Проектът "Сокол": Първият от вагоните по спорна обществена поръчка е готов

Изпълнителят твърди, че всичко е законно, но са готови да продадат вагоните, ако държавата не ги приеме

Обратно в новината

Коментари - Проектът "Сокол": Първият от вагоните по спорна обществена поръчка е готов | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

В България не останаха хора с опит и качества да свършат качествена работа. Като прибавиш лош мениджмънт и кражби,резултатът е такъв. Изхода е професионално практическо обучение на работниците да покрият БДС и стриктен качествен контрол.Фиксирани професионални заплати според квалификацията на работника,конкурентни на Европа и съобразени със стандарта в България. Тогава ще се появят способни българи от всякаде

Състоянието на железопътния транспорт в една държава е показател за социално икономическото развитие. Като пътуваш и работиш в кочина, значи си прасе." Промяна" трябва да дойде от прасетата в парламента. Ако не,тогава трябва да търсим българския Путин

Защо нямало обществени поръчки? Е тук има. Защо така били направени? Никой няма представа колко струват само материалите вложени в ремонта. Това е вагон. Не е автомобил или автобус. Изискванията са жестоки. Ако БДЖ не ги вземе, за тези пари ще ги продадат веднага. А ние още десет години ще се возим в прогнилите и смърдящи вагони на БДЖ. Това е целта. Защото ако в такъв нов вагон пътувам до Бургас за 12лв.никога няма да се кача в автобус за 40 лв, нали. Рейсаджиите си имат лоби в парламента и ще го използват. Това е.

Нали го показаха по телевизията този ремонтиран вагон! "Ремонт за милиони", ламаринената обшивка нагъната и на вдлъбнатини и боядисана и това се вижда от "беглия" поглед на камерата, а ако се вгледаш, сигурно има много повече недоделки....

къде ще се използват тези вагони и колко ще струва билета? един от бдж проблемите е мизерията и схващането за евтин транспорт. никъде високия клас влакове не е евтин!!!

На мене ми се струва, че важното е да се дадат парите на местна фирма, която да произведе нещото тук и така да даде хляб на хората. Забелязвам обаче,че всички съвременни вагони са с неотваряеми прозорци, което е отвратително.Като казвате нещо колко е модерно държа да знаете, че има хора, в това число и аз, на които модерността им е никакъв приоритет. Не ме интересуват изобщо модерните добавки във вагона, достатъчно е да има удобни, широки седалки, ниска гъстота на населеност, прозорци за чист въздух, парно за студения сезон, някой контакт, евентуално wi-fi. Все неща, които се правят за жълти стотинки. Отказвам в цената на услугата да се включват непоискани инвестиции. Това се отнася и за други отрасли - не ме вълнува изобщо, че тока трябвало да идва от зелени източници, искам просто евтин ток !

В България имаше ли друг завод за вагони.

За справка. Само в един такъв вагон са вложени около 7 километра висококачествени кабели! Знаете ли колко струва това?

Питекът кабели не яде.

Корупция е когато наша фирма взима поръчка и то за такова технологично производство! Навсякъде в ЕС ще направят всичко за да работи местна фирма! Само тук дали сделката на прокурор! Дай на чужденци да ти е мирна главата! Те ще си приберат 30% Ей така за името и пак накрая ще го дадат на нашия завод за евтинко или дори ще си го работят в родината субсидирано! Такава ще е на Киро борбата с корупцията- поръчките навън!

Нямаме далавера. Не ви щем вагоните. Ще ви чегъртаме и ще купим вагони от Канада

Чудех се мутрата от 90-те Валери Димитров създател на силоваците от 777 къде се е покрил,те завод му дали! А само преди 15 години беше умрял от глад!

Вагоните са пройзведени от същия завод преди години е абсолютно правилно същия завод да е с преоритет пред другите кандидати! Те са негова интелектуална собственост един вид. Съвсем могично е пройзводителя на едно нещо да е предпочитан да го отремонтира след време. Друг е въпроса, че завода е български и е още по-логично парите да идат в България, отколкото в чужди фирми навън, пък и малко по-скъпо ако ще да е! БДЖ не е зле и няма да стане по-зле заради 1-2мильона спестени!

А далаверата за Мунчовци? С една нова сделка пак същия завод може да ги произведе, но като подизпълнител.

Много лично приемам всякакви плоски изказвания които оплюват железницата ни. Нашите трасета са проектирани по един много съвременен начин за ерата си. Франция и Германия са масово плоски, а за този релеф тук се искат ташаци за такива отсечки и управление на влак по тях. Крадат или не ползвайте ги тези влакове те имат душа изхранили са поколения. Дреме ми като крадат. Железницата е ваша.

Добре е да се дава работа предимно на български фирми, дори да излиза малко по-скъпо, защото така хората ще имат работа. Все пак проблема с цената остава. Явно не само на мен ми се струва тази цена твърде висока за обновени вагони. А колко ли биха стрували нови вагони? А колко ли би струвало същото обновление в друга фирма зад граница?

Трябвало е да се даде в Аптеката, защото там са по-добри специалисти и работят по-евтино

Трудно е да се каже от снимката, но сякаш седалките не са удобни. Не виждам контакти за телефони...в френските влакове има доста повече екстри. Не вярвам скоро да ползвам влак.

Най-важно е да се дава работа на български фирми, а не да изнасяме средства навън. Впечатлен съм, че все още е останала база за подобни производства в БГ

Това си бе завод на БДЖ и умните го продадоха Сега същите дават пари да ремонтиран влаковете. Нали е капитализъм не трябва да има държавно народа плаща за (демокрацията) си

Дава се поръчка на бивша мутра ,кредитен милионер участвал във фалита на поне две банки ! После проиграл повечето на хазарт,нещата май не са се променили много,ДС форевер!!!

Тоя проект Сопол да не е на Доган?

Браво. Дайте шанс на българска фирма. Добре изглеждат вагоните, но дебилите ще ги осерат само след няколко седмици експлоатация.

Тук само малоумници сте се събрали, които стоите пред компютрите и мислите, че знаете всичко!!! Вижте по тв как изглежда новия вагон!!! От него само шасито е старото. Цялото купе е ново, оборудването като в самолет, е чисто ново също. Един нов вагон струва поне 2 млн. Евро. Този вагон може да се каже, че е нов, но за 900 000 Евро, само прототипа струва 1,2 млн. Евро. Прототипа изглежда прекрасно и модерно. Има и монитори, също и стойки за колела. Няма забележки. Не знам, защо говорите глупости само!!! Мислете!!! А и защо български завод в малък град да не спечели от поръчката на добра цена с добър проект?! ПРОСТ НАРОД, СЛАБА ДЪРЖАВА!!!

Стари вагони за милиони…швейцария ни подари старите рециклирани трамвай тип “краставица”, които са по хубави и удобни от полските.

Браво бе, по 2 милиона за рециклиране на стар вагон, да не е със златни тоалетни чинии и самоебачки с педали? За тези пари можете да купите няколко нови вагона!

Е що не го направиш ти? Имаш ли представа колко материали има вътре

Разгледайте интериора на съвременни вагони на същата цена. Имат дизайн и ергономика, за разлика от тази скъпа селска каруца. Това лилавкото е върхЪ! Искам да видя къде ще продадат това "произведение на изкуството".

Какво да гледаме? Един добър автобус струва 1 милион лв. Вагона е за 150 човека. Билета Бургас - София е 12лв.За тези пари е ок. И парите ще останат в България, а не навън и само да се вземат комисионни.

не разбирам Пазарната логика на производителя,Ще ги продам на друг,ако не ми платите парите. Ами ,продавайте ,бре....това е пазар

Абсолютно съм съгласен !!

има филми с японски,испански,френски вагони... какво да Ви кажа....от баня,пиано до Стюарт с бели ръкавици . това си е реставрация,а не производство на нов продукт

ще се разбере ,когато е на пазарен принцип и пазар . иначе е дотация или Кремиковци 2

ДЪРЖАВАТА ДА СИ НАПРАВИ ЗАВОД ДА ВАГОНИ И ТЯ ДА СИ ГИ ПАВИ и ремонтира .

Всичко си е наред,стига търсете под вола теле!Ако искате да пътуват повече хора с БДЖ вагоните трябва да са подменени.А новите са изцяло обновени,нови агрегати,модернизирани купета,нищо общо с непривлекателните трошки от 1984г.,че и по стари.Бълг.завод в Дряново ги реновира,това е национален престиж. Съвсем нормалана процедура и по добре ,че не е обществена поръчка за които е пределно известно че това е най корупционната практика,в тях няма нищо обществено ,а административни далавери,плюс обжалване с години. Пускайте вагоните хората да пътуват удобно и да се кефят!

2 милиона за един вагон е престъпление. Колкото и да украсиш една стара коруба, нама да я направиш по-бърза и качествена. Искат се изцяло нови скорстни жп линии и скоростни влакове, за което заводчето в Дряново просто няма технологии и шанс. Само с крадене не става!

Германците наскоро продадоха на Румъния 15-годишни пътнически вагони по 3-4 милиона евро, в зависимост от конфигурацията. 2.5 млн. за изцяло реновиран вагон, на който старото е само тенекията отвън и рамата изобщо не е много. Нов съвременен пътнически вагон с 50 места струва от 5 милиона евро нагоре.

Мисис Печеян в действие.

Карам си фиата и не ми пука за влакове и самолети.

Возил съм се само един път на влак като малък и затова ми дреме на фара. С кола е по-евтино и бързо от където и ба го погледнеш.

Вагони от 85-та година, "обновени" за по над един милион всеки. Гарантирано от ГРОБ!

Обнови ги ти за по-малко.

Ами хайде де, дай да ги обновя за по-малко пари! Ама как да стане, като поръчката е била без конкурс! Гарантирано от ГРОБ!

Забравил си да прочетеш, пише служебното правителство!

дайте снимки на вагони и на други производители . Какви продажби имат на международния пазар?

Та значи, нови вагони... от 1986 година. Ама щом вече са частни, може.

жалко,че няма градски автобуси "Сокол"в София,шаси на Чавдар,но всичко друго е ново

Бас държа, че наистина могат да продадат вагините на друг навън. За тези пари (16 вагона по 2 милиона) все ще намерят някой чиновник/политик в Македония или Косово например да ги купи срещу подкуп/комисионна от 2-3 милиона, което е цената на един вагон.

Ще ги продадат и още как. За 15 годишни пътнически вагони, 50 места, състояние AS-IS, германските железници искаха по 3.5 млн. евро или по 70 000 евро за място. Тези вагони са с по 60 места и всичко е чисто ново, освен тенекията отвън и пода. Каk мислиш, дали няма ди има кой да ги купи?

Като се замисля България или е по-богата от Швейцария,или комисионните по т.нар. сделки са убийствено големи?!?!?! 8 Кенефки, които впрочем, още са на хартия струват над 2.4 млрда, 15 вагона, които само ги боядисват и сменят седалките им струват 27млна. ! Щях да забравя за тунел Железница- 2,4 км , струва около 300млна.! Швейцарците са икономически джуджета,в сравнение с нас!!! :)))))

Трябва да спреш да гледаш Алфа тв. Там Пасков, Брейка и тях недей да гледаш. 1-во Тия самолети ги има наяве от 74 -та година. само малко са го пребоядисали. 2-ро. Гърция вече има поне една ескадрила от тях.

К`ви самолети, к`ви пет лева?!?!? ЗА ВАГОНИ СТАВА ВЪПРОС!!!

Герберастката простотия е феноменална. На гербопитека му говорят за вагони, обновени с всички признаци на боковата "работа, работа, работа", той ти вика "гледай самолетите" и "не гледай Алфа тв".

Ти кога за последно си купувал вагони, че да знаеш цените им. Потърси малко информация да видиш кое колко струва.

Обикновено в западните държави един нов модерен вагон струва около 1-1.5 млн. Евра. Гаранцията им е 30 години. Договорите с производителите са за период 25-30 години за обслужване и поддръжка срещу 7.5% от сумата

В кои "западни държави" са тези цени? Нов вагон с цени под 70 000 евро на място няма за бейсик интериор и екстри. В един вагон има 50-70 места. А сега сигурно е и по-скъпо.

В Испания примернo компанията ave madrid имат договор с производителя Siemens за нови модерни влакови вагони с 70 места за цена от 2млн. Евра на вагон с включена подръжка за 15 години

Някой знае ли колко струва един нов вагон от подобен тип композиция та да си направим една бърза сметка.

то го пише 1 700 000 без ддс

Чакай сега, това е цената на която ремонтират и обновяват стар вагон. Гледах репортажа от линка вагоните изглеждат добре. чак ми е жал, че ще ги освинят. Въпросът е колко струва един нов. Да кажем от този тип, мисля в Чехия произвеждаха или Словакия ... Не мога да кажа 1.7м за основно ремонтиран стар вагон, скъпо ли е, или не ?

1 милилон евро средна цена

А спирачната система с дискове и накладки ли ще или калодки-мисля си че талигите ще са рециклирани 74 серия но да видим

И къде е златото в тях за такава цена на вагон? Нищо не жълтее на фотото..

Златото е в чекмеджетата.

Вагоните които излязоха от Септември са най големите боклуци правени някога,тези от Дряново са мааалко по добре

Каквито и да ги направят вагоните, ползвателите ще ги осерат за 2 месеца. Като се има предвид контингента който ползва този вид транспорт, вагоните трябва да са без седалки, с груб дървен под и поцинкован покрив. Почистването е другото слабо звено в идеята за качествен железопътен транспорт. Чист влак в България не съм виждал никога!

Сименсите са чисти

Това на снимка ли го видя?

кое ?

transportal. bg/ дори-и-най-новите-влакове-на-бдж-симен/ . Само махни интервалите и прочети!

БДЖ и Български Пощи са последните държавни предприятие открито водени към фалит! Вагоните съм ги виждал, както и цветно-работниците, които ги сглобяват....съжалявам, че е факт ама вагоно-ремонтният в Септември също искаше да участва, Трамкар също, но баце и Ко....дадоха подариха