АПИ: Забавянето на пътя през Кресненското дефиле е пагубно

Забавянето на строителството на пътя през Кресненското дефиле ще е пагубно за човешкия живот и природата, заяви председателят на Пътната агенция Лазар Лазаров.

Обратно в новината

Коментари - АПИ: Забавянето на пътя през Кресненското дефиле е пагубно | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

е Лазаров и свинята да заемат тези длъжности!!!

Въпрос към АПИ - колко е надморско равнище от озходната точка страна Сандански и надморско равнище на точката при село Кресна. Втори въпрос към журналисти защото Апи няма да отговори- на кого са Минералните бани при с. Кресна.

Най-доброто решение е тунел, 2 тръби по 2 ленти. Скъпо но ефективно решение! Еколозите също ще са доволни.

Ще му видят сметката на това дефиле, видяло се. Идеята беше да се изкара целия път извън дефилето, за да се запазят малкото останали животински съобщества. Сега и в дефилето и извън него трафик. Всяка година хиляди хора идват на рафтинг по Струма и това ще секне като не можеш да се придвижваш по трасето.

Е да но ако няма път там изобщо както искат някой "екота" лодката ще трябва да я пренасяш на ръце километри. Зелените правят същата простотия както в Банско. Препоръчвам им горещо да идат в Швейцария, Австрия и да видят по курортите колко лифтове и ски влекове има. Аз броя по 5 минимум и се чудя защо няма в Банско поне 3 ?

А в колко техни парка си бил? И видя ли там лифтове?

Pesh0

По голяма глупост няма как да се измисли . Вместо магистрала , защо не прокарат 6 броя черни пътища , така еколозите ща са доволни и броя на лентите ще им излиза пак същия . А като сметнем и козите пътеки .... по който ще пускаме товарните автомобили , за да не се получават задръствания ....

кое е природата, тикви: змиите, жабите и гущерите?! гората е природата, изроди продажни!

Открихте топлата вода с разделянето на двете платна едно от друго - и в Австрия, и в Швейцария е така даже и в САЩ, където има възвишения. И е доста елементарно - прави се пътя там, където е най-малко съпротивлението, с други думи, където ще се спести и от изкопни работи и от запълване и от тунели. А при нас - чак сега след десетилетия някой се сеща и за такъв вариант.

Pesh0

Къде в австрия ????????? е така ? че с другите страни не съм запознат ? Ама и за другите кажи , ще проверим с гоогъл мапа

В Австрия има такива пътища, но си е магистрала и си караш максимално, тоест трябва да се преправи стария път през дефилето така,че да можеш да караш със 140км. Не виждам как това ще се случи.

всички еколози, които пазят нещо друго освен гората, на кол и на чеверме. ще ми пазят змиите и гущерите! ах мръсни продажни подлоги!!

ОСВЕН МАГИСТРАЛАТА ТРЯБВА ДА ИМА ОЩЕ 3-4 АЛТЕРНАТИВНИ ТА ПОТОКА ОТ КОЛИ ТОТАЛНО ДА СЕ РАЦЕПИ..................

гръмни се бе умнико -защо заради теб си отиват невинни хора-винетки минетки каквото искаше ти дадоха а ти нищо освен лява ръка десен джоб

Казаха по телевизията, че новото трасе ще с 20 км по дълго от другото. хайде да сметнем. 20км по хиляда коли дневно е 20 000 км излишен път. Превърнато в пари при 10 на сто и при 2 лв гориво се получава 4 000лв на ден. Умножете го по 30 години и ще видите колко ще ни струва на страната едно глупаво решение да се слушат еколозите. Защо се забравя факта, че всички живи същества се нагаждат към промените. Да не би огромната съществуваща пътна мрежа до сега да е съгласувана с еколози. Стига тези глупости на еколозите. Държавата трябва да прави всичко ефективно и то във времето и да не се съобразява със всеки.

Най-ефективното решение ще е тунел - по възможност прав, по най-прекия път. Скъпо, но сигурно решение, от което и еколозите ще са доволни!

Стига с тези вредни еколози. Не трябва да бъдат слушани. Те се явяват подлоги на нечисти сили от ЕС.

Чакахме магистрала, а ще получим два четвъртостепенни пътя.

Пагубно, я! Ще свърши мандата преди да сме взели комисионните, а при такива резултати после я ни изберат, я не ни изберат...

Понеже в статията"Трафикант: Българските власти знаят какво се случва" няма място да пиша,един каналджия ме преведе до това място ,за да питам: Вярно ли е всичко това,което се пише в тази статия?

Значи, едни хора ще вземат пари за магистрала, но магистрала няма да има. Няма да има аварийно, нито заграждения против преминаващи животни, нито канавки(евентуални свлачища), няма да има двойни или бетонови мантинели. Но парите за всичко това едни наши хора ще ги приберат.

Това къде го прочете? Или разбирането на елементарен текст е непосилно?

На първо четене изглежда, че по-голяма глупост от това надали може да се измисли. Всъщност генераторът на простотии работи на максимално натоварване и не е чудно, ако утре ни осведомят за някоя друга иновационна хрумка, снесена пред подходящо избрани медии от пипнатото в синьо опънато костюмче Лиле, в краен случай от зализания инженер.

Абе то стотици хора дадоха фира на този път, еколозите ще бавят магистралата заради глупостите си. Като спрат този проект, до идат да спрат и новия път Русе - Бяла. Кай плаща на тия откаченяци. И когато чакам 3 часа на кабинката на Банско, искам да извия нечий екологически врат.

ма той пътя си стои еднакъв. всяка катастрофа е причинена от човек.

Няма нужда да чакаш. Върви Швейцария,Австрия на всеки хълм има лифт/ски влек. Цените като нашите, обслужването с класи над нашето и най-важното те плащат заплатите на нашите "екота" :)

четейки само коментарите, незапознатият посетител би решил, че тиквата проста и неграмотна, най-тъпоъгълният МП в галактиката, е някакъв красив ум, компетентен по макроикономика, стратегическо планиране и др. структуроопределящи отрасли. всъщност иде реч за национален предател, недоучила маймуна, дето се чуди на кого първо да се кланя и забравя кой точно му плаща заплатата, а именно, блеещите малоумни и мазохистични скотове, пенявещи се на парцуца пред риалитито. тиква, ти си прост човек, тарикат, селски бек и палячо, с когото се подиграват, на какъвто и форум да се появиш, рапон, примат и илитерат. какво стана с агнетата за катар, иранският интерес, гледането на добитък от компютърните спецове и другите продукти на мисловната ти дрисня, бе, наглецо. и вчера даже мачле си цъкал, докато нелегалните, издържани отново от бюджета, разцъкват по мария луиза, предателю и мишок жалък. приятен ден.

... тиквата проста и неграмотна и съпътстващата клика от крадци и некадърници...

КОМУНИСТЪТ и другар Борисов явно се изживява като политик, но той не е нито генерал, нито политик и последното го доказва години наред... Напуска пожарната с чин майор, следва СТАЖ при МУТРИТЕ и след това без да завърши Генералщабна академия, а без завършване на такава, никой в света не може да стане генерал, с "царски" указ го правят оперетен "генерал" ! Единият се мисли за цар, а другият за генерал!. През периода 1985-90 г., според стилизираната му автобиография, Бойко е преподавател във Висшия институт за подготовка на офицери и научноизследователска дейност на МВР. Защитава дисертация на тема Психо-физическата подготовка на оперативния състав и е станал кандидат на науките, сега доктор, а за това се изисква т.нар. кандидатски минимум, включващ и изпит по чужд език. А Бойко не знае чужд език. А и къде са НАУЧНИТЕ трудове на доктор Бойко? Да прочетем и научим нещо и ние, които сме без титли...Да си го кажем направо - Бойко Методиев Борисов е неук. Почти цяла България говори като него: ще биемЕ, можемЕ да си го позволимЕ, а и да ви го нач у камЕ, докато ви грабимЕ...Повече от 15 години се радваме на един фалшив генерал. Фалшив, защото в Закона за МВР никъде не е упоменато, че служителите в това министерство трябва да имат звания, а всички го генералосват. Радев е истински генерал, правилно образован, при това пилот, а не пожарникар или бивш пазач на все известни българи като Бай Миле, Самоковеца, Маргините, Маджо и Пашата. Радев ще смачка Тиквун на президентските избори. Няма да го победи - ЩЕ ГО СМАЧКА. Народът ни не е много умен, но вижда кой е истински и кой фалшив генерал. Хората ще гласуват за истинския генерал, не за ментета.

Справка: Т.нар. зелени организации в България прибират по, забележете: 120 000 ЕВРО за ОПАЗВАНЕ НА 1 бр. Лешояд в България по програма ОП Околна среда, а същевременно Годишният бюджет на ФОНДА за лечение на деца в България е 11 млн. ЛЕВА, с който е проведено лечение на 1 200 деца или средно по 9 166 лв. на дете. Срам и позор, еколози ли? Мафия, мафия, мафия!

много е тъпо тва сравнение честно.

В една НОРМАЛНА държава трябва да се действа в различни насоки. А не винаги да се степенува кое е по-важно, а другото да се остави за след 10 години примерно. За всяко нещо трябва да има програма, специалисти и финансиране.

Напротив трябва да се степенуват нещата по важност. Аз например искам да започнем строителството на български космодрум за да изпратим българин на луната. Е замисли се !

Лиленце, а тунел под Шипка? Кога? Когато отслабнеш ли?

30 години минавам по този път ,почти няма ден без произшествия ,наистина дефилето е много опасен участък ,освен това е и бавен ,особено сега когато трафика се увеличи в пъти ,все повече товари вървят към и от Гърция ,да не говорим за автомобилите ,хората откриха райските морета и плажове на Гърция и все повече ги посещават ,затова колкото и да струва този път трябва да се оправи.

опасен и бавен са две ключови думи. тесен участък в който почти никой не влиза внимателно нито бавно.

Пътят си е добър сега. Средната скорост е 70 за слаб шофьор, по-добрите могат да карат с 80, което е почти максимална скорост по закон. Жертвите са от хора, които не могат да управляват автомобил, или са неграмотни, да мислят, че законите на физиката не важат за Ауди например. Другото е, че понякога излиза "каруца" с 40 км/ч, защото няма забрана за такава скорост. А забрана няма, защото местните власти се "грижат" за народа не да му вдигнат доходите, а да го държат в мизерия, но загрижени.

А северозапада не е спешен, нали?

Не, не води към море или планина.

Ценоразпис в Гринпийс. Лешояд-грабливец -1200 лв,Отровна змия 300 лв. Смок дълъг едноок 400 лв, Костенурка- сухопътна 250 лв ,Лалугер-200 лв. , пещерен бюик- 720 лв, Човек -1 лв.Да не се забравя, че централата на Зелените тарикати е в Ню Йорк и каквато музика пуснат оттам, такава ръченица друсат местните екомушмороци.

Не разбрах това магистрала ли ще бъде или хвърлени милиони за два дублиращи се пътя с всичките им проблеми. Колкото до трилентовия път, само в България от ЕС, се правят такива недомислия, които в крайна сметка излизат по - скъпо и са по - неудобни.

то цялото Кресненско Дефиле е застрашено от погубване, той келеша седнал да се тръшка за някви жълти стотинки. Кой го вълнува колко ше струва??

И да не е магистрала, ще е много удобно, понеже ще има еднопосочно движение и ще намалеят драстично катастрофите причинени от неправилно изпреварване. Подобна отсечка има в Германия по пътя Мюнхен -Щутгарт в подобен планински район.

Лердалски тунел, Норвегия: 24,5 км - 120 млн евро - 1 км. = 4 898 млн евро.; Кресненско дефиле, България: 2 км - 125 млн евро. - 1 км = 67,5 млн евро.; Близо 14 пъти по-скъпо от тунела в Норвегия. Все пак сме на ЧЕЛНО МЯСТО във въртенето на ЕВРОДАЛАВЕРКИТЕ... За доограмотяване прочетете: ПОЗОР! Тунелът край Кресна 14 пъти по-скъп от шампиона Лердал

Още не е късно да пуснете оферта и да спечелите търга ;))

Вече е ясно кой е спечелил. Или гербаджиска, или ДПС-арска фирма. Конкурсът е за парлама, "да си минем по закона" както казват.

Ама що копира инженер Ганев за ТУНЕЛА ПОД ЛАМАНША.. Вече няма бригади "изостанали по насрещния план" та да са надаш, че няма да са срещнат.. И да са чудиш - един или два тунела ша ти прокопаят..

Не може да има магистрала с двете посоки разделени от планина. какво става при инцидент по средата на едината от двете посоки? Къде са го видели това пак на запад? Или се прави тунел на двупосочна магистрала или цялата магистрала върти около хълмовете с намалена скорост. Всичко друго е сиромашка хитрост, която винаги излиза по-скъпо.

Ти май не си излизал по далеч от село. Това е практика в много държави в Европа. Такива разделени магистрали има в Словения, Италия, Австрия, Германия, Швейцария и др. Особено удачно е при нас да има такива магистрали, поради изключително идиотското шофиране. Така някой състезател като изхвърчи с 250км/ч, няма да отиде в насрещното движение и да избие невинни хора.

дори и бе насрещно движение матриала пак ще се затрива от простотия по този път.

Всъщност всичко е борба на магистралната мафия със зелената екологична мафия в България. Едните точат Еврофондове от асфалта, другите с мнимата си загриженост за птици, калинки, жаби и гущери. Ей, не могат да си поделят парите!

всеки път като дойда в бг ми става много тъжно, че тази наистина красива природа често е замърсявана и неглежирана. хората просто не я ценят и я убиват. страшно е. за това имаме нужда от еколозите, които се опитват да опазят живи късчетата рай. ти ги наричаш мафия щото ти е по-лесно да зачеркнеш нещо и да продължиш да си живееш в примитивния полусън, безотговорни и устремено към единствено личното си удобство но никога не помислящ за другите.

Всеки път ли като си дойдеш, си толкова активен по форумите?

Съжалявам, но фактите са други. И, тъй като аз знам фактите, защото живея в България, за разлика от теб, който или която си идва, когато му или й харесва, то затова знам и за екомафията. Така че, моля без коментари, които нямат нищо общо с фактите!

Инж Лазаров е пропуснал да каже, че както се вижда от снимките точно в участъка на инцидента, храстите започват от асфалта, БАНКЕТ ДЕ ФАКТО НЯМА. Банкетът или Зона за сигурност, както се казва другаде не е почистен от храсти и надвиснали клони до земята. Това е предпоставката за случката:Отговорник-Пътното-АПИ.2. Пострадалите не могат да осигурят собствената си безопасност, а са тръгнали да опазват природата и т.н. Точно на това място завършва правия участък където стават засичанията след изпреварване. Отсреща идват тировете излизащи от завой и понякога карат бърху осевата линия и малко повече. Ако стане авария, гума или друго, мястото където са били хората е много опасно . Разумен човек не би стоял там и секунди. Излиза, че пострадалите са били зад храстите на банкета. Затова лазаров се гърчи и усуква. Неговите хора не са си свърчили работата.Всички които са засечени в дефилето имат само една възможност-спирачка и отклоняване вдясно, ако има къде, като вероятността да бъдат ударени отзад е голяма.

A аз нещо не виждам връзките с бъдещата магистрала и до Крупник и при Кресна?!?

В момента този път става най-важният за икономиката ,и туризма ,от пристанище Солун идват повечето стоки ,защото е по близко от Бургас и Варна ,българите все повече почиват на гръцките морета защото са в пъти по чисти и топли ,както и по -близо ,и изобщо Струма се нуждае от спешно довършване ,особено в дефилето.

Едва ли има трафик и на половина колкото Русе - Бяла - В. Търново.

Тпата, банкесвска мутра се чуди как да угоди на най-верните си гласоподаватели - софиянци. Другото - майната му, да мре.

Когато за Запада и Сорос няма келепир, обикновено се пръкват "еколози", "протестъри", гейове с нарушени права, "страдащи" мечки, чучулиги, горски мравки и пр. Трябва да се изхожда от интереса на държавата, а не на изнудващи мнозинството дребни групи , прехранващи се от протести.

Тъй де, в Германия пчелите са на изчезване, вълци и рисове има само в зоопарковете. Защо са построили толкова аутобани, тръби, заводи? Защо зелените там не ги спряха, ами оакват проектите в бедна България?

София е град-тумор, който скоро ще унищожи гостоприемника си (България). Какво става в природата, когато паразитът изсмуче силите на кгостоприемника, и той умре? Имира и паразитът. Или се мести и намира друг гостоприемник? Градовете не могат да се местят, следователно умират.

Стига лъжи!! Стига манипулации!! Стига гавра с природата!! Не тунели трябват, пари ще крадете и сте наточили зъби-бандата на дебеловратата шекембелиеста мутра, оставете пътя е прекрасен, наскоро пътувах през Кресненското дефиле!!! Проблемът е в това, че всеки кара така, сякаш има поне 1 договор за безсмъртие в жабката!!!Винонви са всики, които не спазват правилника и ограниченията!!! това е истината!!

То по тази логика нови магистрали по принцип са излишни. И черен път върши работа - караш си бавно, никакви катастрофи, никакви проблеми. Даже знаци не са нужни, защото как да караш с 90?! Пък и трафикът ще падне - никой няма да иска да си чупи колата, от тук опашките на границата, чужди тирове няма да минават - хоп! Екология! Не виждам минуси в идеята ви!

Тука форумната бригада, само да рачи да остави чашките, за няма и седмица ще я прекОпа тази магистрала по права линия.. пък и ако има кой по една кирка и лопата да даде - петилетката става още по-къса. Що тая смотана герберска държава си губи времето с инджинери и проектанти - никой не знае.. за да крадат, несъмнено. Целият Северозапад сме го оставили на диванните експерти - развива се бурно, без забележка!

да определя коментара ти кух ли е или просто тъп!

За да си визуализирате по-ясно понятията кух и просто тъп, прочетете отново идеите си за проектирането на този път и цената му ;) Ще ви светне, гарантирам ;))

Направете има, бе!!! Направете им и космодрум на долните шопари!!! Да ходят с ракети на море и на планина!!! Всичко друго ("сеЪнията") да мре!!! Дайте и СМС-и да им пращаме!!!

+++++++++++++++++

"Истината е, че ако не завършим този лот от "Струма" през новия програмен период, ще загубим не само парите за него, но ще трябва да връщаме и тези за останалите отсечки от магистралата", обобщи Асен Антов, директор на Национална компания "Стратегически инфраструктурни проекти" (НКСИП), която отговаря за реализацията и поддръжката на новите участъци от "Струма" и "Хемус".

на мен ми е чудно как до сега са минавали елените и костенурките през реката и през пътя. апък сега ако се направи още един път ще им е още по трудно :). еко активистите да развъдят популациите и от тая и от оная страна на пътя. не да седят в офисите си. нещото са се сдухали всички еколози социолози и педерози.

Понеже опонентите са му в болницата - давай веднага пресконференция!

На отсечки като Русе Бяла това е ЕЖЕДНЕВИЕ. Колко турски уили румънски ТИРА минават от там, и колко през Кресненското дефиле?????? Но НЕЕЕЕЕЕЕ, щом е за хатъра на гадните софийски копеУета, веднага става проблем.

За софиските бклуци - магистралите. За "сеУъните ут прувинцията" - обещанията. Ваша, Лили Дебелата и Боко Мутрата.

Мъдро!!!!! Там си е баят земетръсно и сложни съоражения не трябват!!!!

Пагубно е всичко, което не е по хатъра на гадните софиянци, много ясно.

Не мога да разбера защо делиш хората по този нелеп начин... Никой не е виновен, че не си защитават интересите политиците от Северна България примерно, когато става въпрос за пътища. На врачаните кой им е крив, че не им почистват улиците от сняг през зимата, че имат дупки??? Примерно в селата около Враца улиците почистени и няма дупки - карам много в страната и това е един от многото примери, които мога да ти дам. Все повече хора и товари пътуват към Гърция и колкото по добър е пътя, толкова повече ще пътуват (такси, винетки, ТОЛтакси и т.н.).

Г-н "професоре", личи си, че изобщо не пътувате, а сте се затворили в малката си "научна лаборатория"!!! За Ваше сведение, по този път минават не само софийски коли, а коли с всякакви номерации, дори и чужди! Или Ви не сте осведомен, че и чужденци посещават България? Та нима и селяните, живеещи в София, не пътуват?

са бави заради животните.. А щото през 2011 ПЕЦЕДЕНТИНА НИ - тогаз министърин, подписа апликационната форма за "СТРУМА" с условието - СТРОИМ ЦЯЛАТА МАГИСТРАЛА.. МАГИСТРАЛА, а не двулентов път.. И ако не построим до 2020-тая - ВРЪЩАМЕ ПАРИТЕ ЗА ЦЯЛАТА МАГИСТРАЛА.. Пак да ви повторя - ангажимента пред ЕС е - МАГИСТРАЛА, а не ДВУЛЕНТОВ ПЪТ!!

ОТКРЕХНА - за да се построи МАГИСТРАЛА СТРУМА, ПРЕЦЕДЕНТИНА НИ подписа ХЕМУС да не е магистрала, а СКОРОСТЕН ПЪТ от Ябланица до Шумен.. ХЕМУС сега се строи като магистрала с пари от БЮДЖЕТА.. ЕС за там ни дава пари за скоростен път..

Дека да ги проверим тия работи?!

Все пак, вилата на Плевнелиев не е в Тутракан, а на Бяло море.

ТАКА ЛИ! А Русе-Бяла?!?!? Мама ви сфийска, нали трябва да ходите лесно на Банско.

неук селтак, по-далече от Бяла не си си показвал носа нали

Не съм Софиянец и не карам ски, ама преди да псуваш погледни че отбивката за Банско е на Симитли, което е ПРЕДИ дефилето и стеснението на пътя.

защо винаги София ви е виновна?? В цяла Южна Бг градовете се развиват, чистят, има земеделие, а пътищата са масово реконструирани. В Северна Бг, вкл и Варна, откакто е свършил комунизма ви чуваме само да мрънкате, че никой не правил нищо за вас, единственото котео развивате са некви местни мутри. Крайно време е да започнете да се грижите сами за себе си и да инициирате местните си проекти.

Е да, много лесно е да счупиш краката на някого, и да му се подиграваш, че не може да бяга.

ако не смучете данъците от провинцията, прави ще умрете! Че то 1/2 от всички работещи в София , са служители по министерства, комисии, бюра и пр...

Е кой град в Южна България се е развил, не разбрах? Половината пловдивчани бачкат в София, щото там масова безработица, ама се били развили, смях ...

Абе от де ви копаят таквиз???? Дей талибанско дей кресненското дефиле???? Аман веки!!!!

начи еколозите се притесняват от един двупосочен път с по две платна, и за това предлагат тунел, за да не се нарушава живота на животните, но тъпунгера от апи обявява че ще строи не просто път без тунел, а че ще направи и втори път до него хубаво да омаже и малкото дива природа която е останала. начи ето тази тъпотия е това което съсипва бг.

не съм сигурен кой какво съсипва, ама в Холандия няма 1 кв. метър останала гора, но за сметка на това имат невероятно развита икономика и удобни пътища за на всякъде. В България тези които се оплакват, че нямат пари са значително повече от тези оплакващи се за липса на дива природа. Малцинствата трябва да се уважават, но следва да се действа в интерес на мнозинството.

първо да се разберем - холандия никогя е нямала природа, която да спасява. няма как да ми сравняваш някво вмирисано блато със Пирин - това само показва тъпотата ти. дали някога се сети да помислиш, че няма холандец който да ходи на почивка в холандия ?

Ти не разбра ли вече, че Боян Петров е БИОЛОГ, освен, че е алпинист?!?!?!

По време на Римската империя са построили хиляди километри павирани пътища, останките на някои от тях, стоят и до днес... Чудно , дали и тогава са имали "еколози" , които да им забавят проектите..!? Защото ако са имали, вероятно щяха да ги строят и до днес...!

не нямало е, защото тогава на селтаците като теб не са им позволявали да се придвижват извън селцата където са обработвали земя или са гледали животни. Сега сам знаеш разликата е огромна и всеки селтак си позволява да излиза извън нивите, че и кара коли и оаква всичко, до което се докосне. затова са ни необходими еколози.

хакайте се тогава като овни по челата из Кресненско! И да не забравиш като се праснеш челно в другия "гражданин" срещу теб, да провериш и да не сте наранили със шума от удара и ушичките на някое зайче!

Разбрах!Значи само селтака със софийско "жителство" , който се е почувствал гражданин, като теб, трябва да има право да ходи извън града? И тогава няма да ни са нужни еколози!А защо селтака-гражданин трябва да излиза извън града! Ааааа, за да зареди кошниците от село?!!...

римските пътища щяха и до днес да си стоят на етап "Проектна фаза".

По-римските пътища са се движели коне и хора... И двете животни. За какво замърсяване приказваш...