Коментари - Седмокласници откриха грешка в теста. МОН: Техническа е | dnes.dir.bg
назад

Седмокласници откриха грешка в теста. МОН: Техническа е

Родители и учители на седмокласници от Варна съобщиха, че са открили грешка в третия въпрос в теста по български език и литература на вчерашното външно оценяване. Според тях въпросът бил зададен некоректно. Министър Николай Милошев обаче обясни, че грешката е техническа.

Обратно в новината

Коментари - Седмокласници откриха грешка в теста. МОН: Техническа е | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Грешката изобщо не е техническа, а същностна - по тази графика такъв въпрос не може да се зададе. Наказани трябва да има, вкл. и за подобни'технически' грешки в теста за 4. клас. Крайно време е в ЦКОКО да заработят професионално!

1. Взимам си триъгълника, издигам перпендикуляр от 2000 г. нагоре с тънък молив (НВ). :) 2. разделям периода 2000-2010 г. на десет равни части. 3. Издигам перпендикуляр от 2001 г. нагоре. 4. Установявам, че производството в периода 2000-2001(това е 2000 г.)се увеличава. Рязко или не това няма значение, защото СПАД няма. Отговор на задачата=няма верен отговор. Ако някой е имал смелостта да го напише- БРАВО!!!!

Покачване,спад,велосипеди, автомобили..... Никой ли не проверява условията на задачите преди да се дадат на учениците,или е по-важно да си гушнат хонорарите пък децата да се оправят ....Да свикват с живота в България!

И мост може да падне поради техническа грешка.

majmuncho

т.е. кой се е объркал - объркал ...да го ду...а ... иначе грешката не е сериозна ... но ще доведе вероятно до анулиране на въпроса ... аз глупакът си мислех че за грешката се съди по последствията ... примерно при техническа грешка да се изпрати кораб до Марс вместо до Венера ... дребна грешка ... защо трябва да си размърдаме задниците и да наказваме някого? защото така е по-лесно :)

Въпросът да се анулира. Аман от бездарни правячи на тестове в МОН. Сирно са се търкали нейде, докато правят графиката.

Не е ли абсурдно твърдението, че верността на един въпрос зависи от процента на сбърканите отговори! Засрамете се, бе! Аз нямам никакво отношение към тази тема, но това, което чета е абсурдно от гледна точка на най-елементарната логика. И кой е казал, че за техническа грешка не трябва да има наказания - още един абсурд! Ако един служител е допуснал техническа грешка, не трябва ли да има още един, който да я хване. Значи, говорим за липса на система, а не за технически пропуск. Още един абсурд - защо трябва да зачетем въпроса на всички деца и да помпаме излишно самочувствието на далите неверен отговор! Просто анулирайте този въпрос и оценявайте децата без него!

Хм аз си мислех че учителите по български и литература разбират материала по добре от учениците

Е, глупости сега, ако 10% от децата, ако 50% от децата, въпроса е некоректно зададен - това е положението, дори 5% да са се объркали защото са гледали графиката те ще бъдат ощетени. Да им дадат по 2 точки на всички и толкова.

majmuncho

ами в Ц-КОКО явно все още е пълно с КОКОшки и КОКОшкари! А самата шефка трябва да бъде наказана за това че оспорва сериозността на проблем.

kirchevo

Цялата ни работа е такава"БЪЛГАРСКА".Затова "процъфтяваме" вече години наред, и все някой ни е крив.Византийци,Османци, а сега последно и "Атака"

Г-н Министър,това не е земетресение,за да преценявате,коя степен е у колко щети е нанесло,ако въпроса е грешен,значи е грешен.И 10% да са се объркали заради грешен въпрос няма да е честно.

Що за грандиозна простотия?!?!?! "Той добави, че, ако се окаже, че 10% от децата са сгрешили, всъщност въпросът не е бил объркан." Това нормален човек не може да го каже. Елементарната ЛОГИКА показва, че авторът на фразата не разполага с такава.

Някой погледна ли тази графика преди теста? Алооо министърчето ... ти поне си гледал цял живот графики ... Да чуем публично наказанието ...

Не учители правят тестовете /за съжаление/, а специалистите от ЦКОКУО.

Май не намирам думи за "техническата грешка". Тя всичката ни е такава. Някой си получава заплатата и не му дреме за качеството му на работа.

Няма значение нали всичките са продук на една и съща система...

Дали един въпрос е верен или грешен зависи от процента на сбърканите отговори!!! Браво, министре! СИЛНА ЛОГИКА!!! Такава е била и логиката на тези, които са правили теста явно... Нямам думи за пореден път се осхте, но лошото е, че е на гърба на умните, защото тези, които не са си направили труда да погледнат графиката, те са оградили вярното без да искат. А масата деца е напрвила точно това.

majmuncho

разбита се, че е абсурд! шефката им трябва да бъде наказана първо, че умаловажава проблема и второ за неадекватно решение, което ако стане факт просто трябва да бъде оспорвано в съда и тази госпожа наказана сериозно, примерно с уволнение. такова малоумие се шири в тези среди ...

Лично гледах графиката тази сутрин. Г-н Министър, ела да ми го обясниш това на мен, твоя работодател.

Учител по физическо изпитал петима ученика.Двама отговорили правилно,а трима закъснели за маса с по 5 мин. Какво имат следващия час?

Какво значение има дали грешката е "техническа" или някаква друга? Грешката си е грешка и виновните за нея да си понесат наказанието... То затова сме на тоя хал - хубава работа, ама българска...

Не стига, че некадърни един въпрос да зададат като хората, ами и нагли - не било важно?!?! Явно там са се намърдали кой от кой по-некадърни връзкари, дето може и да разбират от нещо, ама едва ли е правенето на тестове. То преди бяха давали и задачи, дето не се учат в 7 клас.

Отговор: Имат свободен,защото часа по Физическо е бил нулев!!!

Да се анулира въпроса. Децата не са на изпит по ясновидство и да търсят верния отговор хвърляйки боб. Докато се търси виновния, не трябва учениците да страдат. Грешката не зависи от броя верни /грешни отговори!!!!

Интересно и колко от децата познават думата "Артилерист"? Разказ от Толстой. Толкова ли нямаше български текстове?

Направо се се наакали от МОН и сега ще замазват положението! А министърчето сигурно е учил стъкмистика в УНСС?

Грешен е и отговорът на 17-ти въпрос. Тоест има 2 верни отговора. В творбата "Българският език" Никой, никой, ама абсолютно никой не спори с хулителите на езика

Е ТОВА Е ЕЛИТА НА БЪЛГАРИЯ И СПОНСОРИТЕ НА БОЙКО!ТРУДНО ИМ Е ДА СИ НАПИШАТ ТРИТЕ ЕМЕНА БЕЗ ГРЕШКА, А СЕ ОПИТВАТ ДА СЪСТАВЯТ ТЕСТОВЕ!

Що за малоумие е целия изпит? Разчитане на графика в изпит по български? Кой писател е искал да стане художник? ... А за логиката за "правилност и грешност" да не говорим!

Толкова сте некадърни , че един тест не можете да направите. Елементарната логика е да сте решили този тест преди да го дадете на децата и да сте видели за какво иде реч, или и вие сте го решавали през куп за грош !

А за квесторите които са си говорили през цялото време и не са оставили децата да си напишат преразказа на спокойствие наказание няма ли да има????????Не са спрели да говорят през целия втори модул ,не стига че видеото е било под всякаква критика и почти нищо не се е разбирало,ами това да си говорят час и половина да пречат на децата пак ли без наказание щте остане???????

Тестовете и за 4. клас, и за 7. клас са отвратителни - не отговарят на целите на обучението, не мса надеждни, не са обективни, не са валидни. Мислещ човек не може да се справи с тях.

Няма година в която да няма някаква издънка на матурите, било то за 7 или за 12 клас. През колко "експерти" преди това е минал въпросния тест? Стига вече са си правили експерименти с децата. Миналата година имаше спорт между двама лингвисти за една запетая относно следното изречение: "Върнах се в хотела едва когато денят преваляше, и реших да гледам телевизия." Единият казва:"Запетаите трябва да се поставят от двете страни на подчиненото изречение да има отваряща и затваряща запетая. Другия контрира: "Понеже пред съюза когато има уточняваща дума (едва), запетая не се пише. И това е верния отговор. На кого трябва да вярват нашите опитни зайчета. Тъпунгери, вие

Абе в тази държава ще се случи ли поне веднъж нещо както трябва! Крайно време е да се закрият всички институции и от Европа да ни назначат Губелнатор!

В крайна сметка ще се окаже, че 10 % от българските седмокласници са по-умни от чиновниците, които трябва да оценяват знанията им. Затова не чиновниците, а седмокласниците трябва да бъдат наказани. Това е българското решение на проблемите.

Утре пак има тест. Г-н Министър ????

Няма ли някакви стандарти за тези тестове какво да съдържат. Всеки луд се прави на велик и пише простотии ли, простотии - само да объркват децата. Мой познат се явява на тест в УНСС и се оказа, че половината въпроси изобщо не се учат в училище. Десетки учебници по една и съща дисциплина ве един и същи клас с различно съдържание - кой ли може да прочете всичките. А накрая и тетовете не се знае по кой учебник или тест са правени. Пълна анархия в това образование.

Всичко е така за да имат учителите уроци на частно, ха познай дали издават фискален бон за 20 лв за един час. Изпита е месец преди края на учебната година върху материала за цялата година.

Пълен абсурд. Нямало значение, какво е, важното било, че е рязко. Министъра, какъв е критерият за рязко, че май сте забравили да го формулирате. Май рязко сте се оакали и още по-рязко отказвате да се преобуете.

Ал

Наказанието за дадена грешка трябва да се определя от последствията, които причинява на потърпевшите, умножена по броя им.

Очаквайте повече грешки утре.

Излишно му обяснявате на този министър. Колкото е министър, толкова е и професор и член-кореспондент. От нищо не разбира, а титлите си получи с грандиозни измами.

Объркването на децата е проблемът, а не думата "рязко". В Българяи всеки олигофрен може да попадне в министерство и да обърква гражданите с простотиите си. иначе винаги може да обасни колко е техническа грешката и кяк тя нямала значение. но ако гражданин направи подобна техничееска грешка, си плаща глоби като за централноевропейска държава. Ако счетоводител направи такава грешка, веднага се прощава с 5 000 лева. Независимо, че неговата грешка не касае хилядди или милиони хора. Време е да се помисли за равнопоставеността мецду гражданството и държавата, защото днес вече те са различни субекти. За жалост.

Че те и зъболекарите не дават касова белЯжка:)

Ало министъра, не си прави експерименти с децата ни, че ще те уволняваме. Трябваше лично да прегледаш теста!!!!!

Най-добре в училище да се преподава дисциплината ДЕМАГОГИЯ,явно в България само от нея има нужда

А за олигофренските учебници да кажем ли нещо? учебника на този, учебника на онзи? За "конкурсите" да кажем ли нещо? За тежестта на ученическите чанти да кажем ли нещо? МОН?

След последния 25 въпрос/по който учениците пишат разсъждения/, ако останат празни редове пак ли трябва да се постави знак Z ,както при преразказа във втория модул?В противен случай също е възможно някой да допише разсъжденията. Условията са същите.

Моето мнение е,че в случая по-важни са пропуснатите ползи, отколкото тези 2 точки, т.е. че в мислене по този въпрос, учениците губят ценно време,което им е нужно за решаване на по-сложните и съществени задачи.