Мъж загина при злополука с електрически скутер в Париж

Френската столица налага строги мерки след зачестилите случаи на тежко пострадали хора

Обратно в новината

Коментари - Мъж загина при злополука с електрически скутер в Париж | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Аз затова си карам дизеловия скутер нов внос от Германия.

Направете им алеи , а не да забраняват търговията на определени Фирми а други да толерират !? Това ли прословутия свободен пазар .

Най-продаваните са на Xiaomi, т.е. франсетата нямат дял от пазара, защо да не глобяват на поразия.

на летяща чиния

И у нас / в София и др. места/ расте броя на тези скутери. Нужно е и тук да се направят някои добавки към действащите правилници. Когато няма спец. алея, може ли да се движат по тротоар с 20-30 км. в час. Или първо ще отчетем жертвите и тогава ще обмислим нормативните промени.

Книжка не се иска, гражданска отговорност няма, на технически преглед не минава, каска не носи, данъци не плаща, няма никакви светлини, а е моторно превозно средство МПС. Пълен абсурд.

Имат и светлини, каската е отговорност на този който е кара. Какви граждански и преглед на тротинетка с батерия. По-тая логика дай и за дроновете да се взимаме дипломи за летене. Курс за безопасност е друго и е правилно да има.

я,па моя съм го направил на гас...Не стигат кинтите за бензин у нас... А тия дето са на ток ...са скъпи за нашият жоб,а и тока не е ефтин ....,че и спира...брачедите жиците обира... Казват у Европата сме биле, ама ази сам си на село.... До лозето и обратно ,се винетка ми сакат за москвето,за туй си житкам с ъс скутерчето ,дето момчето ми докара от Франсето...амъ на гас....

Скоро и у нас... Карат бързо и е съмнително дали могат да спрат навреме... Междувременно дочух в градския транспорт разговора на двама мургави младежи за това, как единия си купил книжка за кола и с колко карал по улиците и как трябвало като те глобят да си платиш навреме глобата, че течало лихва...

Не знам дали електрически скутер е равнозначно на електрическите тротинетки , но и при нас в София се напълни с едни дебелогъзи и брадати IT специалисти дето си джъткат с тротинетките по тротоарите и пътните платна . Даже е често срещано да си карат по платното в тъмната част от денонощието , без светлини и светлоотразителна жилетка , и е въпрос на време някое БМВ да прати някой завеян програмист при Стив Джобс !

В Зап. Европа тези пишлета са навсякъде. Лежат по тротоарите, всеки може да грабне един, плаща с телефона и вече е участник в движението. Поне 5 пъти съм ставал свидетел на паднали на завой дебили с такива тротонетки. В единият случай дори леко го бутна кола, която се движеше след него, но простия стана, изтупа се и тръгна.

Не требе да се позволява това да стане и у нас. Вместо да се прибирам за 15 минути и да ме гледат шофьорите с презрение, предпочитам да кисна в трафика в час пик и да ме уважават, че съм с кола.

Усещам завист в гласа ви, другарю?

и за оператор на телефон, че и те са с батерии

да, имаш свободата да забраняваш едни и да лобираш други. яко.

Каква завист !? Имам си и кола , имам си и две колелета - моунтинбайк и шосейно . Но тези хора с тротинетките просто си търсят белята по софийските улици и булеварди .

Карам такова и го карам по всякаква настилка. Щеше ми се да има вело алеи навсякъде, за да карам безопасно там, но уви. Основно гледам да карам на пътното платно като велосипедист, но и това понякога не е възможно. Когато съм сред хора на тротоар или пешеходна карам със скоростта на пешеходец и скутера е ограничен на еко режим. Ако е чисто пред мен си ги задминавам пеша и тогава се качвам. Внимавам за отварящи се врати, скачащи деца, завеяни бабки, кутрета на разходка, всичко. Все пак 70 кила човек движещ се с 30 км/ч може да причини доста щета ако се качи върху някого, съответно съм изключително внимателен. Каска не нося, проучванията сочат, че велосипедист с каска е в повече опасност от блъскане или страничен удар, защото джигитите си мислят "А, той е с каска, достатъчно защита е това" и те задминават на сантиметри. Вечерно време си връзвам мигаща червена светлина на гърба + фара и стопа на тротинетката. Какво повече може да стори човек за да се движи безопасно с електрическа тротинетка? Като цяло мога да ви кажа, че това е един от най-удобните и бързи начини за придвижване из града. Само ни липсва вело инфраструктурата, което излага мен и останалите на опасност. Който не му харесва, че съм на пътя и трябва да ме пази - да си препрочете закона и какви са му задълженията като шофьор.

Аз пък си цъкам с тротинетка и карам като велосипедист взимайки всички предпазни мерки за останалите и себе си освен каската (обясних под друг коментар защо). Кое точно ти е проблемното в тоя случай?

Що са ИТ-та, пък и дебели и брадати. Опитвам се да си го представя...

Е защо... Защото очевидно автора на поста е комплексиран водач на BMW, чийто лостчета за мигачите са хванали прах и паяжини. Също така, силно вероятно, като студент е имал амбиции да стане програмист, но силно не е успял да научи нещо, та сега не ги понася. Факт обаче, е че е прав - твърде много от тези водачи карат както и където си искат...

В Париж забраняват движението на електро скутерите по тротоарите, а у нас велосипедите се движат по тротоатите, че дори велоалеите се направиха там.. Макар, че по тези велоалеи рядко се появяват велосипеди...

То за дроновете има задължителни курсове. И ще стават все по-задължителни, дори и за по-малките дронове. С останалото съм съгласен.

...за информативния коментар. Аз обмислям да си купя такъв скутер и информацията ми помогна да реша. Само, това за каската...не ми звучи като основателна причина да не я носиш. Има ли някаква статистика по въпроса?

Аз лично смятам, че велосипедът няма място между автомобилите. Човек трябва просто да се съобразява и да не се засилва като има пешеходци. Като сте пеша също не тичате със всички сили да се забиете в някой друг, нали? Ще ми се да не се хващаме за електротротинетките конкретно защото те не са по-бързи от един велосипед. Всеки трениран колоездач на равното е способен да развие 30-40 км/ч. Да обясня как е в циливилизациятъ? За Германия примерно - 1. До 25 км/ч без ръчка за газта важи като велосипед. И до 250 вата мотор. 2. Оттам нагоре едно от тези условия ако не е спазено трябва шофьорска книжка и колелото (тротинетка, триколка и т.н.) трябва да има регистрационен номер- издава се от застрахователя и се сключва нормална ГО, не е скъпо. Съответно си длъжен да се движиш като мотопед - само по улицата, задължително с каска и жилетка. В Швейцария е дста свободно - там ограничението почва от 750 вата чак и май от 40 км/ч. Но изглежда швейцарците са дисциплинирани и внимателни и нямат проблем с тези машинки.

Не ми е под ръка текста, който четох по въпроса, но всичко в крайна сметка се свежда до избор. Аз лично съм видял разликата в поведението на шофьорите когато съм с и без каска, но никога не бих препоръчал на някого да не използва. Все пак ако ти се случи нещо ще те предпази. При мен е въпрос на избор :)

Xiaomi тротинетката, която ползвам е ограничена до точно 25 км/ч и 250 вата електронно. Мотора е 500 вата по спецификация, но софтуера го е заключил.

Аз пък от време на време си джиткам с ел колелото - махнал съм му всички ограничения на скорост, педелек и сие и дигам до 50км по Софийските тротоари и алеи. Не им цепя басмата на правилата и ме боли тоягата. Да го д....т всички. Все някакви правила нови се измислят всеки ден, все някакви ограничения....абе майката си трака.

Офисът ми е на 4 км от къщи. С кола го минавам между 20-50мин (с търсене на място за паркиране), със скутера за 16 мин от врата до врата. Много практично и затова вместо ограничения е редно да се създават условия за ползването им.