Коренна промяна за кандидат-гимназистите

Коренна промяна на образуване на бала за прием в гимназиите след 7 клас. Максималният бал вече не е 36, а 500 точки.

Обратно в новината

Коментари - Коренна промяна за кандидат-гимназистите | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Кунева! Където мине - трева не никне!! Справка: АЕЦ Козлодуй!!!

а може и така - кунева, отново преливане от пусто в празно

Не ми тава ясно, защо ще се удвояват точките от изпита, когато ученик има максималния брой точки ??? Според новия закон, който получи 6,00 всъщност ще да има оценка 12, спрямо този който има 5,98 ???

Имам някакво усещане, че вместо нещата да стават по-добре, вървят към по-зле. Все по-объркано става...

Как да мотивираме учениците, че ги предстои НВО, че трябва да учат, като и 0 точки да получат .... ВИНАГИ влизат някъде?! Те ... затова и толкова учат.

те така я разбирам и аз коренната промяна! а ако догодина потрябва нова коренна промяна, пълните точки от теста може да не са сто, и да се удвояват, а да са двеста , и да се утрояват!

СИСТЕМАТА ОТ 70Г НА МИНАЛИЯ ВЕК Е НАЙ ПРАВИЛНА.ЧУДЯТ СЕ КАК ДА УСЛОЖНЯВАТ ЖИВОТА НА ДЕЦАТА.

Пак някой се опитва шмекерии да прави на гърба на децата ни! Как и по каква логика максималния бал първо се удвоява, след това се приравнява неясно върху коя базова оценка.От къде дойде това 50 и 50 при макс 100 и 200 ? И защо не дадохте база за сравнение при една непълна оценка какво се случва? Или ако няма корупция навсякъде, поголовно, децата няма да научат урока си навреме- т.е. С предимство са тези с връзките и тлъстите портфейли!

Хиперинфлация в балообразуването,централизирано разпределение на учениците и психотест за учителите.Това е продукт за 1 милярд лв.

ПИТАМ КЪДЕ СА СЕЛСКОСТОПАНСКИТЕ ТЕХНИКУМИ, КОИТО СА В ГОЛЯМА ПОЛЗА ЗА ДЪРЖАВАТА, ЗАЩО ГИ ЗАКРИХТЕ? ТРЯБВА ДА СЕ НАБЛЯГА НА ЖИВОТНОВЪДСТВОТО.ЗЕМЕДЕЛИЕТО, ОВОЩАРСТВОТО, ПЧЕЛАРСТВОТО, ТЮТЮНОПРОИЗВОДСТВОТО.ЩЕ ДОЙДЕ ДЕН БЪЛГАРИЯ ЩЕ ГЛАДУВА.КОЙ ЩЕ РАБОТИ МАЛКО СЕ ЗАМИСЛЕТЕ.

Оценката 6 има две измерения. Веднъж като 100т удвояващи се на 200т и втори път като 50т. Абе, много сте умни, чак не може да ви разбере човек, какво искате да кажете.

"Много съм точен, целия съм на точки".- автор: 100 кила-новия класик.

Четейки коментарите на повечето родители тук и колко сте объркани се чудя вие изобщо как сте влезли в гимназия и как сте я завършили. Моля да не се обиждат хората с основно образование, въпреки, че точно там се учи аритметика до 500.

Аз пък завърших даскало преди 2 години, и ми дреме на курката, няма млади учители, младите не искат да се занимават с даскалък.... Все застаряващи даскали над 50 годишна възраст преподават, със закърнелите си разбирания от миналия век, развалят днешните деца....

Завършил съм математическа гимназия с пълно отличие и не виждам никаква логика във формулата. Може ли някакво пояснение защо се умножава бала по 2, а не по 3.14 например?

Излиза, че един гений по литература, който не знае бъкел математика, ще изпревари в математическата гимназия някой с 5,98 на изпита по математика. Пълна, ама пълна простотия.

Поредната идиотщина, имитираща някаква реформа , измислена от някой тъпоъгълен "експерт" между пиенето на кафета и клюките в министерството. Какви ли не тревожни статистики ги заливат отвсякъде, че учениците са практически полуграмотни, не разбират написаното в учебниците, не могат да осмислят един текст, нямат интерес към учението и знанието, че нивото на преподавателите е ниско и вместо да вземат мерки в тази насока, чиновниците измислиха нова система за оценка. А бе, малоумници, не 500, ами милиони точки да им пишете, това няма да направи учениците по- знаещи, нито учебниците и учителите по-качествени. Дълги години системата на образованието бе разбивана от всякакви идиоти с тъпотиите им, наречени "реформи", докато накрая се срина. И започна да бълва 90% брак.С каквито оценки и точки ще го точкувате вече няма никакво значение.

А не се ли чудиш как са завършили авторите на безумните експерименти с децата на хората? Или ти си някой от тях?

Като започнат да пишат толкова дълги статии, лошо да му стане на човек докато ги прочете.

Няма как да се каже по-точно.

Абе, хора, четете с разбиране, мама му стара. Промяната нито е радикална, нито е абсурдна, а е просто едно малко донастройване, което да оправи някои кусури на сегашната система. По същество всичко си остава същото като преди, но: - се избягват резултатите с три цифри след десетичната запетая; - всички деца, даже и двойкаджиите, се обхващат в класирането. И толкоз, нищо друго. Никой литератор няма да измести математик за МГ, нито други глупости, които прочетох. Сега е така: - двете оценки по балообразуващ предмет участват както са си и дават максиму 12 точки или 1/3 от общия бал. - оценките от НВО по Мат и Бел се удвояват (т.е. имат по-голяма тежест, защото НВО се провежда в контролирана среда, еднакъв е за всички и се избягва субективния фактор от учителите по места). И те носят максимум 62+62=24 точки от общия максимум от 36 точки или 2/3. По новата система по същество всичко е същото, само дето тежестта на НВО нараства за сметка на тежестта на оценките от дипломата, което е добре - оценките от дипломата ще носят 50+50=100 точки или 1/5 от общия бал. Оценките от НВО по Бел и Мат ще носят 2100+2100=400 или 4/5 от общия бал от 500. В резултат на това децата ще имат по-прецизни оценки и няма да се налага веднъж да ги оценяват в точки, а после точките да се трансформират в шестобална система, ама с по три знака след запетаята. И освен това двойкаджиите ще участват в общото класиране, а не като сега да си търсят училище без изпит. И това е всичко, доста смислена, макар и съвсем лека по същество промяна. Просто повече ред и по-голяма тежест на НВО - 4/5 от общия бал вместо 2/3.

Т.е тази година ще се кандидатства без ДДС и умножено по 10 или 100.

Обяснявам ти логиката: Ако умножават по 3,14 резултатите ще излязат много странни: Първо, не всеки ще може да ги сметне, малко хора в България могат да умножават десетични дроби (да не говорим, че по-правилно би било да се умножи по 22/7, което пък е недостижимо за почти всички Българи). Освен това резултатите, незнайно защо, понякога се умножават по 2, понякога не, а някои си се прибавят такива, каквито са. Защо някой да не се направи на по-умен от останалите... А доводът, че трябва да се избегнат няколкото числа след десетичната запетая е напълно разумен. Попитай някого какво е десетична запетая и ще ти падне шапката от смях, като чуеш отговорите...

Искам да питам, по каква идиотска логика един ПЪЛЕН отличник,разболявайки се за изпита, му се съсипва цялото бъдеще като го засилват в шеста картофена...щото, видиш ли, не се е явил на изпит. Даже няма право и на внори шанс !!! Да ви се*ем на реформата !!!

Ами образователна реформа. В министерството - старите К... ,пардон служители, нов Б... пардон кабинет и те ти риформа. Те толкова им акъла на реформаторите. Като едно време трябвало да учат ,те по митинги ходили. И сега само ни поучават, щото те не са се научили.

Тази промяна ще увеличи корупцията Как ще се оцени дете ако получи на двете матури по 99т. ще има 198т , а друго което плати на учителка (достатъчно е само 1) има пълни 100т на едната матура и 0т на другата. - ще има резултат 200т.

Не трябва да се драматизира. Дори не става въпрос за университет. Нещо повече, не трябва изобщо да се обръща внимание на тези неща. Тази истерия, която владее родителите е безумие. Гледам, че масово от най-ниска детска възраст тормозят отрочетата с курсове по каквото се сети човек. Кога тия деца ще си изкарат детството ? В живота си ще имат достатъчно време за гърч и тормоз. И без това образователната система се старае да произведе скапани роботчета ако може от люлката още. Който иска да изучи нещо и да се развива в дадена област ще го направи така или иначе все някога, не е нужно да му се скапва живота авансово.

глупост след глупост....

на министри и зам. министри в МОН, то нещо смислено може ли изобщо да се очаква? куцо и сакато беше набутано в МОН, а професионалисти не останаха! да бъдеш учител в училище и да станеш зам министър от нищото, сигурнп не вундеркинд ами не е ясно какво трябва да си!!!

старите вече ги няма, затова и нивото на образованието все повече пада!!! Резултатите на великата ни образователна реформа вече са налице/справка таз годичните оценки по Пиза! повече няама какво да се обсъжда. Благодарение на великите нови реформатори и непрекъснатото скапване на системата на образованието по какви ли не начини!!!

Ми... Ще работят тези, които са учили и се занимават с биохимия, IT, космически изследвания... Тия дето обичат и искат да гонят прасета по баирите на село, на тях техникум за какво им е?...

Аман от простотии :(

но с този по-нисък бал ще влязат в не толкова предпочитано училище, най-вероятно професионална гимназия ,едно време техникумите( сега пофесионелни гимназии) бяха елитни средни училища

Няма нужда от тези приемни изпити,както и от ненормалното явление-частни уроци.Всяко училище да си определя някакъв критерий за прием,например тест по обща култура.

То вече портиерите почнаха да раздават дипломи, така че образУвание за какво е? Премиер дето не му знаехме дипломата ни управлява, друг пък без трудов стаж, трети от малък картофи сял ...

Стъкмистики, аритметики, козметични промени на глупости ... и като резултат - пълно падение на знания и възможности на излезлите от училище и пълно демотивиране на младите учители и отлив от професията. Нека отидат в Естония и Финландия и да се поучат от модела им - без задължителност, без императиви - отлични резултати! Намиране на талантите на всяко едно дете, без да му се натрапва какъв слабак е!

Цитат: "Най-вероятно ще има ученици, които ще получат двойка на един от двата теста. Тогава, тъй като всички ученици трябва да влязат в гимназия, те ще участват в балообразуването само с оценките от училище и ще имат максимум 100 точки бал." Защо МОН не се замисли, че е възможно повтаряне на 7-ми клас (или който и да е било друг клас) до доказване на знания? До кога ще се толерира неграмотността?

Бяха елитни техникумите, но българинът вече предпочита езикова и математическа гимназия. За жалост. А професионалните гимназии, преминали вече към общините, често се задъхват за пари за обновяване на материалната си база, за да са адекватни на съвременните изисквания към професии.

И какво и е "коренното" на промяната... просто се увеличава броя на точките така че да се улесни живота на тези които ще подреждат учениците според техния бал, а това няма как да повлияе върху качеството на обучение на същите тези ученици.

Играят си само да променят правилата, но никой не си мърда пръста да повиши реално качеството на крайния "продукт", както се вижда от статистиките за функционалната грамотност (или неграмотност, в нашия случай), които с всяка година са все по-лоши. На никоя политическа сила не и трябват мислещи избиратели!

Пременил се Илия и т.н.

Целта е да се замаскират двойките зад точки и да не лъсне пак тревожната статистика за нивото на образованието ни.

училищата се бият да привлекат колкото се може повече "живи пари" (разбирай ученици по които ходят държавни пари) ти искаш да се слагат пречки/критерии. тая няма да стане. или ако стане критериите ще са толкова елементарни , че няма да има ученик непокриващ ги.

защо трябва да се удвояват точките и защо са такива големи цифрите (100,200,500) ? само се отчита дейност от министерството. ако следващото министерство реши точките да бъдат с хиляди какво ще се промени в качеството на образованието? там куца системата.

Елементарно. За да може да се каже, че тази година учениците са получили по-високи балове от миналите години. Във финансовата сфера на това му се вика девалвация.

За да се отчитат нюанси. Щом всички трябва да продължат, трябва да се осигури основание. Например: 100 т се получават за оценка 6 на прием. Но се удвояват, понеже се е явил. Ако не се яви или има 2, получава само 100. Т. е Ако имам 2 по математика, 2 по литература, 2 на матура по двата предмета, на приемния изпит ще имам 100 + 100 = 200 точки. Значи, задължително ще продължа. Другите оценки, са междинни резултати. А балът ще се движи между 200 и 500 точки.

Удвояват се, за да се променя теглото на дадения изпит. За Езиковите гимназии се удвояват двете оценки по Бел и по Мат. За МГ обаче се утроява тази по Мат, а тази по Бел е с коефициент 1. За някоя хуманитарна гимназия може да е обратното. А цифрите са големи за да може да се направи прецизно класиране - някой ще има 500, друг 499, трети 498.... С оценки от 1 до 6 това не става и затова до сега ползваха дробни части и оценките бяха по 4,758 примерно. Да не би да е по-удобно?

ДАМЯНОВИЦА и "реформите", "рИволюциите" и т.н. бляботения в МОН. Основен двигател на ГЛУПОСТТА в МОН.. Да напомня когато предлагат Дамянова на Бочко, му казват, че тя НЯМА ЦЕНЗ И ОПИТ. Той отговаря: "ВАЖНОТО Е, ЧЕ ИМА ЖЕЛАНИЕ!". ДА КИПИ БЕЗМИСЛЕН ТРУД.. Не по врат, а по шия на ДЕЦАТА. За да не получат те ОБРАЗОВАНИЕ, а да бъдат ОБУЧАВАНИ. В лошия СОЦ обучаването беше в СПТУ-тата за стругари, кравари, овчари.. Кой искаще IT-специалистите да стават ОВЧАРИ???

За съжаление в България всеки разбира от всичко. Един министър не трябва да се напъва да измисля гениалности, когато хал хабер си няма от математика, а следва да сеобърне към математик да му направи формула. Казва каква е целта, математикът дава формула, ама не, ние сме толкова велики, че първото нещо което ни хрумва ще трябва да е гениално, щото така!