Готвят мерки срещу мобилни и кабелни оператори
Парламентът трябва законодателно да реши проблемите между потребителите и мобилните оператори, настояват експерти.
Обратно в новинатаКоментари - Готвят мерки срещу мобилни и кабелни оператори | Днес.dir.bg
Коментари
бъдат поставени в абсолютна конкурентна среда - никакви неустойки и автоматично продължаване на договорите. Ако са лоялни клиентите ще стоят при тях - ако не са - нека фалират. За това трябва да се борим. Никакви други компромиси не трябва да допускаме!
нищо не се говори за договори по телефона които не са подписвани от абоната,а си задължен за 2 години
ВИВА.КОМ МИ ИСКА 300лв. ЗАРАДИ ТОВА ,ЧЕ НЕ ИСКАМ ДА ПОЛЗВАМ УСЛУГИТЕ ИМ. ДАЛА Е ДАННИТЕ МИ НА РЕКЕТЙОРИ С ТЕЛ. НОМЕР: 0879166699 ДА СЪБИРАТ ПАРИТЕ ИМ. ЩЕ ГИ СЪДЯ ЗА ПРОДАЖБА НА ЛИЧНИ ДАННИ.
По-нагли от операторите няма, дори дават лични данни на трети лица, които заплашват и изпращат заплашителни писма. Пълна и безконтролна измама са и игрите със СМС-си. Но никак не са единствените, Топлофикация не пада по-долу от тях. Всички незаконосъобразни действия на въпросните дружества са практика от толкова много години, че вече всички сме ги приели за даденост. Но къде живеем всъщност, има ли държава, има ли правителство, което да следи за интересите на България и на българския народ? Мтел имат всичко на всичко 1000 човека персонал, Виваком съкратиха всичко живо и останаха с много малко персонал, а Глобул я имат 200, я нямат и толкова. И каква е сметката от не български дружества, които грабят милиарди, мамят, и със своята наглост и чувство за безнаказаност всяват потрес, но не предоставят дори достатъчно работни места? Ами банките, те да не би да са по-различни? Как бързо забутаха статията в миша дупка, така че никой да не може да се настройва против рекламодателите...
"Най-големите румънски мобилни оператори Orange и Vodafone са били глобени с рекордната сума от 63 млн. евро от комисията за защита на конкуренцията в страната, пише румънското финансово издание ZF.ro." В Румъния, за разлика от България има контролни органи, които да поставят монополистите на място. Разбирам вече защо Румъния е подготвена по-добре от нас за ЕС.
В 90% ОТ СЛУЧАЙТЕ, КОГАТО НЯКОЙ ИСКА ДА СЕ ОТКАЖЕ ОТ УСЛУГИТЕ НА ДАДЕН МОБИЛЕН ОПЕРАТОР, ТО Е ЗАЩОТО Е МАМЕН ПО ЕДИН ИЛИ ДРУГ НАЧИН ОТ ТОЗИ МОБИЛЕН ОПЕРАТОР(ПРОЧЕТЕТЕ ХИЛЯДИТЕ ЖАЛБИ В ЯЛОВАТА КПЗ ЗА СПРАВКА) . ОТКЪДЕ НАКЪДЕ ЩЕ ПЛАЩАМ НЕУСТОЙКИ НА ЕДИН НЕКОРЕКТЕН МОБИЛЕН ОПЕРАТОР, КОЙТО ЛЪЖЕ КЛИЕНТИ. Когато се премахне точката за неустойки при прекратяване на договорите, ако ще и да са 10 годишни тия доковори, тогава само реално ще видиме подобряване на услугите и честно отношение към клиента. Какъв е тоя рекет да плащаш, когато не искаш и си спрял реално да ползваш вече нещо, нещо което те мами (надписани сметки, допълнителни странни такси) или което е нередовно и супер често развалящо се като стационарните телефони на Виваком например Не ни стига едната топлофикация и нейните тръби ми и тия кожодери - мобилните оператори! Премахнете неустойките при прекратяването на договорите, тогава няма да има значение за колко години е сключил клиента договор. Ако клиента е доволен и смята, че е честно обслужван, тогава и той никога не би помислил да прекрати договора си.
Напоследък, когато се прави нов закон, всичко започва с добри намерения и в полза на хората!... По време на приемането на закона обаче се намесват лобисти и заинтересовани фирми и лица, плащат си на някого и накрая законът излиза от Парламента коренно променен и във вреда на хората!... Законите се правят от и в услуга на БОГАТИТЕ! А ситият за гладния не мисли! Законът е за кон, а не за лъв!... А трябва да важи ЗА ВСИЧКИ!!! Dura lex, sed lex! - Твърд е законът, затова е закон!.
Договора е за тарифата.Плащаш позваш.Неплащаш режат връзката.Като платиш пак ползваш.Какви са тези заробващи договори?
абе що не публикувате адреса на шефа на комисията,че да взема да му хвърля един хубав пердах,поне ще си има оправдание че е в болнични.....
ТЕЗИ МОБИЛНИ ОПЕРАТОРИ ОГРАБВАЩИ БЕДНИЯ И НЕГРАМОТЕН БЪЛГАРИН , ПРЕКАЛИХА, А ДЪРЖАВАТА СЕ ОКАЗА САМО ЕДИН КОНСТАТАТОР НА ВСИЧКИ ЗЛОУПОТРЕБИ КАКТО ЗА ВСИКО КОЕТО СЕ СЛУЧВА В БЪЛГАРИЯ, КОРУПЦИЯ НАВСЯКЪДЕ , ЛИПСА НА КОНТРОЛ, И НЕЖЕЛАНИЕ ЗА ВРЪЗВАНЕ НА ИСТЕМИТЕ ПОЛИЦИЯ-СЪД-МИТНИЦИ-НАП И ДР.
Даааааа,народе мой,всичко ,дори долните номерца със срочни безсрочни договори,би било нищо,ако услугите са нормални ...уви не е така ,в програмата за забогатяването им има всичко друго но не и нормални неща , там са съсродоточени всичкитве им силици -всичко да се прави само да не се дава качествена стока -в случая обслужване. ....тези провинциални обирджий дават мило и драго да прецакат някой пенсионер залъгвайки го с ооостаряло пластмасово телефонче ,което не струва и 2 лева ,за да го принудят да преподпше шибаите им адвокатски онанистични безсмислици ,пардон ,имат смисъл с цената на всичко да излъжат и так да спечелят...като че не са се напечелили .....а правителството ,тъй като от тях се учи ,му е трудно да ги накаже ,та НАЛИ И ТЕ СА ВСЪЩИТЕ МАГИСТРАЛИ ,5 ЛЕВА БЕНЗИН ,4 ЛЕВА ХЛЯБ...Е КОЙ НЕИЗДЪРЖИ ...АМИ ДА МРЕ ...УРА !!!!
Как може да цари такова невежество сред българския народ? То затова робията е била 500 години...та и повече ще е. Четете законите бе хора. Договорите на някаква си фирмичка не могат да са с по-голяма сила от закона, в който ИЗРИЧНО е опоменато, че подновяването на договора ЗАДЪЛЖИТЕЛНО го превръща в безсрочен, т.е. може да бъде прекратен с предизвестие. Всичко друго е НЕЗАКОННО и няма да издържи в съда. Santa simplisita
Няма нужда да се разсейва Народното събрание с глупави решения. Обикновено има разлика в цените между срочен и бесрочен договор. Абсолютно достатъчно е след изтичането на срочният договор при неподновяването му от страна на клиента/абоната да стане безсрочен. Ако бъде отнета възможността на операторите да отнемат правото на избор на абонатите си това ще уреди въпросът. Топката трябва да остане в абоната. Достатъчно е да се приеме, че там където се съдържа клауза "автоматично подновяване на договора" - договорът се приема за безсрочен и като такъв може да бъде прекратен с едномесечно предизвестие. А това тълкуване може да да бъде решено от съда. Всичко останало е политика и пиар, никому ненужна в периода на криза
''Заложено е също така продължаването на индивидуалните договори за неопределен срок, ако след изтичане на определения срок, липсва изрично волеизявление от крайния потребител за прекратяване или подновяване на договора при същите или различни условия.'' е точно това е най-големото дърво , което ще се яде години наред!!! тук в германия това предизвестие е обикновено 3 месеца преди края на срочния иначе договор. практиката показва , че когато имаш 10-15 различни договори за гсм,застраховки,кабел,интернет, телефон,карти за влак, и какво ли още не(аз имам поне 20) , човек лесно губи ориентация за предиизвестията. точно това е добре-дошло за операторите и автоматично подновяват договора. дори ден да си закъснял-сори! да си гледал! не става прекратяване на този ''срочен'' договор. дори ми се случи да отрекат че са получили предизвестие и ми продължиха договор. то не беше с препоръчана поща а нормално писмо и нищо не можех да направя. има случаи , дето възрастни хора още си плащат за телефон и гсм по цени от преди 10 години и само им се подновяват отдавна неактуалните договори. това предложение е нищо повече от лобизъм за компаниите и подмолен камък за потребителя!!!
А кога договорът ще се счита едностранно прекратен по вина на доставчика на интернет, поради невъзможност от негова страна да предоставя услугата? Не е ли редно след, като не могат да отстранят авария в рамките на 3 работни дни да се прекраява договора? А не като Виваком-за последните 6 месеца не ми е предоставяна услугата-веднъж цели 2 месеца, а после 40дни. И не само, че не прекратяват договора, а искат да си плащам за времето когато нямам нет а за розваляне на доовора-заплащане на останалите вноски до идтичането му? Смятам, че в случаи, като моя освен, че договора трябва да бъде прекратен, трябва и бозщетение за пропуснати ползи, все пак сме в 21 век, някои ползваме интерент за да изкарваме прехраната си!
Понеже има невидима връзка между производителите и потребителите на хляб, според Михайлов,всеки който се откаже от потреблението на ХЛЯБ или мобилни услуги, трябва да плати 5% неустойка!
най после се сетихте ,след като ни свалиха кожите и тия написвания на сметки ,направете така ,че потребителите да са облагодеталствани . И договора да се прекратявя когато пожелае клиента .....
Докато се приеме нещо полезно за потребителите пок ще минат години. Хората сами трябва да си извоюват тези права. За съжаление. Виновни са и всички които ги оставиха да си приемат тези общи условия.
Сто мнения сто глупостти- ПРОБЛЕМИТЕ ПО ВАЖНОСТ 1. сРОЧНИТЕ ДОГОВОРИ да не се предоговарят автоматично-след срока да се прекратяват без предизвестие 2 Неустойка при предсрочно прекратяване не от- до 5-8 %,а фиксирано примерно 6 % 3 Взет апарат въз основа на срочен договор при предсрочно прекратяване да се доплати по предварително оповестена сума 4 При прехв.на номера при срочен договор да се заплащат същите неустойки за останалия период както при прекратяване.
Много странно защо се промянат законите, като хората са доволни от услугите и условията на операторите? Аз бях на последния протест - имаше само 25 недоволни човека от близо 5 милиона потребителя! Това е мега добър резултат! Няма толкова високо одобрение на нищо друго!
Договора ми изтича след 20 дни и МТел не искат да приемат предизвестие, че няма да го преподписвам. Мотат ме по всички офиси и не ми дават бланка за предизвестие.
Ако това стане, БТК ще фалира за около 1 месец. Дано.
И 8000 човека ще са на борсата. Аз пък съм доволен - не че са стока, но ползвам и услугите на Ментел и Грабул и от тях съм по-недоволен.
А КЗК няма ли да обърне внимание на почти еднаквите им цени? И как може в Румъния от раз да ги глобят, а тук някои оператори като Мтел да правят клиентите си на маймуни вече половин година?
Без да се впускам в подробности ще ви дам само един пример .Разговор, Италия-България-22 цента . Разговор, България-Италия-1,20 лв.
А какви мерки ще се вземат против монопола на ЧЕЗ, ЕВН, ЕОН, Топлофикация, Софийска вода, картела на ЛукОйл ?!?!
Никакъв, навсякъде по света тези услуги за монополни, затова има и комисия която да определя цената на услугите. Не може да слагащ Лукоил в същата верига, там действат други признаци. Ако цялата държава се обедини да не купува горива (говоря за частни автомобили) за 2 седмици само, цените ще паднат драстично. Но няма да го направим.
Сключването на срочен договор с абонатите няма нищо общо със сключването на договор по взаимна изгода между страните като клиент и търговец! Абонати бяхме преди 20 години, крайно време е да се осъзнаем... защото в момента отношението към клиентите на всички оператори, а не само на мобилните е такова! Иначе в дивата и сурова икономическа действителност, където може утре да нямаме пари за хляб за децата и сме изложени под постоянен стрес от неясноти за бъдещето е много усукващ ръцете метод да си длъжен да плащаш нещо, което не ти е от първостепенна необходимост и би трябвало лесно да можеш да се откажеш от него! Кризата е за всички
Повярвай ми, че ако останеш безработен, ако трябва от хляб ще се лишиш, но не и от GSM - Аз останах без работа за малко преди година и напусках 100 CV - след което получих над 10 - покани за интервю. В този момент бих предпочел да седя гладен вместо да остана без телефон! Сам се сети защо - никой няма да те търси по-пощата за интервю! Та мисълта ми е, че мобилните услуги са жизнено важни в днешно време и гадните МОБИЛНИ ОПЕРАТОРИ са в картелно споразумение И НИ ИЗНУДВАТ!!!!
Няма нужда да ме уведомяват, достатъчно е след изтичане на 12 месеца договора да става безсрочен и да мога да го прекратя по всяко време.
А как ще се оправят с кабелните оператори? По-точно с кабелният оператор, защото в София новото сформирование, изцяло благодарение на КЗК, което придобива монопол е само едно. Нарича се Blizoo и не мога посмъртно да ги накарам да си оправят качеството на сигнала.
Няма такава държава.....нищо няма да стане, дори нещо да им се забрани, ще ни цакат с нещо ново....
Какво всички бият тъпана за мобилните оператори? Защо никой нищо не казва за цените на хранителните стоки, на тока, на горивата. Кое е по-важно според вас?
Според мен и двете са важни, сега някой друг да се обади и за цените на хранителните стоки както е маправил въпросният депутат за мобилните оператори, които си правят каквото поискат и никой неможе да им направи нищо!!! Браво за инициативата!!!
По националните медии, темата за формирането на цените в нашата икономика, ама въобще не е на дневен ред. Говорят за безредиците, предизвикани от някакво си мачле - нито играеше националния отбор, нито стадиона беше пълен. Тъй като медиите продължават с табуто срещу актуалните проблеми на обществото, а правителството не поема отговорност за покачващите се цени, безредиците до няколко месеца ще станат всенародни. Да не се стига до там, а да се отговори в нацонален ефир на наболелите въпроси на хората.
Ние не сме за ЕС! Определено трябва да ни изхвърлят от там! Не може всеки монополист да си прави каквото иска и държавата да го подкрепя.
А защо само да ограничат рекламните съобщения. Въобще да ги забранят - ето това ще е нещо наистина полезно. Аз примерно специални запомням какво се опитват да ми рекламират по телефона и винаги избягвам такива услуги. Даже си смених застрахователя, защото се опита да ме спами по този начин.
Михайлов предлага неустойката при предсрочно прекратяване на договор с мобилен оператор да бъде между 5 и 8% от сбора на остатъчните дължими суми за срока на договора. Поредния син лобист .... а ние обикновените хора .... отново прецакани!!!
чакай сега, кой е лобист? В момента Ментел ти взима сбор от всички останали вноски накуп, ако искаш да прекратиш договора! А иначе ти какво точно искаш, да вземеш телефон струващ 550 лв. за 39лв. и след 1 месец да си прекратиш договора без неустойка, така ли? Хитро!!
А как в другите държави ти дават телефони за по 700 евро без пари и договорите им не са самоподновяващи се? Договорът за лизинг и за услуги са отделни!
Не говори глупости! Защо смяташ, че като ти пишат, че ти дават телефон за 50 лв., а той струвал (според тях) 500 лв. това е вярно? Освен това мобилните оператори печелят от безумно високите (за нашия! стандарт) цени на абонаментните такси и цените за разговори, а не от стойността на телефоните. Ти ако искаш, си купи телефон за 1000 лв. но не ми пробутвай номера, че мобилните оператори много са се загрижили за мен и едвали не ми подаряват хубав телефон.
На тоя са му платили!! Пак ни прецакват. Сега смяната на плана е БЕЗПЛАТНА. Трябва да знаете, че на никой не му пука за хората ако трябва да им се взимат пари.
Не знам защо се говори само за мобилните оператори, а не се прави нищо за либерализиране на електроразпределителния пазар? От мобилния оператор можеш да се откачиш, но от ЧЕЗ/ЕВН/ЕОН - не. Освен това, макар и бавно, цените при мобилните оператори падат, а на тока само растат. Кога ще можем да си избираме доставчик на ел. енергия на база на различни тарифни пакети, качество и т.н.?
Да ама защо не се споменава и сателитните оператори,като Булсатком,които така те обвързват,че докато си жив си техен абонат.
значи ако си траем ще ни цакат и стрижат, кой къде ни хване.то мтел то монополите, банките ...всички.никой не защитава хората затова трябва ние да се защитим.
Да бе да! Хубава приказка. Обаче картелите няма да позволят да се случи.
дали ще стане?и сега ли се сетиха че има хора с права в бг,досега ни ощавиха с милярди.всичко е срастнато държава телекоми, монополисти и от другата страна на бълъците са всички хора...няма неизвоювани права.
Ялова работа, дами и господа! Вижте какво стана в Кипър, опитаха се да се заиграят с цените на храните и правителството веднага наложи крайни цени на храни от първа необходимост. Така се действа, на крива дупка, крива чивия, не като наш Миро, нямал механизъм, не било редно... от девет села вода ще ти донесе и пак ще си тръгнеш жаден. Не им вярвайте!
Напоследък когато се прави нов закон всичко започва с добри намерения и в полза на хората.По време на приемането на закона,обаче се намесват лобисти и заинтересовани фирми и лица,плащат си на някого и накрая законът излиза от Парламента коренно променен и във вреда на хората.
Къде е Тройната коалиция сега да си сключи сделката с операторите и да не се занимава сега парламета с проблемите на хората.
Правителство ако управи мобилните оператори и ги вкара в пътя, това ще е голям + за тях , но освен тях най-важни са енерго дружествата, топлофикациите и цените на горивата, неможе на такъв доход на населението да са толко скъпи. За сравнение поне 10 пъти е по малка минималната заплатав БГ от такава в другите западни страни, интересно как в Америка са помислили за всичко,че чак имат и зоо полиция и др. спирам че се заплеснах.
Абсолютно подкрепям тази инициатива ! Накрая някой да се замисли малко и за нас - потребителите. Надявам се това да стане факт в най-скоро време. И по възможност да се отрази и на тези които вече са "обвързани" с мобилните оператори. А ако може/въпреки , че е малко нахално/ ми се ще така да се разглеждат и всички останали проблеми в държавата.
"крепостното право" трябва да падне!Лоша услуга отказваш се какви договори ? Защо при отказване за лоша и не коректна услуга операторите не ЗАПЛАШТАТ такава?