Lidl и мандра "Ведраре": Традиционна рецепта за ново партньорство
Сирене "Дунавия" отново на пазара - благодарение на мандра "Ведраре" и подкрепата на Lidl
Сирене "Дунавия" е добре познат български вкус, особено популярен през 80-те и 90-те години на миналия век. Постепенно производството му замира, на пазара започват да се появяват имитиращи продукти тип "Дунавия" и дълго време оригиналният продукт отсъства. Смелата стъпка към възраждането на традиционната рецепта и технология на производство на сирене "Дунавия" направи млекопреработвателната компания "Ненко Трифонов фуудс", собственик на мандра "Ведраре". Марката е регистрирана от тях още през 2016 г., но благодарение на последвалото партньорство с Лидл България и гарантираният интерес на веригата към продукта, "Ненко Трифонов фуудс" инвестира 6,6 млн. лева в построяването на високотехнологична линия и в средата на 2022 г. стартира наново производството на сирене "Дунавия".
Как се стигна до това печелившо сътрудничество и какви са очакванията към продукта, разговаряме с Теодор Александров, ръководител "Стоково снабдяване" в Лидл България, и Наско Тачев, директор "Бизнес развитие" на "Ненко Трифонов фуудс".
Върнахте на пазара позабравеното сирене "Дунавия". Чия беше идеята и как започна всичко?
Наско Тaчев, "Ненко Трифонов фуудс": Интересът ни към възобновяване на производството на сирене "Дунавия", такова каквото го помним от нашето детство, имаме отдавна. Издирихме рецептата и през 2016 г. защитихме търговската марка "Дунавия" за ЕС. Към този момент обаче, все още нямахме нужните финансови резултати като компания, за да можем да си позволим сериозна инвестиция, каквато изисква производството на този продукт. Междувременно започнахме да внасяме сирене от Дания, ултрафилтрирано, в големи разфасовки, и да го преопаковаме в България. По този начин тествахме и реакцията на пазара. Успяхме да осигурим необходимите средства - 6,6 млн. лева доста по-късно, след като стартирахме съвместната си работа с Лидл България и за кратко време, успяхме да увеличим значително оборота и да подобрим финансовите показатели на компанията. Преди да стартираме инвестицията, запознахме колегите от веригата с проекта и ги попитахме дали такъв продукт е интересен за тях и биха ли ни подкрепили. Отговорът на Lidl беше положителен и категоричен. След този сериозен ангажимент решението за инвестицията беше лесно. Започнахме производството миналата година под нашата марка "Ведраре", а от началото на май т. г. доставяме на Lidl сирене "Дунавия" под една от собствените им марки - любимата на много българи "Родна стряха".
Г-н Александров, като човек, който отговаря за млечните продукти в Lidl, какви са прогнозите Ви - ще спечели ли "Дунавия" сърцата на клиентите?
Тeодор Александров, Lidl: Аз мисля, че те отдавна са спечелени, защото "Дунавия" не е нов продукт, който тепърва налагаме на пазара. А когато към познатия и обичан вкус, добавим високите стандарти за качество на колегите от "Ненко Трифонов Фуудс", добрите резултати са гарантирани. Точно това ни помогна много лесно и бързо да вземем решението от наша страна да подкрепим производството на сирене "Дунавия" и да го включим в асортимента на Lidl под собствената ни марка "Родна страха".
Продуктът е много качествен - можем да го потвърдим, благодарение на строгата система за контрол на качеството, която Lidl прилага към всички производители на продукти от наши собствени марки, като в това число се включват и регулярни лабораторни анализи в акредитирани лаборатории.
Какво отличава традиционното сирене "Дунавия" от традиционното саламурено сирене, каква е технологията на производството?
Наско Тaчев, "Ненко Трифонов фуудс": Много съм щастлив, че успяхме да възродим производството на "Дунавия" изцяло по оригиналната технология. Произвежда се от краве мляко чрез ултрафилтрация на млякото, при който млякото се сгъстява и така получения концентрат се подсирва. В сравнение с традиционното бяло саламурено сирене, "Дунавия" има по-висока биологична ценност, тъй като в него са включени, освен казеина, и останалите много полезни суроватъчни белтъци, които при традиционния начин на производство остават в суроватката. Процесът на производство е напълно автоматизиран и хигиеничен, от приемането на млякото до готовия продукт, а всичко се управлява от контролна зала.
Споменахте и високите изисквания за качество, разкажете ни малко повече за това как контролирате процеса, какви анализи провеждате?
Тeoдор Александров, Lidl: за нас в Lidl качеството на продуктите е изключително важно и прилагаме строг контрол върху целия процес - от подбора на производителя, през съставянето на рецептите и целия производствен процес, до крайния продукт. Така подхождаме към всички продукти собствена марка. Задължителен елемент от нашата система за контрол на качеството е изискването към производителя за сертификация по един от двата международни стандарта при производство на храни - IFS или BRC. В случая "Ненко Трифонов Фуудс" се сертифицираха по BRC като защитиха най-високото ниво. Правим и периодични одити на производствената база при които следим 93 критерия за всички важни и ключови изисквания, свързани с производството - средата, в която се произвежда продукта, машини и оборудване, хигиена, снабдяване, транспорт и мн. други. Вече споменах и лабораторните анализи, които също правим периодично. Те включват пълни изпитвания на продукта - от външния вид и вкуса, през съдържанието му и съответните показатели, до вида на опаковката и това, което е написано на нея. При киселите млека например много важно нещо е, че изследваме броя микроорганизми - знаете, че киселите млека се заквасват с млечнокисели бактерии и ние следим дали са налични; за сирената и кашкавалите изследваме водното съдържание и следим то да не надвишава законовите нормативи за съответния продукт; следим за чужди видове мляко - например, ако става дума за овче сирене, следим за наличие на краве или друго, което би могло в този момент да е по-евтино и да се влага, за да се спести от разходи; следим състава на мазнините, за да сме сигурни, че няма вложени например растителни мазнини и т.н.
Наско Тaчев, "Ненко Трифонов фуудс": Това, че разполагаме със собствена ферма, която осигурява голяма част от млякото, ни помага да затворим производствения цикъл, което допълнително носи гаранции за произхода на суровините и подобрява качеството на крайния продукт. В допълнение, високите изисквания за качество на Lidl ни помогнаха да подобрим процесите в нашето производство и да поддържаме постоянно висок стандарт на производствените практики. Освен сертификацията по международния стандарт за качество и безопасност BRC, който подновяваме всяка година, oт декември 2017 г. предприятието ни е лицензирано за производство на млечни продукти и по стандарт БДС. Основната причина за това отново е съвместната ни работа с Lidl, защото проявиха интерес да произвеждаме за тях продукти по БДС.
Как оценявате съвместната работа и какъв е ефектът от това партньорство за вас?
Наско Тaчев, "Ненко Трифонов фуудс": За нас ефектът от партньорството с Lidl е огромен. Освен приносът за подобряване на качеството, резултат от съвместната ни работа е и по-добра конкурентоспособност. Чрез по-големите обеми, които преработваме, намалихме себестойността си в частта общи разходи. Същевременно подобрихме и печалбата. Бизнесът с Lidl доведе до значителен ръст на оборота на нашата компания, като през първата година на съвместната ни работа той се покачи със 70%. За нас това бе голямо предизвикателство, защото за кратко време трябваше да направим допълнителни инвестиции, да наемем и обучим допълнително персонал и то без това да се отрази на качеството на продуктите. Следващите четири години оборотът ни се удвои и в момента 45% от целия оборот на компанията е от съвместната ни работа с Lidl. Работим заедно прозрачно и честно. Няма входни и други такси, бонуси, както чуваме да се говори понякога. Търговските условия са свързани с договаряне на цената на съответния артикул и заплащането на доставената стока, като трябва да отбележим, че откакто работим заедно, никога не е имало забавяне на плащането. Затова бихме препоръчали Lidl и на други наши колеги производители като коректен и предвидим партньор.
Тeодор Александров, Lidl: Да предлагаме качествени продукти от български производители винаги е било наш приоритет, защото е важно за нашите клиенти. Когато намериш партньор, с когото мислим по един и същ начин, и който подхожда професионално и с визия, тогава работата е лесна и резултатите не закъсняват. Затова високо ценим такива партньори като "Ненко Трифонов Фуудс". Те са една от близо 250-те български компании, с които понастоящем работим. Подкрепата за тях е част от цялостния принос на Лидл България. Това е Ефектът Lidl - всичко онова, което правим в посока развитие, сигурност и благосъстояние за нашите клиенти, партньори, служители и обществото като цяло. Затова ще продължим да разказваме за съвместната си работа и да показваме успешните истории на наши партньори - като тази на "Ненко Трифонов Фуудс".
Материалът е предоставен от Лидл.
НАЙ
Доброволци заведоха в клиника кучето на Николай, завариха го болно, гладно и вързано
Експлозия потопи руски товарен кораб в Средиземно море (видео)
Путин отложил превземането на Покровск, за да постигне повече териториални завладявания
Тежка катастрофа на пътя София-Самоков (видео)
Преобразиха подлеза на "Орлов мост" (снимки)
Експлозия потопи руски товарен кораб в Средиземно море (видео)
Путин отложил превземането на Покровск, за да постигне повече териториални завладявания
Водещите световни демокрации тънат в трудности, а политическият център в Г-7 се разпада
Реалистичен ли е планът на Тръмп да поиска от страните в НАТО 5% от БВП за отбрана?
"Вашингтон Пост": Зеленски бавно върви към преговори за бъдещето на Украйна