Коментари - Красимир Вълчев: Обучението в електронна среда не е повишило средните резултати от матурата | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

И защо 4 годишни в предучилищна,направо след раждане,бебо в школо мама на бач че криза брат.

Връщайте децата на училище от септември задължително.Първо, децата имат нужда от социализация, второ, малките ученици трябва да бъдат гледани от родителите си, които пък не могат да ходят на работа.И за всички искам само 1 нещо да ви кажа-в училище може да бъде направена Класна система на обучение(учениците учат в 1 стая а не да се местят между стаите за да се намали струпването по коридорите) и всичко ще е наред.Моловете, кафенетата и дискотеките може да работят а училището-не.Защо???

Не подкрепям! В много случаи не бяха използвани часовете за наука, често учителите имаха някакъв софтуерен проблем или комуникационен. Ние, работещите родители трябваше да се справим и с това предизвикателство да бъдем учители и при това напълно безплатно.

ChatGPT

По-важния въпрос е дали е понижило средните резултати...

За мен това онлайн обучение е преливане от пусто в празно, Децата нищо не научават, копират от Интернет и уж знаят нещо, не четат това което им се изпраща. За родителите е още по голям тормоз защото трябва да обясняваме не само основните но и специалните предмети. Как сами да разберат уроците по счетоводство, предприемачество, маркетинг и т. н.

Някой знае ли дали само за матурите на седмокласниците говори Вълчев или и за абитуриентите ?

“До живия, който като мъртъв седи в гробница, до земния, който посещава небесните страни, до носещия вериги пишат окованите с “начертани” лица.”

Резултатите от матурите са били пълна катастрофа.За министъра това значи,че "средните резултати не са се повишили".И това е вярно, но не съвсем.Бяха положени наистина усилия за провеждане на успешно електронно обучение,но бъдете честни и кажете какви са резултатите,а не да лъжете и мажите като премиера си.

Тоя да не би да е чакал, че набързо спретнатото и въвеждано в движение дистанционно ще повиши резултатите от образованието. Ако си мисли така, да се маха от МОН, явно не е за там. Дистанционното просто спаси годината от нулева за цялата страна. Само и единствено това. И изказването е некоректно и изсмукано от пръстите му.

Какъв професор е той, след като не работи в университет или БАН. Със ставането си на министър, той губи своята професура. Ако се върне отново в университета, пак ще стане професор. Колко публикации и книги има.

Кой казва, че е професор?

Пълен провал и абсурд е вашето дистанционно обучение.!!!

Материалът от онлайн обучението не е включен в матурите, пък резултатите от матурите не са се повишили?! Тц, тц, тц... А ако матурите бяха върху целия изучаван материал?! ... Всяка година антирекорд на антирекордите. Демокрация! Ценностите са подменени. Нищо добро не запазихме...И нищо хубаво не възприехме. Лошо образование - слаба държава. Простите превзеха държавата и опростачиха материала. Резултат - българите са най-необразовани; най-бедни; най-болни; най-злобни; най-завистливи... С една дума - най-нещастни. :(((

С две думи родителите са оказват добри учители

Много хора бъркат родителството с учителската професия. Задълженията на двамата са различни и не е работа на родителя да изпълнява професионалните задължения на учителя. Родителят в масовия случай има своя професия, която е длъжен да упражнява задоволително защото тя подсигурява прехрана и всичко необходимо на него и семейството му. Ако не беше така, нямаше да има и необходимост от учители. Също така, възпитание на дете и формиране на волеви задръжки у детето са различни неща. Работа на родителя е да възпитава, но формирането на волеви задръжки в децата е обща отговорност - затова е възникнала и необходимостта от училища. Дали децата ще спазват дисциплина в час зависи основно, да не кажа изцяло, от........политиката на училището. Аз не виждам как едно дете ще си позволи да си прави каквото си иска, ако училищната политика е желязна дисциплина в час и уважително уважение. И ако спазването им е основно условие детето да посещава дадено училище. При наличие на такова условие и най-безхаберният родител би се подчинил. Защо българские училища абдикираха от тази политика, за мен остава загадка. Затова, моля, не винете само родителите. Колкото до дистанционната форма на обучение - съжалявам, но е пълна глупост и крайно вредна за малки деца.

Пропуснал си, че основната работа на учителя е да учи на четмо и писмо, да учи на наука, казано във Възрожденски дух. Народни будители трябва да са учителите, а не да се занимават само и единствено с формиране на "волеви задръжки у детето" и "уважително уважение". А "желязната дисциплина" е за Военните училища.

Някои неща са верни, но не всички. Възпитанието на детето започва и завършва вкъщи. Учителите само помагат, както сега е модерно, оказват логистична подкрепа. А уважението и опазване авторитета на учителя, започва от него, но е и в ръцете на родителите. И там е и разковничето.

Тоя и той паднал от небето:))) Та хората отдавна ти го казаха че това ви ''обучение'' в електронна среда е поредната ви изгъица глътнала наши милиони и направила още по неграмотни учащите се..

Няма как да ги повиши - в скъпите колежи и училища интернет и.смартфони са.забранени, и компютрите са само пишещи машини.

Къде точно?

В Дийп Спрингс Колидж, например, където няма негов възпитаник продължил да учи в университет с рейтинг според ежегодната класация по-нисък от трето място.

В Оксфорд и Кеймбридж се ползват.

Учителите и децата се справиха чудесно! Родителите квичаха и стенеха, защото им се наложи да са Родители!

Или защото видяха какво се прави в час?!

Лесно е да си учител онлайн, изпращам задачите, пък татко да ти обясни материала

А може би трябва останалите даскали да вземат пример от преподавателите по английски език? Език се учи трудно, изисква повече време качества и усвояването на значително по-голям масив информация, отколкото повечето други предмети изискват. Въпреки това - резултати се постигат. Българските зрелостници се представят над средното ниво в света на Ielts и TOEFL Защо в същото време резултатите на децата ни по БЕЛ, Математика и природни науки спада, трябва да бъде вниматлено анализирано.

Защото е важен стимулът. Гледаш резултати от TOEFL на деца, които искат да учат в чужбина. Виж резултатите от олимпиадите по мат.

не си прав - опимпиадите по математика касаят ограничен брой деца - няма и 1 на 1 0000. Резултатите за международни езикови изпити и сертификати покриват хиляди зрелостници всяка година. Къде 15-те най-добри, къде 5000 ? Средното ниво по английски език в училищата като цяло е много над това по математика. Има мастити училища с традиции, които и 1 зрелостник с оценка мн. добър по математика не могат да изкарат вече - виж статистиката. Няма нужда от замазване на проблема. А що се отнася до преподаването по трети предмети - направо е комично слабо. А и б на науките не са научени! Което някак е парадокс, щото нали уж са "науки" - за да се учат.

Типичен пример - 745 - 125 зрелосника в елитно уж училише в голям град и дори сотлицата - едва 10 се пробвали по математика и най-високата оценка е 4.20 или 3.75. При това на тези лесни матури. Истината ще ви избоде очите. С какви олимпиади си седнал да се хвалиш - те обхващат една незабележима бутикува група ученици, обучавани извън училищата. А и последното ни добро класиране на международна олимпиада по Мат. е май на повече от 10 годинки....

Четете какво е написал човекът. За мотивация Ви говори. Обществото налага рамката на мотивацията.

Чудя се на тоз няма ли кой да му обясни, че е крайно време да се покрие и да горе с глупостите...

Там министрите са кукли на конци. Това министерство трябва да се изпразни на 100%, да се децинфекцира и на тези , дето са работили в него да се забрани да се занимават с образование! Калинки, усвояващи пари. Идея си нямат какво е онлайн в действителния смисъл.

Ами не ги е намалило също. Значи са заместими, не класната стая да е най доброто. По кой критерий го установи?

Къде по надолу да ги намалява??а и бая неща махнаха за да не се види реалния резултат...

Няма как да ги повиши, дано не ги е понижило, предвид неподготвеността на учителите да обучават дистанционно.

Преди са рязали ръцете на роба ако се научил да чете и пише. Днес има елитно образование кое е присъствено, без никакви, телефони, компютри, вибратори, а за простолюдието и робите опитват да сегрегират образованието , на дистанционно. Дистанционното образование означава некачествено образование, и е изключително вредно за психиката на малчуганите. За родните Тулупи, Рапони и останали васали, те не си дават и сметка какво правят, може и да си вярват, че изпълняват някаква глобалистка полезна задача за светлото бъдеще на българския народ.

За селските тулупи от Бсп дистанционното е чудесно. Тъкмо няма да овонявате градовете.

Къде са рязали ръцете на робите, които са можели да пишат и четата? Дай източник на инфо, моля!

Поправям- "...и четат".

Присъственото обучение е по-добро, защото обмяната на мисли, на информация между деца и учител и между тях самите е незаменим фактор във формирането на аналитично мислене. Учителя разбира дали материала е усвоен, къде са проблемите. Дистанционното не може да даде тази индивидуална, но важна информация, има ли и какви да пропуските. Пожелавам успех на децата утре и благодарност към учителите, които са тазгодишните герои

Верно? Обмяна на мисли? Цъкат по телефоните, бият се и кудкудякат и врещят. Пълни кретенчета. 90% са такива.

Могат да чатят по между си , но не могат да чатят с учители по време на дистанционно обучение ! Поредният тъп родител !

Покъртващ извод. Като бях в БНА едно време имаше един виц: Направили изследвания за средствата за защита при използване на ОМП и стигнали до извода - На голяма глава, голям противогаз се полага. Та и гусподина.

Мазен сельо, хващай си мотиката и не се обаждай.

Хапчетата... Пак си прекъснал терапията.

Въпрос за 6 ца:Красимир Вълчев България кой щат е на Америка?

Присъственото обучение е най-добрият вариант за образованието. Електронното обучение е изолация от естествената среда - липсват контакти със съученици и състуденти, с преподаватели и това води до неумение да се общува с други хора. Дори до неумение да се изразяваш и да иззказваш собствено мнение. Тестовете за изпитване с варианти за отговори могат да доведат до неграмотност и до неумение на писмено изразяване. Електронното обучение е вариант за времето на грипни ваканции, за да не се губи ритъмът на учене и да се пропилява ценно време.

И защо точно при грипна? А болните при грипна как ще наваксват? Една седмица? Ами здравите? Които могат да отидат на село, на ски, на планина, да си укрепят имунитета и организма, ще трябва да висят половин ден пред екрана... Да не говорим за малките от 1-4 клас, които имат нужда и от тотален надзор, за да учат в къщи, къде заради техника, къде че са малки и се разсейват. Т.е. Родителите трябва да са учител 2, за да може някой от МОН, или директорите са се бият в гърдите с "успехите" си!

И този господинчо е американско мекере целящо затриване на нацията ни, на отчет при Мустафа

Красимир Вълчев някой ще го попита ли, какъв се явява на е най- големият издател на учебници? Май беше "Просвета"...

И какво от това? Мисля, че са лоялни към тези, които ползват това издателство. Адмирации!!!

Във вашата партия "лоялността" е точно такава.

Само дето няма нищо адекватно на обучение онлайн и на тестване онлайн. Онлайн обучението предполага онлайн учебен материал и онлайн тестване след всеки урок - а просвета издава ПЕЧАТНИ материали - много, на лъскава хартия, вонящи от шарените мастила, с които е заляно - пълен кич, за повечко пари.

Резултатите от матурите са малко по-високи от предишната година, което вероятно е свързано с трудността на изпита. Значително по-високи са по английски, малко по-високи са по български език и литература. Това показва, че обучението в електронна среда не е повишило средните резултати от матурата. М?

За повишени резултати може да се говори при повишена сложност на матурата. Задачите бяха като за седмокласници.

Значи МОН дава по-лесна матура, отчита по-високи резултати на учениците тази година, и решава, че онлайн обучението не е добро като присъственото? Че то няма причинно следствена връзка между условието и извода. Хайде, да се се обясняват по-високите резултати с по-лесната матура е едно на ръка, но да не би децата да са я направили тази лесна матура? От МОН снижават критериите, после решават, че онлайн образованието им е криво. То като е присъствено, всяка година отчитат сума ти двойки на матурите. Като че ли не формата на образованието е проблем, а съдържанието, методите, средата и управлението от страна на МОН.

Тъжното е, че не са се повишили знанията (даже драстично са намалели), а не резултатите от изпитите. От гледане само на оценки сме я докарали до тука! Но, щом и министърът се интересува предимно от оценките....всичко губи смисъл!

Малко информация за другаря Вълчев. И два скромни въпроса. Какво общо има той с образованието? Има ли поне един ден педагогически стаж? Красимир Вълчев Лични данни Роден 9 юни 1975 г. (45 г.) София, България Националност България Университет Икономически университет – Варна Професия финансист • политик Красимир Вълчев в Общомедия Красимир Вълчев е български финансист и политик. От 4 май 2017 г. е министър на образованието и науката в третото правителство на Бойко Борисов.[1] Биография Роден е на 9 юни 1975 г. в София.[1] Израства в село Априлово, община Гълъбово.[2] До осми клас учи в училище „Васил Левски“ в Гълъбово, а средното си образование завършва в Строителния техникум в Стара Загора.[2] Завършва Икономически университет – Варна и е магистър по публични финанси. Преминава обучение по „Бюджет и финансово управление“ в университета „Дюк“ – САЩ.[1] Придобива опит в сферата на финансиране на образованието; оценка и наблюдение на изпълнението на европейските предприсъединителни програми.[1] Кариера в изпълнителната власт През 2002 г. започва работа в Министерството на финансите. От 2003 до 2009 г. е експерт в дирекция „Държавни разходи“, която се занимава с планиране, изпълнение, анализ и оценка на бюджетни разходи. Красимир Вълчев участва в разработването и изпълнението на секторните и бюджетната политики. От септември 2009 г. до февруари 2017 г. е главен секретар на Министерството на образованието и науката. Занимава се с управление на администрацията и бюджета на ведомството, координира функционирането на отделните структури и звена към МОН, участва в процеса на формиране и изпълнение на политиките в сектора. В периода от ноември 2013 г. до август 2014 г., е директор на дирекция „Бюджет и финанси“ в Министерството на външните работи. От април до май 2017 г. е началник на отдел в дирекция „Финансиране на общините“ в Министерството на финансите. Назначен е за министър на образованието и науката на 4 май 2017 г. от 44-тото Народно събрание.[1]

Човекът е висш кадър. А ти какъв си? Склададжия?

Сутри нормалният човек като стане .отива до тоалетнатна .после удря един душ.за да е адекватен .ама май ,че кото те гледам ти си пропуснал първия час от деня смотаняк.

Краси "Просветата" и Ваня "Щастливата" Кастрева са захлебили милиони левове от обществени поръчки и подкупи. Ало, прокуратурата, къде спиш?

Българският политик неминуемо свързва властта с пържолата, бута, жената, парата, златото. Парата е символът на властника в България. Той иска пари, пари, пари. Иска злато, злато, злато. Иска къщи, къщи, къщи. Иска вили, вили, вили. Иска коли, коли, коли. И не за свои сметка - а за сметка на партията си, на държавата си, на народа си. Това властогонство е бясна болест - който е ухапан веднаж от нея умира цял живот, като бесен. И е бесен зa власт - срам и позор, но е така. Ние никога не сме успели, господин Памукчиев, да озаптим това чувство за властогонство.

Не сме очаквали нещо друго!

Виждате ли какви са, хора? Първо проглушиха света колко иноватилни и напреднали били методите им, сега самата главичка отрича и под сурдинка си иска пак старото статукво! Утре ще върнат и дневниците, и отчетите, и присъствената книга дори! И сте им поверили децата си....Чудя се и на вас.

Присъствената форма както и дистанционната не са добри за всички. Трябва да има избор на родителя и те трябва да са равностойни. При положение че резултатите не са по ниски е очевидно коя форма е по-добре и това е дистанционната за масата от децата.

Не гледай резултатите от матурата! Гледай колко елементарни бяха задачите за зрелостниците!

Как ще ги повиши бе, кретен, то задълбочава кризата с обучението на младите хора!

МОН или си няма идея какво е онлайн обучение или тарикатства. Онлайн е Cisco Academy като пример - и там всички, дори без начално подготвително ниво, успяват - учат - тестват! Това да слушаш урок, да пишеш домашно на хартия и да го пращаш по мейл съвсем не е това, за което претендират и се тупат в гърдите. Учителите се постараха - браво! Но нямат поддръжката, за която се плаща на МОН-ските калинки.

Много учители хич не се постараха.

Електронното обучение ще допринесе до задълбочаване на затъпяването на младите хора в страната. То е част от цялостната стратегия за обезличаването на Българският народ. Разобличителя

Нали това ви е мечтата? Телефон, Народна кола, ядене, пиене, сране, ебане, мол? Каквонсе оплаквате, плебеи?

Що за министър е този ?! Всички нормални университети умножават оценката от кандидат-студентския изпитпо математика с коефициент 1,5 или 2 като балообразуваща ! Причината е, че от матурата по математика е изхвърлена стереометрията. Как ще стават инженери без такива знания бе, калинки от МОН ??

На България инженери не и трябват. Само чистачки, миячки, санитари, сервитьори, болногледачи, селскостопански работници! Това е бъдещето на България в ЕС.

То няма чистачки, миячки, санитари, болногледачи... емигрираха за по- добро заплащане. В Бг всичкото е държавен чиновник.

Така де, ще произвеждате такива кадри. На НАС такива кадри ни трябват! Едно време си ги набавяхме от Индия и Африка, но днес няма робство. Затова ползваме ВАС.

Този сайт смърди на комунизъм.

гоу дъ фък!

Не знам на какво смърди сайта, но резултатите говорят сами. МОН оправя всяка грешка с две нови - по-големи. МОН - трябваше да осигури подготовка за онлайн тестване в реално време !!!!!!! Браво само на учителите! Водеха занятията и се стараеха с всички сили Какви пари, за какви платформи се усвояват от МОН-ските чиновници, след като се ползват безплатни ресурси на нета - класни стаи, поща, и всичко останало на хартия?

Комунизъм са стотиците хиляди държавни чиновници, държавните бензиностанции, държавния хазарт, наливането на пари в Балкантурист, казармата, доброволците по селата, което не мина, държавните пари в частна банка... найс, а?

Тренировки за онлайн тестове трябват - липсват такива в държавните училища. Ако искаш детето ти да е грамотно и да е в състояние да издържи тестовете, формата е платено образование - твърдде скъпо, за да може семейство с 2 деца в училищна възраст да си го позволи.

Тестовете са на ниво умствено изостанал. Ако дебилчетата и с тях не могат да се справят, смятай!

Няма нужда от платено образование. Учениците са цял ден в училище. Имат предостатъчно време за "тренировки".

Резултатите говорят друго. По цял ден са, но е един учител с много деца и е принуден най-много време да отделя на най-непослушните и слабите ученици. Така, че подравняването е по най-ниското ниво. И нямммммммма как да се отрече - тестовете го показват.

Няма обучение в електронна среда за 98,5% от учениците! Това е химера. А резултатите от матурата са дори по-ниски от миналата година и затвърждават тенденцията за постоянно намаляване на количеството и на качеството на получените знания. Ако матурата тази година бъде оценена с критериите от 2010г средната успеваемост ще е някъде 3,15-3,20 по шестобалната оценъчна система.

Обучението в електронна среда не е повишило средните резултати от матурата ------- УСПЕХА НА УЧЕНИЦИТЕ, С ПОЛОВИН ЕДИНИЦА, СПРЯМО ПЪРВИЯТ СРОК! ПЪЛЕН ПРОВАЛ Е ТОВА ЕЛЕКТРОННО ПРИСЪСТВИЕ...НЕ "ОБУЧЕНИЕ", А ИМЕННО "ПРИСЪСТВИЕ"!

Нищо подобно! Един добър учител винаги може да намери начин адекватно да преподава, анализира и контролира дистанционния процес на обучение. Некадърният намира оправдания - както обективни, така и субективни. Би било добре да се проследи учебният процес в електронна среда, като се изисква представяне на своеобразно портфолио от всеки учител на преподавания материал - електронни ресурси от взаимовръзката учител-ученик, както и резултатът от усвоеното.

Учителите бяха на ниво. Къде беше МОН, какви тренировъчни платформи за онлайн тестване осигури? МОН явно не знае какво е онлайн - пишат на хартия, пращат по мейл. Това онлайн ли е? Да видят Cisco Academy - това е онлайн.

Това, което искаш е административна дейност. Превръщане на учителите в статистици.

Направо спирайте училищата. И без това 90% са селски дебили с недоразвити мозъци. Дали ще ходят на училище - няма значение.

По-добре да закрият МОН и да оставят нещата както са били в средновековието. Който иска - учи. МОН усвоява "едни пари", печата учебници, не осигурява подготвителна подготовка за тестване в реално време, за да има часпром! Двойката е за МОН - нагли, лапащи, неадекватни!!!!!!!!

Двойката е за селските виндебилчета с недоразвитите мозъчета. Огледало на самите вас.

А учителите им какви са? Давате ли си сметка?

Учителите си понесоха кръста - браво на тях. МОН не си свърши работата - можеха бързо да подготвят онлайн подготвителни тестове - с трудност съответстваща на реалните тестове. За да могат децата да свикнат, да си направят изводите и да са готови. Защо не си свършиха работата МОН-ските калинки. Учителите се справиха!

Когато трябваше да изкарат еднакво интелигентни определи групи хора в Белград през 1991 г. Имаше въчроси: "майка ти мъж ли е или жена?". Групи от хора дето напиваха децата си за да просят по-ефективно. Та значи на матурата прескочили летвичката от 30 см.

Материала за 7ми клас е прекален. Не може да искаш да знаят БеЛ за 3 години назад, да им вкарваш нови предмети като Химия и т.н Или учат само БГ или не искаш толкова много от тях. В момента 90% не им пука за НВО-тата понеже са претоварвани със страничен материал!!!.

Ти кога си бил в 7 клас ?!

Програмата в 7 клас е УЖАСНА!!! Претоварва децата и така се размиват ПРИОРИТЕТИ ЗА БГ И МАТЕМАТИКА! АКО Децата не си ПЛАЩАТ ЗА ЧАСТНИ УРОЦИ няма да изкарат и 3 на НВО-то! (Аз не мисля,че е нормално да плащаш частни уроци, защо ходят на училище?)

Ай, ай. Горките им недоразвити мозъчета. А да висят у фейка по цял ден инда плюскат дюнери - това не ги претоварва, а? Мърши.

Какъв е този страничен материал, с който са им напълнени главите - може би "новостите" в чата или новото гадже от ФБ? Не разбирам.

Ако детето е учило тези 3г няма да има проблем ! Знанията се трупат ! Когато не се трупат излизат едни такива като теб и обясняват колко много има ли за учене щото 3г са ловили мухите в час !

Електронното обучение е ПЪЛНА ПАРОДИЯ! Чудя се тези хора наистина ли са толкова луди или се правят на луди. То децата в класната стая не слушат, а какво остава от "обучение" през монитора. Уважавам учителите, но успяха да глътнат заплати без да направят нищо насреща. Те не са виновни... Обаче айде стига с това ЕЛЕКТРОННО ОБУЧЕНИЕ.

Толкова много пари гълтат без да вършат нищо ама компаниите ги държат с години. Я си гледайте вашето канче, че българинът е експерт във всяка една област, само не и в тази, в която работи.

За слушането -- май в къщи с родителите слушат повече. Даже ако трябва да повтарят изслушаното може да са по-добре. Виж като трябва да говорят те самите, да решават задачи или да мислят, положението е различно. То да говориш с компютър си е тъпо. Между другото министъра е най-разумният министър от всички в ЕО като казва че трябва да има нормално присъствени обучение следващата година. Дай да видим да не му дърпат ушите в Брюксел.

Там е проблемът, че учениците обичат да са слушатели, а не участници в учебния процес.

Щом приравнихте матурата с изпитите в ВУЗ ! Повече няма какво да се коментира !