Едва 4,4% от регистрираните през 2016 г. леки коли са нови

Към края на 2016 година делът на регистрираните нови леки коли (до 5 години) в България е едва 4,4 на сто от всички регистрации, предаде БТА.

Обратно в новината

Коментари - Едва 4,4% от регистрираните през 2016 г. леки коли са нови | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

няма значение, кога е произведен един автомобил, а как е експлоатиран и поддържан... втората част от статията си е реклама...аман!

Притеснителното е, че са неподдържани бе мульовци, това е защото техническите прегледи са турбофиктивни.

Абе никъде не виждам ЗАЗ Москвич Волга

съвсем логично като се има напредвид данъчния калкулатор.. лада на 50 години данък 5 лева, евро не знам си колко нова кола данък 500 лева..

Не ми се вярва на някой да не му се кара нова кола. Въпросът е каква кола може да си позволи човек в България, какви работни заплати и какъв бизнес климат ни осигуряват властимащите.

Нормално, за най-бедната държава в ЕС! В Италия напр. масово се карат малки и евтини коли от ниския клас, карат 4-5 год. и продават. В България малките коли не са на почит, защото българинът като едър екземпляр, иска широчина, комфорт и място в багажника. Купувайки нова кола за 40-50 хил. лв от магазина, в момента в който излезе през вратата, вече чисто новата му кола се е обезценила с 35%. След 2 години се е обезценила с над 50%. Иначе казано кола за която е платил 50 хил. лв, след две -три години може да я продаде за около 20-25 хил. лв. Горе долу тогава и започват скъпите ремонти.

А защо да купуваме нови коли, след като те са пълни боклуци и едва издържат докато трае гаранцията??? Да спонсорирам мултинационалните производители на електронни курници- не, благодаря!

олигарсите и кметовете и ето ти 4,4% нови коли .

В най-бедната страна в Европа са най-старите коли. Това защо точно трябва да ни изненадва. Отдавна автомобилът не е лукс а необходимост. При тези ни доходи колко човека могат да извадят 15 000 евро за нов автомобил? И тези дето могат да го направят дали виждат смисъл да купуват нов автомобил в нашите условия на експлоатация?

България се очертава като автомобилната гробница на Европа ... само автомобилна ли, ще попитам? А дали тази тъжна статистика няма нещо общо със стандарта на живот? Дали хората желаят да карат неикономични, постоянно трошащи се стари автомобили, които бълват вредни газове като кумините на ТЕЦ Марица - изток? По-скоро не! Всичко е до възможности. Новите бюджетни автомобили тип Дачия и Грейт уол са надеждни първите 6-7 години, оттам нататък самите материали се разпадат и колите се чупят, така, че и това не е опция. Какво остава на българина - да се качи отново на каруцата ли? Тъкмо го смъкнахме оттам и сега наново? Увеличете доходите на българина, производство и истинска яка работа трябва да има в тази държава и тогава ще се поднови и автопарка!

МИ КАТО СЕ ПРОДАВАТ СТАРИ КРАНТИ ИЗЧУКВАНИ НА ПО 10 ГОДИНИ ЗА ПО 20-30 000 КВОКАТО СА X5, МЕРЦЕДЕС И AUDI Q7 !?

Добави и колко плащаш за данъци и застраховка на нова кола и нещата стават още по безумни

Не се притеснявай за руснаците!!! Те си правят Нисани, Тойоти, Фордове, че и Мерцедеси. И си ги карат. Нови!!! Ти.... стягай се за лятото. Като дойдат рашъните, ще им трябва прислуга.

И да имах кинти за нова кола пак не бих си купил. Първо данъка е по висок вместо обратното, второ кожодерите с каската започват от 4 процента за застрахователна премия пък ако стане нещо те правят на глупак само и само да не ти платят и трето кожодерите автосервизи подържащи гаранцията на колата така яко те бръснат за смяна на консумативи по време на гаранцията, че я купуваш още веднъж. Ако я вземеш на лизинг - майко мила - всичко това ама по 2.

тоалетната и автоморгата на европата :)

вдигнете заплатите ве господа продажни управляващи

Новите автомобили са пълни боклуци, а т.нар. "официални дилъри" - пълни измекяри. По-добре отлично поддържан 20 годишен автомобил, отколкото накичен с лампички и дисплейчета модерен кенеф.

Каквито са ни управниците, такива са ни и колите :)......мъка, мъка.

Мерцедес сди 270 2005г.Авангард стар ли е?Че да го сменям.Хахаха стар Mercedes НЕМААААА

-Купих си нова кола -Браво, да почерпиш, а коя година е?

на запад има доста колекционери на стари ,много стари авт., ретро ,трошат за тях огромни пари ,после ги възстановяват като току-що родени и всяка година имат горделиво шествие ,модерно е !

С ТАКИВА ДОХОДИ, ДОГОДИНА ЩЕ БРОИМ КАРУЦИ С ЖИВОТИНСКА ТЯГА!

sawo

На 25 годишна кола данъка е 20лв, на 10 годишна е 500лв. Как точно стимулират купуването на нови автомобили?

Аз пък даже съм виждал абсолютни старци да карат коли! Кое е по-опасно сами си правете сметката. Ако можеха да продават лекарства за подмладяване - щяха да го забранят. Ама сега да карат 70 - 80 годишни ама с НОВИ КОЛИ!

Добре де аз ще си купя нова кола, ама когато един ме натресе с BMW или Голф и от моята кола остане купчина ламарини ко правим? Или пък решат да я крадат или палят и разкостят.

Най-смисленото мнение за деня. +++100

Едва 4,4% от регистрираните у нас м.г. леки коли са нови Високият стандарт на живот до това води.

Прав си, ама отлично поддържан е автомобила ако си го купиш от магазина. Това дето е по автокъщите са съживени трупове.

Между другото, докато има резервни части за даден модел автомобил той никога не може да остарее - просто е необходимо нещо като се скапе, да се сменя на време. Моята 12 годишна кола е доста по-нова от повечето автомобили след 2010.

Нов внос

Работата е там, че новште автомобили с нищо не превъзхождат старите. Усложнена, но по- неиздържана технически конструкция, капризни двигатели, много дефектираща електроника. По- добре е човек да кара по- стара кола и ще си спести доста ядове и пари. Не е вярно и че новите коли горят и замърсяват по- малко. Това е абсурд - при едно и същ гориво и технология на преобразуване на енергията - това е невъзможно.

аз и стара не мога да си купя, те нови ми говорят

Парите стигат само за нов GSM.

В наши дни става все по-малко модерно да имаш критично мислене;-).

Нов автомобил??? Че кой ще го ремонтира "майсторчетата" са пълен смях. От некадърен мошенник нагоре. Така наречените монтьори могат само да сменят масла, филтри, накладки и максимум дискове. Ремонт на двигател -абсурд! Пък и измекярите не се хващат да работят където няма части за подмяна на които ползват до 50% отстъпка на частите менте!

Чисто нова Корола 1.6 - данък 350 лева. Корола на 12 години - данък 32 лева. Данъчната се аргументира: Щом имаш пари за нова кола, имаш пари и за данъци. Иначе министерствата работят в полза на народа, та пушек се вдига... буквално.

аМИ КОГАТО СИКАДЖИЙСКАТА ДЪРЖАВА МИ ДАДЕ ПОЛАГАЕМАТА МИ СЕ ЗАПЛАТА ЗА МОЯТА КВАЛИФИКАЦИЯ И СТОЙНОСТТА НА ИЗВЪРШВАНИЯ ОТ МЕН ТРУД И АЗ ЩЕ СИ КУПЯ НОВА КОЛА. НЕ СЪМ НЕНОРМАЛНА, ЧЕ ДА ИСКАМ ДА КАРАМ 20-ГОДИШНА СТАРИЦА.

Все още се срещат горе-долу читави екземпляри (не по автокъщите, разбира се). Въпроса е какво ще правим след 10-тина години...

ганьо разбирача на тез не им верва.. така и така 90% пушат.. малко дизелови изпарения нищо нема да им промени в пълната с изпарения чутура

Добре, но старите коли не ни ли тровят много повече и много по-масово от цигарите! Значи собствениците на коли са бедни и затова може да карат отровни коли, а пушачите са длъжни да плащат цигарите петорно по-скъпо от себестойността им и на всичкото отгоре да им продават стоката с грозни картинки. Ами ... моля ви, коментирайте, не ми се вижда честно!

По-голямо значение от това дали колите са стари или нови има качеството на горивото. А в България то не е добро.

Карана от дядо и баба в Германия, гаражна.

както се казва.. да ги у данъчните

трябва да се отворят границите и паднат митата за леки коли от страни извън ЕС ЕС .И тогава ще може да караме нови коли, по евтини и достъпни.

Абре хора, коли втора ръка има не само от автокъщите. Има частници, има фирмени коли и т.н. А и не всички автокъщи са мизерни.

Тогава имаше Трабанти, но нямаше престъпност, особено детска престъпност.........

Тези 4,4% нови коли у нас показват какъв е процентът на богатите у нас , от останалите 95,6 може да има 10-15% които да карат коли на около 7-13г. А за обикновенния трруженик който блъска в тръстиката за 350-400лв не му остава нищо друго освен закупуването на стари кочини от порядъка на 1-3К. Не може да живееш като скот в хипер-брутална бедност и мизерия и да си вземеш нова кола на лизинг , не и с 200Е доход на месец които не стигат дори за сметки и лекарства.

така е братле.. като златните ти зъби е.. вечен!!

Ireland 6,3 Great Britain 7,3 Austria 7,5 Belgium 8,0 Germany 8,3 France 8,2 EU 8,3 Sweden 9,8 Portugal 10,1 Greece 10,7 Slovakia 11,5 Finland 11,9 Estonia 12,0 Да не би другите държави да са цвете в ЕС? Вижте каква е "средната" възраст на автомобилите на далеч по-богати държави

Щом няма стари самолети значи няма и стри коли. Има поддържани такива които минават преглед има и такива които когато пушат би трябвало да не минават преглед.