Проектът "Сокол": Първият от вагоните по спорна обществена поръчка е готов
Изпълнителят твърди, че всичко е законно, но са готови да продадат вагоните, ако държавата не ги приеме
Обратно в новинатаКоментари - Проектът "Сокол": Първият от вагоните по спорна обществена поръчка е готов | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
Иванов (нерегистриран)
В България не останаха хора с опит и качества да свършат качествена работа. Като прибавиш лош мениджмънт и кражби,резултатът е такъв. Изхода е професионално практическо обучение на работниците да покрият БДС и стриктен качествен контрол.Фиксирани професионални заплати според квалификацията на работника,конкурентни на Европа и съобразени със стандарта в България. Тогава ще се появят способни българи от всякаде
Иванов (нерегистриран)
Състоянието на железопътния транспорт в една държава е показател за социално икономическото развитие. Като пътуваш и работиш в кочина, значи си прасе." Промяна" трябва да дойде от прасетата в парламента. Ако не,тогава трябва да търсим българския Путин
,,,,. (нерегистриран)
Защо нямало обществени поръчки? Е тук има. Защо така били направени? Никой няма представа колко струват само материалите вложени в ремонта. Това е вагон. Не е автомобил или автобус. Изискванията са жестоки. Ако БДЖ не ги вземе, за тези пари ще ги продадат веднага. А ние още десет години ще се возим в прогнилите и смърдящи вагони на БДЖ. Това е целта. Защото ако в такъв нов вагон пътувам до Бургас за 12лв.никога няма да се кача в автобус за 40 лв, нали. Рейсаджиите си имат лоби в парламента и ще го използват. Това е.
Знаещ (нерегистриран)
Нали го показаха по телевизията този ремонтиран вагон! "Ремонт за милиони", ламаринената обшивка нагъната и на вдлъбнатини и боядисана и това се вижда от "беглия" поглед на камерата, а ако се вгледаш, сигурно има много повече недоделки....
и сега на темата (нерегистриран)
къде ще се използват тези вагони и колко ще струва билета? един от бдж проблемите е мизерията и схващането за евтин транспорт. никъде високия клас влакове не е евтин!!!
Jack Western (нерегистриран)
На мене ми се струва, че важното е да се дадат парите на местна фирма, която да произведе нещото тук и така да даде хляб на хората. Забелязвам обаче,че всички съвременни вагони са с неотваряеми прозорци, което е отвратително.Като казвате нещо колко е модерно държа да знаете, че има хора, в това число и аз, на които модерността им е никакъв приоритет. Не ме интересуват изобщо модерните добавки във вагона, достатъчно е да има удобни, широки седалки, ниска гъстота на населеност, прозорци за чист въздух, парно за студения сезон, някой контакт, евентуално wi-fi. Все неща, които се правят за жълти стотинки. Отказвам в цената на услугата да се включват непоискани инвестиции. Това се отнася и за други отрасли - не ме вълнува изобщо, че тока трябвало да идва от зелени източници, искам просто евтин ток !
новите тъпаци (нерегистриран)
В България имаше ли друг завод за вагони.
Milen (нерегистриран)
За справка. Само в един такъв вагон са вложени около 7 километра висококачествени кабели! Знаете ли колко струва това?
ц (нерегистриран)
Питекът кабели не яде.
Поръчки (нерегистриран)
Корупция е когато наша фирма взима поръчка и то за такова технологично производство! Навсякъде в ЕС ще направят всичко за да работи местна фирма! Само тук дали сделката на прокурор! Дай на чужденци да ти е мирна главата! Те ще си приберат 30% Ей така за името и пак накрая ще го дадат на нашия завод за евтинко или дори ще си го работят в родината субсидирано! Такава ще е на Киро борбата с корупцията- поръчките навън!
Канадец-измамник (нерегистриран)
Нямаме далавера. Не ви щем вагоните. Ще ви чегъртаме и ще купим вагони от Канада
Ацо (нерегистриран)
Чудех се мутрата от 90-те Валери Димитров създател на силоваците от 777 къде се е покрил,те завод му дали! А само преди 15 години беше умрял от глад!
ако (нерегистриран)
Вагоните са пройзведени от същия завод преди години е абсолютно правилно същия завод да е с преоритет пред другите кандидати! Те са негова интелектуална собственост един вид. Съвсем могично е пройзводителя на едно нещо да е предпочитан да го отремонтира след време. Друг е въпроса, че завода е български и е още по-логично парите да идат в България, отколкото в чужди фирми навън, пък и малко по-скъпо ако ще да е! БДЖ не е зле и няма да стане по-зле заради 1-2мильона спестени!
е сега (нерегистриран)
А далаверата за Мунчовци? С една нова сделка пак същия завод може да ги произведе, но като подизпълнител.
дядо беше мащинист (нерегистриран)
Много лично приемам всякакви плоски изказвания които оплюват железницата ни. Нашите трасета са проектирани по един много съвременен начин за ерата си. Франция и Германия са масово плоски, а за този релеф тук се искат ташаци за такива отсечки и управление на влак по тях. Крадат или не ползвайте ги тези влакове те имат душа изхранили са поколения. Дреме ми като крадат. Железницата е ваша.
Инженер (нерегистриран)
Добре е да се дава работа предимно на български фирми, дори да излиза малко по-скъпо, защото така хората ще имат работа. Все пак проблема с цената остава. Явно не само на мен ми се струва тази цена твърде висока за обновени вагони. А колко ли биха стрували нови вагони? А колко ли би струвало същото обновление в друга фирма зад граница?
LZ (нерегистриран)
Трябвало е да се даде в Аптеката, защото там са по-добри специалисти и работят по-евтино
.... (нерегистриран)
Трудно е да се каже от снимката, но сякаш седалките не са удобни. Не виждам контакти за телефони...в френските влакове има доста повече екстри. Не вярвам скоро да ползвам влак.
!!! (нерегистриран)
Най-важно е да се дава работа на български фирми, а не да изнасяме средства навън. Впечатлен съм, че все още е останала база за подобни производства в БГ
коле (нерегистриран)
Това си бе завод на БДЖ и умните го продадоха Сега същите дават пари да ремонтиран влаковете. Нали е капитализъм не трябва да има държавно народа плаща за (демокрацията) си
Ацо (нерегистриран)
Дава се поръчка на бивша мутра ,кредитен милионер участвал във фалита на поне две банки ! После проиграл повечето на хазарт,нещата май не са се променили много,ДС форевер!!!
Абе (нерегистриран)
Тоя проект Сопол да не е на Доган?
Ами (нерегистриран)
Браво. Дайте шанс на българска фирма. Добре изглеждат вагоните, но дебилите ще ги осерат само след няколко седмици експлоатация.
Жжжжж (нерегистриран)
Тук само малоумници сте се събрали, които стоите пред компютрите и мислите, че знаете всичко!!! Вижте по тв как изглежда новия вагон!!! От него само шасито е старото. Цялото купе е ново, оборудването като в самолет, е чисто ново също. Един нов вагон струва поне 2 млн. Евро. Този вагон може да се каже, че е нов, но за 900 000 Евро, само прототипа струва 1,2 млн. Евро. Прототипа изглежда прекрасно и модерно. Има и монитори, също и стойки за колела. Няма забележки. Не знам, защо говорите глупости само!!! Мислете!!! А и защо български завод в малък град да не спечели от поръчката на добра цена с добър проект?! ПРОСТ НАРОД, СЛАБА ДЪРЖАВА!!!
Зависи кой рециклира? (нерегистриран)
Стари вагони за милиони…швейцария ни подари старите рециклирани трамвай тип “краставица”, които са по хубави и удобни от полските.
Селски крадци (нерегистриран)
Браво бе, по 2 милиона за рециклиране на стар вагон, да не е със златни тоалетни чинии и самоебачки с педали? За тези пари можете да купите няколко нови вагона!
Am (нерегистриран)
Е що не го направиш ти? Имаш ли представа колко материали има вътре
уужасТ (нерегистриран)
Разгледайте интериора на съвременни вагони на същата цена. Имат дизайн и ергономика, за разлика от тази скъпа селска каруца. Това лилавкото е върхЪ! Искам да видя къде ще продадат това "произведение на изкуството".
,,,, (нерегистриран)
Какво да гледаме? Един добър автобус струва 1 милион лв. Вагона е за 150 човека. Билета Бургас - София е 12лв.За тези пари е ок. И парите ще останат в България, а не навън и само да се вземат комисионни.
бай Гроздан (нерегистриран)
не разбирам Пазарната логика на производителя,Ще ги продам на друг,ако не ми платите парите. Ами ,продавайте ,бре....това е пазар
ами да (нерегистриран)
Абсолютно съм съгласен !!
Кафе (нерегистриран)
има филми с японски,испански,френски вагони... какво да Ви кажа....от баня,пиано до Стюарт с бели ръкавици . това си е реставрация,а не производство на нов продукт
Н2О (нерегистриран)
ще се разбере ,когато е на пазарен принцип и пазар . иначе е дотация или Кремиковци 2
коле (нерегистриран)
ДЪРЖАВАТА ДА СИ НАПРАВИ ЗАВОД ДА ВАГОНИ И ТЯ ДА СИ ГИ ПАВИ и ремонтира .
няма нищо спорно (нерегистриран)
Всичко си е наред,стига търсете под вола теле!Ако искате да пътуват повече хора с БДЖ вагоните трябва да са подменени.А новите са изцяло обновени,нови агрегати,модернизирани купета,нищо общо с непривлекателните трошки от 1984г.,че и по стари.Бълг.завод в Дряново ги реновира,това е национален престиж. Съвсем нормалана процедура и по добре ,че не е обществена поръчка за които е пределно известно че това е най корупционната практика,в тях няма нищо обществено ,а административни далавери,плюс обжалване с години. Пускайте вагоните хората да пътуват удобно и да се кефят!
спорно е (нерегистриран)
2 милиона за един вагон е престъпление. Колкото и да украсиш една стара коруба, нама да я направиш по-бърза и качествена. Искат се изцяло нови скорстни жп линии и скоростни влакове, за което заводчето в Дряново просто няма технологии и шанс. Само с крадене не става!
хехе (нерегистриран)
Германците наскоро продадоха на Румъния 15-годишни пътнически вагони по 3-4 милиона евро, в зависимост от конфигурацията. 2.5 млн. за изцяло реновиран вагон, на който старото е само тенекията отвън и рамата изобщо не е много. Нов съвременен пътнически вагон с 50 места струва от 5 милиона евро нагоре.
протокол (нерегистриран)
Мисис Печеян в действие.
Punto 1.2 (нерегистриран)
Карам си фиата и не ми пука за влакове и самолети.
Авто фен (нерегистриран)
Возил съм се само един път на влак като малък и затова ми дреме на фара. С кола е по-евтино и бързо от където и ба го погледнеш.
спартак (нерегистриран)
Вагони от 85-та година, "обновени" за по над един милион всеки. Гарантирано от ГРОБ!
МИ (нерегистриран)
Обнови ги ти за по-малко.
спартак (нерегистриран)
Ами хайде де, дай да ги обновя за по-малко пари! Ама как да стане, като поръчката е била без конкурс! Гарантирано от ГРОБ!
skk (нерегистриран)
Забравил си да прочетеш, пише служебното правителство!
Сол (нерегистриран)
дайте снимки на вагони и на други производители . Какви продажби имат на международния пазар?
asd (нерегистриран)
Та значи, нови вагони... от 1986 година. Ама щом вече са частни, може.
Кабаев (нерегистриран)
жалко,че няма градски автобуси "Сокол"в София,шаси на Чавдар,но всичко друго е ново
хаххаха (нерегистриран)
Бас държа, че наистина могат да продадат вагините на друг навън. За тези пари (16 вагона по 2 милиона) все ще намерят някой чиновник/политик в Македония или Косово например да ги купи срещу подкуп/комисионна от 2-3 милиона, което е цената на един вагон.
охо (нерегистриран)
Ще ги продадат и още как. За 15 годишни пътнически вагони, 50 места, състояние AS-IS, германските железници искаха по 3.5 млн. евро или по 70 000 евро за място. Тези вагони са с по 60 места и всичко е чисто ново, освен тенекията отвън и пода. Каk мислиш, дали няма ди има кой да ги купи?
Брей (нерегистриран)
Като се замисля България или е по-богата от Швейцария,или комисионните по т.нар. сделки са убийствено големи?!?!?! 8 Кенефки, които впрочем, още са на хартия струват над 2.4 млрда, 15 вагона, които само ги боядисват и сменят седалките им струват 27млна. ! Щях да забравя за тунел Железница- 2,4 км , струва около 300млна.! Швейцарците са икономически джуджета,в сравнение с нас!!! :)))))
Пламен Пасков (нерегистриран)
Трябва да спреш да гледаш Алфа тв. Там Пасков, Брейка и тях недей да гледаш. 1-во Тия самолети ги има наяве от 74 -та година. само малко са го пребоядисали. 2-ро. Гърция вече има поне една ескадрила от тях.
Гост (нерегистриран)
К`ви самолети, к`ви пет лева?!?!? ЗА ВАГОНИ СТАВА ВЪПРОС!!!
спартак (нерегистриран)
Герберастката простотия е феноменална. На гербопитека му говорят за вагони, обновени с всички признаци на боковата "работа, работа, работа", той ти вика "гледай самолетите" и "не гледай Алфа тв".
Абе (нерегистриран)
Ти кога за последно си купувал вагони, че да знаеш цените им. Потърси малко информация да видиш кое колко струва.
Ivan (нерегистриран)
Обикновено в западните държави един нов модерен вагон струва около 1-1.5 млн. Евра. Гаранцията им е 30 години. Договорите с производителите са за период 25-30 години за обслужване и поддръжка срещу 7.5% от сумата
да бе (нерегистриран)
В кои "западни държави" са тези цени? Нов вагон с цени под 70 000 евро на място няма за бейсик интериор и екстри. В един вагон има 50-70 места. А сега сигурно е и по-скъпо.
Ivan (нерегистриран)
В Испания примернo компанията ave madrid имат договор с производителя Siemens за нови модерни влакови вагони с 70 места за цена от 2млн. Евра на вагон с включена подръжка за 15 години
Пламен Пасков (нерегистриран)
Някой знае ли колко струва един нов вагон от подобен тип композиция та да си направим една бърза сметка.
Иво (нерегистриран)
то го пише 1 700 000 без ддс
Пламен Пасков (нерегистриран)
Чакай сега, това е цената на която ремонтират и обновяват стар вагон. Гледах репортажа от линка вагоните изглеждат добре. чак ми е жал, че ще ги освинят. Въпросът е колко струва един нов. Да кажем от този тип, мисля в Чехия произвеждаха или Словакия ... Не мога да кажа 1.7м за основно ремонтиран стар вагон, скъпо ли е, или не ?
ми (нерегистриран)
1 милилон евро средна цена
Иво (нерегистриран)
А спирачната система с дискове и накладки ли ще или калодки-мисля си че талигите ще са рециклирани 74 серия но да видим
???????????????? (нерегистриран)
И къде е златото в тях за такава цена на вагон? Нищо не жълтее на фотото..
e kak kъде (нерегистриран)
Златото е в чекмеджетата.
Иво (нерегистриран)
Вагоните които излязоха от Септември са най големите боклуци правени някога,тези от Дряново са мааалко по добре
Гаден Гост (нерегистриран)
Каквито и да ги направят вагоните, ползвателите ще ги осерат за 2 месеца. Като се има предвид контингента който ползва този вид транспорт, вагоните трябва да са без седалки, с груб дървен под и поцинкован покрив. Почистването е другото слабо звено в идеята за качествен железопътен транспорт. Чист влак в България не съм виждал никога!
Иво (нерегистриран)
Сименсите са чисти
пътник (нерегистриран)
Това на снимка ли го видя?
Иво (нерегистриран)
кое ?
Гаден Гост (нерегистриран)
transportal. bg/ дори-и-най-новите-влакове-на-бдж-симен/ . Само махни интервалите и прочети!
агент на БДЖ (нерегистриран)
БДЖ и Български Пощи са последните държавни предприятие открито водени към фалит! Вагоните съм ги виждал, както и цветно-работниците, които ги сглобяват....съжалявам, че е факт ама вагоно-ремонтният в Септември също искаше да участва, Трамкар също, но баце и Ко....дадоха подариха
НАЙ
Лимузина с абитуриенти се удари в центъра на София, зрелищен скандал заради паркинг
Украйна ще получи повече от 60 самолета F-16 от 4 страни
Президентът Радев даде традиционен прием за 24 май (снимки)
Ройтерс: Путин е готов да спре войната в Украйна, но по сегашната фронтова линия
Четири китайски кораба са навлезли в тайвански териториални води
Украйна ще получи повече от 60 самолета F-16 от 4 страни
Ройтерс: Путин е готов да спре войната в Украйна, но по сегашната фронтова линия
Столтенберг призова за отмяна на ограниченията за оръжия за Киев за удари по цели в Русия
Естония: Русия е премахнала навигационни шамандури от погранична река
България празнува 24 май (снимки)