Коренна промяна за кандидат-гимназистите

Коренна промяна на образуване на бала за прием в гимназиите след 7 клас. Максималният бал вече не е 36, а 500 точки.

Обратно в новината

Коментари - Коренна промяна за кандидат-гимназистите | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Като цяло цялата система е тотално сбъркана. Като правите промени, нека да са смислени. Поучете се от от успешните системи в западна Европа. Напълно приложими са. Осъзнайте се.

Наистина съм шокиран. Но не от реформата, тя е козметична и единственото ново в нея е, че се повишава теглото на НВО и намалява теглото на оценката от дипломата, а децата с двойка на изпита не остават с нулева бал, а пак могат да кандидатстват. Шокиран съм от тъпотата на хейтърите, пишещи тук, които явно не могат да схванат за какво става дума, но сипят критики и плювни. Иначе е вярно, че описаната реформа не решава никой проблем на образованието, а само урегулира приема след 7 клас. Но в тази си част (регулиране на приема) промяната е за добро.

Уважаеми управляващи, и предишни и сегашни, Давате ли си сметка какво сторихте на прекрасната българска образователна система от времето на социализма? Засрамете се! Отговорни сте пред историята за това, че пропиляхте цели поколения!

Не се газирайте!Това е поредното изпитание на тълпата.Разберете най-сетне,че нищо не се прави за хората.От нас само искат,а те само вземат.Ще си ходят нашите деца немили и недраги.Който се е спасил-спасил.Към останалите ще се прилагат средновековните мъчения.От закон в закон.

Промяната се състои в това, че тежестта на оценките от национално външно оценяване е по-голяма, отколкото беше досега. Ако до този момент оценката по БЕЛ/Математика от дипломата формираше 1/6 от общия бал (при максимални стойности 36), сега тя ще формира 1/10 или 50т. от максимални 500т.

Корнелияяяяя това на какво прилича????Ще наложиш ли корекция ?????

НАТОВАРВАНЕ НА ДЕЦАТА С 12-ТИ КЛАС. ТОЛКОВА ГОЛЯМО ЗА ВЪЗРАСТТА НАТОВАРВАНЕ В МАЛКИТЕ КЛАСОВЕ, А В ГОРНИТЕ ИЗЛИШЕН 12-ТИ КЛАС. ЩЯХА ДА ГО ПРЕМАХВАТ, ЗАЩО НЕ СЕ ВРАЗУМЯТ, ЧЕ НАЙ-ДОБРАТА ШКОЛА Е В ЖИВОТА, ВЪВ ФИРМАТА, В АДМИНИСТРАТИВНИЯ И ПРОИЗВОДСТВЕН ПРОЦЕС, КЪДЕТО ДА ПРИЛОЖАТ ЗНАНИЯТА СИ В РЕАЛНА СРЕДА.

Пълен рИформаторски идиотизъм! 1. Това е против Конституцията, защото дискриминира и е в противоречие с Чл. 6 (2) на Конституцията. В противоречие е и с редица положения в Закона за закрила на детето. 2. Идиотщина е защото: - ако дете (Не дай Боже!) пострада при инцидент, нещо временно може да провали живота му, дори и да е гений - след 2017 г. ако едно дете е гений в музиката, ще го пратят в професионална гимназия за да учи за стругар напр. щото има тройка или двойка по математика - едно дете от Младост може да му се наложи да ходи на училище в Люлин или обратното - говорим за 13 годишно дете.... Спирам само до тук - има и още много неща.

Абсолютно съм съгласна!Това бедствие изкривено не се спря- все тя от всичко разбира !Разбира от енергетика,от габонска дървесина,сега тръгнала да "оправя"образованието! Очаквам да напраеи така,че всички ромчета автоматично да получват 500 точки,за да не се чустват дискриминирани,а не-ромските ученици задължително да се пращат в професионални гимназии по селата,за разнообразие.

Точно така е!

Това е измислено от Кунева , тази трябва да се линчува .

Нямало квалифицирани кадри в предприятията.Е как ще има като произвеждат само емигранти .Гимназии да научат английски и емиграция,най много да произведем програмисти.Да обаче те не се хващат да работят в предприятия и строителството.

Ся, то историята ни е дала примери, кво да прави. Най-добре за бизнеса е официално да въведем кастовото разделение. Каста - бачкатори, каста - бизнесмени, каста - политици и т.н. Преминаването от каста в каста е забранено и опитите се наказват с публично линчуване. Държавата се ръководи от пожизнен президент, избиран кръга на членовете на семейството му. В центъра на София на мястото на паметника на СА вдигаме 150 м висока златна статуя на Президента!

Валидно ли е все още положението, при което ако единият близнак се класира за желаната паралелка, а другият близнак не е достигнал необходимият бал за същата паралелка, могат ли да бъдат приети и двамата в паралелката, която са посочили като първо желание. Благодаря предварително за отговорите!!!!!!!!!!

Защо Куневица продължава да си навира мръс-ните ръце в българското образование?! Къш бе, птицо проклета! Изчезни нацяло от страната, вредител противен!

Hовата простотия на Kунева.Hали са в оставка,нямат право да правяткаквито и да са промени.

Цитат от статията: "Същото ще се случи и с ученици, които са болни по време на изпитите или по някаква причина не се явят." Означава ли това, че болните отличници ще бъдат прецакани?!?!?! И няма да бъдат приети в по-елитно училище, където да развият знанията си и да бъдат по-полезни на обществото???!!!

Se taia

Забрали ли кой е "министър на образованието". Пръмовица, до което се е докоснала, е разрушила из основи

Dobromir Dimitrow

Как може да се забрави такова политическо късогледство?! Тая престъпничка, известната мисис "йес", на която трябва да сме "благодарни" за условията на членството ни в ЕС, и която изобщо не трябваше да бъде допускана отново в политиката, застана начело на образованието ни, което от много години е неглижирано!!!

ДРЪН-ДРЪН, ПРЪМОВА-КУКУНЕВА, СЕГА ЛИ Е ВРЕМЕ ДА СЕ ПРВЯТ ПРОМЕНИ И ПРОМЕНИ ЛИ СА ТОВА НИСТИНА, КУКУВИЦЕ НЕГРАМОТНА.??? КЪДЕ БЕШЕ ДОСЕГА? КАКВО ПРЕДЛОЖИ ДО ПАДАНЕТО ВИ???СЕГА ЛИ СЕ РАЗРАБОТИ??? БГ ДЕЦАТА СА ОСТАВЕНИ НЕГРАМОТНИ, ПРАВАТА НА УЧИТЕЛИТЕ СА ОТНЕТИ, ПРОМИВАНЕТО НА МОЗЪЦИ И КОРУПЦИЯТА В ОБРАЗОВАНИЕТО НЯМАТ КРАЙ.

Ами сега?! Да се премахнат изпитите щом всички ще трябва да продължат. Тежко и горко на оценителите. Ще се чудят как да напишат необходимите точки. Ако, въпреки всичко не се получи заветното число, какво правим тогава?

Оставка на Кукувица . всеки трябва да ходи на уроци за да е гимназист.Нови разходи ни набута .

Необходиецата трябва да получават знания,които да ги накарат да мислят,да развиват творческото в тях,а не да променят процедури.Като те накарат да учиш само това ,което е очертано в рамка ставаш удобно разкроен,готов за дистанционно управляване от ЕС ,или там каквото, е данъкоплатец.

Съжалявам,първите думи са Необходимо е децата

Това не е никаква коренна промяна. Коренна промяна аз разбирам учениците да получават средно образование след завършен 8ми клас, а не 12ти или 13ти. След 8ми да почват да работят, няма да се пенсионират в училището я. Учебници до 13 клас могат да се продават, всеки който иска по желание да може да си ги купи, както се купува роман, ако някой е по-любознателен и иска да си ги чете за развлечение, но без да се преподават в училищата!

Цитирам Ikonomist, много е точно"Излиза, че един гений по литература, който не знае бъкел математика, ще изпревари в математическата гимназия някой с 5,98 на изпита по математика. Пълна, ама пълна простотия".

ИЗОБЩО, ама ИЗОБЩО няма нищо вярно в това. Просто не можете да четете с разбиране, а иначе големи експерти го давате. Я прочетете пак какво пише и опитайте да схванете идеята.

Я да видим. Иван и Петърчо са пълни отличници. Иван получава 6.00 по български и 3 по математика общо 400 точки. Петърчо получава 4.00 по български и 5.98 по матемтика - общо да кажем 248 точки. В математическата гимазия вземат Иванчо с тройката по математика.

За съжаление в България всеки разбира от всичко. Един министър не трябва да се напъва да измисля гениалности, когато хал хабер си няма от математика, а следва да сеобърне към математик да му направи формула. Казва каква е целта, математикът дава формула, ама не, ние сме толкова велики, че първото нещо което ни хрумва ще трябва да е гениално, щото така!

ДАМЯНОВИЦА и "реформите", "рИволюциите" и т.н. бляботения в МОН. Основен двигател на ГЛУПОСТТА в МОН.. Да напомня когато предлагат Дамянова на Бочко, му казват, че тя НЯМА ЦЕНЗ И ОПИТ. Той отговаря: "ВАЖНОТО Е, ЧЕ ИМА ЖЕЛАНИЕ!". ДА КИПИ БЕЗМИСЛЕН ТРУД.. Не по врат, а по шия на ДЕЦАТА. За да не получат те ОБРАЗОВАНИЕ, а да бъдат ОБУЧАВАНИ. В лошия СОЦ обучаването беше в СПТУ-тата за стругари, кравари, овчари.. Кой искаще IT-специалистите да стават ОВЧАРИ???

защо трябва да се удвояват точките и защо са такива големи цифрите (100,200,500) ? само се отчита дейност от министерството. ако следващото министерство реши точките да бъдат с хиляди какво ще се промени в качеството на образованието? там куца системата.

Елементарно. За да може да се каже, че тази година учениците са получили по-високи балове от миналите години. Във финансовата сфера на това му се вика девалвация.

За да се отчитат нюанси. Щом всички трябва да продължат, трябва да се осигури основание. Например: 100 т се получават за оценка 6 на прием. Но се удвояват, понеже се е явил. Ако не се яви или има 2, получава само 100. Т. е Ако имам 2 по математика, 2 по литература, 2 на матура по двата предмета, на приемния изпит ще имам 100 + 100 = 200 точки. Значи, задължително ще продължа. Другите оценки, са междинни резултати. А балът ще се движи между 200 и 500 точки.

Удвояват се, за да се променя теглото на дадения изпит. За Езиковите гимназии се удвояват двете оценки по Бел и по Мат. За МГ обаче се утроява тази по Мат, а тази по Бел е с коефициент 1. За някоя хуманитарна гимназия може да е обратното. А цифрите са големи за да може да се направи прецизно класиране - някой ще има 500, друг 499, трети 498.... С оценки от 1 до 6 това не става и затова до сега ползваха дробни части и оценките бяха по 4,758 примерно. Да не би да е по-удобно?

вярно е , че мнозина се плашат от дробите. в този случай си прав. :-) но след като се говори за част от нещо (в случая от точка) действително трябва да бъде част, отделена с дес. запетая. както знаем и в спорта (а и на много други места) се използват дробни части и не ги правят да бъдат цели числа.

Пременил се Илия и т.н.

Играят си само да променят правилата, но никой не си мърда пръста да повиши реално качеството на крайния "продукт", както се вижда от статистиките за функционалната грамотност (или неграмотност, в нашия случай), които с всяка година са все по-лоши. На никоя политическа сила не и трябват мислещи избиратели!

И какво и е "коренното" на промяната... просто се увеличава броя на точките така че да се улесни живота на тези които ще подреждат учениците според техния бал, а това няма как да повлияе върху качеството на обучение на същите тези ученици.

Целта е да се замаскират двойките зад точки и да не лъсне пак тревожната статистика за нивото на образованието ни.

И това го има...

Цитат: "Най-вероятно ще има ученици, които ще получат двойка на един от двата теста. Тогава, тъй като всички ученици трябва да влязат в гимназия, те ще участват в балообразуването само с оценките от училище и ще имат максимум 100 точки бал." Защо МОН не се замисли, че е възможно повтаряне на 7-ми клас (или който и да е било друг клас) до доказване на знания? До кога ще се толерира неграмотността?

Стъкмистики, аритметики, козметични промени на глупости ... и като резултат - пълно падение на знания и възможности на излезлите от училище и пълно демотивиране на младите учители и отлив от професията. Нека отидат в Естония и Финландия и да се поучат от модела им - без задължителност, без императиви - отлични резултати! Намиране на талантите на всяко едно дете, без да му се натрапва какъв слабак е!

То вече портиерите почнаха да раздават дипломи, така че образУвание за какво е? Премиер дето не му знаехме дипломата ни управлява, друг пък без трудов стаж, трети от малък картофи сял ...

Няма нужда от тези приемни изпити,както и от ненормалното явление-частни уроци.Всяко училище да си определя някакъв критерий за прием,например тест по обща култура.

училищата се бият да привлекат колкото се може повече "живи пари" (разбирай ученици по които ходят държавни пари) ти искаш да се слагат пречки/критерии. тая няма да стане. или ако стане критериите ще са толкова елементарни , че няма да има ученик непокриващ ги.

но с този по-нисък бал ще влязат в не толкова предпочитано училище, най-вероятно професионална гимназия ,едно време техникумите( сега пофесионелни гимназии) бяха елитни средни училища

Бяха елитни техникумите, но българинът вече предпочита езикова и математическа гимназия. За жалост. А професионалните гимназии, преминали вече към общините, често се задъхват за пари за обновяване на материалната си база, за да са адекватни на съвременните изисквания към професии.

Прав сте за техникумите! Те давах истинско професионално образование и завършилите ги можеха да правят нещо с двете си ръце. А сега?! С две по-левии заврянни....И най-лощотое, че управляващите забравиха хубавата българска поговорка "лозето не ще молитва, иска мототика"! Ако някой си спомня какво е мотика.

Аман от простотии :(

глупост след глупост....

на министри и зам. министри в МОН, то нещо смислено може ли изобщо да се очаква? куцо и сакато беше набутано в МОН, а професионалисти не останаха! да бъдеш учител в училище и да станеш зам министър от нищото, сигурнп не вундеркинд ами не е ясно какво трябва да си!!!

Не трябва да се драматизира. Дори не става въпрос за университет. Нещо повече, не трябва изобщо да се обръща внимание на тези неща. Тази истерия, която владее родителите е безумие. Гледам, че масово от най-ниска детска възраст тормозят отрочетата с курсове по каквото се сети човек. Кога тия деца ще си изкарат детството ? В живота си ще имат достатъчно време за гърч и тормоз. И без това образователната система се старае да произведе скапани роботчета ако може от люлката още. Който иска да изучи нещо и да се развива в дадена област ще го направи така или иначе все някога, не е нужно да му се скапва живота авансово.

Тази промяна ще увеличи корупцията Как ще се оцени дете ако получи на двете матури по 99т. ще има 198т , а друго което плати на учителка (достатъчно е само 1) има пълни 100т на едната матура и 0т на другата. - ще има резултат 200т.

О, свещена простота... Научете се да четете бре, хора. Къде я видя тази глупост, че на онзи със 100 се удвоява, а на другия не? После децата не можели да четат с разбиране...

Ами образователна реформа. В министерството - старите К... ,пардон служители, нов Б... пардон кабинет и те ти риформа. Те толкова им акъла на реформаторите. Като едно време трябвало да учат ,те по митинги ходили. И сега само ни поучават, щото те не са се научили.

старите вече ги няма, затова и нивото на образованието все повече пада!!! Резултатите на великата ни образователна реформа вече са налице/справка таз годичните оценки по Пиза! повече няама какво да се обсъжда. Благодарение на великите нови реформатори и непрекъснатото скапване на системата на образованието по какви ли не начини!!!

Искам да питам, по каква идиотска логика един ПЪЛЕН отличник,разболявайки се за изпита, му се съсипва цялото бъдеще като го засилват в шеста картофена...щото, видиш ли, не се е явил на изпит. Даже няма право и на внори шанс !!! Да ви се*ем на реформата !!!

Живеем в див и необуздан "капитализъм", където едно разболяване и последващо отсъствие от работа директно повлиява целия ти по-нататъшен живот! През 2014 г. заради инфекция влязох в болница за 2 седмици (преди това ходих 4 дни с 38.5 на работа за кефа на капиталиста и когато видях, че наистина не може повече така, отидох на лекар и той веднага ме насочи към болницата). Още първият ден, когато даже бях в реанимация, шефът се обади да пита кога ще се връщам на работа. Понеже нямах никаква информация, му казах, че още не е ясно. Каза ми, че се надява максимално бързо да се оправя и след 3-4 дни максимум да сме се видели отново на работа. Тогава още ми стана ясно какво ще последва, след като свърши болничният :(. След няколко дни, когато отново се "поинтересува от мен", ми каза изобщо да не се притеснявам за работата, защото колегите напълно са поели моите задължения, въпреки че това им е коствало много, и че даже има нов човек в обучение :(:(. Повече така и не се обади, а след завръщането ми в службата най-любезно ми беше връчена заповед за уволнение на базата на променени изисквания за заеманата от мен длъжност (специално оформени така, че "изрично" да не отговарям на 2-3 условия)! А новият човек вече беше хвърлен в дълбокото и работеше като "новобранец" на моето място, макар и необучен докрай и допускащ грешки! Капитализъм в действие!

Важното е комисьонни да падат. А че ще се проваля бъдещето на някой: абе какво я интересува банковата сметка на Куневица и куневичетата.

Т.е тази година ще се кандидатства без ДДС и умножено по 10 или 100.

Абе, хора, четете с разбиране, мама му стара. Промяната нито е радикална, нито е абсурдна, а е просто едно малко донастройване, което да оправи някои кусури на сегашната система. По същество всичко си остава същото като преди, но: - се избягват резултатите с три цифри след десетичната запетая; - всички деца, даже и двойкаджиите, се обхващат в класирането. И толкоз, нищо друго. Никой литератор няма да измести математик за МГ, нито други глупости, които прочетох. Сега е така: - двете оценки по балообразуващ предмет участват както са си и дават максиму 12 точки или 1/3 от общия бал. - оценките от НВО по Мат и Бел се удвояват (т.е. имат по-голяма тежест, защото НВО се провежда в контролирана среда, еднакъв е за всички и се избягва субективния фактор от учителите по места). И те носят максимум 62+62=24 точки от общия максимум от 36 точки или 2/3. По новата система по същество всичко е същото, само дето тежестта на НВО нараства за сметка на тежестта на оценките от дипломата, което е добре - оценките от дипломата ще носят 50+50=100 точки или 1/5 от общия бал. Оценките от НВО по Бел и Мат ще носят 2100+2100=400 или 4/5 от общия бал от 500. В резултат на това децата ще имат по-прецизни оценки и няма да се налага веднъж да ги оценяват в точки, а после точките да се трансформират в шестобална система, ама с по три знака след запетаята. И освен това двойкаджиите ще участват в общото класиране, а не като сега да си търсят училище без изпит. И това е всичко, доста смислена, макар и съвсем лека по същество промяна. Просто повече ред и по-голяма тежест на НВО - 4/5 от общия бал вместо 2/3.

Като започнат да пишат толкова дълги статии, лошо да му стане на човек докато ги прочете.

Поредната идиотщина, имитираща някаква реформа , измислена от някой тъпоъгълен "експерт" между пиенето на кафета и клюките в министерството. Какви ли не тревожни статистики ги заливат отвсякъде, че учениците са практически полуграмотни, не разбират написаното в учебниците, не могат да осмислят един текст, нямат интерес към учението и знанието, че нивото на преподавателите е ниско и вместо да вземат мерки в тази насока, чиновниците измислиха нова система за оценка. А бе, малоумници, не 500, ами милиони точки да им пишете, това няма да направи учениците по- знаещи, нито учебниците и учителите по-качествени. Дълги години системата на образованието бе разбивана от всякакви идиоти с тъпотиите им, наречени "реформи", докато накрая се срина. И започна да бълва 90% брак.С каквито оценки и точки ще го точкувате вече няма никакво значение.

Няма как да се каже по-точно.

Завършил съм математическа гимназия с пълно отличие и не виждам никаква логика във формулата. Може ли някакво пояснение защо се умножава бала по 2, а не по 3.14 например?

Обяснявам ти логиката: Ако умножават по 3,14 резултатите ще излязат много странни: Първо, не всеки ще може да ги сметне, малко хора в България могат да умножават десетични дроби (да не говорим, че по-правилно би било да се умножи по 22/7, което пък е недостижимо за почти всички Българи). Освен това резултатите, незнайно защо, понякога се умножават по 2, понякога не, а някои си се прибавят такива, каквито са. Защо някой да не се направи на по-умен от останалите... А доводът, че трябва да се избегнат няколкото числа след десетичната запетая е напълно разумен. Попитай някого какво е десетична запетая и ще ти падне шапката от смях, като чуеш отговорите...

Аз пък завърших даскало преди 2 години, и ми дреме на курката, няма млади учители, младите не искат да се занимават с даскалък.... Все застаряващи даскали над 50 годишна възраст преподават, със закърнелите си разбирания от миналия век, развалят днешните деца....

Четейки коментарите на повечето родители тук и колко сте объркани се чудя вие изобщо как сте влезли в гимназия и как сте я завършили. Моля да не се обиждат хората с основно образование, въпреки, че точно там се учи аритметика до 500.

А не се ли чудиш как са завършили авторите на безумните експерименти с децата на хората? Или ти си някой от тях?

"Много съм точен, целия съм на точки".- автор: 100 кила-новия класик.

Оценката 6 има две измерения. Веднъж като 100т удвояващи се на 200т и втори път като 50т. Абе, много сте умни, чак не може да ви разбере човек, какво искате да кажете.

ПИТАМ КЪДЕ СА СЕЛСКОСТОПАНСКИТЕ ТЕХНИКУМИ, КОИТО СА В ГОЛЯМА ПОЛЗА ЗА ДЪРЖАВАТА, ЗАЩО ГИ ЗАКРИХТЕ? ТРЯБВА ДА СЕ НАБЛЯГА НА ЖИВОТНОВЪДСТВОТО.ЗЕМЕДЕЛИЕТО, ОВОЩАРСТВОТО, ПЧЕЛАРСТВОТО, ТЮТЮНОПРОИЗВОДСТВОТО.ЩЕ ДОЙДЕ ДЕН БЪЛГАРИЯ ЩЕ ГЛАДУВА.КОЙ ЩЕ РАБОТИ МАЛКО СЕ ЗАМИСЛЕТЕ.

Ми... Ще работят тези, които са учили и се занимават с биохимия, IT, космически изследвания... Тия дето обичат и искат да гонят прасета по баирите на село, на тях техникум за какво им е?...

Хиперинфлация в балообразуването,централизирано разпределение на учениците и психотест за учителите.Това е продукт за 1 милярд лв.

Пак някой се опитва шмекерии да прави на гърба на децата ни! Как и по каква логика максималния бал първо се удвоява, след това се приравнява неясно върху коя базова оценка.От къде дойде това 50 и 50 при макс 100 и 200 ? И защо не дадохте база за сравнение при една непълна оценка какво се случва? Или ако няма корупция навсякъде, поголовно, децата няма да научат урока си навреме- т.е. С предимство са тези с връзките и тлъстите портфейли!