйна еваха маата на жп релсите и съоръженията по тях. Съдбата винаги наказва грешниците, като не им оставя път за бягство. Никой не е минал метър.
Не знам какво има предвид професора под думата "ниво", но ние влак дето да вдига 160 км/ч нямаме. Още по-малко пък имаме товарен влак, който да вдига 120 км/ч. Хубаво е специалисти да разнищят тази трагедия, защото явно има какво да се направи за да не се повтаря, но е отвратително да се ползва случая за "показване по телевизията", репчене и плещене на глупости.
Значи при нас е супер безопасно. Пътническият върви с 90 км/час, а товарния с 60! Има си и предимства да си в 19 век с жп транспорта!
Samo zatova 4e sme stoieli sreshtu tiah sas beizbolni shapki i ne sme gi svalili. Nie uporito otkazvahme da gi svalime..... Zavediha ni v u4astaka mene i San Dokana. I tam ni biha 2 4asa.
"Определено нивото на гръцките железници е по-лошо от българското" Спокойно, така сме се засилили към неграмотността и безхаберието, че скоро ще е обратното.
Единият се движел със 160 км/ч, другуят със 120, но железниците в Гърция били по-зле от Вулгаристанските? Някой да е чул вулгарстански влак да се двужи със 160?
Пътувал съм с парните локомотиви София-Пловдив. Може би преди 50 години и повече. През лятото пътувах пак по същия маршрут. Струва ми се,че влаковете в миналото се движеха по-бързо.
БДЖ в това отношение е бетон - нито влаковете могат да вдигнат такава скорост (макс. мисля, че е 80-90 км/ч и то в кратки участъци) нито толкова много хора пътуват - средно 20 човека в композиция вкл. персонала и двамата от Транспортна полиция
у професора тап. Това дето виждаш на снимките се е получило при удар от 280 км/ч ли, бе шмульо. Ти представяш ли си при какво ще се случи при такъв удар на две маси с по няколко стотин тона всяка, а. Не, нали. Но това не те спира да плещиш глупости само за да видиш името си в Неков скапана тн медия.
Като гледам вагоните и локомотивите какви са опърпани и като виждам явните остатъци от комунизЪЪЪма и социализЪЪЪма в БДЖ, а и при нашенския манталитет и корупция бая има да чукаме на дърво, въпреки огромните инвестиции май, май.
У Сърбия ...., у Гърция ....., а бе май забравихме Хитрино. По-добра, по-добра ама да чукна на дърво. Е колко по-добра значи щом чукаме на дърво. Със съвременните GPS-i и софтуери може такава система да е на 100 процента сигурна, но аварии винаги е имало и ще има. Въпросът е да са наистина причинени от случайната и почти невероятна комбинация на много фактори. На Балканите явно не е така.
Гърците не са баш балканци
Фирма на Пеевски ремонтираше ж.п. инфраструктурата на линията София-Пловдив. Значи всичко надеждно!
Поне след такава трагедия е добре да си по-скоромен, недей, че утре пак някоя композиция ще дерайлира и ще изпепели някое село. Железниците ни са трагедия, на ниво Африка.
Четейки хвалбите и сравненията на въпросния господин, ми става ясно как е придобил професорска титла.
При такава скорост би трябвало да има много по-тежки поражения, само локомотив и два вагона са нищо за тази скорост
,,Определено нивото на гръцките железници е по-лошо от българското - като инфраструктура, като кадри и дори като организация", уточни той.'' Е, па, посмали малко, манго! Това само който не се е качвал на БДЖ може да го повярва. Което в днешно време сигурно са доста хора, в интерес на истината,
кажете какво е прекарвал товарният влак!
БДЖ има защита - няма как да развие такива скорости, което ги прави много по-сигурни!
Нашите влакове са по-безопасни, тъй като не могат да се движат с повече от 75 км/час.Т.е. максималния удар е с 150 кмч.
Според експерти: "Няма място за паника, това при нас не може да се случи. Нашата железница се движи с 60 км/ч"