Ад в тунела ”Витиня”, 2 жертви и на АМ ”Тракия”

Над 50 коли се удариха във верижна катастрофа в тунел „Витиня” на магистрала "Хемус". Загинаха трима души. На АМ "Тракия" жертвите са две.

Обратно в новината

Коментари - Ад в тунела ”Витиня”, 2 жертви и на АМ ”Тракия” | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Дали КАТ са виновни?! Ако камерите пред всеки тунел работеха и ако имаше кой да ги гледа, книжките на тези, които предизвикаха катастрофата отдавна да са на трупчета и нямаше да има толкова трупове . Мъка, Българийо! Мъка

Защо НАРОДЪТ не започне да изисква това формирование към МВР, доказано като най корумпираното в системата на МВР да РАБОТИ за безопасностно движение. Ясно е на всички че тези хора с нищо не помагат на движението по пътищата, обратно само пречат и "санкционират" несъобразена скорост, изнудват нас водачите и отнемат книжки, пишат актове, прибират рушвети. Просто трябваше Пътна Полиция да вземе мерки да се изчисти платното от разлива на течността и този АД нямаше да се случи. За какво ни е КАТ българи?!

Дал сте възможно най-лесния отговор, без да вземете предвид, някои други неща. Всички знаем, а и усещаме как се строи път в България. След 2-3г вече има напуквания, пропаднал е, лошо сцепление. Ремонта е - догодина по същото време пак ще го закърпим. Явно водачите с малкия умствен багаж са виновни. Осветлението в тунелите е слабо, с него и без си е все едно. Получава се възможност от заслепяване - светло, тъмно и пак светло. Даже и да караш с 10кл, на излизане от тунела може да се удариш в някой, от без значение колко ти е умствения багаж. Според вас, на кой трябва да е тази грижа, горните неща да са максимално добре направени. На водачите с малък или голям умствен багаж? Когато горните неща са изпълнени да са максимално сигорни и безопаснли, чак тогава се търси вина във водите. Само че при на не са, и не съм съгласен, че вината е само във водачите, с акъл или без.

Не може всеки цървул да се вози в автомобил! Крайно време е да се въведе задължителна норма Евро 4, за да се спрат от движение всичката скраб, която се движи и пречи по пътищата. За цървулите - обществен транспорт има!

Цървулите може да бъдат возени, не да возят... щото виж как ги извозват:((

Да, но преди това на всички "баровци" да им се направи ревизия на имуществото и да бъдат запитани, как карат коли за по 100 бона, а живеят в панелки или как карат коли по повече от 100 бона, живеят в престижен квартал и отчитат ниски доходи, тогава съм съгласен цървулите да са при цървулите, а баровците да са с образование и свестен бизнес, а не неуки престъпници да ми определят посоката на оная работа!!!!!!!

В европа няма такова чудо "КАТ"! Тази вредна корумпирана структура на МВР отдавна трябваше да се закрие.

Разливането на масло в тунела си е терористичен акт. Трябва да се запрани на тъпите катаджии да пишат в протколите "несъобразена скараст". С какво да е съобразена с атентатора, който е разлял маслото ли бе кухи катаджии?

3-те тунела по магистрала Хемус, които са строени по бай Тошово време са от малкото тунели в Европа, в които е запазена аварийната лента с нормални размери, всеки който поне малко е пътувал ще потвърди, че тунелите масово се строят само с 2 ленти за по-евтино, така че в този тунел видимостта е повече от добра независимо от 2-та плавни завоя в него и би трябвало водач с нормални реакции да може да спре без особени усилия при нормални пътни условия - суха или полумокра настилка. Но тук случаят е друг и нас се опитват да ни изкарат дебили, всички участници в мелето твърдят, че са се пързаляли като шейни, следователно по пътя е имало разлят на достатъчно голямо разстояние хлъзгав агент - нафта или масло или смес от двете, което е причина първият микробус да поднесе в завоя и след това да бъде ударен от словашкия ТИР, след което всички останали се нанизват в тях, защото на практика са без спирачки по нанадолнище. Така че смятам, че преди катастрофата в тунела е минал камион, който е разлял с голям дебит като минимум едно 1000 литра хлъзгав агент, като този акт може да бъде само и единствено умишлен и за мене това си е един перфектно изпълнен терористичен акт с гарантиран успех и нулева разкриваемост, понеже няма камери.

Може и да е случаен разлива, може да няма конспирация. Но е факт, че който го е предизвикал вече знае за това.

Другарю, ти от Луната ли падаш или от Марс, както е по модерно сега? Бой и е*бън не се признават никога, това не го ли знаеш? Кой ще плаща ремонта на колата, ако се окаже, че не си спазил дистанция и ти си виновен за удара в багажника на колата пред теб? Аман от дилетанти тук...

от мокаро на сухо не се спира лесно

Кой и с какво намаза пътя в тунела, за да се случи тази трагедия?

Какъв ад бе?? Голям късмет , че не избухна пожар!!! Жив човек нямаше да излезе от тунела!!

Това е терористичен акт от страна на сдружението на автомонтьорите с цел увеличаване на съвкупното търсене на услуги и авточасти в бранша!!!! Дрън-дрън... По тея дупки как няма да се разлеее нафтата бе? То човек пропътува стотина километра и има чувството е е изминал хиляда- чувства се разглобен от друсане, шум, шлякане на гъму по разнородната настилка... Основните фактори са лошият път, високата скорост на безсмъртните от висшето общество с БМВ-тата и джиповете, мижавото осветление в тунелите и хората на КАТ, които си правят курала-барала по цял ден и вместо да подпомагат и улесняват трафика, само пречат и го затрудняват. КАТ е напълно излишна, вредна и паразитна структура!!!

За наличието на катастрофи по пътищата субективният, човешки фактор е безспорен. Докато бях дете много ме учудваше как може толкова много пътнически самолети на различни авиокомпании по света да претърпяват катастрофи, всяка вечер по новините имаше поне една, а на БГА Балкан нито един. Мислех си, че сме най-добрите. След известно време, участвах в проекти за вероятностна оценка на безопасността на ядрени енергийни блокове (ядрени електроцентрали) и всичко си дойде на мястото. Просто нашите самолети са достатъчно малко, за да успеят да достигнат статистичеки 'опасният' брой летателни часове.

Сега достъпността (2-3000 лева) на автомобилите е увеличил главоломно броят им, а стойността за придвижване с автомобил е под тази с обществен транспорт (затова и доста превозвачи фалираха). С увеличаване на използването на нещо се увеличава и стойността на вероятността за инциденти. Как би изглеждала някаква примерна статистическа оценка сега, ако се разпределят рисковете, водещи до инциденти: 1. заспиване на водача - един на 10 000 моточаса; 2. несъобразена скорост - един на 1000 моточаса; 3. загуба на концентрация - един на 200 моточаса; 4. лоши пътни условия (видимост, поледица, неравности, предмети на пътя и др.) - един на всеки 5 000 моточаса;

Сега ако отнесем примерната горна статистика (без претенции за изчерпателност) към броя моточасове на непрекъснато увеличаващия се автопарк в България, е очевидно, че рисковете, водещи до инцидент ще нарастват непрекъснато. Естествено е да се очаква, че ще нараства и броя на инцидентите с нараняване и смърт на хора. Чиста статистика, която щеше да се проявява независимо от човешкият фактор, дори ако автомобилите бяха управлявани от машини, които никога не се уморяват, не превишават ограниченият на скороста (няма как да не ги спазват).

Добре, че не се е запалило и това гориво, че тогава тоя ад щеше да им се види... Тази "магистрала" е в лошо състояние от години, непрекъснато има участъци в кърпеж. Но въпреки това много хора карат там безумно. Любими са ми надувките, за които няма друга лента, освен лявата. Притискат, присветкват с фарове, надуват клаксони - всички трябва да се приберат веднага, за да не бъдат пометени.

Сега се чудят какви нови ограничения на скоростта да сложат а причината е в това че пътищата не се поддържат както трябва. Ако е имало разлив на нафта или масло - то спиране няма. Кой ще е виновен в този случай???

"Опитахме се да спрем, но колата не спираше по никакъв начин. Тръгнахме да се удряме в стена, за да може да спре колата и да не се качим върху хората... На бас, че фирмата, която прави ремонта е разляла нафтата там и защото е на някой братчет я на депутат, я на областен управител го прикриват. Сега, както обикновено в Бг няма виновни...

Магистрали...Пфу... Пародия на магистрали... Магистрала не означава само асфалт и малко маркировка, скъпи гъзолизачи на Боко Тъпото... Магистрала означава хоризонтална и вертикална планировка, дрениране, осветление, обезопасяване, планиране и изграждане на пътни възли, маркировка, електронни променливи пътни знаци в зависимост от времето и пътната обстановка, означава контрол върху изграждането на бензиностанции, мотели, капанчета със сръбска скара и тем подобни, означава чисто пътно платно и банкет без бурени, шипки, драки, глог и други билки, означава строг контрол от страна на КАТ...

От страна на КАТ, а съществува и Агенция Пътна инфраструктура... Служби и службици с изгащени служители, на които шепа работещи им изработват заплатите...

В тунелите редовно се кара с над 80км и се изпреварват автомобили. С такова рисково поведение е нормално да се стигне до трагедия.

Изпреварва се, защото има прекъсната осева линия,която го разрешава.

Прости и комплексирани, това сме

Какво трябва да значи несъобразена скорост? Ако се движа в междуселски път с 30кл/ч, и спукам гума от дупка, и се завъртя, пак ли ще е несъобразена скорост? Проблема не е толкова в скороста, а в пътищата ни - лош асфалт и слаба поддръжка.

Проблема е в умствения багаж, всичко друго са празни приказки. Който си няма ъкъл нищо не го спира.

Не си особено обективен, но въпреки това ти пожелавам да не ти се налага да си впрягаш 'умствения багаж', за да оцелееш, 'щото може да се окаже, че е 'недостатъчен'. п.п. Не се заяждам, но репликата ти е като на супер герой, който от всичко може да се отърве само със силата на мисълта.

Караме по лоши пътища,но си плащаме за винетка"като поп"както е казал народа.

В мъгла и мокро време, карат като луди без да се спазва дистанция, направо се предизвиква съдбата. Вместо да се увеличава скоростта трябва да се намали, за магистрала 120 примерно, в града 40, извън градско 80 - даже това е много за идиотите по-пътя.

Отвориха тунела, ганювците пак да се нанижете както вчера.

А вариант - диверсия в тунела?! В крайна сметка тунелите са едно "удобно" място за предизвикване на смърт и ужаси.... Един джихадист лисва една туба масло или нафта и отминава....

Вероятно не е точно по-темата, но ми прави впечатление, че много от водачите не дават мигач при изпреварване и не разбирам защо. Доста опасно нарушение, според мен.

Грешно си разбрал, неподаването на мигач е "демострация на сила". Ако се движиш без да подаваш мигачи, значи си добър, смел и неотразим водач.

Няма защо да се чудим що стават такива неща.Ние сме уникална държава с уникално нагли хора.Само си чешем езиците тук. Няма полиция ,няма съд и какво искате да става при нас.Ще се избием едни други.

ДА НАПРАВИМ ПОДПИСКА ЗА ЗАКРИВАНЕ НА КАТ

Никой ли до сега не предположи, че това може да е умишлено-разлятите нефтопродукти.Банки, магазини и места където по неволя може да превишиш скороста са със камери, а тук в тунела -накрая дреме една патрулка.Не съм бил там и не мога да преценя, но нека някой който е бил обясни в каква посока е бил разлива, за да се установи дали е следствие на удара или инцидента е в следствие на разлива.Имам предвид посока на джижение, наклон и разстоянието и площа на разлива.Защото от снимката на буса и тира не може да се разбере.

Ченгето спира,иска кеш. а келеш-mинусите ги пише тъпата катаджиска въшка с ник-DGD

Тунелът Витиня посока Варна е с наклон по-посока на движението. Течностите не са глупави и текът по наклона така че разлив от удара не може да има по баира нагоре.

maximvassilev@

Точно така е, на входа на тунела започва спускането, разливът е причина за катастрофите, а не следствие от тях!

катастрофата е в тръбата посока Варна - София!

КАТ трябва да се закрие. този ад можеше да не се случи ако дебелогъзите шопари наречени катаджии си вършеха работата и бяха спрели движвнието или отклонили до изчистване на платното. Пътна Полиция е ВИНОВНА за тази трагедия. ЗАКРИИТЕ КАТ!!!!!!

често пътувам от София към Оряхово. Писнало ми е от тирове, които пътуват към ферибота, изпреварват се помежду си и често се "залепват" зад мен така, че виждам само решетката на камиона. И това не само на магистралата, където обикновено карам със 120. Да не говорим по тесния, и от пролетта стеснен път по който се катери стърмнината на Люти дол. Да се намери начин, тировете да се ограничат в скоростта. КАТ не съм виждала по този маршрут от 1 година.

бай Ганьо пак сам се е натресъл, а все някой, нещо друго му е виновен.

а аз си мислех це подобни катастрофи стават само тук в турция!

МПС-то е вид оръжие и за това право да го управляват трябва да имат само разумни, отговорни и психично здрави хора. Аз когато карах шофьорски курс, първо трябваше да мина не лесен психо тест. Имаше полигон, извънградско и нощно кормуване, а сега ги няма.

А относно КАТ (контрол на автомобилния транспорт), в момента не вършат нищо. Тяхната работа трябва да се промени коренно, така, че да има полза от тях.

Поредното демагогско изказване на висш полицейски служител. Бях там и оцелях като по чудо и затова смятам, че имам право да взема отношение. Първо - разлятата нафта и масло може да са били следствие от първия сблъсък, но вторичните катастрофи, които прераснаха във верижна си се дължаха на това. Просто колите се пързаляха като по лед. Второ - просто не знам докога КАТ ще толерира убийците с ТИР - ове. Това би трябвало да са шофьорите на върха на пирамидата: с категория Е, с много опит и с ясното съзнание, че управляват нещо огромно, което няма поведението и спирачния път на лек автомобил. Вместо това карат като побъркани и предизвикват жестоки катастрофи, а КАТ дреме - пътувам много и никога не съм видял ТИР спрян от пътна полиция. И трето - тук някъде видях колеги открито да иронизират състоянието на пътната мрежа и маркировка. Ами прави са! В конкретната ситуация - тунелът е прекалено тъмен и с лоша вентилация; другото което ми направи впечатление - хора, изходите за аварийна евакуация бяха затворени с железни решетки, ако щете вярвайте. Ако беше станал пожар, което не беше изключено докато поредния малоумник с ТИР пушеше, въпреки че му направих забележка, всички ние просто щяхме да изгорим. За телефони за аварийна връзка и дежурни спасителни екипи каквито има по всички планински тежконатоварени магистрали в света да не говорим. Само мога да кажа, че поради доста силния дъжд и мъглата автомобилите се движеха по магистралата и на входа на тунела повече от прилично и бих казал с твърде съобразена скорост. Така че гражданино полицай първо оправете пътищата, защото многото пътни знаци и камери съвсем не значи хубави пътища и второ справете се по някакъв начин с ТИР - овете, които са истинско оръжие за масово поразяване.

Почти винаги като съм изпреварил някой ТИР преди тунела и намаля на 80, вътре в самия тунел, ТИР-а си ме изпреварва, защото кара на 90-100 на темпомат и изобщо не се занимава да намалява.

Какво значи съобразена скорост ?100 ?!? При съобразена скорост дори да има разлято масло колата все пак може да се овладее.А дори и да не може, при спазване на дистанция и скорост нямаше да има 50 коли нанизани една след друга ?!? При положение , че е имало патрулка какво очквате още от КАТ ???

"Видях фуражка и най-смешните мустаци, от оная порода коне със капаци.Мазно ухилен, чоплеше семки....Имаш кинти ще оправим нещатат."-Тук си описан точно ти-гадна и тъпа катаджийска въшко.

в България почти всички карат като идиоти, не само тираджиите.

И един въпрос към министъра Москов, ако вече е отрезнял и е в състояние да мисли! Как ще обясни поведението на СЛУЖИТЕЛИТЕ в бърза помощ - Ботевград, които са оТказвали и лечение и линейки на ранените, та се е налагало да пътуват сами с таксита до Пирогов?!?

Ужас! Наистина в България остава само възможността да се молим да не ни се случи нещо.

Вече все по-настойчиво се говори за разлив от нафта на входа на тунела, което означава, че тъпите ченгета отново не са си били на мястото! Патрулка е имало само на сто метра преди тунела, но както може да се сетите са стоели и дебнели да изкарат някой лев! Не за пръв път се случва по тунелите да има проблеми а тъпанарите да чакат някъде наоколо с радарите. Естествено, главния тъпанар на милицията сега ще обяснява всичко с т.н. несъобразена скорост! Ха да ми каже тоя умник какво е съобразена скорос в момент, в който пред теб на платното цъфне едно огромно петно нафта или масло!!! И защо изибщо плащат на тая т.н. магистрална полиция-те така и така си заработват достатъчно!!!

Интересно каква според тулупите от КАТ е съобразената скорост, за да спреш на МАГИСТРАЛА, ако колата пред теб спре от 80 до 0 км/ч за по-малко от 0.5 секунди...

като на колата пред теб

'ми пич, скоростта се съобразява с видимостта. Ако предната кола ти крие напълно видимостта, е задължително да оставиш дистанция, т.е. да имаш време за реакция при непредвидени ситуации. Може да се поддържа малка дистанция спрямо колата пред теб, но само ако имаш достатъчна видимост напред. Въпросното просто правило не е спазено от болшинството водачи.

Всички казват, че не са имали видимост заради мъгла. Като нямаш видимост с колко караш? С ниска скорост и спазваш по-голяма дистанция. Без видимост с 80 км/ч. е несъобразена с пътната обстановка скорост.

Благодаря на новинарите за поредната порция страх! Обичам заглавия в които има "АД", "ЧЕРВЕН/ЗЕЛЕН/ЖЪЛТ КОД", "УБИЙСТВО" и т.н.

Гонка ще да е било!!!

Дано няма пострадали мюслюмани.

Пострадали - няма. Всичките са отлетели директно към Аллах, а останалите живи смениха вярата, за по-сигурно.

Сериозно ли пишеш такива глупости? Какво значение има религиозното принадлежание? Това са хора.

След като е разлято нещо по платното, и пеш да са вървяли колите, пак щяха да се пързалят. Така че, не може да се говори за несъобразена скорост и дистанция. Подозрително прибързано е заключението, че разлятото масло и нафта са резултат, а не са причина за катастрофата. Вярно е, че шофират всякакви джигити и пубертети без книжка, но масовия водач на мпс е нормален човек с чувство за самосъхранение. Това че, винаги се обявява една и съща причина за войната по пътищата, вече става съмнително.

А може да не е нафта, а просто вода и прах. Тука преди десетина дена така се пързалях на околовръстното до новото кръгово на Люлин все едно бях на лед. И добре че карах бавно когато усетих че колата става нестабилна и оставих дистанция ипуснах аварийните та тези зад мен се усетиха инаще щеше да стане същото.

Според КАТ, пътищата са бижу, маркировката е като слънце, вертикалната маркировка е уместна и удобна, тунелите са идеално осветени, обезопасени и поддържани, като за обстановката по пътя се вземат навременни и адекватни мерки, за да я обезопасят. Освен това пътищата се контролират ефективно за нарушители от органите на реда и нарушителите се отстраняват от движението или се санкционират. А и маслото са го изпуснали колите след като са катастрофирали, а не са катастрофирали, защото е било разсипано масло от някой боклук и не е имало кой да проследи за този проблем.

Не бе , що карате с със 100 , карайте със 150 в тунела ...

Малко е 150...в тунела може и с 200!!Важното е да сме номер едно!

Масло има, секретарчето на МВР лъже нагло отново и си поставя удобни диагнози,а хората негодуват, но мерки за изгонване на тази порочна пасмина от политици, пожарникари и полицай няма и затова хората в БГ ще си страдаме.

Карай наред бре- политицЙ и пожарникарЙ, щом ще е полицаЙ!

Нещо не се връзва. Всички говорят за разлято масло/нафта, което затруднило спирането на колите. Полицаите казват, че то е в следствие на първите катастрофирали автомобили. Ако това е така, то би трябвало да се изтече към изхода на тунела, защото наклонът е натам. От друга страна в самия тунел мъгла няма, няма и поледица, все пак температурите са плюсови. И трафикът не е толкова натоварен, че за секунди да се навържат 50 автомобила. Очевидци казват, че ударите са се чували около 2 минути. При други случаи на верижни катастрофи причините са, освен несъобразена скорост, мъгла или поледица, тук такова нещо няма. Колкото и да са лоши шофьорите, причина има и друга, ама за това не се говори. Мир на праха на загиналите, скорошно оздравяване на пострадалите.

Колкото и да мислим за причината, факта е факт. Дано не се случва друг път. Трагедията е голяма...

zooamigo

Ако не бяхте такива тъпаци имаше шанс да разберете, но все пак за 2% от вас : Няма такъв момент като НЕСЪОБРАЗЕНА СКОРОСТ. Когато караш кола в колона съобразената ти скорост е да спреш при спиране на колоната. С други думи опита ти отчита и това, че колата пред теб също има спирачен път. Когато колата пред теб катастрофира и спре на място не можеш да спреш. Затова стават верижни катастрофи и колкото са по обиграни шофьорите толкова по-малка е вероятността на спрат. Това с което ви мият мозъците са пълни глупости!

Този закон с който се оправдават с НЕСЪОБРАЗЕНА СКОРОСТ просто облекчава прокуратурата, но в същия момент вреди на нас. Примерно, пешеходец се бута в трафика, удря го кола с странично огледало, идват полицията-шофирал си с НЕСЪОБРАЗЕНА СКОРОСТ. Вместо да ти плати огледалото, ти се договаряш с човека за пари за да не те съдят ... тотални абсурди.

Затова като караш в колона трябва да гледаш "през" колата пред теб достатъчно напред. Така дори този пред теб да се е заблеял и да се нацепи в спрелия ТИР, ти няма да го последваш (а и ще спасиш хората зад теб), като намалиш предварително. Ако не правиш горното, значи си поверил живота си в ръцете на този пред теб, без да знаеш нищо за способностите му за адекватна реакция.

Ако има знак 80 това въобще не означава че трябва да се кара със 80 на всяка цена. Трябва да се кара със СЪОБРАЗЕНА с пътните условия скорост. Обаче кретените в тунела въобще не се замислят. Не ми се мисли какво щеше да стане ако това гориво в тунела се беше запалило. Или ако беше гръмнала някоя газова бутилка.

Причината за тази верижна катастрофа за мен са няколко фактора взети заедно: висока скорост при хлъзгава пътната настилка, неспазване на дистанция, намалена видимост (тунел), стари/износени гуми, неподдържан технически автомобил и неспособни водачи...всеки може да си направи изводите за себе си.

Хлъзгава настилка казваш... Може да е мокра в началото и края на тунела. А по средата????

По средата е имало спрял (катастрофирал) ТИР, запречил всичко, и след него вече - меле! И понеже реакциите са бавни, и всеки си мисли първо "що е спрял тоя бе, ама спрял ли е, ма кво стаа"... и се натриса през това мислене ... или ако двама не мислят така, а спират, тия след тях пак така мислят, и не спират, и ги бутат ... винаги така стават мелетата - хората имат различни реакции, не може всеки да закове на място ... и колите са различни -много не са поддържани така, че да могат наистина да заковат - гуми, скорост, техническо състояние ... Да не дава Господ да се случва!

Имайки предвид интензивния трафик и наклона на тунела, както и факта, че вали от няколко дни, настилката в тунела е по-скоро мокра, отколкото суха.

около 200 000 жертви на ПТП до 2020 г.

5 години по 650 жертви средногодишно прави 3250 загинали.

След като маслото и нафтата не трябва да са на пътя, с каква съобразена скорост трябва да шофираме за да преодолеем препятствието ?! И говорим за магистрала...

Сега ако беше Бай Тошо жив - нямаше да има магистрали, нямаше да има и пари за автомобили и всички щяха да са живи и здрави, макар и малко гладни!

че нали тази магистрала е строена по тошово време........и пари за коли имаше,но коли нямаше....и гладни нямаше

единствената съобразена скорост е тая, която ще ти позволи да оцелееш при всяка ситуация

българопитек на кола

На входа на този тунел нямаше ли електронни табели, пожелаващи приятен път. Не беше ли редно с тях да се предупредят влизащите в тунела и да се ограничат щетите?