Проф. Симеон Ананиев: Единият влак се е движил със скорост 160 км в час, а другият - със 120 км в час
Нивото на гръцките железници е по-лошо от българското, подчерта железопътният експерт. Инж. Мартин Янев, експерт в Европейската железопътна агенция заяви, че автоматизираната система за контрол на трафика не е работила
Обратно в новинатаКоментари - Проф. Симеон Ананиев: Единият влак се е движил със скорост 160 км в час, а другият - със 120 км в час | Днес.dir.bg
Коментари
Интересно как не е сработила защитата... Ако дори с някакъв проводник докоснеш едновременно двете линии,при диспечерите отчита,че на релсите има влак!
Според експерти: "Няма място за паника, това при нас не може да се случи. Нашата железница се движи с 60 км/ч"
Нашите влакове са по-безопасни, тъй като не могат да се движат с повече от 75 км/час.Т.е. максималния удар е с 150 кмч.
БДЖ има защита - няма как да развие такива скорости, което ги прави много по-сигурни!
,,Определено нивото на гръцките железници е по-лошо от българското - като инфраструктура, като кадри и дори като организация", уточни той.'' Е, па, посмали малко, манго! Това само който не се е качвал на БДЖ може да го повярва. Което в днешно време сигурно са доста хора, в интерес на истината,
При такава скорост би трябвало да има много по-тежки поражения, само локомотив и два вагона са нищо за тази скорост
Четейки хвалбите и сравненията на въпросния господин, ми става ясно как е придобил професорска титла.
Поне след такава трагедия е добре да си по-скоромен, недей, че утре пак някоя композиция ще дерайлира и ще изпепели някое село. Железниците ни са трагедия, на ниво Африка.
Фирма на Пеевски ремонтираше ж.п. инфраструктурата на линията София-Пловдив. Значи всичко надеждно!
У Сърбия ...., у Гърция ....., а бе май забравихме Хитрино. По-добра, по-добра ама да чукна на дърво. Е колко по-добра значи щом чукаме на дърво. Със съвременните GPS-i и софтуери може такава система да е на 100 процента сигурна, но аварии винаги е имало и ще има. Въпросът е да са наистина причинени от случайната и почти невероятна комбинация на много фактори. На Балканите явно не е така.
Той ти говори за другата част от инфраструктурата , което обаче също е съмнително щом влаковете им се движат с подобни скорости. Пуснете нашите влакове с такива скорости и стой па гледай.
Като гледам вагоните и локомотивите какви са опърпани и като виждам явните остатъци от комунизЪЪЪма и социализЪЪЪма в БДЖ, а и при нашенския манталитет и корупция бая има да чукаме на дърво, въпреки огромните инвестиции май, май.
Те са си баш балканци , но не са българи. От балканите само словенци и отчасти хървати не са баш балканци.
у професора тап. Това дето виждаш на снимките се е получило при удар от 280 км/ч ли, бе шмульо. Ти представяш ли си при какво ще се случи при такъв удар на две маси с по няколко стотин тона всяка, а. Не, нали. Но това не те спира да плещиш глупости само за да видиш името си в Неков скапана тн медия.
БДЖ в това отношение е бетон - нито влаковете могат да вдигнат такава скорост (макс. мисля, че е 80-90 км/ч и то в кратки участъци) нито толкова много хора пътуват - средно 20 човека в композиция вкл. персонала и двамата от Транспортна полиция
Пътувал съм с парните локомотиви София-Пловдив. Може би преди 50 години и повече. През лятото пътувах пак по същия маршрут. Струва ми се,че влаковете в миналото се движеха по-бързо.
Единият се движел със 160 км/ч, другуят със 120, но железниците в Гърция били по-зле от Вулгаристанските? Някой да е чул вулгарстански влак да се двужи със 160?
"Определено нивото на гръцките железници е по-лошо от българското" Спокойно, така сме се засилили към неграмотността и безхаберието, че скоро ще е обратното.
Samo zatova 4e sme stoieli sreshtu tiah sas beizbolni shapki i ne sme gi svalili. Nie uporito otkazvahme da gi svalime..... Zavediha ni v u4astaka mene i San Dokana. I tam ni biha 2 4asa.
Значи при нас е супер безопасно. Пътническият върви с 90 км/час, а товарния с 60! Има си и предимства да си в 19 век с жп транспорта!
Не знам какво има предвид професора под думата "ниво", но ние влак дето да вдига 160 км/ч нямаме. Още по-малко пък имаме товарен влак, който да вдига 120 км/ч. Хубаво е специалисти да разнищят тази трагедия, защото явно има какво да се направи за да не се повтаря, но е отвратително да се ползва случая за "показване по телевизията", репчене и плещене на глупости.
Дафи го и на експерта булгаристански. И аз това си помислих. Последното ми пътуване до София отне 10 часа и и по виражите в искърското дефиле, паднах от леглото. Бях в последен вагон. По принцип за 10 часа в Европа я прекосяваш цялата.
Освен че пътническият върви с 90 км/ч, също така се движи и час закъснение, така че директно ще се разминат с товарния.
С тази тежка техника дет превозваха за Украйна еваха маата на жп релсите и съоръженията по тях. Съдбата винаги наказва грешниците, като не им оставя път за бягство. Никой не е минал метър.
Точно и аз това помислих. Къде в България влакове вървят със 160км/ч Може би да е по-добра поддръжката на релсите и инфраструктурата ама някак не ми се вярва особено предвид честите жп инциденти. Още помним. Преди няма и седмица дерайлираха няколко вагона.....
Руските релси са направени да превозват интерконтинентални балистични ракети! Хората и без това не могат да си позволят удоволствие като пътуване с влак там.
Ама откога началниците на гари са почнали да местят и стрелките? Щото за това си има специални хора - ръководителите движение.. Линията е двойна. Но двата влака са се движили по едната от тях.. Пътническия влак що не е продължил по дясната? А стрелката го е пратила срещу товарния..
Глупак! Гръцкият министър го каза - Приватизацията е виновна! Астникът не харчи пари за автоматика и инфраструктура
Ако нямаше "остатъци от комунизЪЪЪма и социализЪЪЪма в БДЖ", не знам какво щеше да има в БДЖ. Добре че ги има "остатъците" и в БДЖ, и къде ли не още, че да приличаме що-годе на държава.
Десетки деца са се прибирали след изпитите по родните места.Много от тях са празнували успехите си в първия ресторант вагон,който вече го няма.Трагедия!
Абе колко милиарда похарчиха и задлъжняха невероятно! Къде са тия пари? Имало е и за железници и за всичко, но нали ние сме най- корумпираните в ЕС!
При нас началник гара звъни по телефона, че е пуснал бариерата, за да трэгне влакът от другата гара. И няма как със 160 да се сблъскат влаковете. Няма трасе за 160. Наистина сме по-добри.
Аз се питам защо всичко зависи само от действията на един човек. Той може да сбърка (както е станало). Няма ли втора контрола, втори човек, който да потвърди, провери или нещо такова?
Удар със сумарна скорост 280 км/час, това направо е нечовешко. Горките хорица направо са се изпарили. А относно нашата ж.п инфраструктура, имах познат който дълги години работеше по комуникационните системи и автоматиката в НКЖИ. Човека преди година напусна на подскоци и каза, че некомпетентността и неглижирането на проблеми в тая компания е в нечувани размери и ако станело нещо той не би искал да е там.
"експерти" сме последни по всичко. Българските железници са два века назад,включително и от гръцката.