Италианският ”Титаник” бил прокълнат

Круизният кораб "Коста Конкордия", превърнал се в италианския "Титаник", след като претърпя крушение край бреговете на остров Джилио в областта Тоскана, е плаващ палат с най-съвременните тенденции при строителството на подобни лайнери.

Обратно в новината

Коментари - Италианският ”Титаник” бил прокълнат | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Някъде прочетох, че и италианският капитан бил "парашутист", явно това не е само български патент - някой е помогнал на някого за нещо и той от благодарност му позволява какво ли не - бях забравила историята с "Елена", но сега видях, че съм чела само официалните изявления, впечатли ме отвореното писмо на к.д.п. Никифор Герчев - не знам нищо за него, но анализът на тази история е направо страшен - и какво - има хора компетентни, знаещи, можещи, но на ключови позиции са само протежета - самонадеяни, нагли, безхаберни... Дали някога нещата ще влязат в нормални релси? Партиите от всякакъв вид са вредни за обществото, но трябва ли да се върнем към родовите първобитни общини, за да очакваме нов по-справедлив световен ред?!

Прокълнат кораб... мдам...

чудесно е, че си успял да разчетеш знаците, които са ти дадени, лично аз не винаги успявам и го разбирам като се объркат нещата, но лично мен съчетанието "петък тринайсети" не ме е притеснявало никога, може би защото по отделно и петък и тринайсети са успешни за мен

Много ме впечатли съобщението,че с изгасването на тока ,се блокирали ключалките на каютите.И това ако не е дивотия ,здраве му кажи .Да заключиш в каютите толкова хора -Това плаващ затвор ли е било?

Според една от версиите, неизвестно защо /поради пиянството, вероятно/, нещо са объркали навигацията и корабът се е разпорил на някаква статуя на Христос, благословена от папата, която била долу на някакъв риф. Но изобщо не им е било нужно да минават толковя близо над рифа! А това, че след пробойната капитанът го е посадил на плитчината, всъщност спасява хората - в откритото море всички или поне повечето биха се издавили ... За какво изобщо трябва да се правят такива огромни чудовища, тъпкани с луксозни заведения, каквито има и на всяко пристанище и във всеки град по пътя му, не ми е ясно?! кой ще се вози на кораб, за да си прави СПА-процедури, или да обикаля свръх скъпи бутици и глупости, което така или иначе си прави вкъщи, при положение, че той всеки ден акостира някъде?! Не е ли по-умно да са по-малки и по-маневрени тия кораби, а който иска седемзвезден лукс - да ходи в хотелите на брега, има за всеки вкус! Играят си на шикалки със стихиите, а после - жертви, тръгнали на почивка. Ами, жертви, това е море, не е играчка!

Корабът изобщо не е потеглил на Петък 13-ти... Това е бил последният му ден по маршрута, защото се е прибирал на север към Савона. Ако се погледне от друга страна той всеки ден тръгва от някое пристанище ... А и за чий дявол ще завреш кораб дълъг 300 метра на разстояние само 300 метра от скалист острав?!?

Руснаците показаха част от видео, снимано по време на трагедията.Там ясно се вижда, че екипажът, съставен предимно от филипинци е избутвал даже пътниците, за да се качат първи на лодките.В момента на удара капитанът си е пиел питието в компанията на млада дама и е напуснал един от първите кораба.На борда са се намирали 111 "бедни мужици"-руснаци, както ги нарича известното КГБ, част от които разказаха за трагедията.Ясно става, че колкото и да е съвършена техниката, все пак човешкият фактор решава.

4x4

Преди година видях лайнера на пристанището в Дувър.Действително колосален кораб!Не ми е минавало през ума,че може да свърши толко нелепо. Жалко за загиналите.

Новостите винаги крият много рискове.Много пъти не само човешка грешка може да бъде причина за даден инцидент.Има конкуренти.които могат да предизвикат някои повреди...

Доколкото съм запознат с фактите, според мен капитана е "парашутист", той е човек на собственика, но не е професионалист от кариерата. Какво имам впредвид? Той сега е на 52 години, значи е роден около 1950 г. В тази компания работи от 2002 година и е постъпил като офицер по сигурността, т.е. той не е морско лице с компетентност за корбоводене. Само след 4 години-през 2006 той става капитан на кораб на море-нещо, което означава светкавична кариера, но без натрупване на необходимият опит. Това стана честа практика през последните години-корабособствениците назначават за капитани свои доверени лица, които обаче не са подготвени професионално. И това води до бели като тази.

"Той сега е на 52 години, значи е роден около 1950 г" ??? по моите сметки е роден около 1960 г - макар че не ми е ясно какво значение има годината на раждане...

Пич, извинявай ако съм те засегнал, опитах се да се избъзикам(явно неуместно) и това е. айде със здраве

Защо, по дяволите, всички го наричат "Титаник"?? Какво въобще е сравнението? На единия кораб загиват стотици и хиляди, а другия, доколкото разбирам от статията, 6 човека. В такъв случай, това не е вторият Титаник, а 6002-ият. Жертви от потънали кораби се дават всеки месец....

Всички мръсни богаташи на дъното на морето - ето това се казва добра новина !!!

не си ли филмираш, че може смъртта да те дебне, като на FINAL DESTINATION :))

Всичко сочи, че е потопен нарочно, планирано е.

Глупаво е да се смята за "прокълнат".Става въпрос за човешка грешка.

Спрях да чета тази тъпа статия писана от още по-тъп журналист след като почетох: Собственост на оператора ... и 17 мостика и палуби. То бива крененизъм и некадърност, но това е просто уникална неграмотност, за незапознатите и некадърните, Оператора не е корабособственик, а на който и да е кораб има само 1 мостик и n-палуби, като мостика не е за пасажери, а по някой от палубите е разрешено да се разхождат и пасажери.

Не знам дали е бил точно прокълнат, но четох по разни чужди сайтове, че екипажът е бил пиян, не е знаел какво да прави с евакуацията на пътниците, напуснали са едва ли не първи, всички са били вече отдавна в лодките, когато е имало още пътници и обслужващ персонал на борда, изобщо са допуснали пълен хаос и риск за живота на пасажерите, от които има и доста загинали. Капитанът също напуснал не последен, а сред първите, още в лодките, които нормално се спускали на вода, за разлика от някои, които висели във въздуха и хората скачали от тях. Когато екипажът работи така, и да не е прокълнат корабът, пак става страшно!

Жабарски кораб от жабарски инженери с жабарски екипаж - какво по-голямо проклятие от това?

а ти от кои си бе, построи и ти един такъв или бате ти бойко, пусни го да плува и тогава ела се подигравай, напоследък някой много ни качи самочувствието май, та взехме някои народи на майтап, дето са в "криза", само който е пътувал е видял в каква кочина се намираме, но за подигравки сме първи

Абе тъпи шопи, как не се научихте, че плават плуват патките като вас, а корабите ПЛАВАТ. А относно жабарите ще имаш да вземаш копеленце Аврора, цялата индустрия в света се крепи на технологиите на италианци и французи. Жаба е майката ти.

Жабари са франсетата, много си се объркал. До сега не е измислен кораб ,който да минава през скали.

Прокълнат, друг път, човешка грешка го направи втори Титаник!