Коментари - Проблемът с младите шофьори и черната статистика на катастрофите с тях | dnes.dir.bg

Коментари - Проблемът с младите шофьори и черната статистика на катастрофите с тях | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

А какво правим с наглите "стари" шофьпри, които си мислят, че всичко им е позволено на пътя?? Статистиката ИМ може д аказва едно, но според новините всчяка вечер излиза друго.

Нашите управляващи винаги търсят под вола теле. прави впечатление че най-честите произшествия са с коли БМВ и ауди. Причината е липса на страх от закона. Ще дам пример със САЩ. Там няма камери в залите, дори няма и курсове за шофьори. Кандидат водачите се самобучават. Младежът взима едно малко книжле (което е безплатно) и учи правилника, който е много опрстен, аз лино се подготвих за 2-3 дни. Когато сметнеш че си готов отиваш и се явяваш на изпит, ако го вземеш. Дават ти една учебна книжка с която можеш да караш всякаква кола само с правоспособен водач, и така се обучаваш на кормуване. когато сметнеш че си готов, отиваш на изпит по кормуване и си готов. Учебната книжка е валидна 2г. Смело мога да твърдя че катастрофите са в пъти по-малко. Освен това има и силно присъствие на полицаи на пътя.

Ако те хванат пиян/друсан веднага ще олекнеш с едни 10000$ за глоби и адвокати( пък застраховката отделно ще ти свети маслото), ако ти е за първи път може и с условна да се разминеш, но ще полагаш обществено полезен труд няколко месеца, a ако ти е рецидив, в панделата.А споменах ли че легалната възраст за придобиване на книжка е 16г?Не е вината само на инструкторите и в изпита, трябва и само-контрол и култура на пътя, неща които отдавна са забравени в Б-я.

И малките деца знаят, че в САЩ има безплатен адвокат. А ти не знаеш и пишеш глупости за пари.

Часовете няма да помогнат. Трябва да се почне от малки да се учат за движението по улиците. В игрите да не може да се блъскат като карат коли да излиза текст ти уби човек.

Преди години по господари на ефира бяха заснели как от фирма за шофьорски курсове вземат подкупи от курсистите за да им уредят книжките. Офиса на въпросната фирма още е на същото място на булевард Цар Борис I и всеки който пътува с трамвай може да го види. Толкова по въпроса с новите шофьори (или водачи, както се изхождат тези, които искат да изглеждат важни).

Ami prosto da se prieme chelniqt opit ot Rusiq I, gotovo.

.. проблема е в КОНТРОЛА НА ДВИЖЕНИЕТО на пътя! .. контрола е формален .. и за 20 лв, контрольора ти "прощава" греховете. .. поради това елементарно "отклонение" - дребната корупция на битово ниво ЛИПСВА И САМОКОНТРОЛА!

Увеличаването на часовете за кормуване няма да свърши никаква работа по конкретния проблем, освен ако значима причина за нарушаване на правилата е, че шофьорите не са били научени как да забелязват знаци. Значението на правилата е предмет на теорията, а спазването им е в манталитета и в контрола. След първите 30 часа под наблюдение на инструктор, всеки продължава да трупа бройка, макар и самостоятелно. В много голям процент от случаите причината за тежък инцдент, такъв като описаните, е несъобразената скорост. Наричат я несъобразена, защото не е имало кой да я измери, за да открие всъщност, че е била превишена. А превишената скорост не е пропуск в учебното кормуване, а пропуск в мозъка.

Във всяко ПТП с жертви (ранени или умрели) се провежда автотехническа експертиза, която може да докаже по изчислителен път "несъобразената" скорост превишена ли е и е в рамките на ограничението. За другото си прав.

Едно напомняне към коментиращите- В маймунското царство всички са маймуни....А за многото катастрофи и жертви -лоши пътища, самонадеяни МПС водачи / шофьори останаха МАЛКО /, много излишни пътни знаци, малко камери , слаб ,много слаб, КАТ, много ,,наш човек" ......и т.н . все ,,обективни" причини уж, а голата истина е ,че племето си е такова.....

Трябва по-високи застраховки за нови водачи и задължително забрана за мощни коли първите две години

И глоби по-високи, защото на всеки се случва да се зазяпа и да превиши с 10 кмч ограничението, но за над 30 кмч в населено място глобите трябва да са жестоки - над 1000 лв. и снимане на номерата на колата поне за 6 м.

Е, на стари години ли да карат мощни коли? Абе като пишете мислите ли? Сещам се за Ботев - вии сте идиоти! Мощните коли са за младите, разбира се. Те медицински имат по-бързи реакции. 40 ч са напълно достатъчни. Оттам нататък става дума за негодни хора и за корумпирани инструктори, които искат да си пълнят гушите. А всъщност, самото искане за повече часове е доказателство, че инструкторите са негодни. В САЩ, че гледам, много разбирачи са тук, книжка взимат от 16 г... Та, хайде малко да помислите, трябва да се намали възрастта за получаване на книжка, да се изгонят корумпираните и некадърни инструктори, лобито им в КАТ и парламента. Ами наша работа е - като се почне от парламента, правителството, та КАТ - за изгонване са именно боклуците от тези институции.

Проблема с младите шофиори е че много свирки им въртят по докато карат.

Госпожо, ако не сте джендър, кой им ги върти? Не ги могат тези работи нашенките.

ЗА чий к.. ги изброявате всички тези случаи?! Какво се опитвате да кажете? Че са малко часовете по кормуване и трябва да са минимум 120ч и изпита да струва 5хил лв? Познах ли?

Стига с тая несъобразена скорост. Аман се каза. Не разбраха ли, че НЕ Е Това причината. Нито пък превишената скорост. Проблемът е, че всеки кара както си знае без да съобразява с никого. Няма нито грам съпричастност в движението. Тя иначе скоростта е убита от държават преди 50 години. Ограниченията на скоростта са съобразени за москвичи и лади, пътните знаци са толкова много на брой по пътищата, че хората въобще не ги следят. Вчера ми направи вшпечатление по пътя Луковит - Ябланица - ограничение 60 на всеки 200 метра!!!! Преди абсолютно всеки завой!!!!! При положение, че повечето от завоите спокойно се вземат с 80-85км/ч. Много ясно, че няма кой да обръща внимание на малоумни знаци. Пътните знаци трябва да САМО на места където РЕАЛНО има риск, а не под път и над път. Така може би шофьорите ще се съсредоточат над пътя, а няма да дебнат за пътни знаци, щото Сульо тъпаши полицая е устроил засада след някое дебилно ограничение. И накарайте хората да се движат С макс. разрешената скорост. Масово се кара с 20-30-40 ПОД ограничение. Това изнервя всички, предизвиква нерви, неправилни и рискови изпреварвания. Ако колоната се движи с 90, при 90 ограничение, надали някой ще се юрне да изпреварва. Все пак повечето сме на пътя да вършим работа и ценим времето, а не сме на разходка там. В Щатите по магирталите може да се види светлинен надпис: CAMP IN THE MOUNTAIN, NOT LEFT LANE - демек не се влачи в лявата лента. А тук ако може да спрем там... Ебати простата полиция, ебати простата държава, ебати тъпия народ. Ако не занете за какво сте на пътя - просто не отивайте там.

За всичко си прав, освен че сме на пътя да си изкарваме парите. Та това са професионалистите - те са тези, които създават условията за движение, и като ги нарушават са рецидивисти, именно защото се намират на пътя много повече време. Много са зле точно професионалните ни шофьори, те създават просташките условия на движение. Обаче за знаците - просто са незаконни, трябва да се създаде нетърпимост и да се наказват хората, колективно, които ги слагат. Това са чиновниците, не КАТ. Имат мълчаливо съгласие да се прави това безобразие. Ако се почне с глоби и уволнение на чиновници, ще се спре и с простотиите на КАТ и с идиотщината на тези знаци. Ами покрай Враня в София - пътят е като писта за самолети, ограничението е 50. И лесно могат да бъдат изчислени и солидните глоби и наказания за сложилите знака. Цял живот ще има да го изплащат. Защо не пишете за глоби и наказания за незаконните знаци? Защото сте платени тролове на сигурно 3ма катаджии.

Ръководейки се от максимата "Както живееш така и шофираш, както шофираш така и живееш" стигаме до извода, че 80% от "шофьорите" въобще не трябва да са на пътя дори ако бутат количка. Това обаче няма как да стане, затова ако живеете на Територията купувайте възможно най-голям джип според възможностите си и слагайте теглич отзад и ролбар отпред.

Да се вдигнат часовете за кормуване - добре. Обаче трябва да наблегнат и на часовете по физика, и там едни закони на Нютон, за разните му там сила, маса, ускорение. И може би малко теология - да разберат, че не са безсмъртни ....

Полза няма от вдигане на часовете и сега никой не изкарва целия норматив. Това е далаверата на инструкторите. Няма как да ги хванеш, на последното кормуване се разписва за всички взети часове. Явявал съм се за A, B, C, D, E на различни места и не си спомням да съм взел всички часове за която и да е категория. Сега вече имам над 2 млн. км за 33 години зад волана на всякакви машини.

Сещам се за една реплика от едно детско филмче - "Не важно колко бързо караш, а как караш бързо!"

е , че на учебните коли карат само с 20-30км. ч. и никой не ги учи да шофират така както ще го правят след взимане на ш. книжка . Когато аз карах курсовете 83г. , инструктура ми , а и другите инструктори ни учеха да шофираме така , както ще го правим след получаване на ш. книжка . Не лазехме с учебната кола , учеха ни да изпреварваме , да спираме на пешеходни пътеки преди пешеходеца да е стъпил на пътя и ни казваха , че книжката не кара колата . Когато взех книжката нямах нужда от шофьор до мен в началото . Знаех и на практика да се справям сам в колата . А сега и двете ми деца след като взеха изпита , аз съм ги учил да изпреварват и три месеца шофираха само с мен . Виждах , че ще направят беля ако карат сами . И Бог да ни пази .

Това няма значение. Дъщеря ми като взе книжка първата и кола беше ML270 автомат, подарен от годеника и. На курса имаше сериозни проблеми с паркирането на заден ход, 2 дни от сутрин до вечер го отработвахме. Покара за кратко и M Power E60, тъй, че колата няма значение, ако втория етаж не е празен. За 5 г. има само един инцидент при паркиране на заден ход. Удари спряла кола. А тя пеша почти не се движи, работата и е такава. Мога да и имам доверие, карала е с мен по време на курса извънградско и по магистрала. Мога да преценя, с цялата азбука съм без трамвай и само ватман не съм работил. От '87-ма, та досега.

И аз имам доверие на дъщеря си, но нямам доверие на тия около нея. Аз самата шофирам от 20 години доста активно, но все още ми спира сърцето и ми се изправят косите заради някой "безсмъртен" опитващ се да ме завлече с него......Затова, като дъщеря ми взе книжка се разбархме: минимум 500 км градско (различни дни и часове) и минимум 1000 км извъградско-магистрала, първокласни и второкласни пътища. Въпреки това все още настръхвам, когато знам че шофира и ми е стегнато в душата докато не се обади, че е пристигнала. И като извод си вадя-повсеместната липса на толерантност, съобразителност и уважение на пътя, става почти като война шофирането.

Само една вечер е достатъчно да прегледам записите от регистратора и виждам, как не млади, а точно шофьори със стаж правят проблемите!

Направи си сметка колко народ са получили книжки в последната година и колко преди повече. Вторите са доста пъти повече. Чак след това можеш да правиш оценка сред коя група проблемите са по-често срещани.

Айде стига с оправдания и отклоняване от важните неща. Процента олигофрени при Новите ( НЕ младите)шофьори е аабсолютно същия както и при другите. Едните и другите правят грешки. Едните от липса на опит в конкретни ситуации, други заслепени от прекалено самочувствие , а трети правят такива глупости за които и науката ще остане безмълвна. Решението е само едно, Здрав Контрол!!! Такъв обаче няма, няма даже никакъв. Почнете от автошколите, минете през смешните закони и стигнете до нулевата превенция. Аз като обикновен шофьор, се чудя как тъмнозелен който не може да прочете табела е взел книжка?? Чудя се защо ченгетата висят в храстите, а всяка вечер има гонки? Също недоумявам как може пиян да убие хора , да не лежи и ден в затвора и да му върнат книжката след 2-3 години? Ако закопчаеш “Аз съм колега” в нормалните държави ти носи повишение. Кви са тия закони , къде е справедливоста, аз ли имам големи очаквания? Айде лек ден на всички , и ако може нека поне днес караме по-човешки !!!!

Защо се заблуждаваме, проблемът с младите шофьори е проблемът на цялото ни общество - закони има, но не се спазват. И така са научени цели поколения. Няма да се реши нищо с нови постановки за инструктори и курсове. В САЩ инструкторите са учителите от училище. Трябва нова форма на правно възпитание за цялостното отношение към закона и разбира се справедливост чрез мвр и съда.

Проблема не е от младите шофьори,а от тези алчни и неуки автоинструктори.Те са виновни за тези трагедии ,а така също и контролните органи,а също така и с фалшивите книжки на мургавелите.Даже и такива книжки се издават за работа в чужбина .Пропаднала държава във всичко.

Много безполезна статия, за мен по-интересно е инструкторите. Как се се става и какъв стаж имат те, не само като шофьори ами и като инструктори.

Криворазбраната свобода е причина за това поведение. Освен това пътят служи за отдушник на проблеми. Възпитание, и пак възпитание, ако не помага - наказание. Оценка и превенция в рискови групи, където няма идея за възпитание/образование и липсва даже грамотност. За каране без редовни документи - затвор.

Какъв е процента на произшествията с нови водачи? В учебната кола нито се пие нито се дрогираме ,и на това ли трябва да ги учим?Вината се прехвърля от болната на здравата глава и това вече се превръща в държавна полИтика-ако има държава изобщо.

с big data analysis няма да се реши проблемът, трябва си повечко шамаротерапия в ювенилна възраст

Какви часове по кормуване какви пет лева, възпитанието куца, не че не знаят, повечето просто не искат да карат по правилата. И това важи не само за по-младите но и за някои от по-възрастните също. Пълно е с такива на които им липсват първите седем години, в някои случаи и повече от седем.

Да ! Точно така е.

Основните изводи са 2 - куца възпитанието/образованието и контрола по пътищата.

Музиката усилена "на макс", качулката на главата, сякаш в колата вали, погледът ЗАДЪЛЖИТЕЛНО "лошав", ауспухът ЗАДЪЛЖИТЕЛНО преработен да "ръмжи", двигателят ЗАДЪЛЖИТЕЛНО чипосан...От едната страна са родителите, които се "кефят" на порастналите си отрочета, които добре ги копират.От друга онези, които трябва да регулират движението, повечето от типа "Данчо катаджията" от Ловеч. Ами това е.Резултатите са видими. Воала...

Мда ама и често младите шофьори не знаят как да реагират когато "стари" шофьори не спазват правилата и ги притискат. Тони да спазваш правилата, в някои случаи може да го отнесеш. Не, че няма луди и неспособни сред младите, ама и около тях е пълно с луди и неспособни, с по 20-30 години стаж, дето ще се провалят ако ги изпитат на практика и теория.

а във възпитанието/първите седем години/. Един боклук може да се направи на примерен водач за едно обучение и един изпит, и след това да си бъде отново същия боклук в държанието си на пътя и в обществото.

Проблемът не е в младите, а в старите шофьори в пряк и преносен смисъл. Едните изобщо нямат зрение и рефлекси, и си карат, като преди 30 години. Другите прекално много си вярват и почти не спазват правилата за движение.

Нещо си се объркал.

zasto ne se govori i za losite patista i nai vete losia smes na asfalta v koeto ima mnogo malko asfalt niama steplenie

А какво правим със старите, които един елементарен мигач не дават? Колко ПТП-та са със стари? Или с професионални, - на тирове?

на времето е имало закон, който не позволява млад шофьор да кара без придружител първите 2 год. Така всички ше са по спокойни. Но не само за млад шофьор на 19 г. Нека важи и за всеки на дърти години решил да става шофьор. Проверовачни и за всички над 70 зад волана.

Проблема е нормативната уредба. Тоталният безнаказан хаос в паркирането се пренася и в хаос в движението по пътищата. Този хаос го няма никъде в ЕС. За пример в Германия ако си позволиш неправилно паркиране глобата яка еквивалент на каране пиян и е на момента и няма компромис за никого същата ситуация е и на магистралите нарушението веднага се регистрира и си понасяш цената, докато при нас е лудница и всеки прави каквото му скимне и няма санкция.

Къде точно в Германия глобата за неправилно паркиране е еквивалент на каране пиян ? Да солидна е паричната глоба, но няма да ти вземат книжката. Факт в Германия за ударен велосипедист на пътя съм виждал как се спира целия трафик и се прави разследване на катастрофата, а тук в България идват и за 5 минути се решава, че е било шофиране с несъобразена скорост с пътната обстановка ! Сигурен съм, че изпита няма да ти до дадат за 400 евро защото видиш ли не можеш да караш, но мама и тате могат да плащат. Факт, обаче, че днешните курсове са пълна бутафория :(, но то цялата държава е така...преди 8 години реших, да изкарам А категория...е курса беше как да се убием с мотор за 48 часа нищо общо с курса за автомобил преди 12.

Какво всъщност излиза от представената статистика?! Току що взелите книжки 18-20 годишни са едни абсолютно безмозъчни същества...Шофирането е преди всичко мисловен процес!

ти си мисли и фантазирай каквото поискаш, обаче катастрофите стават в реалния свят следствие на реални действия мисловния процес не е гаранция за шофьорски умения

Да се забрани на младите шофьори да управляват автомобил до навършване на пенсионна възраст!

Много си духовит!

Няма такова нещо като неадекватно обучение, просто дебила си е дебил. На каквото щеш го учи, в момента в който види гърба на инструктора и има книжка, комплексираното мозъче си вика, покажи на тея хора как са мяташ и газ с 200. Всичко е в манталитета и възпитанието.

Съгласен съм Тодоре,на такива да не се дава книжка,просто да има достатъчно надежни психо тестове и атестат от комшиите около него.

Проблема с младите е прост.. няма пари за гориво. Не могат да навъртят километри нощем, когато няма никой по пътя. Трафика е далеч по-голям. Е ето ти го ресултата. А това на какво ги учат - и преди на нищо не ни учеха - просто имаше желание.

В курсовете трябва да бъде вкаран челен удар с блъскащи колички с 15км./ч както и два дена помощник в спешното за катастрофи.

Когато инструктора прецени че водачът е достатъчно обучен ,тогава се явява на изпит.Няма 20,30,50, часа.Какво има толкова да се умува.Няма млад-стар,мъж -жена .

и увеличи подкупите...

пълна глупост! всички ще започнат "ама аз мога да карам, един час кормуване ми стига. на ти 50 лв не ща цял курс и да приключваме! не щеш ми отивам при колегата ти!"

Това е дискриминация. Отново дира показва за колко "качествена " журналистика от махленски тип ни сервира. Дира да гледа първо свойте младите " журналисти" дето му пълнят страниците с глупости.

Немецът го е измислил. За превишена скорост - глоба и 1 месец без книжка. Младокът задължително ще се изрепчи на пътя да докаже на останалите какъв велик шофьор е, отнемане на книжката, след 2-3 опита ще миряса.

Да ама държавата няма право да ти отнема книжката.това е против правата на човека

На новите,а не млади шофьори да се изважда от двигателя по 1 бутало и да бързат колкото си искат.Така поне 2 години. Когато сам изкараш парите за автомобила,ще си отваряш очите на четири. Когато нямаш чадър от близки,роднини и разни чародейци,ако умът ти ще работи (ако имаш такова нещо под косата ).

си мислят ,че са в ниид фор спиид и чак като има счупена глава, някои осъзнават къде са , но повечето нямат дори толкова,че да осъзнаят

Според мен проблема е в интелекта на водачите. Колкото и да го обучаваш ограничения и комплексиран човек си остава такъв, тук говорим за възпитание и манталитет. Освен това има и друго нещо пак свързано с манталитета и възпитанието - случайно ли повечето катастрофирали са с Ауди и БМВ?

Заглавието и цялата статия са дискриминиращи. Ако има статистика за младите (до 30 години), дайте статистиката за шофьорите от 30 до 40 години, от 40 до 50 и т.н. тогава ще видите, че статистически те имат много повече катастрофи от младите. Ами нека и на тях да им направят курсове, бе! През 5 години - курс. Или по-добре през 3 години, а? Става дума за едни пари и за едно лоби, ама нейсе...

По мои наблюдения проблема не е само в младите шофьори. Бих категоризирал проблемите така 1. Липса на адекватно обучение - инструкторите изцяло пропускат момента с толерантността на пътя. Освен това кандидат-шофьорите биват обучавани при ограничение на скоростта 30км/ч а след това скачат на 80км/ч градско. 2. Неадекватен закон - Младите шофьори трябва да имат ограничение както за мощността на колата, така и в кои ситуации могат да шофират без придружител 3. Опреснителни курсове - би следвало при подновяване на шофьорска книжка да минаваш опреснителен изпит (теория и практика) с преоценка на уменията и при нужда да бъдат пращани на курс за корекция на лоши навици 4. Старите шофьори и старите автомобили - За никой не е тайна, че ако не се откажеш от книжката си сам ще шофираш докато можеш да застанеш зад волана - това трябва да се промени. Трябва да се промение и максимално позволената възраст на автомобила, както и да се обърне по-голямо внимание на техническата изправност на автомобилите. Ако има стикер, но не отговаря на изискванията - отнемане на автомобила и отнемане на лиценза на пункта, в който е издаден стикера

Брато, ти сигурно си инвалид, че пишеш такива тормозещи измислици, срещу обикновените шофьори, които пълнят хазната та да могат да получават заплати чиновниците. Защо трябва опреснителен изпит? Това е сериозно препяствие, тъй като с времето се забравят доста правила, при което обаче се спазват. Подсъзнателно, това е закономерност на обучението. Защо ограничение на възрастта на автомобилите? Ами има ли ограничение на безработицата, на минималната заплата? Няма. Как да си купят нови автомобили хората? Ти нямаш отговор, излиза просто че трябва да се намалят автомобилите. Това е глупост, пък и слава богу е неизгодно на авантаджиите. Какво ти пречат младите шофьори? Това е противоконституционна сегрегация по възраст. Ако е минал курс, изпит, следователно е годен, независимо от възрастта. Сам казваш, че и старите правят нарушения. Та възрастта няма значение, просто има негоден закон за обучение на водачите. Махнали са полигона с користното намерение да подпомогнат група приятели, набедени инструктори, да могат без пари и умения да изкарат доста печалби. Ти ЗДП виждал ли си изобщо? Той от 20 стр стана 250... Питаш ли се защо?

Първо съм на същото мнение,че проблем има при младите водачи на МПС.Много съм си го мислил,защо в листовките няма и психологически въпроси,отнасящи се главно към държанието на водача като човек .Бурните спорове с закани,непристойни обиди са голяма част от смайващите конфликти по пътя а и не само там. Аз,ако зависи от мен,няма да допусна водач,който псува като каруцар останалите и бурно се заканва на всяка ситуация.

Е, и? Изводът? Системата за подготовка, изпит и контрол е " Орел, рак и щука"! И: Как двукрак индивид, с хуманоиден облик, без образование, трудно говорещ официалния език, може да прочете изпитните въпроси, да вземе адекватно решение и да даде правилен отговор? Нещо, май, много станаха всякакви Асоциации на клона, даващи ни глупави обяснения!

Просто е - не правете нарушения! Но пък тъй сладко е да ревем, да се оплакваме, да плюем как все друг е виновен - иначе живота ни губи смисъл!