Със 167% са се увеличили поръчките на паста от ресторантите в България през 2024 г. спрямо предходните 12 месеца. Това показват данни на Glovo за потреблението през годината. Интересът към традиционната кухня е нараснал с 87%, а доставките на рибни ястия са се увеличили с 56%.

Общата картина показва, че през изминалата година българите са поръчвали много повече храна от ресторанти, като тенденцията за предпочитаните кухни се запазва и фаворити у нас остават американските, италианските и азиатските ястия. Всекидневните гастрономични преживявания у нас включват най-често бургери, пици и салати.

От компанията съобщават, че доставките от супермаркети също са нараснали с 48% през 2024 г. В категорията за хранителни стоки най-много се търсят банани, вода и хляб.

Снимка: Glovo

Интересен факт е, че потребител на платформата е похарчил впечатляващите 2 600 лв за единична поръчка от супермаркет в София. Този факт очертава ключова промяна в навиците за пазаруване и тенденцията потребителите все по-често да разчитат на доставки за основните продукти от ежедневните си нужди.

Не липсват и любопитни рекорди - най-натоварената минута на годината е била на 14 февруари в 17:55 ч., когато българите са подсилили романтичния дух на Свети Валентин с поръчка на желаните ястия и продукти до прага на своя дом. Потребител в София е шампион на платформата с реализираните 1 278 поръчки за 2024 г., което прави средно по над 105 поръчки на месец.

Друг отличник от статистиката на компанията е куриер от Велико Търново, разнесъл над 10,000 доставки за 12 месеца.

От данните на Glovo става ясно, че българите предпочитат да прекарват качествено почивните дни със своите близки, вместо да губят време в пазаруване и готвене. Събота е най-интензивният ден за поръчки, като пиковият час обикновено е вечер, около 19:00 ч., когато семейства и приятели се събират около трапезата. Тенденцията за оптимизиране се забелязва значително и при поръчките на храна и консумативи за домашни любимци. Пет пъти са се увеличили доставките от зоомагазини за последните 12 месеца. Поръчките на цветя пък са скочили със 70%.

Плевен и Благоевград се нареждат сред топ градовете, обслужвани от Glovo, непосредствено след София, Варна и Пловдив. В международен план, България е на трето място в региона по най-голям брой абонирани Glovo Prime потребители.

Съдържание на: Glovo