Коментари - Седмокласници откриха грешка в теста. МОН: Техническа е | dnes.dir.bg
назад

Седмокласници откриха грешка в теста. МОН: Техническа е

Родители и учители на седмокласници от Варна съобщиха, че са открили грешка в третия въпрос в теста по български език и литература на вчерашното външно оценяване. Според тях въпросът бил зададен некоректно. Министър Николай Милошев обаче обясни, че грешката е техническа.

Обратно в новината

Коментари - Седмокласници откриха грешка в теста. МОН: Техническа е | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Прав е министъра, не наказание, уволнение трябва! Да беше само там грешката ... като погледна учебниците на синчето ми и се чудя въобще редакция има ли? Пример: В много от задачите се приема по условие, че триъгълника е равностранен! Другарки и другари, това е математика, а вие сте явно кухи като градиски лейки. И да, трябва да има уволнения. Писна ми от некадърници. И да върнат парите.

на некадърните чиновници от министерството, които са имали ЦЯЛА година да подготвят теста може да им се признае правото на "техническа грешка", а на децата полагащи изпит не им се признава никакво право на каква да е грешка?!? Ако повечето били отговорили правилно, значи "не било грешка" Една грешка или е ,или не е такава.Странен принцип на липса на реципрочност!

Е не,да бъдем обективни,с теста след 7 клас повечето чиновничество в МОН ще се справи,с преразказа-по желание,но матурата е висока летва за тях-да се пробват,но без слушалки

и ще си позволя една забележка към редактора написал статията: разчитане не се случва, а се прави... понеже за правилен български език статия сте седнал да пишете, направете си поне малко труд, все пак

Тия изгъзици с "матури" за четвърти крас, матури за седми клас, разбичкването на цялата образователна система и прекрояването и, за да бъде обърната с главата надолу - основното да не е до 8.ми клас и оттам нагоре - още три години (или в гимназия, или в професионално училище), пък който иска - да продължава и във ВУЗ за още 45 както беше навремето десетилетия наред - е пълно издевателство. Щелта на цялата "рИформа в продължение на 23 години се състоеше в оскотяването, изтърбушването и усукването на ОТЛИЧНАТА ни образователна система допреди "избухването на демокрацията". Дотогава всички учебници бяха написани просто и ясно и всички ученически книжа се състояха от по един учебник на вестникарска (свръхлека) хартия и две тетрадки - за домашно и за работа в клас. Достатъчно, за да научат децата, че 2 и 2 прави четири и всичко останало, което днешните "риформирани" ученици НЕ ЗНАЯТ - т.е. почти напълно са стигнали вече американците, дето наливаха чрез "св. банка" пари, с които да платят поръчката си - унищожаването на българските училища. АМАН, АМАН, АМАН ОТ АБСУРДИТЕ, КОИТО СА ГОТОВИ ДА ИЗПЪЛНЯТ МЕКЕРЕТАТА НА ВСЯКАКВИ СУЛЬО И ПУЛЕВЦИ ОТ МАЙНАТА ИМ. АМАН И ОТ БЕЗКРАЙНОТО ТЪРПЕНИЕ НА БЪЛГАРИНА ДА ДОПУСКА И ГЛЕДА ТОВА, СЯКАШ ЧЕ НЕ ГО ЗАСЯГА - ДОКАТО МУ ОТНЕМАТ ПРАВАТА И МУ РУШАТ НЕГОВОТО СИ, А ПОСЛЕ - САМО ДА МРЪНКА СРЕЩУ ТОВА, ЧЕ СА МУ ГО ВЗЕЛИ И РАЗРУШИЛИ.

22. Препишете текста, като редактирате правописните и пунктуационните грешки, както и грешките в членуването. Дълго бягал коня през гори и поля през реки и езера. Прет него се вдигали магли и прах след него падал порои от камъни под купитата му изкри запламтявали. Като стрела се носел жребеца, скороста му била подобна на вихар. Във въпрос 22 - поправяне на грешки в приложения текст също има неточност - при израза "падал порои" за верен е даден отговора с промяна на порои в порой - ед.число. Питам експертите от Министерство на образованието - грешен ли е отговора с падали порои - мн.ч.

тук променяш и предната дума

доган казал че няма грешка в тоя текст , всичко е правилно

Radostina

По принцип не е грешно и в мн.ч. Но не виждам кьде е толкова проблема? Децата дори и да се сетят за двете вьзможности, като видят, че само единият отговор го има - то значи това е верният отговор. Не може децата за всичко да са прави. А някои не могат и името да с инапишат правилно. Когато трябва ги защитаваите, но не тьрсете и под вола теле.

Прегледах внимателно всички коментари и останах искрено изненадан как никой не е посочил виновника. Тогава ще го направя аз. Виновен е Иван Костов. Хубава вечер на всички.

тъпанар

А аз - Петър.

Виновен е, разбира се. Но си сбъркал темата.

Напр. За достойния човек свободата е най-висша ценност, в името на която се преодоляват житейските несгоди. Тези думи на Странджата от вълнуващата му реч подчертават контраста между материалното и духовното в живота на емигрантите. А копнежът на хъшовете по свобода е неутолим, за тях тя е смисъл на живота и те са духовно свободни, защото са се отрекли от материалното в името на отечеството.

А как ще коментирате примерния вариант за отговор на 25 зад.от теста,по който проверяващите ще се водят в оценяване тезите на децата!Само човек,който няма представа от мисленето и речника на седмокласник,може да сътвори това!"

Напр. За достойния човек свободата е най-висша ценност, в името на която се преодоляват житейските несгоди. Тези думи на Странджата от вълнуващата му реч подчертават контраста между материалното и духовното в живота на емигрантите. А копнежът на хъшовете по свобода е неутолим, за тях тя е смисъл на живота и те са духовно свободни, защото са се отрекли от материалното в името на отечеството.

Не е възможно никой да не носи отговорност. Това е срамно. Още повече че цялата държава '' МЕ'' ка начело с бившия първи. И това ако е образование

Тунеядците си правят сметката да не си признаят грешката! Предлагам да им помогнем на място да се вразумят!

ИМА МИНИСТЕРСТВО.ИМА МИНИСТЪР.ИМА ЗАМ.МИНИСТРИ.ИМА МНОЖЕСТВО "ЕКСПЕРТИ"В ТОВА МИНИСТЕРСТВО-И НИКОЙ НЕ Е ВИДЯЛ.ИЛИ ПЪК И ДА ГО Е ВИДЯЛ, НЕ Е РАЗБРАЛ КАКВО Е ГЛЕДАЛ, ЗАЩОТО ТОЛКОВА ИМ СА ВЪЗМОЖНОСТИТЕ.ИМА И ОБРАЗОВАТЕЛНА СИСТЕМА КОЯТО НЕ ДАВА ОБРАЗОВАНИЕ.

И как бе, тунеядци, определихте с невъоръжено око, че спадането е рязко, а не "слабо"?!

Синът ми е в трети клас и учи в уж елитно столично у-ще. Във всяко контролно откривам некоректно зададени въпроси, разговарях по този въпрос с класната. Резултатът беше негативен за синът ми, като родител нямам право да изисквам учителите на сина ми да са грамотни.

Аз откривам и правописни грешки в поправките и рецензиите в тестовете на моите деца.

сменяите училището, ако не и направо държавата :)

Това не е решение.

Цялото ни образование "почива" на феодални методи. Не може да искаме от децата да разсъждават, защото това просто не им се позволява. Нямат право на собствено мнение.Така растат дегенерати.Жалко за тях.А учебниците - да ги хване човек тези "професори", които са ги писали ,и да се изхвърлят заедно някъде в Тихия океан.

Министерството, спрете да ощетявате умните деца! То е ясно , че на тази държава и трябват овце и бачкатори... Не стига, че не се извинихте за грешката, ами и наглеете, че може да се окаже, че няма такава!! За мен задачата трябва да се анулира.

Срамота! Цяла година децата ни ходят на уроци и накрая какво... Един ГРЕШЕН въпрос на СТАТИСТИЧЕСКА ЗАДАЧА и едно АНТИЛОГИЧНО ТВЪРДЕНИЕ, че въпросът е верен, ако 90 % от децата са го налучкали... е абсурдно е!

Да видим отново оригиналната графика. link И за какво изместване говорим, кое се е изместило - годината по оста х? Да ама графиката си има име - Производство на ....... за периода 1950-2000 г. Ако се премести годината ще трябва да преместим и графиката. Защото 2000 г. трябва е в края на кривата. Изводът е: Графиката си е ОК, грешен е въпросът. Това че 90 % от децата са дали еднакъв отговор не прави въпроса верен.

Аз бях квестор в училище с деца от ромски произход и наблюдавах как на късмет ограждат верни отговори .А някои ученици по цяла година ходят на частни уроци. Това ли е верният вариант да получим информация за знанията на учениците?Необходимо ли е да има все още конкурсни изпити за езикови гимназии и ненужни профилирани паралелки? Единствената полза е за учители по БЕЛ и математика ,които дават частни уроци,без да плащат данъци.

Касиране на изпита!!! ;-)))))) И служебни 6-ици на всички деца! УРАААААА

бойко е виновен и цветанов :)

ако им е дадeно определено време за теста и са загубили време в чудене по този въпрос, след това не им е останало достатъчно време да мислят по другите въпроси.

И моето дете, доста се чудело, как да отговори на този въпрос. В крайна сметка решил, че щом става дума за спад, явно графиката "леко" се е поизместила и отговорил -рязко т.е. даденият като верен отговор. Но първите му думи когато се прибра, бяха точно за този въпрос. Децата наистина са били объркани.

Анализ на такава графика е подходящ въпрос за кандидат студенти с изпит по география в икономически ВУЗ. Да се дава на НВО по БЕЛ в 7 клас е шокиращо тъпо. Такава хубава поезия имаме- напр някой лиричен стих, литера- турни изрази.. и прочие...много други възможности.

Той добави, че, ако се окаже, че 10% от децата са сгрешили, всъщност въпросът не е бил объркан. Всъщност по-некомпетентно глупости и защо в БГ никой не си признава като греши

Т'ва колко деца са отговорили верно на некоректно сглобен въпрос не може да го го превърне в коректен! Министъра е пълен тъпак, к'ви варианти развива, единственото смислено действие е анулиране на въпроса и разпределяне на квотата му между останалите 'коректни' въпроси - кое му е толко трудното.

Той добави, че, ако се окаже, че 10% от децата са сгрешили, всъщност въпросът не е бил объркан. Ми да, ако са 5% може и наново да се напише статистиката, за упоменатите в задачата производства, не ли? Нема такава държава и нема такива мИНзухари.

... с това си действие отговорните лица РЯЗКО ми се издигнаха в очите! Хвала на експертите подготвили теста. Поздрави от КОЛОРАДО!

Министъра и всички "експерти" да погледнат отново и въпрос 17, който е подвеждащ и за него има 2 възможни отговора !!!

и какво от това? Дали ще си разчетат написаното:)))

Глупости! Има само един верен отговор и той е Г)! Сигурно си се объркал. Предполагам, че искаш да кажеш, че и отговор Б) е верен. Но Вазов наистина спори с хулителите на българския език, въпреки че това не е диалог. Той обвинява, че "и чуждите, и нашите във хор" са отрекли българския език. Това го пише в много помагала за 7 клас. Ако не ми вярваш, провери.

Едва ли някой служител в министерството е способен да изкара теста. А и да успее, ще е за тройка. Давам каса бира на всеки който докаже обратното.

Те вагон бюлетини откриха и нищо не стана ... ти пък доказателство искаш и бира ще даваш:))))

"Грешката е техническа и не виждам никакви основания да има наказани в Министерството на образованието, заяви пред журналисти в УНСС служебният министър проф. Николай Милошев" Техническа грешка са и министърът и неговите служители (както и повечето министри и служителите им). Нека "технически" да не получат заплати.

Спокойна да Ви е нощта г-н министър, г-жи и г-да от МОН. До утрешното ви насиране.

деер

Тотална некомпетентност! Ако има грешка - си е грешка, какво означава ,колко са се подвели? На пътя ако объркаш в преценката, означава ли , че трябва да не те съдят, защото процентът на убиващите на пътя е по-малък от останалите?

Е, естествено, че ще се опитат да се защитят. НАГЛЕЦИ!! НЕ СТИГА, ЧЕ СА ОБЪРКАЛИ, АМИ ДЕЦАТА ТРЯБВА ДА ИМ ОТКРИЯТ ГРЕШКИТЕ И ЕВЕНТУАЛНО ДА СЕ СЪОБРАЗЯТ С ТЯХ!!! НАГЛОСТ... НАГЛОСТ ЦАРИ В ТАЗИ ДЪРЖАВА!

link

Това е оригиналната графика използвана в теста :) проблемът не е в графиката а във въпроса :) link

КЪК НЕ ВИЖДАШ ВЕ - КРЕТЕН-ПРОФЕСОРЕ?!?!

Предлагам да защитим децата си. Новината трябва да добие гласност. Не е това начинът, да се отсяват децата - с грешни въпроси. А изказването на министъра и неговата логика- антилогика... нямам думи.

длажни сме да си заститим децата *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.

Моето мнение е,че в случая по-важни са пропуснатите ползи, отколкото тези 2 точки, т.е. че в мислене по този въпрос, учениците губят ценно време,което им е нужно за решаване на по-сложните и съществени задачи.

След последния 25 въпрос/по който учениците пишат разсъждения/, ако останат празни редове пак ли трябва да се постави знак Z ,както при преразказа във втория модул?В противен случай също е възможно някой да допише разсъжденията. Условията са същите.

А за олигофренските учебници да кажем ли нещо? учебника на този, учебника на онзи? За "конкурсите" да кажем ли нещо? За тежестта на ученическите чанти да кажем ли нещо? МОН?

За директорите които се мислят за несменяеми, които са спечелили конкурс преди "сто" години? Примерно в ... Кубрат? Не сме забравили и другите ...

Ааа така ли стана, все тя ли ли пИчели конкурсите? 30-тина години?

Най-добре в училище да се преподава дисциплината ДЕМАГОГИЯ,явно в България само от нея има нужда

Ало министъра, не си прави експерименти с децата ни, че ще те уволняваме. Трябваше лично да прегледаш теста!!!!!

Може да го е прегледал :)

Объркването на децата е проблемът, а не думата "рязко". В Българяи всеки олигофрен може да попадне в министерство и да обърква гражданите с простотиите си. иначе винаги може да обасни колко е техническа грешката и кяк тя нямала значение. но ако гражданин направи подобна техничееска грешка, си плаща глоби като за централноевропейска държава. Ако счетоводител направи такава грешка, веднага се прощава с 5 000 лева. Независимо, че неговата грешка не касае хилядди или милиони хора. Време е да се помисли за равнопоставеността мецду гражданството и държавата, защото днес вече те са различни субекти. За жалост.

Ал

Наказанието за дадена грешка трябва да се определя от последствията, които причинява на потърпевшите, умножена по броя им.

Пълен абсурд. Нямало значение, какво е, важното било, че е рязко. Министъра, какъв е критерият за рязко, че май сте забравили да го формулирате. Май рязко сте се оакали и още по-рязко отказвате да се преобуете.

Няма ли някакви стандарти за тези тестове какво да съдържат. Всеки луд се прави на велик и пише простотии ли, простотии - само да объркват децата. Мой познат се явява на тест в УНСС и се оказа, че половината въпроси изобщо не се учат в училище. Десетки учебници по една и съща дисциплина ве един и същи клас с различно съдържание - кой ли може да прочете всичките. А накрая и тетовете не се знае по кой учебник или тест са правени. Пълна анархия в това образование.

Всичко е така за да имат учителите уроци на частно, ха познай дали издават фискален бон за 20 лв за един час. Изпита е месец преди края на учебната година върху материала за цялата година.

Че те и зъболекарите не дават касова белЯжка:)

Не заради учителите, а заради авторите, написани на първо място, заради издателите и най-вече заради тлъстия хонорар на тия, които подписват да се издаде учебното пособие.

Утре пак има тест. Г-н Министър ????

Очаквайте повече грешки утре.

В крайна сметка ще се окаже, че 10 % от българските седмокласници са по-умни от чиновниците, които трябва да оценяват знанията им. Затова не чиновниците, а седмокласниците трябва да бъдат наказани. Това е българското решение на проблемите.

Абе в тази държава ще се случи ли поне веднъж нещо както трябва! Крайно време е да се закрият всички институции и от Европа да ни назначат Губелнатор!

работата е зле,за утре не ми се говори...само строги наказаня за лелките в министерството изразени вав финикииски знаци. *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.