Боян Петров: Кресненското дефиле е смъртоносна точка
Кресненското дефиле е смъртоносна точка и хората са част от черната статистика, каза алпинистът Боян Петров, който се възстановява след катастрофата там.
Обратно в новинатаКоментари - Боян Петров: Кресненското дефиле е смъртоносна точка | Днес.dir.bg
Коментари
Отишъл да брои roadkills, за малко да сброи себе си и колегата си. Ако мисли трезво там скоростен път не трябва да има, ще помни защо.
До дупка ще ни съди Румъния и румънката за гаврата с това семейство. Много важно, че някой решил да изкара пари от данъкоплатците със законови трикове. Каня "природозащитниците" да покараме ски на Витоша...
На покорителя на К-2 поклон и пожелания за бързо оздравяване. Кресненското дефиле е чудно красиво,но съм съгласен,че пътят трябва да се изнесе оттам.Да се любуваме на красотата не като караме. За другия проблемен участък Русе-Бяла също трябва да се направи нещо.Там през ноща има тежък тир-трафик,а освен това пътят крие неприятни изненади за тези,които не го познават.
Необходими са няколко патрулки радари, за да не е смъртоносно дефилето, но това би противоречило на античовешката политика на властващите.
Скорошно оздравяване! А редакторите да си върнат дипломите - "до момента се случва така, че всички тези случки" ...
Толкова добре изглеждаш, Бояне! Благодаря ти! Ти си рекордьор и по най-бързо лежане в болница!
Ако са били там на работа... къде е охраната на труда? Обезопасяването на работното място? Инструкции, подписи, а?
Браво на теб, Бояне, справяш се чудесно! От сърце ти желая пълно възстановяване! Само така, Съни, ще преодолееш и това "предизвикателство"! Стискам ти палци за здраве и за достигане на всичките 14 !!!!!!
Всъщност на български е повратна точка/или момент/.Другото е нескопосен превод от английски.
Да благодари на Господ, че му е дал още живот на земята, а утрешния ден не ни принадлежи.
Напълно съм съгласен пътя през Кресненското дефиле да се затвори. През Македония има идеален път за гръцко. Пътя през Искърското дефиле също да се затвори защото последния път като минавах от там видях един гущер да се препича на слънце опасно близо до минаващите коли. Пътя през Троян - Кърнаре да се затвори защото зимата е много опасен. Няма какво да се поддържа само заради лятото. Пътя от Пловдив до Смолян също да се затвори. Не знам дали знаете но и той минава през дефиле, и точно там видях един бръмбар дето по нашия край го няма. Значи е рядък, тоест на изчезване. Който иска да ходи на ски може да мине през Кърджали и от там за Смолян. Ама то и пътя от Кърджали за Смолян е планински, тоест опасен. Най-добре да се затвори и той. Който иска ски да минава през гръцко, и от там през Златоград. Иначе защо направиха тоя ГКПП там. Изобщо мен ако питате най-добре е да затворим всички пътища, да забраним колите, и хората да пътуват само с каруци. Така най-добре ще опазим и природа и животни.
Вие сте си виновни че някой ви е блъснал. Какво правите там изнудвате държавата да Сстрои тунел .Ето тунел няма да има въпреки безумното ви настояване от 10години.Ако не бяхте вие-група престъпници до сега магистралата щеше да е готова преди години. Вие несте еко защитници защото несте отгледали едно животно несте посадили едно дърво сами.
Ух тоя хич не може да се пази преди това е имал някакви пирони. Този път завлече в начинанията си и невинно семейство. Другия път кви ще ги върши ще видим.
Аз исках да чуя от него какво е правил на шосето и защо провали почивката на едно семейство и побърка живота на една майка, той ми обяснява за графика си.
Четете Кухата Лейка. Там е описано кое как е. Същото е и за кучетата, и за плажовете и за каквото чуете по медиите, че някой някъде "скочил" за нещо.
Поне сега разбра ли че каузата му по определение е примитивна!? Защото животните са- животни! А хората са- човеци! И всякви други еколози соросоизади кучкари т.д да внимават също да не им се случи нещо подобно... Хайе тръгвам за Южния парк да гоня кучкарите
Сегашния път през Кресненското дефиле доколкото ми е известно е построен в началото на 20 век - т.е преди 100 - 120 години. Преди това пътя София - Солун е минавал през Мечкули и Стара Кресна - източно от сегашния път. Изобщо Римляните са правили пътищата по високото, така избягват засадите и свлачищата. Не виждам защо при съвременната строителна техника пътя да не минава и западно от сегашния - примерно Крупник - Горна Брезница.
В Кресна имало доста залежи на радиоактивни изкопаеми, така че трябва доста да се внимава при строеж, за да не се превърне в радиоактивен резерват.
Цитат: "Все си мислехме, че опазването на животните е основата, на която градихме кампанията да махнем пътя от там, каза още Петров" Все си мисля, че човешкият живот е по-важен от този на няколкото броя гущери, костенурки и т.н... Но щом специалистът казва. Аз също съм за опазване на природата, но поставям човешкият живот на предно място. Това при нашите еколози е криворазбраната цивилизация - дай да опазваме нещо, ама не мислим за хората. ОК, местим пътя - влагаме милиони евра, преговаряме с правителството ГОДИНИ, препроектираме пътя десетки пъти, губим време, с през това време пълним статистиката. Г-н Петров, как се чувствате като част от статистиката? Можете да продължите да протакате и преговаряте още. Така имате шанс ОТНОВО да станете част от статисктиката. Баси скапаният народ...
Рапонът се държи сякаш е статист,а не министър-председател!Той е началник на ресорните министри и трябва да им нареди какво да правят,а не да препоръчва на еколозите да се разбират с тях.
Бе да знам, в Англия има безкрай тесни и лакатушещи пътица с ограничея 30 м/ч, на някой места даже има ограничение придизвикателство от 60, които няма как да ги вдигнеш, някои са доста натоварени, осбено в югозападната частр по тях се движи всичко - от коли, през селскостопанска техника, двуколки, коне, велосипедисти и пешеходци. И все пак страната е втората най-сигурна на пътя. По тези пътища рядко има камери и още по-рядко полиция. Та не е до пътищата, другари.
Смъртоносна заплаха е само за глупаци, които се мотаят пеш по шосето и се завират под колите. Той и на магистрала Тракия да тръгне да се мота пеш, и там ще го блъсне някой. Какво да направим тогава, да местим магистралата ли?
Айде сега, той стоял на място без видимост на път с много завои, заврял се под колите и затова ще харчим десетки милиони да местим пътя. Каква работа е имал пеш по шосето?
не разбирам кое му е чак толкова опасното на този път, че се превърна в национална кауза? С него ставаме, с него лягаме...! Макар да е в дефиле, пътят е почти равен, с нормална ширина, с добра настилка и маркировка. Завоите са плавни и следват логично няма изненадващо остри криви без видимост, няма стръмни участъци... В района рядко пада сняг... А и дължината му е само 15 километра. С 60км/ч да се движиш, за 15 минути се минава.... Ако това е опасен път, какво да кажем за Шипка, Беклемето, Петрохан или пък за пътищата в Родопите... Ама на нали оттам минават баровците с Баварците и Q7-миците, трябва да закопаем целия бюджет, за да им угодим.
С Андрей преминахме през критичния период, най-тежките моменти на физическото оценяване вече са зад гърба ни. -------- ОЦЕНЯВАНЕ??
Стига мнението на политиците и еколозите да е решаващо. Искам мнението на логистиците, икономистите и инженерите за проекта. Хайде за да не засегнем два гущера и три змии да преместим пътя от дефилето през Кърджали и от там през Пловдив и т.н. Само глупости слушаме на последък. Когато се прави икономическата обосновка да не се вземат в предвид само разходите по изграждането, но и разходите на обществото от експлоатацията на този път през следващите 50 и повече години. И сега много превозвачи за да спестят 20-30 евро минават по най-кратките пътища, а не по най- хубавите и най-екологичните. Да не стане така че глупостите на еколозите да ни излязат после през носа.
Дефилето не е смъртоносно, смъртоносни са хората в Дефилето.
Просто велик дух! Прекланям му се! Убеден съм, че напролет ще покори Еверест. От сърце му желая успех!
Не заслужава уважение принципа, че животните имат предимство пред хората. Боян, за да има някакъв авторитет в случая, трябва да разреши противоречието между хора и животни, не просто да игнорира интересите на хората, като се превръща в безотговорен лъжец, че видите ли животните са по-важни, и даже единствено важни.
"Кресненското дефиле е смъртоносна точка и хората са част от черната статистика, каза алпинистът Боян Петров, който се възстановява след катастрофата там. "
С хора убийци на пътя, трудно може да се намери решение. Пък било и трудно. Но катастрофи стават и на малкото идеални пътища у нас. Това е резултат на простотията и примитивизма на определена категория водачи, елементарни и безотговорни. Не животните са виновни, а цялостната пътна обстановка у нас. И най вече безсилието на тези, от които зависи нормализирането и вкарването на твърди закони за движението по пътищата.
Лесно е. Сложете мантинели по непрекъснатата линия дето е забранено за изпреварване. катастрофите ще намалеят драстично. И е крайно време да се спират и арестуват за по 24ч джигитите дето карат като малоумни.
'ми не, не е лесно. Представи си един аварирал ТИР в този участък, ако има мантинела.
A как ще се взимат завоите с мантинели от тировете? Аз мисля че най-доброто решение е камера на входа и изхода засичаща средна скорост и едно еднакво ограничение по цялата му дължина
Защо "смъртоносна точка"?! Тези еко-проекти са златоносна находка за специално създадените за целта еко-организации. Зад така добре звучащата идея се усвояват ударно десетки милиони евро, в което лошо няма, НО с една забележка - стига наистина да помагаха на Природата. А то се спасяват зъбоустите червеи, докато гората в съседство се сече до дъно, но понеже за нея не са дават пари никой не обръща внимание.
Ся!!!! Косматия ке ви каже!!!! Пътя не вий виновен бе малумници!!!! Кретените дет карат кат идиьоти са проблемъ!!!! А тоя пич ме кефи!!!! Целио натрошен неколко дни у кома а лицето му излъчва такъв позитивизъм!!!! Е нема такъв човек!!!!! Как да не му стиснеш ръката у знак на уважение!!!!
Да стоиш на пътното платно зад завои, след като знаеш, че има силен трафик по международния път за Гърция по време на сезона за почивки и да разчиташ, че няма да те ударят е рязко несъобразяване с живота. Всеки здравомислещ човек ще знае най- напред какви са опасностите и да не стои на пътя зад завой. Боян Петров може да е герой в моите очи, но това не го прави по- малко нахалник, който е постъпил глупаво. Ако беше загинал, цялата нация щеше да страда за загубата му, но той всъщност е безпределно безразсъден, за да заслужава подкрепа в случай, когато е стоял на пътя зад завой и опасността да бъде ударен е по- голяма от възможността да не бъде ударен. А след като 120 пъти е бил на това място, той просто е канил съдбата и предизвиквал живота и смъртта. Е, колко е силен един човек в тази борба?
Нищо му няма на пътя там. Ширината е достатъчна, настилката е добра. Завоите са съвсем прилични. Може би да се подновява малко по-често маркировката, но не е като да няма. Просто трябва да се спазват ограниченията и да се кара разумно. Е от там магистрала не може да мине, но никой май и не смята да я прекарва там.
Как да се изнесе пътя от там бе пич? Това е единственото място от където едно време е можело да се прокара път без да има множество тунели и виадукти.
Тончо дефилето е опасно..а идиотите, които не спазват нищо са като божи кравички,а? А КАТ къде в целата схема. Само в БГ няма дисциплинираща роля, а е регистратор на произшествия!
Според статистиката на КАТ най-много са жертвите в ПТП поради НЕСЪОБРАЗЕНА скорост. Съобразяването на скоростта няма как да се научи само със спазване на ограничения, още повече когато на много места те са безумни, т.е. са в разрез с концепцията за съобразена скорост.