Проф. Симеон Ананиев: Единият влак се е движил със скорост 160 км в час, а другият - със 120 км в час

Нивото на гръцките железници е по-лошо от българското, подчерта железопътният експерт. Инж. Мартин Янев, експерт в Европейската железопътна агенция заяви, че автоматизираната система за контрол на трафика не е работила

Обратно в новината

Коментари - Проф. Симеон Ананиев: Единият влак се е движил със скорост 160 км в час, а другият - със 120 км в час | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Нашите влакове са по-добре, защото са намалили скоростта на движение до някакви смешни стойности, така ли? Влаковете са се движели по-бързо още преди 100 години. У нас влак никъде не развива120км/ч., камо ли 160. Ами направо да почнем да пътуваме с магарета, ще бъде перфектно, че и екологично!

А бе Вие дето се изкарвате "подготвени", различавате ли машина от вагон?

Все пак средната скороср у нас е62 км в час официално. Разбира се , че гръцките влакове са по зле. Аз пътувах до Солун. На Петрич се преместихме в гръцките вагони, щото българските ги отделят преди границата. Климатик, широко, удобно, музика. Нашите си ги знаем. Не знам с кое са по добре.

Ако влак в Гърция се е движил със 160 километра в час може ли да обясни експерта как инфраструктурата там е по-лоша? АЗ в България с повече от 60-70 км не съм виждал да се движи.

Ама разни "експерти" се изказват гръмко. Пази Боже да не ни се случи нещо. Ако се случи, насрано ще забравят какво са казвали и ще запеят друга песен, например как няма пари.

Откъде го изровихте този ,,специалист?" Изкара , че нашето БДЖ е на високо ниво. ...Аман от такива. Срам и позор.

Той сигурно си мисли, че БДЖ се казва БулБан. Дано не му се наложи да извади пръстите от контакта.

Глупости на търкалета. товарен влак със 120 ?!?!?! Поредният умник

Преобразуването на кинетичната енергия в топлинна, енергия на разрушаването и т.н. няма никакво значение. Хората ти го доказват това с акселерометри в багажника. Кинетичната енергия действително се сумира в числителя, но се дели на две в знаменателя - там ви е фундаменталната грешка. Не са задълбавай в подробности кой бил на гуми и кой бил на стоманени колела - това е без никакво значение. Каква е масата на телата променя резултата, но не и формулата. Сметките изобщо не са сложни, но вие не знаете формулите и затова ви го онагледявам с клипа, а това с колите не е аналогия, а е тъждествено равенство. Абсолютно едно и също е. Ама, от каква позиция спорите ми е много интересно. Аз съм инженер и ви обяснявам и показвам с доводи. Пък вие - не е както аз казвам, но не можем да си защитим позицията аргументирано, щото е много сложно и няма да разбереш - ха, ха. Много по-вредно от това да не знаеш нещо е да си мислиш, че знаеш, но да не си прав.

Ти си еб.ти и кухия чайник, а не инженер.

Защо не отиде на -утката си майна! Егати простака невменяем!

Нивото на Гръцките железници било по-лошо, пък влака с пътници се движил със 160 км, а товарния влак със 120 км

Ако единия влак се е движил със скорост 120 кмч и другия с 160 кмч в задачата се пита, защо в Бъглария влаковете се движат с максимална скорост 80 кмч?

Много просто - НКЖИ пооправиха релсите и те позволяват високи скорости, но подвижният състав не става. Влаковете и на сегашните скорости се крепят от разпадане с дъвка, кламери и тиксо, вие за още питате.

Да, пооправили релсите в участъка между Пловдив и Пазарджик, няколко десетки километра.Останалото е все по-зле и мерките са постоянно намаляване на скоростта на движение.

Гърците си плащат за разпалването на войната и оръжието. И ние ще си платим. Много ще плащаме, за бомбите и снарядите в Сирия и Украйна.

Да не намекваш, че Путин е наредил катастрофата?

Хаарп, земетресение, Божие възмеждие заради светата рус, ковид ваксини (бъркочи), кемтрейсл, какво други ще измислите, фашисторусофили? Вие сте се побъркали, не сте нищо повече от едни крепостни селяни!

По зле са, защото не са минали през социализма

"експерти" сме последни по всичко. Българските железници са два века назад,включително и от гръцката.

Удар със сумарна скорост 280 км/час, това направо е нечовешко. Горките хорица направо са се изпарили. А относно нашата ж.п инфраструктура, имах познат който дълги години работеше по комуникационните системи и автоматиката в НКЖИ. Човека преди година напусна на подскоци и каза, че некомпетентността и неглижирането на проблеми в тая компания е в нечувани размери и ако станело нещо той не би искал да е там.

Силите са противоположни по посока и не се сумират !!!!!!

Май ти не си учил физика. При челен удар се сумират .

Колкото и неинтуитивно да изглежда, при сблъсък, точката на контакта е неподвижна, така че скоростите не се сумират. Знам, че изглежда нелогично, но е така. Дали ще се забиеш в бетонна стена с 50 кч/ч или в насрещна кола, идваща със същата скорост е едно и също. Ако идващата насреща кола е по-малка и по-бавна, то тогава тя не е еквивалентна на бетонна стена, ами на тухлена, защото ще "поддаде" и ще разсее част от кинетичната енерегия.

Стига малоумия, не се сумирали, а какво изваждат ли се, и ако два влака се удярят с една и съща скорост сигурно нищо няма да им стане, ама се изкарвате и инженери, аман

Аз се питам защо всичко зависи само от действията на един човек. Той може да сбърка (както е станало). Няма ли втора контрола, втори човек, който да потвърди, провери или нещо такова?

При нас началник гара звъни по телефона, че е пуснал бариерата, за да трэгне влакът от другата гара. И няма как със 160 да се сблъскат влаковете. Няма трасе за 160. Наистина сме по-добри.

Абе колко милиарда похарчиха и задлъжняха невероятно! Къде са тия пари? Имало е и за железници и за всичко, но нали ние сме най- корумпираните в ЕС!

Десетки деца са се прибирали след изпитите по родните места.Много от тях са празнували успехите си в първия ресторант вагон,който вече го няма.Трагедия!

Глупак! Гръцкият министър го каза - Приватизацията е виновна! Астникът не харчи пари за автоматика и инфраструктура

И така, един час са се движили един срещу друг. При зелени семафори.

Ама откога началниците на гари са почнали да местят и стрелките? Щото за това си има специални хора - ръководителите движение.. Линията е двойна. Но двата влака са се движили по едната от тях.. Пътническия влак що не е продължил по дясната? А стрелката го е пратила срещу товарния..

някой бг ром е гепил автоматиката..

Гърците всичките са роми.

С тази тежка техника дет превозваха за Украйна еваха маата на жп релсите и съоръженията по тях. Съдбата винаги наказва грешниците, като не им оставя път за бягство. Никой не е минал метър.

Еваха Вашата мама русоробска

Руските релси са направени да превозват интерконтинентални балистични ракети! Хората и без това не могат да си позволят удоволствие като пътуване с влак там.

Не знам какво има предвид професора под думата "ниво", но ние влак дето да вдига 160 км/ч нямаме. Още по-малко пък имаме товарен влак, който да вдига 120 км/ч. Хубаво е специалисти да разнищят тази трагедия, защото явно има какво да се направи за да не се повтаря, но е отвратително да се ползва случая за "показване по телевизията", репчене и плещене на глупости.

Точно и аз това помислих. Къде в България влакове вървят със 160км/ч Може би да е по-добра поддръжката на релсите и инфраструктурата ама някак не ми се вярва особено предвид честите жп инциденти. Още помним. Преди няма и седмица дерайлираха няколко вагона.....

Значи при нас е супер безопасно. Пътническият върви с 90 км/час, а товарния с 60! Има си и предимства да си в 19 век с жп транспорта!

Освен че пътническият върви с 90 км/ч, също така се движи и час закъснение, така че директно ще се разминат с товарния.

Samo zatova 4e sme stoieli sreshtu tiah sas beizbolni shapki i ne sme gi svalili. Nie uporito otkazvahme da gi svalime..... Zavediha ni v u4astaka mene i San Dokana. I tam ni biha 2 4asa.

"Определено нивото на гръцките железници е по-лошо от българското" Спокойно, така сме се засилили към неграмотността и безхаберието, че скоро ще е обратното.

Много обичам Гърция и гърците.

Единият се движел със 160 км/ч, другуят със 120, но железниците в Гърция били по-зле от Вулгаристанските? Някой да е чул вулгарстански влак да се двужи със 160?

И по-добре, както виждаме.

Дафи го и на експерта булгаристански. И аз това си помислих. Последното ми пътуване до София отне 10 часа и и по виражите в искърското дефиле, паднах от леглото. Бях в последен вагон. По принцип за 10 часа в Европа я прекосяваш цялата.

Пътувал съм с парните локомотиви София-Пловдив. Може би преди 50 години и повече. През лятото пътувах пак по същия маршрут. Струва ми се,че влаковете в миналото се движеха по-бързо.

И ти си се движел с 5-6 км/ч тогава, ама сега не можеш и с 2 да вървиш.

БДЖ в това отношение е бетон - нито влаковете могат да вдигнат такава скорост (макс. мисля, че е 80-90 км/ч и то в кратки участъци) нито толкова много хора пътуват - средно 20 човека в композиция вкл. персонала и двамата от Транспортна полиция

у професора тап. Това дето виждаш на снимките се е получило при удар от 280 км/ч ли, бе шмульо. Ти представяш ли си при какво ще се случи при такъв удар на две маси с по няколко стотин тона всяка, а. Не, нали. Но това не те спира да плещиш глупости само за да видиш името си в Неков скапана тн медия.

Като гледам вагоните и локомотивите какви са опърпани и като виждам явните остатъци от комунизЪЪЪма и социализЪЪЪма в БДЖ, а и при нашенския манталитет и корупция бая има да чукаме на дърво, въпреки огромните инвестиции май, май.

Ако нямаше "остатъци от комунизЪЪЪма и социализЪЪЪма в БДЖ", не знам какво щеше да има в БДЖ. Добре че ги има "остатъците" и в БДЖ, и къде ли не още, че да приличаме що-годе на държава.

Така е, дотам ни докараха руските блядове...

У Сърбия ...., у Гърция ....., а бе май забравихме Хитрино. По-добра, по-добра ама да чукна на дърво. Е колко по-добра значи щом чукаме на дърво. Със съвременните GPS-i и софтуери може такава система да е на 100 процента сигурна, но аварии винаги е имало и ще има. Въпросът е да са наистина причинени от случайната и почти невероятна комбинация на много фактори. На Балканите явно не е така.

Гърците не са баш балканци

Те са си баш балканци , но не са българи. От балканите само словенци и отчасти хървати не са баш балканци.

Фирма на Пеевски ремонтираше ж.п. инфраструктурата на линията София-Пловдив. Значи всичко надеждно!

Поне след такава трагедия е добре да си по-скоромен, недей, че утре пак някоя композиция ще дерайлира и ще изпепели някое село. Железниците ни са трагедия, на ниво Африка.

Четейки хвалбите и сравненията на въпросния господин, ми става ясно как е придобил професорска титла.

Баща му е заклал половин стадо добитък, за да може чедото да се изучи.

При такава скорост би трябвало да има много по-тежки поражения, само локомотив и два вагона са нищо за тази скорост

По някое време са набили кучките и са намалили наполовина

,,Определено нивото на гръцките железници е по-лошо от българското - като инфраструктура, като кадри и дори като организация", уточни той.'' Е, па, посмали малко, манго! Това само който не се е качвал на БДЖ може да го повярва. Което в днешно време сигурно са доста хора, в интерес на истината,

Той ти говори за другата част от инфраструктурата , което обаче също е съмнително щом влаковете им се движат с подобни скорости. Пуснете нашите влакове с такива скорости и стой па гледай.

кажете какво е прекарвал товарният влак!

Бомби за Украйна - нали това иска да чуе сороската ти джендърска душа !

БДЖ има защита - няма как да развие такива скорости, което ги прави много по-сигурни!

Нашите влакове са по-безопасни, тъй като не могат да се движат с повече от 75 км/час.Т.е. максималния удар е с 150 кмч.

Според експерти: "Няма място за паника, това при нас не може да се случи. Нашата железница се движи с 60 км/ч"

Интересно как не е сработила защитата... Ако дори с някакъв проводник докоснеш едновременно двете линии,при диспечерите отчита,че на релсите има влак!