Коментари - Независимият анализатор Бенедикт Евънс: Интернет разби на парчета информационния олигопол | dnes.dir.bg
назад

Независимият анализатор Бенедикт Евънс: Интернет разби на парчета информационния олигопол

Специално за читателите на Dir.bg говори един от ключовите участници в конференцията 25 ONLINE

Обратно в новината

Коментари - Независимият анализатор Бенедикт Евънс: Интернет разби на парчета информационния олигопол | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

“ В парка Йелоустоун в Америка, искали да направят кофи за боклук, в които мечките не могат да влизат, за да си вземат храна. И проблемът е, че не могат да направят кошче за боклук, в което мечките да не могат да влязат, но тогава и хората не могат да ги изпразват. И цитатът е, че най-умните мечки са по-умни от глупавите хора, имаме препокриване от двата вида.” Една практическо, реално олицетворение - жизнена дилема, на описваната ситуация: Представете си, че сте преподавател - без значение къде и на какво ниво - в училище, колеж, университет. Или визираме някакъв преподавател някъде - който е добре подготвен, съвестен, иска учениците или студентите му да усвоят и разберат максимално от преподавания от него материал. И да предположим още за опростяване, че преподаването става в реална учебна обстановка - тоест в класна стая и с физически налична присъстваща аудитория по чиновете или банките. Нека да допуснем, че има 24 ученика в класа, в класната стая, и че учителят познава достатъчно добре тези ученици и възможностите им (или пък не…) И от тези 24 ученика има да кажем 3, които са категорично най-добрите по предмета му - те са в крак с преподаваната материя, отличават се с интелект, представят се отлично, интересуват се и искат и научават дори повече от преподаваното по предмета и темата. С тях преподавателят може да разглежда и разисква дори по-сложни въпроси, които да кажем са маст от негова дисертация в тази област… Останалите 21 ученици са на някакво средно и под средно ниво. Като за примера да приемем, че Ива и 6 ученика, които са слаби, не проявяват особен интерес към предмета, не учавстват активно в клас, не разбират добре материята, някои от тях дори и не искат особено да я разбират. Или от примера, че “… че най-умните мечки са по-умни от глупавите хора, имаме препокриване от двата вида.” Въпросът е: За кого да преподава учителят в този клас? За първите 3-ма, за последните 6, или за останалите 15 човека (ако изходим от “принципите за демокрацията” те са категорично мнозинство)? Защото проблемът е, че за 3-те категории НАЧИНЪТ на обучение и преподаване, допи НА КОМУНИКАЦИЯ е … РАЗЛИЧЕН!!! Дори и ЕЗИКЪТ може да е различен - областта си има своя терминология, със специфични термини и понятия, които ползват специалистите в нея, които повечето от другите хора не знаят и не разбират или не ги познават добре. Тоест - това е като да се ползва един език, познат за едни и непознат или не добре познат за другите в една и съща аудитория! Съвсем реална и позната обичайна ситуация!!! Този конкретен пример обаче олицетворява много по-широк проблем и дилема в обществото и обществата навсякъде - С КОГО и КОИ се съобразява държавата и в живота, в демокрацията - при взимане например на важни за ЦЯЛОТО общество решения, вкл. при избори на хора и органи за управление. И как се решават обективните различия и предпоставки за “конфликта” между познанията, възможностите, амбициите,.., интереса на първите (в примера трима), последните (шестима) и “златната среда (останарите). И то “демократично”! Мога да дам съвсем конкретни примери - и от времето ми на студент преди години, и от това на преподавател, тоест “и от двете страни”.

"ако изходим от “принципите за демокрацията” те са категорично мнозинство" Изхождаш от доста ограничено разбиране на термина "демокрация". Например оригиналната атинска демокрация е била директна и квалифицирана. Тоест всичко което пишеш не се отнася до нея.

Че информацията, публикувана в Интернет е доста компрометирана. Умишлено или поради обикновена човешка тъпота.

Стриктно погледнато информацията сама по себе си не може да се окачествява като компроментирана, източниците й могат - които могат да бъдат хора или различни способи (програми, платформи, медии, носители, …, тролове) зад които стоят пак някакви хора (групи от хора). Информацията най-общо може да бъде вярна (проверена от няколко различни реномирани източника, вкл. факти и снимки и директни предавания от мястото в реално време) или невярна - лъжа, фейк нюз, вкл. микс от верни и неверни и непроверени факти и твърдения, тоест манипулативна! Тоест когато имаме невярна информация и я приемаме за “компроментирана”, всъщност това е квалификацията за източника й. Защото информацията “идва и си отива”, конкретната информация, но ИЗТОЧНИКЪТ Й ОБИКНОВЕНО НЕ, тоест продължава да “бълва” евентуално все нова и нова “информация”…която може също да е съзнателно или неволно лъжлива (непроверена или манипулативна).

Тия "гениални изводи" не са ли ма-а-а-алко закъснели. Че Интернет е променил медиите. Има-няма - само с 20-30 години !

Зависи как разглеждаш нещата, на какво ниво и в каква дълбочина. Както и при да кажем изучаването на чужд език, на компютър, … Има нива на познанието и процесът е динамичен. Животът е динамичен, познанията и приложението им са динамични - особено в тази област, те променят живота и животът стимулира и изисква … нови познания - но не непременно за всички и не в еднаква степен и ефект. И тези процеси не протичат равномерно във времето.

Хората вярват само и единствено на Русия и най-вече на президента Путин! Това е простата истина, която всички крият зад всякакви сложни думи!

Аз лично проверявам от повечко източници.

Вярва само онзи, който НЕ ЗНАЕ!!! Защото този, който знае не вярва, няма смисъл да вярва! Аз НЕ ВЯРВАМ, (няма нужда до вярвам)че слънцето ще изгрее утре сутринта, и то от Изток, защото го ЗНАМ! И не само аз, а всички!!! Но това е доста сложно обяснение за теб, знам, защото очевидно си много прост!

мъдрият ЗНАЕ че трябва да вярва.../персийски мъдрец/

Убиват Одеса. Преди това убиха Исак Бабел. Вече са с опустошени души, мъртви дори 15.06.2023 Одеса доскоро... Руското командване се похвали тази сутрин: Ударихме Одеса! Те, великата Русия, ударили Одеса. Има загинали цивилни. Какъв величав успех! Ударили Одеса, този непокорен град, приютил в пазвите си хора от различни раси, религии и цвят, и – о, ужас – много евреи. Българи и гърци също. Нашият Ботйов е учил там, но понеже бил луда глава, взели та го изключили. Така си създал отношение към руската прогнила администрация. Много будни български умове са трупали знания и опит в Одеса. Специален град. Винаги е бил такъв. Но… в Украйна. Мамка му. Удряйте с ракети и дронове, витязи на Путин, този град не заслужава да го има. Исак Емануилович Бабел е роден в Одеса. Светът е чел неговите „Одески разкази“ признати за абсолютна класика. Написал и „Конармия“ заради която книга маршал Будьони бил бесен, че описвал действителността не по болшевишки правилно. Бабел, разбира се бил неправилен, защото нарекъл колективизацията по съветски по-страшна от гражданската война. Най-накрая на 15 май 1939 г. Бабел е арестуван във вилата му в Переделкино по обвинения в „антисъветска конспиративна терористична дейност“ и шпионаж в полза на Франция. При ареста му са иззети няколко ръкописа, които се оказват завинаги изгубени. Бабел е измъчван жестоко и принуден да подпише, че е троцкист и е омаловажавал ролята на партията. Обвинили го също, че пише порнографска литература. От Военната колегия на Върховния съд на СССР Бабел е осъден на смърт и на 27 януари 1940 г., ден след произнасяне на присъдата, е разстрелян. Екзекуцията е подписана лично от Сталин. Сатрапът по-късно казва, че е направил това с удоволствие, защото Бабел заслужавал да умре. Това признание излиза след смъртта на Сталин – дотогава Кремъл крие ликвидацията на големия талант. Едва през 1984 г. излизат подробности за смъртта на автора на „Одески разкази“… Путин горещо желае да довърши делото на Сталин. Одеса трябва да загине. Защото е в Украйна! А и там се родил Бабел, който не харесвал диктатурата. И му взели мярката… Да не забравяме, че самият Пушкин е писал: Одеса е град, в който „можеш да помиришеш Европа. Говори се френски и има европейски вестници и списания за четене.“ Не е знаел великият поет, че точно това дразни най-много Московията… . Исак Бабел НА ГАРАТА Разказ от Исак Бабел Това се случи преди две години на забравена от Бога гара близо до Пенза. В ъгъла се беше събрала компания. Отидох при тях. Оказа се, че изпращат войник на фронта. Един там, пиян, отметнал глава нагоре, свиреше на акордеон. Хълцащ младеж – занаятчия наглед, – с треперливо хилаво тяло, протегнал ръце към акордеониста, пошепна: – Разтягай, Ваня… После се отдръпна и обърнал гръб на останалите, съсредоточено капна одеколон в мръсната чаша с ханжа, китайска водка. Бутилката с мътната течност обикаляше от ръка на ръка. Всички бяха пияни. Бащата на войника седеше на пода отстрани, блед и мълчалив. Братът на войника непрестанно повръщаше. Той се свлече, захлупи лице в бълвоча си и в този вид заспа. Дойде влакът. Време беше за сбогуване. Бащата на войника не искаше да става – нито да отвори очи, нито да се надигне. – Ставай, Семьонич – каза занаятчията. – Благослови сина си. Старецът не отговори. Взеха да го будят. Копчето на кожената му шапка висеше. Приближи се стражарят. – Тъпанари – рече той, – човекът мъртъв, те го бутат. Излезе вярно – заспал и умрял. Войникът се огледа сащисан. Акордеонът потрепваше в ръката му и от тръскането просвирваше. – Виж ти – каза той, – виж ти… – и допълни, подавайки акордеона: – Акордеонът е за Петка. На перона излезе началникът на гарата. – Веселби… – измърмори той – намерили къде да се сбират… Прохор, кучи сине, дай втори… С големия железен ключ от гаровия клозет стражарят два пъти удари камбаната (езикът на камбаната отдавна беше изскубнат). – Вземи си сбогом с баща си – казаха на войника, – стоиш като пукал. Войникът се наведе, целуна бащината мъртва ръка, прекръсти се и тъпо тръгна към вагона. А брат му – той остана да спи в повръщнята си. Откараха стареца. Хората започнаха да се разотиват. – На ти трезвост – обади се старчокът търговец до мен, – мрат като мухи кучите му синове… – Не, братко, трезвост, умряла работа… – твърдо каза брадат селянин, който се приближи до нас. – Народът ни е – народ пияница. Мътно око му трябва… – Какво? – недочу търговецът. – Гледай – отговори селянинът и с ръка посочи към полето, черно и безкрайно. – И? – И нищо. Тоз мъток виждаш ли го? Ей такова око му трябва и на народа – мътно. 1918 г. (Превод: София Бранц) Те се гордеят, че бомбардират всичко в Украйна. Гордеят се, че убиват и насилват. Путин се цупи, че убийствата се случват бавно, а отсреща съпротивата е огромна. А как ги разстрелваше Джугашвили!... И за сведение: близо 13 000 българи живеят в Одеса. Фрог нюз

Що не го пусна това през 2014г, когато твоите любимци хуманисти гориха живи хора в Одеса?

И този независим експерт, колко е "независим"? За изливането на помия от медии във всичките им вариации няма да коментирам. Това, че хората постват/публикуват мнението си в интернет или коментират, това не разбиване на олигопол! Но нека "експертите" продължават да дрънкат! Доверието в медицината и т.н се срина много последните години.

И даде глас на срединя човек. Само дето гаусовото нормално разпределение на IQ не е особено щедро към срединя човек. Срина се доверието в ексдперти, медии и институции. Вече е важно какво казват в Sheepbook, Instasheep и други подобни.

Не вярвам на медиите. Виждам и оценям какво се случва, защото и медиите са платени от НЯКОЙ. С историята е същото. Просто се пренаписва с куп изкривявания угодни на тези които я пренаписват.