Повече математика, по-малко езици: Промените в приема след 7 клас
Няма да има съкращения и нови назначения
Обратно в новинатаКоментари - Повече математика, по-малко езици: Промените в приема след 7 клас | Днес.dir.bg
Коментари
От 30години няма математика в ПУЦ броят банички за размножаване на неграмотни цигани избиратели. От Боко1. 2.3... езиците са забранени да не избягат избирателите.. Е.. Е.. Ее.. Йе...
Определено ще е доста добре за младежите да знаят повече математика и технически науки - лекари , инженери и физици трудно стават след езикова гимназия. Ако толкова държите децата Ви да са емигрантчета, айде да не е за сметка на всички (образованието се плаща от заплатите ни) . Плащайте си частистните уроци !!!
БГ Математиката е ниво килийно УЧИЛИЩЕ. Поне езици да учат децата да не ги лъжат, че йогурт е кисело мляко и краварката по кюшетата е масло а си е палмово масло и милион щурави реклами. Картофите френски, гъбите препакетирани от Полша, камата задължително от нежелателен Евро внос гранясали меса и милион и едно непожелателни добавки.
Поредната върховна простотия ! Ще останат без работа много добри учители по езици. В другите страни се започват езиците от 1 клас. Тук не се учат сериозно и гимназиите по чужди езици наваксваха загубите. Сякаш живеем на село, а не в Европа! С вашите тъпи промени всички деца ще избягат навън.
Гола математика тип махленски пазар за зарзават. На квантовия компютърен стоков пазар едновременно колограм домати се мерят кило и 200грама и се продават за кило и половина. Е това е математиката и в икономиката и по-така, там е в пъти. Умните деца учат езици и се оправят в световния водовъртеж.
Представете си балерина да чете таблични интеграли!? Това, че сте забравили какво сте учили не ви дава основание да обърквате подрастващите и семействата им, бе дебили герберски! Има една поговорка Насила хубост не става! Всяко дете е с различни наклонности и се развива според тях. Като ви липсват стругари, инженери и заварчици сте си виновни вие дето от ПУЦ и техникум сътворихте само гимназии. Намерете тия дето го направиха и да ви обяснят защо са още при вас на работа!
Математиката, която се изучава след седми клас е самоцелна, липсва практическа насоченост. Например: Защо в 10 клас цял срок се учат числови редици и свойства. Този материал изобщо не се ползва при чертане на 3D - програми за инженери и техници?
В 10-и клас се учи и 3-D евклидова геометрия, навярно полезна и за инжинери?! Напротив, материала по математика в България е изключително ограничен. Учих една година гимназия в САЩ и имах възможност да уча линейна алгебра, анализ и статистика. На ниво БГ университет.. Никой не казва че всички трябва да учат тези предмети, но за тези които искат в България просто няма възможности.
Няма нужда от излишни преустройства, защо искате да тормозите децата .Свършете нещо което да не Вреди на Никого. Пиша от личен опит имам си две момчета и едно момиче.
Ей, неграмотници, не откривайте колелото, имаше си система ,за всеки интелект и индустрия: -основно училище -прой-гимназиално училище -професионално техническо училище(пту) - средно пту -гимназия или техникум - висше учебно заведение (вуз) толкова!
Всичи драскачи, Назначавам ви за министър на обр. Просветата Kултурата .пеенето. физическото. Химията ..физиката..
Идеята не е толкова лоша и не виждам защо се оплюва. - Първо, в училище английски не се научава. Който има мотивация и интерес научава английски на курсове, където обученкето е десет пъти по-ефективно. Който няма интерес само пречи. - Второ, като отидете на Запад английският сам по себе си не е никакво предимство - всички местни го говорят. За да изпъкнете та трябва да има мислене и други знания, които се развиват с математика, физика, ИТ. - И трето, математическото ниво на децата днес (а и изобщо по природни науки) е безобразно ниско, а това им пречи и да си намират работа после. И говоря за нормалната математика, влизаща в общата култура на човека, не за ниво СМГ. И по български трябва да има опростяване - да махнат университетския материал и да научат децата на пълен и непълен член, запетаи, главни букви и подобни делнични неща.
В училище много се учи, но малко остава в главата! Аз съм на 44 години и ако ме питаш нещо, дето съм го учил в училище, ще мигам на парцали. Завършил съм МГ, после математика в СУ, след това започнах да работя друго, което ще рече, че 20 години не съм пипал математиката и от училище само Питагоровата теорема помня, а едно време редовно ходих на олимпиади по математика и се класирах на сравнително челни позиции... Сега, като направя равносметка, училището е да те научи да мислиш логически, да можеш да се изразяваш, да формира навици - това е, което ти помага, а не блъскането на материал в главата. Затова нивото е безобразно ниско, защото се изисква твърде много и по всичко - моят племенник е първи клас и правят диктовки, на това отгоре трябва да четат гладко... По-добре да има профилиране след 4-ти клас, като се запази българския език и математиката, а останалите предмети се учат по-повърхностно и с по-елементарни данни. Така може да се наблегне на каквото детето харесва. И да, учи се английски език в училище, ама от многото учене и многото предмети, децата просто нямат време да научат нищо като хората, затова се получава така за съжаление.
От набора на сина ми , които завършиха магисти по Автоматика в ТУ , никой не работи по специалността си. В България няма заводи. Каква автоматика. Прецаканото поколение. Колко такива поколения ще възпроизведете?
А какво пречи да се учат и езици и математика? Едното не пречи на другото. Дори езиците могат да помогнат на математиката и техниците да обменят и получават знание отвън на чужд език. Трябваше да падна режима на Живков за разбера, че историята която съм учил е фалшива. Във всеки учебник по който съм учил имаше "съоткривателство" или "съавторство" на научни факти и закжни от западно научно светило и някакъв руснак. И за да разбера, че не руснака Попов, а Маркони, Херц и Тесла са открили радиото. Е руснаците имат наистина един велик учен Менделеев. И имат поне 2 аналога на Хитлер, тава са Ленин и Сталин. Имат и аналог на нацистите, това са болшевиките, които също като нацистите са имали концлагери, дори по страшни и са избили повече хора от нацистите.
Родители пазете децата си. Тъмната страна на маската (ВИДЕО) https://bit.ly/DarkSideOfMask Ваксинирай всички, за да има по-малко здрави хора! И как да откажем законно ваксините! http://bit.ly/Reject-Vaccines-BeHealthy Този експерт казва цялата истина за ваксините още през 2014г! (ВИДЕО – БГ СУБ) https://bit.ly/Insider-Truth ВНИМАНИЕ! Агенцията по храните и лекарствата в САЩ (FDA) обяви ТОП 22 очаквани странични ефекта от СОVID-19 ваксините (ОФИЦИАЛЕН ДОКУМЕНТ) https://bit.ly/OfficialVaccineSideEffects ДОКУМЕНТ: COVID-19 е проект на Световната банда. Ще приключи на 31-ви март 2025 г. https://bit.ly/ProofCovid19-Is-WorldBankProject Носителят на Нобелова награда вирусологът д-р Люк Монтание обявил СОVID-19, че има изкуствен, лабораторен произход на въпрос дали ще се ваксинира отговаря твърдо НЕ и обяснява защо (ВИДЕО) http://bit.ly/NobelLauretRejectVaccination Истината от устата на ген НОЩ преди да му платят за да ви лъже. (ВИДЕО) https://bit.ly/AntiCovVideos Смъртоносни ваксини (ГАЛЕРИЯ+ВИДЕО) Вижте преди, а не след грешката да се ваксинирате. http://bit.ly/killer-vaccines-gallery-video Бил Гейтс и елитът не ваксинират децата си (ВИДЕА) http://bit.ly/Vaksinite-i-BillGates ---------------------------------- Специално селектиран видео архив за опасностите от ваксините, микровълните, химическите пръскания, задкулисния елит, плановете им и средствата им за тяхното осъществяване. http://bit.ly/SecretVideoLibrary Сборен материал с много подбрани линкове за вашето събуждане от медиината хипноза, цензура и успивки. http://bit.ly/Svoboda-BG ----------------------------------- --------------------------------------------------------- ВНИМАНИЕ - ВАКСИНИ! --------------------------------------------------------- Какво НЕ искат да знаете за мРНК ваксините на Pfizer и Moderna https://bit.ly/PfizerModena-HiddenTruth Всичко, което НЕ трябваше да знаете за ваксините https://bit.ly/35J0oen Какво скриха от вас за ваксината на BioNTech & Pfizer (ВИДЕО – БГ СУБ + ПЕТИЦИЯ) https://bit.ly/NeudobniteTainiNaVaksinite 10 научно потвърдени факта за ваксините, които задължително трябва да знаете https://bit.ly/3kqg8cj Факти за грипните ваксини, които се крият от обществеността https://bit.ly/3dUULNS
Сега всички университети в света са on line и на английски! Курсовете са безплатни и само малка такса за сертификат. Без английски не можеш да учиш новостите. Още един западен език е задължителен , за да се реализираш, ако ти дадат възможност. Вие искате да отрежете крилата на децата , преди да полетят!
От всяко дърво STEM специалист не става. Образованието в Русия набляга доста на STEM, ама по-статистика руснаците се водят по-бедни от българите. От друга страна не всички хора са предразположени към STEM - от 30 деца в един клас я има 5, я няма. Тенденцията в цял свят е такава, че все по-малко хора избират специалности свързани със STEM - предполагам защото изискват повече усилия. Друг проблем е, че България не мисли как да задържа хората в страната, а това е голям проблем. Как ще задържат STEM специалистите, когато всички западни държави ще искат да ги привлекат? Накрая ще се получи така, че обществото ще плаща за създаване на специалисти на богатите държави. Друг голям проблем е липсата на практическо приложение в училищата, свързано с изучаването на STEM. Децата учат неща, които реално не знаят защо ги учат и какво е тяхното приложение. Друг е въпроса на колко хора през живота им се е налагало да използват и 1/10 от това, което са учили.
Всяко дете има различни наклонности. Един рисува , друг пее , трети е атлет. Как всичките ще ги правим инженери и биолози?
Точно така важно е това, което учиш в училище да помага в живота, а не да се зубри наизуст излишна информация. По важно е да знаеш какви са поуките от историята/събитията, а не да се назубри точната дата на която са се случили като Френската или Октомврийската революция. И да не се знае, че те са причинили смърта на много хора. По важно е да се знае, че Наполеоновште войни са били за премахването/запазването на предишните привилегии на крале/царе и аристокрация. И че аристокрацията и кралете са победили, но за кратко едва до двете световни войни през 20 век, след които повечето монархии изчезват безвъзвратно. Едни са надарени да са математици, други да са биолози/медици, трети да са ботаници ... Трябва да създаваме кадри във всяка област, а не само инженери и програмисти. Да сега се търсят програмисти, но няма никаква гаранция, че след 20 години, ще е същото. Може тогава никой да не търси програмисти, а да се търсят примерно агрономи или ветеринари.
Според мен трябва да е обратното - повече езици и по-малко математика. Не съм против математиката, учил съм в математическа гимназия и след това Математика в СУ, обаче няма особен смисъл да се учат твърде сложни неща. математиката развива логическото мислене, но не е необходимо да се учат неща, които се учат в първи курс в университета, поне ние ги учихме. Не се занимавам с математика от 20 години и мога да кажа, че синус и косинус ме затрудняват - този процес е съвсем естествен - децата ще помнят само нещата, които им трябват в живота, ще остане и логическото мислене. Но от математиката и езиците, в живота ще им са по-полезни езиците. Затова е по-добре да наблягат на езиците, на Българския език и литература, а не на ИТ и математиката. Да ви кажа, че рядко срещам някой, който не мже да се оправи с математиката в живота, но масово хората не могат да се изразяват, не могат 1 изречение да вържат като хората, ако работят с чужденци, мънкат 3-4 заучени изречения... затова трябват повече езици и БЕЛ - да могат да се изразяват, да пишат правилно и да общуват - това е по-важно от математиката, синуса и косинуса...
И да въведеш Национална Лумпениада, чу ли? Първо ти я реши, после им я спусни. Няма езици, няма общуване, връща се нечленоразделната реч или направо казано, буквално си глътнаха езика! А за много години да илядиш и такива като теб! Безпредметно е да говорим за диалектите, личният пример е достатъчан. Какво ще кажеш за ваксината, самите бацили трябва ли да се ваксинират или направо да питаме Кантарджиев? И кога ще я създадат против разни атаки от вси страни?
Най-после нещо хубаво да направят за образованието! Съвсем скоро ще има такива устройства , че няма да се налага да знаеш езици. Техническите науки са по-важни ако искаме бъдеще във все по - технологичния свят:). Пс. Ако имаш добри познания по тези предмети има много доходоносни професии за реализация освен IT сферата (няма нужда всички да си развалят зрението :).
Тези устройства вече ги има на пазара, струват по 80 евро, но едно е да говориш свободно чужди езици и съвсем друго е да извадиш уред който превежда механично. Няма да впечатлиш момичетата. Все едно да кажеш на някое гадже, че вървиш в комплект с голям силиконов вибратор - ще умре от смях!
УЧЕНЕ НА ЧУЖДИ ЕЗИЦИ ДИПЛОМИ И АРИВИДЕРЧИ ПИНОКИОЛАНД
Средно поне по 1,5часа на ден, трябва да се преподава математика в цялото и разнообразие,като това включва планиметрия ,стереометрия,тригонометрия ,основи на матриците, въведение в теорията на на интегралното и диференциално смятане ,частни производни и т.н.Твърде много "недоучки" се навъдиха.Преди години взехме във фирмата ,в която работя като технически директор няколко момчета минали това смешно ниво наречено "бакалавър" ,по препоръка на един от техните преподаватели.Бяха от технически вуз в областта на на телекомуникационните технологии.Момчетата бяха със самочувствие ,че са специалисти и така реших да проведа беседа ,за да видя какви са познанията им и каква дейнос могат да вършат.Започнах с леко препитване по математика ,малко от интегралите ,по-скоро таблични,малко диференциали, но там няма никой само някакви спомени,от типа "май сме го учили", малко от електротехниката ,ама съвсем леко като законите на Ом,Законите на Кирхоф, но и там нищо,законите на Максуел ,които са основополагащи -само като име.Слизахме все по надолу и стигнахме материалите от 11,10 клас ,но не оправдаха очакванията.Така стигнахме до стереометрията обем на конус ,е там вече беше голямото веселие ,та те и това не знаеха.Та това се учи в 6-ти клас.Та тези момчета караха и магистърско ниво
Така е като се учат един тон глупости, освен да ги забравиш друго не може да стане !
За едни глупости ,за други основополагащи за логическото и аналитично мислене ,както и основи на всички инженерни специалност.За други ,които ще работят като юристи, в ПР-агенции,разни развлекателни професии като организиране на детски партита,сватби ,ЕЙЧАР/HR/,декорация ,чалга изпълнители,чистачи ,мазачи,каналджии, метачи не е необходимо.Но не може да има същество ,което когато попиташ нещо елементарно като Питагоровата теорема ,Хероновата формула,формулите за кинетичната,потенциалната енергия,равноускорителното и равно-закъснителното движение,формулите на най-популярните киселини и основи трябва да се знаят.Това са неща ,които се учат до 7-ми клас
Ох простотийо българска. Искат нещо да променят, ама ще намалят езика за сметка на технологиите. Българският бил основата. Като как ще се учат тези технологии на български? Само ще объркате повече децата. Нито учебници има, нито учители, нито технологии. Истината е че ще се учат технологиите на миналото, които се внедряват в Бг и не се дава шанс на децата да учат друго. Те това е. Търсете алтернативно образование ако искате развитие.
Като спрете достъпа до чуждите езици и ще намалите емиграцията. Поредното интелигентно решение. И само да попитам от къде ще вземете кадри, които да преподават информатика? Трагедия!
С неграмотни промени в това което е останало от образователната ни система е невъзможно да се създадат грамотни млади хора. Ама на "калинките" това не им е ясно.
Продължавайте да съсипвате училищата. Нищо вече не остана , което да не сте съсипали. Техническите кадри ще ги гледате през крив макарон.
Ей, неграмотници, не откривайте колелото, имаше си система ,за всеки интелект и индустрия: -основно училище -прой-гимназиално училище -професионално техническо училище(пту) - средно пту -гимназия или техникум - висше учебно заведение (вуз) толкова!
да твори малоумни творения, да съсипва образованието! На съвеста му лежат почти 80 живота на учители, отишли си заради престъпного му бездействие! За затвора е тоя урод!
След като с разбойническата приватизация се унищожи икономиката на страната и редица предприятия където работеха кадри с техническо образование промените в програмата за обучение след 7 клас, преди да се възстанови икономиката и нуждата от технически кадри ще ще обрече на безработица в страната завършващите технически кадри освен ако не емигрират в чужбина.
Трябва да се наблегне на математика, физика, химия и биология, както и на програмиране, но... внимателно. Да не залитаме от една крайност в друга. В момента не можем да се похвалим с чуждоезиково обучение като цяло. Само 1 от 100 учили даден език го владеят на ниво В2, а за ниво С1, само такива завършили чужд университета и живяли с години в съответната държава. Всъщност като отидеш да учиш в чужбина, тогава разбираш колко не знаеш езика.
бъдещето развитие на тия деца ще зависи от статии, които задължително трябва да са на английски език за да се класират в световните класации? Отговорът касае вашия Ментор!
скоро Ханко брат ще може и да брои, евентуално.Прав е един от коментиращите, вижте първо учебниците.И прав е друг, вижте някои, не малко обаче от преподавателите на какво ниво са.Пък тогава.....може да броят на български без да грешат.Скоро ми попадна материал по математика от двадесетте години на миналия век.Добре би било реформаторите да се позапознаят с историята и успехите на образователната ни система,с принципите при издаването на учебници и да не се съобразяват с налаганите силово от неведоми външни сили норми в образователния процес.Иначе ХАНКО БРАТ и сега е трудно заобиколим фактор, а още си мисля че е цел, етап от гаден процес.Дано не съм прав.
Правилно, ама надали. Докато не го потвърдят директорите на 119 СУ(Стаматов) или 51 СУ(Александров), не вярвам да стане. Те, министрите се сменяват, но директорите си остават.
След 30 години празни приказки за демокрация и разни други неолиберални глупости най-после отново започваме отначало, от нула. А бяхме на челните места в световните класации.
Ако човек се абстрахира от факта, че ни управлява една ОПГ (което си е трудно), трябва да признае, че тази страна няма никакво бъдеще, ако не инвестира в обучението в естествени науки, в това число математиката. Дори за едно селскостопански производство се изискват добри познания по биология. А ако говорим за съвременно такова много повече, включително дори ИТ. Ние така или иначе живеем в цифровата ера. Няма къде да се скрием от нея. Въпросът е, дали осъзнавайки това като общество, ще се опитаме да се възползваме от промените, или ще се носим по течението. Защото, както е казал Сенека: Fata volentem ducunt, nolentem trahunt. (Съдбата води желаещия и влачи нежелаещия.)
То хубаво, само да не стане пак крайност - от езици да минаваме само на информационни технологии, щото в момента там с лопата да ги ринеш. Всеки втори е АйТи, бате, бате. Само дето за 90% от позициите там, акъл не ти трябва много, много. А като потърсиш сериозен инженер - ОВК, Електро, Конструктор = 0. Виж, там вече си трябва сериозно математика. Та така.
Не се притеснявай. IT технологиите и английския език вървят ръка за ръка. Да не говорим съвременния живот като цяло. Да научи англиийски едно дете не му трябват езикови профили.
Най после стъпка в правилната посока! От как е дошла "демокрацията" се наблягаше на езиковото обучение, а математиката и техническите предмети бяха поставени на заден план. Резултатът? Регистрираме рекордна емиграция, а бизнесът се оплаква,че няма кадри. Сега се видяха в чудо и приеха да има "защитени" паралелки. Това са професионални паралелки, които са с по-малко деца, но кадрите са търсени на пазара на труда. ДА НАЛИВАШ ПАРИ В ЕЗИКОВО ОБУЧЕНИЕ, ЗНАЧИ САМ ДА ФИНАНСИРАШ ЕМИГРАЦИЯТА! И ДА СЕ ХВАЛИШ С ТОВА! ЛУД НА ШАРЕНО СЕ РАДВА!
Езиковото обучение по англиийски не може да е “профил” а абсолютна необходимост за всеки човек. Пълни глупости относно финансиране на емиграция. Може да има профилирани паралелки със задълбочено изучаване на английска литература, но езикът като средство за комуникация не може да бъде избирателен. Таке че нещата не стоят език срещу математика, а език и хуманитарни науки срещу език и точни науки. Разбира се най-добре за качество и в двете насоки.
Първо се пише най-после. Второ кадри ще има, когато има адекватно заплащане. Като искаш кадри, плащаш. Ако искате правете по 1000 защитени паралелки, като почваш с минимална и след 10 години работа стигнеш до средна заплата и няма повече накъде, няма да има желаещи за тези паралелки. Пазарът диктува търсенето и предлагането. Сега всички искат да стават програмисти и има огромен наплив, но този наплив е продиктуван от високите заплати.
Ей така се рекламира търговски продукт! Щеше да бъде невъобразим цирк ако не те побиват тръпки от тези "търговски" нововъведения. Първо го купуват от твое име без да си го искал, после правят кампанията насила да ти го натресат и "демократично" ти предлагат или "локдаун" до дупка или нещо по-леко. Какво избираш? И дори са уверени: "масовата ваксинация в целия Съюз започна"? Някой да си прави илюзиите че това върви на добре? А бе хора, дори да ви е страх от този пусти вирус, смятате ли че с ваксините и като магическа пръчка нормалното ще се върне? То е видимо кой има контрол над нормалното със или без ваксини.
Жалките журналисти ако може да разкарат гадната картинка на децата с маски от новината, ще е чудесно!
Колко са прави хората. Трябва да знаеш чужд език и математица и физика даже? Ето - хиалурион, и кубик. Даже 2 кубика.
Поредната голяма дивотии в училищното ни образование. Като второстепенен отчитам факта, че няма кой да учи децата на физика и химия. Само вижте какво представляват учебниците по тези предмети! Очевидно е,ч е от тия нишо читаво няма да дойде и дано се махнат по-скоро и завинаги!
ВУЗ- вете от 52 да се сведат до 15.Или колко при социализма.
И като ги набуташ 52 вуз в 15 шапки какво ще стане? Трянбват ни единни държавни образоватлени изсквания. Нещо като "матури" за бакалаври.
Логично и разумно! Всяка година завършващите средно образование са малко над 60 000. Местата във вузовете обаче далеч надхвърлят това число. Тъй като вузовете не искат да закриват специалности се приема куцо, кьораво и сакато. Важна е бройката.
При соца сегашните измислени университетчета се наричаха институти, Какво от това, като пак бълваха вишисти с кухи дипломи. Намираш ли съществена разлика от това, че сега лесото се вика университет, а преди институт? Или пък минногеоложкия, ПЖИ-то? Все същата работа. Просто истината е, че от соца насам не сме мръднали и йота напред, но става все по-очевидно колко неадекватно и негодно е образованието ни.
Колко трябва да си тъп за да бачкаш като заварчик, оператор, милиционер и прочие. Работа на поточна линия , мрак, депресия, или жалко инж. в мизерен завод с 1300 кинта на месец. Как ще направиш семейство с тези пари. Та аз на месец взимам заплата колкото инж. в българия за 6 месеца. А ца бачкатори и техници и прочие не ми се говори просто..
Колко трябва да си тъп да бачкаш на компютър и да си постоянно депресиран от срокове. Та аз изкарвам едногодишната заплата на едно ИТ с един договор с рекламодател. Как изобщо ще гледате деца и ще можете да си позволите дрехи за 12 хиляди на месец.
"...инж. в българия за 6 месеца. А ца бачкатори и техници и прочие не ми се говори просто.." И мен не ми се говори просто. Както и е ясно, че в службичката, където търкаш стол не те наричат: "IT", а ти подвикват: "Ей ти" - марш от форума и обслужи клиента". Прекалено много време престояваш тук и прекалено много се хвалиш. Програмистите, които пазнавам, когато нямат работа и не "гонят" срок предпочитат компютърните игри пред писането по форуми.
Познаваш ли изобщо заварчици. Запознат ли с степените който взимат , видовете заварки ,това не е работа на поточна линия, за теб сигурно и стругарите не са хора нямат умения но като ти потрябват секретни ключеве за джантите обикаляте да търсите свястен стругар но повечето вече са преклона възраст.Не подценпвайте другите професии.
Шопарчо , Тиквунчо, Сополчо и компания искат квалифицирани работници за без пари. Скандално не е увеличаването на местата в математическите паралелки. Скандално е увеличението на местата в бившите техникуми, за сметка на езиковите и хуманитарни гимназии. От езиковите гимназии и паралелки няма смисъл за бате Лойко, защото точно тези деца после отиват да учат и работят в чужбина и си знаят цената.