Мъж загина при злополука с електрически скутер в Париж

Френската столица налага строги мерки след зачестилите случаи на тежко пострадали хора

Обратно в новината

Коментари - Мъж загина при злополука с електрически скутер в Париж | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Офисът ми е на 4 км от къщи. С кола го минавам между 20-50мин (с търсене на място за паркиране), със скутера за 16 мин от врата до врата. Много практично и затова вместо ограничения е редно да се създават условия за ползването им.

Аз пък от време на време си джиткам с ел колелото - махнал съм му всички ограничения на скорост, педелек и сие и дигам до 50км по Софийските тротоари и алеи. Не им цепя басмата на правилата и ме боли тоягата. Да го д....т всички. Все някакви правила нови се измислят всеки ден, все някакви ограничения....абе майката си трака.

В Париж забраняват движението на електро скутерите по тротоарите, а у нас велосипедите се движат по тротоатите, че дори велоалеите се направиха там.. Макар, че по тези велоалеи рядко се появяват велосипеди...

Не требе да се позволява това да стане и у нас. Вместо да се прибирам за 15 минути и да ме гледат шофьорите с презрение, предпочитам да кисна в трафика в час пик и да ме уважават, че съм с кола.

В Зап. Европа тези пишлета са навсякъде. Лежат по тротоарите, всеки може да грабне един, плаща с телефона и вече е участник в движението. Поне 5 пъти съм ставал свидетел на паднали на завой дебили с такива тротонетки. В единият случай дори леко го бутна кола, която се движеше след него, но простия стана, изтупа се и тръгна.

Не знам дали електрически скутер е равнозначно на електрическите тротинетки , но и при нас в София се напълни с едни дебелогъзи и брадати IT специалисти дето си джъткат с тротинетките по тротоарите и пътните платна . Даже е често срещано да си карат по платното в тъмната част от денонощието , без светлини и светлоотразителна жилетка , и е въпрос на време някое БМВ да прати някой завеян програмист при Стив Джобс !

Усещам завист в гласа ви, другарю?

Каква завист !? Имам си и кола , имам си и две колелета - моунтинбайк и шосейно . Но тези хора с тротинетките просто си търсят белята по софийските улици и булеварди .

Аз пък си цъкам с тротинетка и карам като велосипедист взимайки всички предпазни мерки за останалите и себе си освен каската (обясних под друг коментар защо). Кое точно ти е проблемното в тоя случай?

Що са ИТ-та, пък и дебели и брадати. Опитвам се да си го представя...

Е защо... Защото очевидно автора на поста е комплексиран водач на BMW, чийто лостчета за мигачите са хванали прах и паяжини. Също така, силно вероятно, като студент е имал амбиции да стане програмист, но силно не е успял да научи нещо, та сега не ги понася. Факт обаче, е че е прав - твърде много от тези водачи карат както и където си искат...

Скоро и у нас... Карат бързо и е съмнително дали могат да спрат навреме... Междувременно дочух в градския транспорт разговора на двама мургави младежи за това, как единия си купил книжка за кола и с колко карал по улиците и как трябвало като те глобят да си платиш навреме глобата, че течало лихва...

Книжка не се иска, гражданска отговорност няма, на технически преглед не минава, каска не носи, данъци не плаща, няма никакви светлини, а е моторно превозно средство МПС. Пълен абсурд.

Имат и светлини, каската е отговорност на този който е кара. Какви граждански и преглед на тротинетка с батерия. По-тая логика дай и за дроновете да се взимаме дипломи за летене. Курс за безопасност е друго и е правилно да има.

и за оператор на телефон, че и те са с батерии

То за дроновете има задължителни курсове. И ще стават все по-задължителни, дори и за по-малките дронове. С останалото съм съгласен.

И у нас / в София и др. места/ расте броя на тези скутери. Нужно е и тук да се направят някои добавки към действащите правилници. Когато няма спец. алея, може ли да се движат по тротоар с 20-30 км. в час. Или първо ще отчетем жертвите и тогава ще обмислим нормативните промени.

Карам такова и го карам по всякаква настилка. Щеше ми се да има вело алеи навсякъде, за да карам безопасно там, но уви. Основно гледам да карам на пътното платно като велосипедист, но и това понякога не е възможно. Когато съм сред хора на тротоар или пешеходна карам със скоростта на пешеходец и скутера е ограничен на еко режим. Ако е чисто пред мен си ги задминавам пеша и тогава се качвам. Внимавам за отварящи се врати, скачащи деца, завеяни бабки, кутрета на разходка, всичко. Все пак 70 кила човек движещ се с 30 км/ч може да причини доста щета ако се качи върху някого, съответно съм изключително внимателен. Каска не нося, проучванията сочат, че велосипедист с каска е в повече опасност от блъскане или страничен удар, защото джигитите си мислят "А, той е с каска, достатъчно защита е това" и те задминават на сантиметри. Вечерно време си връзвам мигаща червена светлина на гърба + фара и стопа на тротинетката. Какво повече може да стори човек за да се движи безопасно с електрическа тротинетка? Като цяло мога да ви кажа, че това е един от най-удобните и бързи начини за придвижване из града. Само ни липсва вело инфраструктурата, което излага мен и останалите на опасност. Който не му харесва, че съм на пътя и трябва да ме пази - да си препрочете закона и какви са му задълженията като шофьор.

...за информативния коментар. Аз обмислям да си купя такъв скутер и информацията ми помогна да реша. Само, това за каската...не ми звучи като основателна причина да не я носиш. Има ли някаква статистика по въпроса?

Не ми е под ръка текста, който четох по въпроса, но всичко в крайна сметка се свежда до избор. Аз лично съм видял разликата в поведението на шофьорите когато съм с и без каска, но никога не бих препоръчал на някого да не използва. Все пак ако ти се случи нещо ще те предпази. При мен е въпрос на избор :)

Аз лично смятам, че велосипедът няма място между автомобилите. Човек трябва просто да се съобразява и да не се засилва като има пешеходци. Като сте пеша също не тичате със всички сили да се забиете в някой друг, нали? Ще ми се да не се хващаме за електротротинетките конкретно защото те не са по-бързи от един велосипед. Всеки трениран колоездач на равното е способен да развие 30-40 км/ч. Да обясня как е в циливилизациятъ? За Германия примерно - 1. До 25 км/ч без ръчка за газта важи като велосипед. И до 250 вата мотор. 2. Оттам нагоре едно от тези условия ако не е спазено трябва шофьорска книжка и колелото (тротинетка, триколка и т.н.) трябва да има регистрационен номер- издава се от застрахователя и се сключва нормална ГО, не е скъпо. Съответно си длъжен да се движиш като мотопед - само по улицата, задължително с каска и жилетка. В Швейцария е дста свободно - там ограничението почва от 750 вата чак и май от 40 км/ч. Но изглежда швейцарците са дисциплинирани и внимателни и нямат проблем с тези машинки.

Xiaomi тротинетката, която ползвам е ограничена до точно 25 км/ч и 250 вата електронно. Мотора е 500 вата по спецификация, но софтуера го е заключил.

на летяща чиния

Най-продаваните са на Xiaomi, т.е. франсетата нямат дял от пазара, защо да не глобяват на поразия.

Направете им алеи , а не да забраняват търговията на определени Фирми а други да толерират !? Това ли прословутия свободен пазар .

да, имаш свободата да забраняваш едни и да лобираш други. яко.

Аз затова си карам дизеловия скутер нов внос от Германия.

я,па моя съм го направил на гас...Не стигат кинтите за бензин у нас... А тия дето са на ток ...са скъпи за нашият жоб,а и тока не е ефтин ....,че и спира...брачедите жиците обира... Казват у Европата сме биле, ама ази сам си на село.... До лозето и обратно ,се винетка ми сакат за москвето,за туй си житкам с ъс скутерчето ,дето момчето ми докара от Франсето...амъ на гас....