Красимир Вълчев: Обучението в електронна среда не е повишило средните резултати от матурата
Присъственото образование е най-добро, заяви министърът
Обратно в новинатаКоментари - Красимир Вълчев: Обучението в електронна среда не е повишило средните резултати от матурата | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
Професионални впечатления (нерегистриран)
Обучението в електронна среда, така нареченото дистанционно, беше между 30ина и в най-добрите случай, почти изклчения, до 3/4 от обема(да кажа и качеството?) на това в конвенционалната присъствена форма. Има още много да се работи, вероятно не с тези кадри, но понеже самохвалството е присъщо на гербокадрите, да не се учудваме на формата на изказа му.
Илиян (нерегистриран)
Щом приравнихте матурата с изпитите в ВУЗ ! Повече няма какво да се коментира !
Кики (нерегистриран)
Електронното обучение е ПЪЛНА ПАРОДИЯ! Чудя се тези хора наистина ли са толкова луди или се правят на луди. То децата в класната стая не слушат, а какво остава от "обучение" през монитора. Уважавам учителите, но успяха да глътнат заплати без да направят нищо насреща. Те не са виновни... Обаче айде стига с това ЕЛЕКТРОННО ОБУЧЕНИЕ.
Не (нерегистриран)
Материала за 7ми клас е прекален. Не може да искаш да знаят БеЛ за 3 години назад, да им вкарваш нови предмети като Химия и т.н Или учат само БГ или не искаш толкова много от тях. В момента 90% не им пука за НВО-тата понеже са претоварвани със страничен материал!!!.
Абе (нерегистриран)
Когато трябваше да изкарат еднакво интелигентни определи групи хора в Белград през 1991 г. Имаше въчроси: "майка ти мъж ли е или жена?". Групи от хора дето напиваха децата си за да просят по-ефективно. Та значи на матурата прескочили летвичката от 30 см.
NeXu s (нерегистриран)
Направо спирайте училищата. И без това 90% са селски дебили с недоразвити мозъци. Дали ще ходят на училище - няма значение.
Илиян (нерегистриран)
Ти кога си бил в 7 клас ?!
NeXu s (нерегистриран)
Ай, ай. Горките им недоразвити мозъчета. А да висят у фейка по цял ден инда плюскат дюнери - това не ги претоварва, а? Мърши.
Е те някои родители (нерегистриран)
Толкова много пари гълтат без да вършат нищо ама компаниите ги държат с години. Я си гледайте вашето канче, че българинът е експерт във всяка една област, само не и в тази, в която работи.
ВЛОШИ (нерегистриран)
Обучението в електронна среда не е повишило средните резултати от матурата ------- УСПЕХА НА УЧЕНИЦИТЕ, С ПОЛОВИН ЕДИНИЦА, СПРЯМО ПЪРВИЯТ СРОК! ПЪЛЕН ПРОВАЛ Е ТОВА ЕЛЕКТРОННО ПРИСЪСТВИЕ...НЕ "ОБУЧЕНИЕ", А ИМЕННО "ПРИСЪСТВИЕ"!
Щерев (нерегистриран)
Няма обучение в електронна среда за 98,5% от учениците! Това е химера. А резултатите от матурата са дори по-ниски от миналата година и затвърждават тенденцията за постоянно намаляване на количеството и на качеството на получените знания. Ако матурата тази година бъде оценена с критериите от 2010г средната успеваемост ще е някъде 3,15-3,20 по шестобалната оценъчна система.
Не съвсем (нерегистриран)
За слушането -- май в къщи с родителите слушат повече. Даже ако трябва да повтарят изслушаното може да са по-добре. Виж като трябва да говорят те самите, да решават задачи или да мислят, положението е различно. То да говориш с компютър си е тъпо. Между другото министъра е най-разумният министър от всички в ЕО като казва че трябва да има нормално присъствени обучение следващата година. Дай да видим да не му дърпат ушите в Брюксел.
ох (нерегистриран)
Тренировки за онлайн тестове трябват - липсват такива в държавните училища. Ако искаш детето ти да е грамотно и да е в състояние да издържи тестовете, формата е платено образование - твърдде скъпо, за да може семейство с 2 деца в училищна възраст да си го позволи.
Ото Скорцени (нерегистриран)
Този сайт смърди на комунизъм.
ами (нерегистриран)
По-добре да закрият МОН и да оставят нещата както са били в средновековието. Който иска - учи. МОН усвоява "едни пари", печата учебници, не осигурява подготвителна подготовка за тестване в реално време, за да има часпром! Двойката е за МОН - нагли, лапащи, неадекватни!!!!!!!!
наблюдател (нерегистриран)
Нищо подобно! Един добър учител винаги може да намери начин адекватно да преподава, анализира и контролира дистанционния процес на обучение. Некадърният намира оправдания - както обективни, така и субективни. Би било добре да се проследи учебният процес в електронна среда, като се изисква представяне на своеобразно портфолио от всеки учител на преподавания материал - електронни ресурси от взаимовръзката учител-ученик, както и резултатът от усвоеното.
Васил (нерегистриран)
Що за министър е този ?! Всички нормални университети умножават оценката от кандидат-студентския изпитпо математика с коефициент 1,5 или 2 като балообразуваща ! Причината е, че от матурата по математика е изхвърлена стереометрията. Как ще стават инженери без такива знания бе, калинки от МОН ??
Кръстник (нерегистриран)
А учителите им какви са? Давате ли си сметка?
кръстник (нерегистриран)
Какъв е този страничен материал, с който са им напълнени главите - може би "новостите" в чата или новото гадже от ФБ? Не разбирам.
Фото Скопени, (нерегистриран)
гоу дъ фък!
Разобличителя (нерегистриран)
Електронното обучение ще допринесе до задълбочаване на затъпяването на младите хора в страната. То е част от цялостната стратегия за обезличаването на Българският народ. Разобличителя
Еврокомисар (нерегистриран)
На България инженери не и трябват. Само чистачки, миячки, санитари, сервитьори, болногледачи, селскостопански работници! Това е бъдещето на България в ЕС.
NeXu s (нерегистриран)
Тестовете са на ниво умствено изостанал. Ако дебилчетата и с тях не могат да се справят, смятай!
NeXu s (нерегистриран)
Нали това ви е мечтата? Телефон, Народна кола, ядене, пиене, сране, ебане, мол? Каквонсе оплаквате, плебеи?
ха-ха (нерегистриран)
Не знам на какво смърди сайта, но резултатите говорят сами. МОН оправя всяка грешка с две нови - по-големи. МОН - трябваше да осигури подготовка за онлайн тестване в реално време !!!!!!! Браво само на учителите! Водеха занятията и се стараеха с всички сили Какви пари, за какви платформи се усвояват от МОН-ските чиновници, след като се ползват безплатни ресурси на нета - класни стаи, поща, и всичко останало на хартия?
Браво (нерегистриран)
Програмата в 7 клас е УЖАСНА!!! Претоварва децата и така се размиват ПРИОРИТЕТИ ЗА БГ И МАТЕМАТИКА! АКО Децата не си ПЛАЩАТ ЗА ЧАСТНИ УРОЦИ няма да изкарат и 3 на НВО-то! (Аз не мисля,че е нормално да плащаш частни уроци, защо ходят на училище?)
NeXu s (нерегистриран)
Двойката е за селските виндебилчета с недоразвитите мозъчета. Огледало на самите вас.
да, но (нерегистриран)
Учителите бяха на ниво. Къде беше МОН, какви тренировъчни платформи за онлайн тестване осигури? МОН явно не знае какво е онлайн - пишат на хартия, пращат по мейл. Това онлайн ли е? Да видят Cisco Academy - това е онлайн.
уф (нерегистриран)
МОН или си няма идея какво е онлайн обучение или тарикатства. Онлайн е Cisco Academy като пример - и там всички, дори без начално подготвително ниво, успяват - учат - тестват! Това да слушаш урок, да пишеш домашно на хартия и да го пращаш по мейл съвсем не е това, за което претендират и се тупат в гърдите. Учителите се постараха - браво! Но нямат поддръжката, за която се плаща на МОН-ските калинки.
хахаха (нерегистриран)
Как ще ги повиши бе, кретен, то задълбочава кризата с обучението на младите хора!
Аз (нерегистриран)
Присъствената форма както и дистанционната не са добри за всички. Трябва да има избор на родителя и те трябва да са равностойни. При положение че резултатите не са по ниски е очевидно коя форма е по-добре и това е дистанционната за масата от децата.
Не ме гледай така, момче-е (нерегистриран)
Виждате ли какви са, хора? Първо проглушиха света колко иноватилни и напреднали били методите им, сега самата главичка отрича и под сурдинка си иска пак старото статукво! Утре ще върнат и дневниците, и отчетите, и присъствената книга дори! И сте им поверили децата си....Чудя се и на вас.
Тц тц (нерегистриран)
Не сме очаквали нещо друго!
60 милиона и кумата (нерегистриран)
Българският политик неминуемо свързва властта с пържолата, бута, жената, парата, златото. Парата е символът на властника в България. Той иска пари, пари, пари. Иска злато, злато, злато. Иска къщи, къщи, къщи. Иска вили, вили, вили. Иска коли, коли, коли. И не за свои сметка - а за сметка на партията си, на държавата си, на народа си. Това властогонство е бясна болест - който е ухапан веднаж от нея умира цял живот, като бесен. И е бесен зa власт - срам и позор, но е така. Ние никога не сме успели, господин Памукчиев, да озаптим това чувство за властогонство.
ех (нерегистриран)
Учителите си понесоха кръста - браво на тях. МОН не си свърши работата - можеха бързо да подготвят онлайн подготвителни тестове - с трудност съответстваща на реалните тестове. За да могат децата да свикнат, да си направят изводите и да са готови. Защо не си свършиха работата МОН-ските калинки. Учителите се справиха!
От кухнята (нерегистриран)
Краси "Просветата" и Ваня "Щастливата" Кастрева са захлебили милиони левове от обществени поръчки и подкупи. Ало, прокуратурата, къде спиш?
Тери (нерегистриран)
Сутри нормалният човек като стане .отива до тоалетнатна .после удря един душ.за да е адекватен .ама май ,че кото те гледам ти си пропуснал първия час от деня смотаняк.
Рокамет (нерегистриран)
Малко информация за другаря Вълчев. И два скромни въпроса. Какво общо има той с образованието? Има ли поне един ден педагогически стаж? Красимир Вълчев Лични данни Роден 9 юни 1975 г. (45 г.) София, България Националност България Университет Икономически университет – Варна Професия финансист • политик Красимир Вълчев в Общомедия Красимир Вълчев е български финансист и политик. От 4 май 2017 г. е министър на образованието и науката в третото правителство на Бойко Борисов.[1] Биография Роден е на 9 юни 1975 г. в София.[1] Израства в село Априлово, община Гълъбово.[2] До осми клас учи в училище „Васил Левски“ в Гълъбово, а средното си образование завършва в Строителния техникум в Стара Загора.[2] Завършва Икономически университет – Варна и е магистър по публични финанси. Преминава обучение по „Бюджет и финансово управление“ в университета „Дюк“ – САЩ.[1] Придобива опит в сферата на финансиране на образованието; оценка и наблюдение на изпълнението на европейските предприсъединителни програми.[1] Кариера в изпълнителната власт През 2002 г. започва работа в Министерството на финансите. От 2003 до 2009 г. е експерт в дирекция „Държавни разходи“, която се занимава с планиране, изпълнение, анализ и оценка на бюджетни разходи. Красимир Вълчев участва в разработването и изпълнението на секторните и бюджетната политики. От септември 2009 г. до февруари 2017 г. е главен секретар на Министерството на образованието и науката. Занимава се с управление на администрацията и бюджета на ведомството, координира функционирането на отделните структури и звена към МОН, участва в процеса на формиране и изпълнение на политиките в сектора. В периода от ноември 2013 г. до август 2014 г., е директор на дирекция „Бюджет и финанси“ в Министерството на външните работи. От април до май 2017 г. е началник на отдел в дирекция „Финансиране на общините“ в Министерството на финансите. Назначен е за министър на образованието и науката на 4 май 2017 г. от 44-тото Народно събрание.[1]
консерва (нерегистриран)
Тъжното е, че не са се повишили знанията (даже драстично са намалели), а не резултатите от изпитите. От гледане само на оценки сме я докарали до тука! Но, щом и министърът се интересува предимно от оценките....всичко губи смисъл!
James (нерегистриран)
Резултатите от матурите са малко по-високи от предишната година, което вероятно е свързано с трудността на изпита. Значително по-високи са по английски, малко по-високи са по български език и литература. Това показва, че обучението в електронна среда не е повишило средните резултати от матурата. М?
нмб (нерегистриран)
Красимир Вълчев някой ще го попита ли, какъв се явява на е най- големият издател на учебници? Май беше "Просвета"...
нмб (нерегистриран)
За повишени резултати може да се говори при повишена сложност на матурата. Задачите бяха като за седмокласници.
Мдааааааааааааа (нерегистриран)
И този господинчо е американско мекере целящо затриване на нацията ни, на отчет при Мустафа
нмб (нерегистриран)
Не гледай резултатите от матурата! Гледай колко елементарни бяха задачите за зрелостниците!
нмб (нерегистриран)
То няма чистачки, миячки, санитари, болногледачи... емигрираха за по- добро заплащане. В Бг всичкото е държавен чиновник.
131313 (нерегистриран)
Присъственото обучение е най-добрият вариант за образованието. Електронното обучение е изолация от естествената среда - липсват контакти със съученици и състуденти, с преподаватели и това води до неумение да се общува с други хора. Дори до неумение да се изразяваш и да иззказваш собствено мнение. Тестовете за изпитване с варианти за отговори могат да доведат до неграмотност и до неумение на писмено изразяване. Електронното обучение е вариант за времето на грипни ваканции, за да не се губи ритъмът на учене и да се пропилява ценно време.
оф (нерегистриран)
Въпрос за 6 ца:Красимир Вълчев България кой щат е на Америка?
нмб (нерегистриран)
Комунизъм са стотиците хиляди държавни чиновници, държавните бензиностанции, държавния хазарт, наливането на пари в Балкантурист, казармата, доброволците по селата, което не мина, държавните пари в частна банка... найс, а?
нмб (нерегистриран)
Няма нужда от платено образование. Учениците са цял ден в училище. Имат предостатъчно време за "тренировки".
Зла свекърва (нерегистриран)
Значи МОН дава по-лесна матура, отчита по-високи резултати на учениците тази година, и решава, че онлайн обучението не е добро като присъственото? Че то няма причинно следствена връзка между условието и извода. Хайде, да се се обясняват по-високите резултати с по-лесната матура е едно на ръка, но да не би децата да са я направили тази лесна матура? От МОН снижават критериите, после решават, че онлайн образованието им е криво. То като е присъствено, всяка година отчитат сума ти двойки на матурите. Като че ли не формата на образованието е проблем, а съдържанието, методите, средата и управлението от страна на МОН.
НАЙ
Родилка и бебето ѝ починаха в Самоков, здравният министър разпореди незабавна проверка
Русия обяви Зеленски за международно издирване
Какво значи странният избор на държавите, които Си Цзинпин ще посети в Европа
Остра реакция на Япония и Индия, след като Байдън ги нарече ксенофобски държави
Израел нанесе въздушен удар по Газа, откраднаха 66 млн. евро от "Банката на Палестина"
Русия обяви Зеленски за международно издирване
Остра реакция на Япония и Индия, след като Байдън ги нарече ксенофобски държави
Какво значи странният избор на държавите, които Си Цзинпин ще посети в Европа
Москва се готви за парада на 9 май, в 25 руски градове се отказаха от военната манифестация
Благодатният огън слезе в храма над Божи гроб в Йерусалим (снимки)