Мъж загина при злополука с електрически скутер в Париж
Френската столица налага строги мерки след зачестилите случаи на тежко пострадали хора
Обратно в новинатаКоментари - Мъж загина при злополука с електрически скутер в Париж | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
Cmonster (нерегистриран)
Офисът ми е на 4 км от къщи. С кола го минавам между 20-50мин (с търсене на място за паркиране), със скутера за 16 мин от врата до врата. Много практично и затова вместо ограничения е редно да се създават условия за ползването им.
MMM (нерегистриран)
Аз пък от време на време си джиткам с ел колелото - махнал съм му всички ограничения на скорост, педелек и сие и дигам до 50км по Софийските тротоари и алеи. Не им цепя басмата на правилата и ме боли тоягата. Да го д....т всички. Все някакви правила нови се измислят всеки ден, все някакви ограничения....абе майката си трака.
Знаещ (нерегистриран)
В Париж забраняват движението на електро скутерите по тротоарите, а у нас велосипедите се движат по тротоатите, че дори велоалеите се направиха там.. Макар, че по тези велоалеи рядко се появяват велосипеди...
регистриран (нерегистриран) регистриран (нерегистриран) регистриран (нерегистриран)
Не требе да се позволява това да стане и у нас. Вместо да се прибирам за 15 минути и да ме гледат шофьорите с презрение, предпочитам да кисна в трафика в час пик и да ме уважават, че съм с кола.
:) (нерегистриран)
В Зап. Европа тези пишлета са навсякъде. Лежат по тротоарите, всеки може да грабне един, плаща с телефона и вече е участник в движението. Поне 5 пъти съм ставал свидетел на паднали на завой дебили с такива тротонетки. В единият случай дори леко го бутна кола, която се движеше след него, но простия стана, изтупа се и тръгна.
Ганьо Балкански
Не знам дали електрически скутер е равнозначно на електрическите тротинетки , но и при нас в София се напълни с едни дебелогъзи и брадати IT специалисти дето си джъткат с тротинетките по тротоарите и пътните платна . Даже е често срещано да си карат по платното в тъмната част от денонощието , без светлини и светлоотразителна жилетка , и е въпрос на време някое БМВ да прати някой завеян програмист при Стив Джобс !
Ай Ти го направи (нерегистриран)
Усещам завист в гласа ви, другарю?
Ганьо Балкански
Каква завист !? Имам си и кола , имам си и две колелета - моунтинбайк и шосейно . Но тези хора с тротинетките просто си търсят белята по софийските улици и булеварди .
Ай Ти го направи (нерегистриран)
Аз пък си цъкам с тротинетка и карам като велосипедист взимайки всички предпазни мерки за останалите и себе си освен каската (обясних под друг коментар защо). Кое точно ти е проблемното в тоя случай?
Само не разбрах (нерегистриран)
Що са ИТ-та, пък и дебели и брадати. Опитвам се да си го представя...
Полу разбрал (нерегистриран)
Е защо... Защото очевидно автора на поста е комплексиран водач на BMW, чийто лостчета за мигачите са хванали прах и паяжини. Също така, силно вероятно, като студент е имал амбиции да стане програмист, но силно не е успял да научи нещо, та сега не ги понася. Факт обаче, е че е прав - твърде много от тези водачи карат както и където си искат...
жорко (нерегистриран)
Скоро и у нас... Карат бързо и е съмнително дали могат да спрат навреме... Междувременно дочух в градския транспорт разговора на двама мургави младежи за това, как единия си купил книжка за кола и с колко карал по улиците и как трябвало като те глобят да си платиш навреме глобата, че течало лихва...
123 (нерегистриран)
Книжка не се иска, гражданска отговорност няма, на технически преглед не минава, каска не носи, данъци не плаща, няма никакви светлини, а е моторно превозно средство МПС. Пълен абсурд.
scbg (нерегистриран)
Имат и светлини, каската е отговорност на този който е кара. Какви граждански и преглед на тротинетка с батерия. По-тая логика дай и за дроновете да се взимаме дипломи за летене. Курс за безопасност е друго и е правилно да има.
4е! (нерегистриран)
и за оператор на телефон, че и те са с батерии
Дрон (нерегистриран)
То за дроновете има задължителни курсове. И ще стават все по-задължителни, дори и за по-малките дронове. С останалото съм съгласен.
Загрижен (нерегистриран)
И у нас / в София и др. места/ расте броя на тези скутери. Нужно е и тук да се направят някои добавки към действащите правилници. Когато няма спец. алея, може ли да се движат по тротоар с 20-30 км. в час. Или първо ще отчетем жертвите и тогава ще обмислим нормативните промени.
Ай Ти го направи (нерегистриран)
Карам такова и го карам по всякаква настилка. Щеше ми се да има вело алеи навсякъде, за да карам безопасно там, но уви. Основно гледам да карам на пътното платно като велосипедист, но и това понякога не е възможно. Когато съм сред хора на тротоар или пешеходна карам със скоростта на пешеходец и скутера е ограничен на еко режим. Ако е чисто пред мен си ги задминавам пеша и тогава се качвам. Внимавам за отварящи се врати, скачащи деца, завеяни бабки, кутрета на разходка, всичко. Все пак 70 кила човек движещ се с 30 км/ч може да причини доста щета ако се качи върху някого, съответно съм изключително внимателен. Каска не нося, проучванията сочат, че велосипедист с каска е в повече опасност от блъскане или страничен удар, защото джигитите си мислят "А, той е с каска, достатъчно защита е това" и те задминават на сантиметри. Вечерно време си връзвам мигаща червена светлина на гърба + фара и стопа на тротинетката. Какво повече може да стори човек за да се движи безопасно с електрическа тротинетка? Като цяло мога да ви кажа, че това е един от най-удобните и бързи начини за придвижване из града. Само ни липсва вело инфраструктурата, което излага мен и останалите на опасност. Който не му харесва, че съм на пътя и трябва да ме пази - да си препрочете закона и какви са му задълженията като шофьор.
Мерси... (нерегистриран)
...за информативния коментар. Аз обмислям да си купя такъв скутер и информацията ми помогна да реша. Само, това за каската...не ми звучи като основателна причина да не я носиш. Има ли някаква статистика по въпроса?
Ай Ти го направи (нерегистриран)
Не ми е под ръка текста, който четох по въпроса, но всичко в крайна сметка се свежда до избор. Аз лично съм видял разликата в поведението на шофьорите когато съм с и без каска, но никога не бих препоръчал на някого да не използва. Все пак ако ти се случи нещо ще те предпази. При мен е въпрос на избор :)
Гого (нерегистриран)
Аз лично смятам, че велосипедът няма място между автомобилите. Човек трябва просто да се съобразява и да не се засилва като има пешеходци. Като сте пеша също не тичате със всички сили да се забиете в някой друг, нали? Ще ми се да не се хващаме за електротротинетките конкретно защото те не са по-бързи от един велосипед. Всеки трениран колоездач на равното е способен да развие 30-40 км/ч. Да обясня как е в циливилизациятъ? За Германия примерно - 1. До 25 км/ч без ръчка за газта важи като велосипед. И до 250 вата мотор. 2. Оттам нагоре едно от тези условия ако не е спазено трябва шофьорска книжка и колелото (тротинетка, триколка и т.н.) трябва да има регистрационен номер- издава се от застрахователя и се сключва нормална ГО, не е скъпо. Съответно си длъжен да се движиш като мотопед - само по улицата, задължително с каска и жилетка. В Швейцария е дста свободно - там ограничението почва от 750 вата чак и май от 40 км/ч. Но изглежда швейцарците са дисциплинирани и внимателни и нямат проблем с тези машинки.
Ай Ти го направи (нерегистриран)
Xiaomi тротинетката, която ползвам е ограничена до точно 25 км/ч и 250 вата електронно. Мотора е 500 вата по спецификация, но софтуера го е заключил.
аз минавам (нерегистриран)
на летяща чиния
асдф (нерегистриран)
Най-продаваните са на Xiaomi, т.е. франсетата нямат дял от пазара, защо да не глобяват на поразия.
Froid (нерегистриран)
Направете им алеи , а не да забраняват търговията на определени Фирми а други да толерират !? Това ли прословутия свободен пазар .
4е! (нерегистриран)
да, имаш свободата да забраняваш едни и да лобираш други. яко.
Какъв Париж? Доматите съхнат! (нерегистриран)
Аз затова си карам дизеловия скутер нов внос от Германия.
Селянинът със скутерчето (нерегистриран)
я,па моя съм го направил на гас...Не стигат кинтите за бензин у нас... А тия дето са на ток ...са скъпи за нашият жоб,а и тока не е ефтин ....,че и спира...брачедите жиците обира... Казват у Европата сме биле, ама ази сам си на село.... До лозето и обратно ,се винетка ми сакат за москвето,за туй си житкам с ъс скутерчето ,дето момчето ми докара от Франсето...амъ на гас....
НАЙ
"Ню Йорк Таймс": Защо този малък украински град на върха на хълм е следващата голяма цел на Русия
Светът отбелязва 38 г. от най-тежката ядрена катастрофа в света (снимки)
Мощната градушка в Южна България е унищожила хиляди декари зедемелска продукция (видео)
Какво стои зад неочаквания арест на руския зам.-министър на отбраната?
Пеевски: ПП приключи, Петков ще драска като пудел на вратата на Борисов в Банкя
"Ню Йорк Таймс": Защо този малък украински град на върха на хълм е следващата голяма цел на Русия
Пеевски: ПП приключи, Петков ще драска като пудел на вратата на Борисов в Банкя
Светът отбелязва 38 г. от най-тежката ядрена катастрофа в света (снимки)
Лена Бориславова допусна нова сглобка с ГЕРБ, но под условие
Борисов: Ако Ваня Григорова влезе в политиката, може следващото НС да е много по-различно