Министър Цоков пред Dir.bg: Предлагаме образование, базирано на феномени - по финландски модел

Целта е произвеждане на оценката на знанието в оценка на уменията и компетентността. Промените ще бъдат поетапни, смислени, анализирани и основани на традициите в българската система

Обратно в новината

Коментари - Министър Цоков пред Dir.bg: Предлагаме образование, базирано на феномени - по финландски модел | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Хвърлени пари на вятъра ще са поредните промени. Ден до пладне. Някои се взеха пак насериозно. Литнаха по PISA, без да си дават сметка за елементаризма и тъпотиите в образователната система на евроатлантическите джендърски ценности. Юруш да сме като тях. Науката се усвоява с четене и познание, почиващо на изпитан във времето опит, на дългогодишни изследвания и открития. Всеки Сульо и Пульо щял да показва лични качества и трупа лични заслуги и умения ...Образованието е консервативна система. От разбутване на утвърдени методи и прийоми, от писане на натруфени учебници и помагала, отучиха децата да се стремят към знания. Сега нов номер с учебните програми, за да прокарат мераците на тагаренковци под диктат на посолството. Като паметника на съветската армия ....да го ремонтират, че бил опасен, го срутиха. Опасни хора се навъртяха да ни объркват живота. И вузовете ще приютят куцо и сакато, без изпити, без такси...прогрес на простотията

Направо да четат Кант за номена и феномена.

Като искате финландска система,наемете финландци да ви кацат как става. А ти знаеш ли,как се става учител там? Каквито и програми да пишеш министре,ако няма кой да ги прилага...забрави.... Истината е,че 90процента от сегашните учители трябва да се уволнят. Учителската професия трябва да се стимулира с много високо заплащане от една страна и от друга с много високи изисквания. Да се въведе разрешителни за работа,което да се подновява на всеки 2,3 години след положен изпит. Това са хора,които работят с най скъпото на всички ни децата... От тях зависят съдбите на малчуганите в много голяма степен, особенно в начален етап,там контрола е най важен. Тан трябва да са най добре заплатените,но и с най високите изисквания за качество на работа. Реалността в България обаче е точно обратна.Начална педагогика се завършва по лесно от което и да е друго образование.... За качество не може да става дума....

Много добър коментар!, макар подновяването на проф.компетентност, да бъде на 5 години, а не 2-3, при това - изпитът може да има алтернатива, по избор....Варианти - има, аргументи - също! Трудност - отпор повсеместен, при това синдикатите също са фактор! ....но въпреки това - може да се намери начин, стига да се мисли....мисли. При това изпит не само за учителите по предмети, а и за директори и прочие педагогически специалисти.

Най-после стъпка в положителна посока. Сигурно преминаване от функционална неграмотност към тотална такава...

Промените, които се предлагат, са разумни. Но има други, по-важни проблеми, които очакват адекватно решение. Един от тях е необходимостта от повече часове по гражданско образование, при това в целия период на средно образование.

Жалко за децата

Жалко за децата

Нищо не предлагаш, освен да сринеш тотално образованието! С ритници трябва да го изгоним тоя, вместо това никой не го интересува! БОКЛУК!

От "супер феноменалните с GSM в ръка" дечица образователната система произвежда функционално неграмотни идиоти. Много е просто защо. 1. Учебници с ненужна информация - написани за пари. Към тях има и тетрадки пак написани за пари, които трябва да попълват учениците. Чантата тежи повече от детето. 2. Напълно е забравено понятие - Педагогика. Освен образование трябва и възпитание. Ама как да възпитаваш деца с повече права от възпитателите. Това са деца, а не чутури, които трябва да се пълнят с информация, в повечето случай напълно излишна. Прост пример: В първи клас се учи - Четене, писане и смятане до 10. Вижте учебниците за първи клас - те не са 2, а много повече. Е като "Обема от информация" е по-голям от главата - я какво прави - НЕ ПРИЕМА. Децата внимават 15 минути максимум, часа е 30 минути и часовете са не повече от 4. Другото време тези деца трябва да си играят , те за това се казват ДЕЦА. В по-горните класове - терминология за ВУЗ, по някога на латински, смесица от български език и английски. Резултат - ученикът не разбира за какво му говорят. Учителите разглеждат родителите на децата като богати спонсори, особено в 7 клас и 12 клас. "Допълнително" ги обучават срещу "скромно възнаграждение" Главният резултат е на лице. Неграмотни и лесно манипулируеми човешки създания. Сега обаче главният проблем е че тези хора не стават за никаква работа. Всички искат да са "връзки с обществеността" , ама нямо кой да работи та да има кой да управляват.

Напълно съм съгласна с казаното.

Ако феномените са като министъра Зле

Затъпяване бавно, неусетно почти...

Ами родителите да поемат своята част от отговорността, да не чакат цялата работа да я свърши училището. Тъпотата е по-често наследствен проблем.

НА- ВАЖНИТЕ предмети в Училище са- История на Българиа и Бългаски език.. Да учат и да знаят малките българчета, как е НАПРАВЕНА БЪлгария, как сме я пазили и как сме се Освободили от Мюсюлманско РОбство, как сме умирали, араби, негри и китайци, да я има България.... Да НЕ могат разни ИЗМАМНИЦИ- араби,/ негри да дойдат и да те ЛЪЖАТ, за да те ограбят, да ти откраднат Парите, Работата и къщата.

Научете децата да четат, да пишат, да смятат, да мислят и да изразяват мислите си свободно.. За това няма да ви отпуснат еврофондове за усвояване. Не е "иновативно", да мислят са учили учениците в миналия век - без компютри, без иновации. Компютрите, както всичко останало напоследък в уобразователния процес се ползват за да се практикува бурна копи-пейст активност, да се гуглира и намират факти, дето трябва да се попълнят в учебните помагала и дето ще се забравят ден-два по-късно.

"Всички заложени промени са качени на сайта в МОН за обществено обсъждане и ще влязат в сила на три етапа - от тази есен до 2026 г." Дотук добре, но не става съвсем ясно дали предложените проекти за промени на документите , качени за обществено обсъждане на страницата на МОН, са всички промени готвени до 2026г., или само .... Началото. Вероятно е второто, но от интервюто не става много ясно. Срокът за общественото обсъждане съвпада с ваканцията на педагогическите специалисти и летните отпуски на родителите и учениците, което си става традиция по нашите ширини. Редно е министърът и екипът му да организират надежден и свободен канал за комуникация с възможно най-много педагогически специалисти, а защо не и ученици и родители, които имат желание да предлагат аргументирани предложения( при това съвсем НЕ САМО по темите и подтемите, които така и така се обсъждат широко и волно, че дори и доста фриволно ) Ще ми се да дам пример, дъъълго мисля дали- или, ама ще е много нахално анонимно да давам акъл на експерт от ранга на проф. Цоков как точно се организират такива маркетингови канали и мрежи за споделяне. :) Споменатите в интервюто възможни промени в ЗПУО и подзаконовите нормативни актове са интересни, но по една или друга причина ще бъдат приети "на нож" от немалка част от учителското "войнство".....Изобщо не ми се мисли за това каква комуникационна стратегия ще прилагат експертите при готвените бъдещи промени, които са НАЛОЖИТЕЛНИ, защото както авторитетно твърди проф.Иван Илчев: "Качеството на образованието е въпрос на национална сигурност".

Как без да си коментирал с учителите, без подготовка правиш такива "феноменални" промени?! Проблемите на бг образованието са състоянието на цялото общество и липсата на морал и ценности!!!

ФЕНОМЕНО. Няма такава олигофрения. Модели, практики, разфасовки на бюджети. Класика. После що децата мразели училището. Не е само тяхна вината явно.

Я върнете старата система и да се учи по един учебник. Всичко останало само подобие на образование!

От де го изкопаха този феноменалеи ИДИОТ?

Министър Цоков си цока и както преди. Нищо нямя да направите, а ще развалите. Достатачно е човек да те погледне и ще разбере.

Една камара кухи фирми по бюрата по труда из цялата страна а ромите с привилегии и фалшиви Телкове средно образование нямат а ми карат коли за милиони

Тука оправия няма само крадат и си гледат кефа народа дет ги е избрал не ги интересува само по изборите дават на някой по 50лв и тва е нито образование няма нито здравеопазване нито. Асфалт нито Железници нищо с нищо няма.Дават ти една мизерна заплата и тва е

А бе, професоре. То хубаво ще произвеждате оценки, ама барем като решите да правите нещо, във формулировката му не пишете глупости! Толкова ли не знаеш или няма кой да ти каже, че умение и компетентност е едно и също нещо. И, че целта на образованието е да дава квалификация, сиреч да осигурява, че който е минал през системата знае това, което се изисква, съответно дипломата му. А компетентността /умението/ е умение /компетентност/ да прилага тази квалификация. А това се случва не в училище, а на мястото, където наученият ще работи.

няма ли да отпътува най-накрая към отвъдното ?!?

Тоя не знае за какво говори.

Правилно е да се каже казусно преподаване, феноменът е натоварен със съвършено друг смисъл. Лексикална чистота господин професоре педагог.

лексикални лайна

искат да направят Киро тъпото най-умния.

Феноменално образование - завършили университет не знаят да пишат правилно елвмвнтарни неща

твоите професионални знания, се изчерпват с правилното писане на доноси.

007 професионалист в четене на чужди СМС-и

Най-важното е учебния план и унифицирани учебници за всички. И безпристрастна оценка на знанията. При целия бълвоч в интернет, ютубери, индийски тутори, и други хванати от гората, не вярвам, че учителите могат да се ориентират. По-голяма автономия на учителите - даскалъ определя съдържанието? Не ги ли надценяват малко? Феномени, смесени оценки, оценка не на знанията, а на личностното развитие, оценка на щастието и подобни глупости. Това може сериозно да втежни живота на някои по-бъдни деца с критично мислене. Отпадане на фактологията - когато фактите мълчат, тъпанарите говорят.

Имаше навремето един Цоков в ПУ, който беше голям мръсник, що млади учителки съсипа ... Някои от тях стигнаха до опит за самоубийство. Не знам дали е същият или му е някакъв роднина... То по университетите цели династии са се завъдили.

Вероятно имаш предвид Пламен Цоков по психология. И двамата ми бяха преподаватели в ПУ разликата е от тук до луната. Успех на министъра! Страхотен човек и преподавател!

Надали има по-голям феномен от този министър!

И занимайте се с българските проблеми ,не сте украинско правителство.И не бъркайте по коституция,щото нямате капацитет за това.

а нЕма нужда от вашите прмени.Колкото променяте,толкова по лошо става.Не ви са виновни учителите ,а вашите "демоокеатични"промени.Я не пипайте ,продажници.И махнете делегирания бюджет.Там е коренът на злото.

Вече три десетилетия се чудя защо Марцел е казал: "Има нещо гнило в Дания", а не във Франция, Италия, Русия или Персия.

ши напраите от тва..... щот едва ли за друго мислите

Само в България има работещи БЕДНИ. Това е нашата система. Наложена отвън.

Колкото по-лошо е образованието на учениците, толкова по-големи ще стават заплатите на учителите.

Стига сте внасяли промени в образованието,че го унищожихте напълно бе изроди !!! Само двойки на изпитите...слепи ли сте или тъкмо това е целта ви ?!???!??? Върнете системата от бай Тошово време и всичко ще си дойде на мястото !!! Тъпанари с тъпанари изчекнати !!!

Продължаваме промяната! Към по-зле и по-зле.

Обучение създава работници с различни специалности. Шанс ще имат само децата на богати родители, които могат да си позволят таксите в частни училища. Истината е да се направят единни програми, еднакви учебници за всички училища и да се научат децата да анализират и синтезират наученото.

Спад на естествения интелект през последните 30 години в България. И това ще продължава. Нужна е само работна сила. И разходи, само и единствено за нейното възстановяване.

Соросоид с аграрна физиономия изпълняващ външни поръчки. Единствената им цел е да демонтират образованието. Всяко следващо поколение повече ще прилича повече на биороботи с определени наливани компетентности, ще бъде по-неграмотно и по-лесно манипулирано. Цялото ръководство на МОН е свързано пряко с америка за България. Какво очаквате?

Кръстете се и се молете, Господ да помага!

И образователната и здравната система са целенасочено деструктивни и функционират единствено на търговски принцип. Доколкото съм запознат - и другите. Не говоря за личности и индивиди.

Голямото "иновативно" бля-бля! Нищо общо с максимата "Всичко гениално е просто!" Ако върнете Рибния буквар, вместо всички купища учебници и помагала, в главите на децата ще остане повече. Новото си го намират в Гугъл. --------------- Все по-иновативно и все на последно място! Лустрация за чиновниците в системата на МОН - без право да работят в системата на образованието - доживотно!

Едно време при соца на това му викаха "интердисциплинарен подход". Зная, защото така ни учеха по педагогика в университета, а методистите в училищата изискваха в учебния план на учителите да се заложи този подход. Нищо ново под слънцето. Но на аглийски как звучи! Почти като Харвард :)))

34 г промени в образованието, 34 г крах . От технически грамотни , от деца печелещи призови места в олимпиади , сега трудно можещи да се изразяват деца , сричащи и трудно смятащи министри , падението е пълно .

Баси идиота…

От експеримент - на експеримент, води до от неграмотен - до по - неграмотен. Неграмотен народ лесно се командва!

30 години рефорни и все по-зле става !!!

То или знаещи или щастливи. Ако са знаещи в България няма начин да не са тъжни.

Платена статия от пореден феномен

Тоя като го слушам звучи като МАГ ФИДАН от ФЕНОМЕНИ ТВ, тоя е главния маг, дето само с поглед ви е откраднал парите