Мамят българи в чужбина със застраховки за рент-а-кар

Компании начисляват скрити такси и надценени разходи за щети

Обратно в новината

Коментари - Мамят българи в чужбина със застраховки за рент-а-кар | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Не мамят Българи а има хора от цял свят който не четат условията като Владимир. Условието да не се плати пълна застраховка е наемателя да протежава кредитна карта с лимит който покрива екцеса( първоначалната сума която се плаща от клиента принслучай на инцодент ) на колата. За среден клас кола в Испания е около 2 хил евро. Не се примета дебитни, дебитни с статут на кредитни инвиртуални кредитни карти. Четете условията хора

Е не е само към българи насочено. Всички места които дават коли под наем се опитват да ти продадат повече. Като се почне "а нямаме твоя размер кола да ти продадем по голяма", застраховки, ГПС, и какво ли не. В италия съм виждалл и обратното хората платили за БМW или Ауди те им дават Форд и им обясняват то е същия клас. Аз не подписвам договор които не показва същите цифри като каквото съм поръчал на интернет не ме интересува че нямали такава кола или че без застраховка не можело. Само трябва човек да не бърза за някъде и няма значение колко хора са зад мен седя докато не се съгласят с мен. В някои случаи застраховката върши работа ако ще се кара в голям град. Другото е че може в договора да пише че ще платят глоби направени от автоматични камери и да си вземат такса за това. Това може да са доста пари. Аз като ходя на ваканция понякога планирам преходи за които наемам кола и веднага я връщам в другия голям град. В европа градския транспорт е по-ефтин от кола и е по лесно да се придвижваш с него.

Не само българинът - никой не обича високите застраховки, особено ако са с нелоялни и некоректни (обикновено по-малки) компании. Аз мога да разкажа за “премеждията си” и с (големи)застрахователни компании за различни видове застраховки. Когато пристигнах в Америка имах застраховка с някаква измислена компания, която се оказа, че не покрива нищо - просто формално имах право да карам, защото ... “притежавах застраховка”. После я смених с голяма такава. Може би защото бях нов, може би заради акцента ми или защото бях нов тук, но при катастрофа категорично не по моя вина с новата мк кола отказаха да покрият поправката на колата ми, защото ... другата кола, от друг щат (тя ме удари пресичайки на червено, за щастие аз имах сравнително малка щета, за разлика от нейната), нямала застраховка?!?! - аз извиках полицията и се оказа мой познат, той изготви и протокола и във всичкк данни...имаше и свидетели от бензиностанцията... Аз се ядосах и отидох в компанията, откъдето на всичкото отгоре ми казаха, че ми вдигат застраховката, защото ... имало още един член от семейството ми с книжка (синът му, за когото няколко пъти обясних, ме НЕ кара колата ми !!!) Когато повиках мениджъра им - жена, тя ми заобяснява, ме .. такива били законите! (Питах я за какво изобщо им плащам, след като не покриват щети не по моя вина...) Аз тогава я попитах къде е точно този закон да го видя, и тя отговори, че такива били .. техните правила, накрая!?! Тук вече ми писна и й казах, че искам веднага да прекратя всякакви взаимоотношения с тях, и циркът започна. Заобясняваха ми как не трябвало да канселирам застраховката си, как ако я прекъсна после другата застрахователна компания ще ми иска и такса за прекъсната застраховка (което се оказа истина), но аз им казах, че не съм длъжен да им се обяснявам и че прекратявам без значение какви дискаунти и предложения могат да ми направят. Така си научих урока и от тогава съм с най-голямата застрахователна компания, и нямам абсолютно никакви проблеми! (Компанията бе “Ол Стейтс” (нарочно я изписвам на български) От тогава като видя писмо ит тях с предложения го изхвърлям веднага без да го отварям...

Като имаш дете с книжка дори и да не живее при теб ти се вдига застраховката. Не си прекъсвай застраховката без да се прехвърлиш на друга компания. Като си бил без застраховка дори и за един ден отиваш в рискова група. Питай хора от твоя щат преди да правиш такива грешки. Застрахователните компании постоянно вдигат застраховките докато не отидеш в друга компания. Това им е играта. Някои щати са "без вина" (no fault) и зстраховките водят всяка катастрофа като застрахователно събитие и за двете страни. Мен са ме удряли отзад спрял на червен светофар с много коли пред мен и пак са го водили за застрахователно събитие. Застраховката ми каза че не могат да ми подновят за следващият период. Те винаги се опитват да не платят, така си увеличават печалбите. Ти винаги трябва да се разправяш.

Така е, но бе преди повече от 20 години и наистина ме вбесиха и в един момент реших че не ме интересува колко повече ще платя, но исках да ги разкарам от главата си. Нали знаеш - понякога човек така си учи уроците...:) Това, което особено ме вбеси е, че едва ли не се опитаха да ме изкарах лъжец и че аз съм скрил от тях.. А и мениджърката на офиса им бе една надута натруфена кокошка..., една от онези дето не се обръщат към теб а гледат през теб... да видиш на какво я направих когато аз си исках документите и да приключа с тях а тя се ослушваше и все ме убеждаваше да не го правя...Тогава се взривих - това бе на върха на всичко останало, амбицираха ме и реших, че парите в този случай нямат знамение - просто исках да им тегля една майна и го направих! За мен си струваше парите в крайна сметка, галал да са им, като за последно от мен, направих я за смях пред всичките й служители там, и няколко клиента:) Мисля, че после описах случая до Better Business Bureau, за да знаят и другите, но не съм де интересувал по-нататък - за отговора им. Иначе като спомена и мен са ме удряли отзад на сфетофар - два пъти. И двата пъти бях напълно спрял, и се оказаха черни младежи (единият път момиче, вторият път момче), и двата пъти те бяха на телефона и дори не си направиха труда да сд извинят. Затова викнах полиция (при момичето, при момчето бе верижно - той удари кола, тя удари тази пред нея, а аз се оказах третата отпред...) и когато полицията дойде и започнаха да ми обясняват, че нишо ми нямало на комата аз им обясних те да не ми казват че щетата била незначителна, защото аз бях напълно спрял поне за 30 секунди на червен светофар, нямаше никакви други коли и това момиче с телефона си дори и няма да разбере какво е направило, ако някой не й обясни адекватно - и че жена ми се уплаши от удара...Дойде друга полицайка, която направи протокола!

Ако погледнем по-общи, застрахователните и банковите услуги (не всичките, разбира се) са задължителни, тоест наложени от държавата и законите, от системата. От тук следва логичният извод, че държавата е длъжна много по-изкъсо да наблюдава, контролира и регулира, к ако трябва да санкционира фирмите, които предлагат тези и такива услуги, в полза и защита на гражданите, чийто интерес ТРЯБВА да защитават! Това е! Ако там възникнат някакви по-чести и сериозни оли имащи перспективата да станат такива проблеми държавните институции са длъжни да се намесят своевременно и ефективно. А гражданите от своя страна са длъжни да са внимателни и да четат внимателно (и изпълняват) договорите си, които подписват, и задължително да сигнализират при нередности и измами!

НА ВСИЧКИ ДА ВИЕ ЯСНО ЕДНО ВАЖНО НЕЩО : Работя вече 12 години в ЕUROPCAR ЦЮРИХ и всичките коли са закупени чрез лизинг. При покупката има задалжителна каско застраховка която покрива абсолютно всичко. Когато вземате кола под наем изисквайте официялният документ на застраховка. Имате пълно право.

Отлично напомняне! Не бях се замислял, но като пишеш и споменаваш за лизинговите им договори си абсолютно прав!

Между другото като споменаваш това се замислих как го отразяват от счетоводна гледна точка в приходите си компаниите. Как записват подобни приходи, след като реално те не отиват реално по декларираното предназнаменуе - за застраховката, която те са платили вече. По коя сметка и като какви приходи ги заприходяват. И ит там респективно как ги отчитат - да кажем при проверка, при одит и в баланса. Просто казано се заплаща два пъти една и съща застраховка - ако е така, тоест парите от клиента НЕ отиват по предназначение, както декларират де факто ПРЕД него и оправдават искането си, а постъпват под друг вид приход! Именно и това имах предвид когато споменах за ролята на държавата и контролните й органи! Би трябвало да се извършат проверки к ако това се окаже истина компаниите да бъдат глобени и задължени да върнат неправомерно взетите суми. Това влиза с графата т.н. колективни искове - т.н. class action, also known as a class action lawsuit, class suit.. които са много сладки за големи акули от адвокатските кантори! В Щатоте редовно в годините се водят подобни искове срещу големи компании - финансови, застрахователни, други (фармацевтични, тютюневи,...) и завършват обикновено със сетълмент по който се изплащат десетки и стотици милиони долари...

Колите на рента кар са на лизинг и задължително имат пълна каско застраховка , така че нямат правода търсят допълнителна застраховка от клиентите.

Добре, че българските рентакари на летище София не правят същото от 20 години насам..

Българина по принцип мрази застраховките. За него това са грешни пари, които могат да бъдат изпити. На него разни работи не могат да му се случат. Ако се случат, му е виновен Боко Борисов.

Четете договорите. Оглеждайте колите при получаване. Масова практика по летищата е да минеш през гишето и да получиш договор/протокол с отбелязани щети, ключовете и да ти обяснят къде е паркирана колата. Само че тя е на паркинг, случва се някой да я одраска при паркиране или да я чукне с врата при отваряне. Тези неща можете (и трябва!) да ги проверите и ако има допълнителна щета, просто се обаждате или отивате в пункта на компанията, където приемат коли за връщане, за да ви маркират допълнителните щети. За почистването - просто трябва да върнете колата без боклуци в нея, без да сте разливали кафета и сокове по седалки и стелки. Чашки, чинийки, опаковки - изхвърлете ги. Връщал съм коли прилично изцапани отвън и по стелките и педалите (дъждовно/снежно време - нормално е), не са ми взели нито стотинка за почистване. Зареждайте резервоара преди да върнете колата, ако те я заредят - плащате за услугата. За 15 години ползване на коли под наем и над 250 000km на такива коли, нито веднъж не са ме цакали ... нито пък са се опитвали.

Точно така е. Трябва много внимателно да се оглежда колата при приемането й, с присъствието на представител на компанията да се направи обход и снимки. (аз самият не съм многл добър при това, но е необходимо). В началото аз подценявах този момент... И да се отбележат драскотините или ожулените места на схемата в документа, ако има такива. Бакшишът при предаване обаче не е задължителен, ако не сте впечатлени от сервиза (когато наех кола последния път и се обадих за малка нередност компанията мигновено изпрати човек, който я отстрани). След няколко дни забравих лампичка и акумулаторът падна - хората направо дойдоха с нова кола и си взеха другата, въпреки че грешката бе моя - и даже не искаха да вземат парите, които им дадох...

Те не мамят само българи - те мамят всичките си клиенти. Това дори аз го зная. Затова не ползвам кола под наем.

Бай Ганьо в Европа. Тарикатът иска кола за 10 дни за 350 лева без да си плати застраховки. Е няма такова животно. Пък и защо му давали попълнен формуляр а не специален ВИП за него

Лъжат българите? Отворете трипадвайзър и ще прочетете подобни оплаквания от туристи от всички страни - особено американците, които искат да ползват техните си застраховки. Целта на фирмите е просто да ти вземат пълно каско. Иначе задължително те товарят. Миналата година взех кола ит Юръпкар за 10 дни в южна Франция. Ситроен С4 с пълно каско излезе към 360 евро без бензина (почти двойно на цената без застраховка. Още първия ден някой одра вратата на тесен паркинг в някакво провансалско селце (там всички паркинги са тесни). Въпреки притесненията ми при предаването на летището в Ница ми казаха, че след като имам пълно каско нямат никакви претенции. Та както казах, просто трябва да си направиш сметката.

Govorite za drugite darjavi, v BG e nai skapo i goliami mushenitzi.... za Amerikantzite im iskat Internatinal driver license , ludy da se sme chovek a i usloviata ... nai skapo v BG i nai gooliamite izmamnitzi,v BG niama nikakvi regulatzi , mushenitzi....dobre che ima sivi renta cars da spasiavat polojenieto ....

Каза ли нещо?

На българина само в чужбина не му минават номерата. Непълната застраховка е 8 страници ситен текст, на чужд език. За да не се занимавам с глупости си плащам пълната застраховка и ми е мирна главата.

Карам коли под наем от 2000та. Из цял свят. Ползвам услугите на платформа, чрез която плащам цени с 20-30, а понякога и до 50% по-ниски от нормалните. Платформата работи с всички по- големи рента кари . Имал съм случаи на фалирали компании, на сменени собственици, даже веднъж карах бус вместо голф, защото бяха свършили. НО НИКОГА НЕ СЪМ БИЛ ОЩЕТЕН ОТ РЕНТА КАР КОМПАНИЯ. Проблемите идват от нечетенето на договорите, от неразбирането на клаузите и опитите на много нашенци да шикалкавят. Въпросната застраховка покрива определен лимит. За да имаш пълно каско се плаща допълнително. Цената варира от 10 до 20 евро на ден. Ако не искаш да плащаш, трябва да ти блокират около 1000 евро по картата. Винаги си плащам застраховката. Сумата, сравнена с разходите в чужбина в нищожна, но ти дава сигурност- каквото и да се случи, нямаш никакъв проблем. Таксите за втори шофьор, детски стошчета и т.н., изобщо не са скрити. Има си ги като ценоразпис. Още докато попълваш формата, системата ти ги смята, и ти представя тотала накрая. Пак да кажа, това е за големите фирми. Ако ходиш при разни малки играчи, рискът сине за твоя сметка.

В интерес на истината големит екомпании са точни в това отношение и няма скрито покрито, за такси за млад шофьор те информират, за втори също.

В Италия преди 2 години същата схема. Даже писах оплакване до фирмата. Как може да се санкционират. Има ли как да си потърсим правата. Мен ме одрусаха за 6 дни с около 250€ повече. Дайте да се обединим .

В Англия ме съблякоха направо от допълнителни такси. Върнах колата в перфектно състояние, както и служителя отбеляза, но след няколко дни се опитаха да ми вземат 100 паунда от кредитната карта. Тя беше блокирана и не успяха. След 10 дни дойде писмо от фирма за събиране на задължения със заплахи за съд и пр. Обяснение за 100 паунда не получих.

Нормално всички коли под наем имат пълно каско което покрива и щетите на паркинг. В миналото и на мен ми взимаха допълнително пари за застраховка на рента кар в България. Тази година пък ме питаха за такса втори шофьор . Имам чувството че следващият път път ще плащам за кола с една седалка , две седалки , един прозорец , с кормило , без кормило и т. Н. Навсякъде измамници. Същото е и при Europcar в Швейцария.

Няма ли регулатори за този бизнес? Няма ли някакво Европейска Комисия за Защита на Потребителите, да им пуснете един сигнал, вземсто да пишете тази дълга статия? Аз лично освен, че трябва да чета общите условия, което е ясно, нищо друго не разбрах от статията. Напишете примерно кои компании са читави, кои не, някакъв рейтинг на компаниите и др. полезни неща... Мен също са ме прецаквали Локауто като не ми върнала аванса който направих от сайта им, като уж не било аванс а част от плащането, а то видиш ли било по голямо от обявеното заради пълната застраховка и др. глупости ми писаха но пари не видях и ми излезе златна колата, като за Джип а беше смотано малко Волво.

И да добавя, внимавайте с лимита на километрите дневно. Над 89км се плаща отгоре и скъпо.

Трябва хубаво да се четат документите и договора. Аз например взех автомобил с лимит 300км дневно

Масово са по 250km на ден, има и с по 300. 89km ще да е в някоя малка и неизвестна компания ... за който се прецака. Аз например като ходя в Германия вземам коли от една фирма, която дава 4000km лимит за краткосрочно наемане, независимо дали е за ден или седмица. Ако колата се наема дългосрочно (за месец или повече), тогава лимитът пак е 4000, но за месец. Хем са евтини, хем, хем не хитруват с щети, не облъчват да си плащаш за застраховка ако си казал, че не искаш. Единствен недостатък, който съм открил - ако имаш глоба, дължиш такса за фирмата (по сметка, валутен превод, ама това си го пише в договора) + плащането на самата глоба (по банков път т.е. валутен превод - скъпо). При други (по-скъпи) фирми глобата директно се взема от картата без излишни разходи.

Иначе по принцип ако погледнем по-общата картина финансовите и застрахователните дружества (и банките) са всъщност едни от най-големите измамници! Ако се позамислите как услугите им сд факто са задължителни и уредени като такива от държавата и системата, и ако сте по-запознати с всичките им трикове, хватки, такси - открити и скрити, които тези непрекъснато пробват и прилагат, все нови к нови, за какво ки не, ще знаете че тези са стед наистина най-изкусните измамници и крадци стед огромна конкуренция! Мога да разказвам за техни “трикове” и измами до утре сутринта - и говоря за умни и интелигентни техни служители, за мениджъри и ръководители там. Други големи измамници са в автомобилния бизнес - имам предвид дилърите, затова може би тези толкова фобре си се сработват помежду си... Затова напоследък ако ми сд наложи да общувам с такива по някакъв повод изобщо не си губя времето да се занимавам с тях и направо търся мениджъра, за да му чуя на него простотиите му, но предпочитам да се занимавам с мои познати такива, които са изключение (з приятели или добри познати на мои приятели...)

Всичко е описано в общите условия и в приемо - предавателния протокол. Четете

На опашка от 20 човека ще седна 30 мин. да чета договора от 10 страници

Какъв е тоя палчо дето сте го намерили? Няма кой да ви даде рент-а-кар без застраховка. Иначе да , опитват се да правят разни простотии чат пат , но това основно от бастунските компании , големите са над тия неща.

Точно за големите говоря аз и даже след резервация през WIZZ аир.

Всичко това го пише в общите условия. Великите пътешественици ги мързи да четат, а после изненадани. Като искаш да пътуваш и да ползваш кола под наем ще плащаш, ако ти се вижда много - стой си вкъщи и пести!

Едни гейове се опитаха да ми щипнат 200 евро за някаква вдлъбнатина. ВИНАГИ снимам колата отвсякъде, показах им снимката, млъкнаха.

Преди няколко години бях наел кола под наем още преди полета ми - бях решил да прекарам няколко седмици в България. Взех колата след кацането ми на летище София. В деня, когато трябваше да пътувам обратно за дома ми в САЩ, рано сутринта когато започнах да си товаря багажа забелязах, че някой я е ударил - бях я паркирал зад блока, както винаги и където паркират другите, не ми отне много време да разбера точно и кой я е ударил - камион който зарежда магазина за хр.стоки в блока ни. Направих снимки, обадих се в полицията за да дойдат да направят констативен протокол - не дойдоха. Когато пристигнах на аерогарата и отидох да върна ключовете и документите все още нямаше никой на гишето точно на тази компания. Точно бях тръгнал да обяснявам на друг служител от съседното място, и се появиха. Върнах им документите, обясних им какво д станало, показах им снимките... Казаха ми, че щели да удържат думата за поправката на колата им. Аз им обясних много любезно какво точно е станало, че знам и се знае кой и как, и защо е ударил колата, как от полицията отказаха да си свършат работата и че аз нямам никаква вина. Онези ми казаха самонадеяно, че трябва да платя. Тогава ми писна и им казах, че понеже нямам време и трябва да летя ще карам направо. Заявих им решително, че от доста години съм ексклузивен клиент на Американ Експрес, с която съм им платил, и че с тях имам всички видове услуги и застраховки. Но понеже са нагли и невъзпитани, им обещах не само да се обадя да блокират всички плащания за тях, но и ше се обадя на мия адвокат и ще го осъдя. И след това им хвърлих документите, ключовете и кратко описание какво е станало с подпис и дата и си тръгнах. Обадих се на картата и ги предупредих да не приемат никакви плащания на тези...

За съжаление 99% от случаите никой не си признава, че е ударил колата. Всеки иска да мине метър. Прибира се в България, хвали се на роднини и приятели как е прецакал системата, и след 10 дни като му зашият 500 евро такса почва да мрънка.

Или не спазва правилата, защото не си е направил труда да разбере какви са им на хората правилата, и го глобяват...

350 лева за 10 дена - няма такава кола, която може да се наеме за 10 дена за тези пари! Освен ръчна количка с едно колело.

Има, има. Даже за 160 евро можеш.

Демек, четете преди да подписвате договор ... колко гениално прозрение ...

Така на мен Еуропкар ми взе 500€ за мними щети по колата. Това стана на гара Аточа в Мадрид. Единствения начин е да ги съдиш.

Поредният рев на Андрешко.. Работил съм в рент-а-кар в Испания. Работата е следната - на всеки клиент се предлага застраховка, която за нисък клас кола е около 7-12 евро на ден. Нещо като пълно каско, каквото и да се случи с колата, застраховката го покрива, като единственото, което не покрива е повредена гума - не знам защо. 99% от нашенците, както и великите англичани отказват да я платят. После дори при лек удар или повреда изпадат в шок, защото рент-а-кар колите са най-много на 1 година и цените на частите им са ле-ле майко. Правете си застраховка и не се правете на ганьовци, защото ще ревете и то кански.

Би ли ми обяснил, при условие че колата има застраховка със сигурност, защо трябва да доплащаме? Ами фирмата да си прави пълна застраховка, какво се прави на луда?! И за какво тогава се взема депозит и още се иска и допълнителна застраховка? Я се усещай шофьорчето!!!

Гледат по всякакъв начи да ни измъкнат допълнително пари

Ами по принцип задължителната застраховка, която е влючена в цената е против кражба и за щети НАД 2-3000 евро. Допълнителната застраховка е за малки щети, и освен това те се занимават със застрахователи - не ти взимат парите и после ти да се оправяш!

Журналистчетата да пишат/преписват на български език. Казва се кола под наем а не "рент-а-кар"! :)

Абе, остави ги да изглеждат начетени и ЕнтелЕгентни в собствените си очи!