Ранените в тунела ”Витиня” стояли в тунела 1,5 ч.

Как оживяхме, само ние знаем. Видяхме смъртта отпред. Натискахме спирачки, но колата не спираше. Около час и половина-два останахме в тунела след катастрофата.

Обратно в новината

Коментари - Ранените в тунела ”Витиня” стояли в тунела 1,5 ч. | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Не само внезапна, но и предвидима трябва да е промяната. Чувстваш ли разликата?

Рефлекс на професионален лъжец, личи в категоричното отхвърляне на думи на очевидци и потърпевши. Нямало масло. Е, откъде знае това шефът на КАТ? Не го знае, но го тиражира, за да подведе търсенето на причините в нужната според него посока.

Непрекъснато игнорират разказа на очевидци, че на шосето е имало разлята нафта или масло. Г.Костов ни убеждава, че това е резултат от катастрофиралите автомобили. Интересно е това, че всички, преди да се ударят, реално на чисто шосе не могат да спрат и се пързалят преди да стигнат до ударените автомобили. Нека не забравяме, че наклона на този тунел е към северната му страна, сиреч нафта или масло не може да тръгне нагоре. Смятам, че нарочно се прикрива разлива преди тунела, за да не се търси отговорност от пътната агенция, която според мен е единствения виновник за тежката верижна катастрофа

карали били с 60.... Айде холам, и ние сме шофьори, ако беше казала за леко превишена скорост по-бих повярвал, а този който лъже за едно, лесно може да се предположи че лъже и за друго.

Леко превишена 150 км/ч ли е? Жената знае, че 60 е разрешено в градки условия, така и казва. Там не помня, има ли ограничение на скоростта на влизане в тунела?

Всеки шофирал по магистрала в дъждовно време знае каква е ситуацията. Повечето хора се съобразяват и карат с нормална за условията скорост. НО...винаги...абсолютно винаги се намират идиоти, които да си карат както искат. Ситуацията едва ли е била много по-различна и в тунела. Лошото е, че дори и да караш внимателно можеш да пострадаш в такава ситуация. За всяка катастрофа си има причини. Обикновено са много. Според мен и в този случай е така. Няколко самонадеяни шофьори, катастрофа в тунел с намалена видимост, мокра настилка и трагедията е факт. До колко е имало разлив на масло, всички се надяваме разследването да установи.

Говорят така, защото им е най-лесно. Пък и законите ни са такива. На пътните полицаи работата им е, или поне те така се я разбират, да контролират т.е. да глабяват, но не и да помагат. Аз в САЩ видях как на магиралата при разлив 4 полицейски коли, го бяха обградили, за да не пострада някой. А тук и гума да спукаш на теб ти пишат акт за несъобразена скорост.. Така че не искам и да им слушам брътвежите - дори на направил серозен оглед и обвиняват шофьорите.. И се кара ... сякаш пострадалите хора са престъпници.. Слушах го и се чудех - е как 50 коли и тирове са карали с несъобразена скорост ... Бъдете сигурни че така им е по-лесно, за какво да се занимават да разледват някакви масла рязляти - те нали си седят там къщичката на магистралата. Но това е положението, затова никога няма да се оправим.

50 коли, мъртви и ранени, в тунел, понеже някой е карал с висока скорост? Или някой като МВР просто не иска да каже истината. Ами питаме, щото на пъпа на държавата са катастрофирали 50 коли. Сигурно е нормално да питаме какво става и защо има такава катастрофа? Имало ли е разлято гориво и кой го е разлял? Къде са хората от колите в момента? МВР смята тези въпроси за досадни и излишни. И смята, че нямаме право на тях. Сигурно. За да може след това да хвърли вината във въздуха с готовата рецепта ПРЕВИШЕНА СКОРОСТ. Ама тоя ужас в ботевградско не може да е просто това. Някой каза ли КОЛКО ДОБРЕ Е ОСВЕТЕН ТУНЕЛЪТ? А каква е била настилката вътре? ЗАЩО Е БИЛО ХЛЪЗГАВО? (не мокро....неконтролируемо хлъзгаво!) Защо колите не са могли да спрат.... Не ми обяснявайте, от МВР, как нямате информация, защото вашата работа е да имате информация. И да я казвате на хората. Чиито близки са някъде там, в 50-те катастрофирали коли. НО сигурно е наивно да очакваме друго от МВР-то и институциите на катастрофирала държава, нали?

От снимките, които ДИР предостави вчера, се вижда, че първият ТИР /не знам как се казва теглещата част, а не ремаркето отзад/ се е завъртял почти на 180 градуса. Връхлетян е от нещо като се завъртял и кабината му е буквално размазана. Отзад има някакъв нисък автовоз, който се е врязал в задницата му. Очевидно е, че този ТИР се е подхлъзнал на нещо, завъртял се е и коефициентът на триене от плъзгане е много по-голям от това на търкаляне на колелата му - оттам автовозът се е врязал отзад, защото той пък е някаква бричка, доста ниска. Всичко е станало за секунди - всички отзад са започнали да се удрят един в друг челно, поради високата скорост, с която са карали, и късата дистанция. Ако разлятата течност, която прави сцеплението малко, е била в целия тунел и дори преди тунела, колите са спирали предимно от сблъсъка със стените на тунела /ако някой се е търкал нарочно в тях, да намали скоростта/ и сблъсъка с колите отпреде си. Наистина се касае за разлив на някаква течност, но не от катастрофа на ТИР-а в началото и друга кола, защото както отбеляза един по-долу, от наклона горивото би изтичало надолу, а не нагоре - това означава, че полицията работи по грешна следа. Вероятно, както отбеляза друг коментатор, се касае за атентат, а не за престъпна небережност - няма кой да излее 500-1000 литра от тази течност хей-така, точно на това място, най-дългият тунел, и да не сигнализира полицията, че тази течност се е изляла по магистралата без негово знание, да внимават шофьорите...

И аз си мисля,че е по-скоро атентат.

Как пък един не призна, че е карал с висока скорост, а са се размазали като мухи. Като караш по магистралата с разрешената скорост, непрекъснато разни изпреварват. Ако оставиш дистанция, веднага някой се напъхва и за редовния шофьор остава непрекъснато да се опитва да спазва дистанция. Явно нито се спазва дистанция, нито ограничението на скоростта. Сега някои плачат.

Как пък ти не видя на една от снимките в друг сайт смачкана цистерна?

Дефиниция за висока скорост? И 50 са ти достатъчни за раняване.

добре ,че не е пламнала някоя кола,че тогава вече щяха и по дискавъри да ни дават

пак добре, че изтеклото гориво или каквото е било там не се е запалило! Bсички в тунела щяха да загинат.

Жоро

Малко да завали и всичко почват да пъплят - кой не си сменил чистачките, кой не му работи парното - се запотил отвътре и кара по слух. За друг гуми и накладки не са приоритет - той си мисли, че като кара бавно няма да попадне в екстремна ситуация, а ако попадне то ще е по вина на някой, който кара ужасно бързо и безотговорно. На пети рефлекторите на фаровете са нагорели и/или кара кола за една торба с пари - завиващи ксенони с корнер светлини, а фаровете им матирали и пак карат по слух. Осми си сложил афтермаркет 80w ксенон на рефлектор и не само заслепява зверски, но и се самозаслепява при дъжд и мъгла. Бай х*й пък кара на дълги, късите му изгорели и открил, че трябва да свали половината предница за да смени две крушки. За магистралите да не говоря - ограничението 140км/ч а карат с 112км/ч в лява лента защото изпреварват някой, който кара с 80км/ч. , а неговото място е вкъщи - или той не е за високоскоростни пътища или колата му, а в много случаи и двете. Път с завои - един кара с 40км/ч в продължение на 20 минути, зад него се събират 23 автомобила, но той никога няма да отбие за да пусне колоната, а тогава се намира някой който почва да изпреварва кола след кола в завоите, понеже си мисли, че като му е бърза колата е безсмъртен. Настигам някой на път със завои, нито му присветвам с фарове нито се лепя зад него, ей няма да те пусне, и почва да се напиня да кара по-бързо и сече завоите. Мен ме настига някой (въпреки, че не карам бавно) - десен мигач и спирачка на прав участък с видимост и го пускам. 3 пешеходни пътеки през 200 метра, намаляваш на всяка, а ако има хора спираш и изчакваш, но зомбитата пресичат навсякъде, но не и на въпросните зебри. Бакшиш - създание, което си изкарва прехраната с най-неподдържаните автомобили по пътищата, а за манталитета няма и да говоря. Спазвайте такава дистанция, на която може да реагирате адекватно, а не каквато спазва предният автомобил, не знаете дали неговите спирачни дискове не са по-големи от джантите ви. Има хора каращи за удоволствие, а има и такива на които през 20% от времето, в което шофират, им мирише на тамян. Над ½ от автомобилите в България няма да минат техно тест в нормална държава, където няма дупки и маркировката е ясно изразена. Тук техническият преглед е една бутафория, масово се слагат гуми с непредписани от производителя размери и съответно се помпат с налягане, което е под върпос. Комплексите не ги избиват каращите бързо, а тези които се опитват да карат бързо и са неподготвени, келешите току-що взели книжки, и другите, на които колите изобщо не трябва да са в движени, но седят и цъкат защо някой ги изпреварвал с двойно по-висока скорост от тяхната. Някой разпознава ли се??

Колега, 80% не дават мигач, ти искаш да поддържат автомобилите си все едно са германци.

valentor

Съобщеното е , че : ПЪРВАТА в България верижна катастрофа е станала в посока Варна. Наклонът на тунела /в която и да е от двете тръби / е в посока на движението НАДОЛУ.Няма как разлятото (нафта,масло друго) ДА СЕ КАЧВА НАГОРЕ.

А сръбския тираджий, който е спрял много преди тунела сигурно е видял НЛО. Нали той и негов колега са спрели много преди тунела, защото е усетил, че има нещо по асфалта.

valentor

Съобразно съобщаваното може да се направи обосновано предположение, че Е РАЗЛИВАНО ОЩЕ ПРЕДИ ТУНЕЛА !

"Валентор" Вие сте един от малкото мислещи, които коментират тук ... остава и в КАТ и МВР ... да се замислят ... ако имат този ресурс разбира се ...

Главсекът обвини изтеклото гориво за причина преди още да е влязъл в тунела.

Абе и друг път съм виждал катастрофи а тези коли са на мекица. Това при 50-70 км/ч не се получава. Минавам по този път поне 2-3 пъти месечно. Да не се правят на ущипани. Всички, включително и аз за съжаление, карат с 90-100-110 там. На изхода на тунела по това време на годината е имало мъгла 100% а там мъглите са гъсти. Първия е нбил спирачки и готово. Другото което също е вярно е, че 95% от колите са с летни гуми, мокри от дъжда а в тунела е пълно с прах и настилката е разлигавена от влагата.

Тир-а никога няма да бъде издирен по простата причина, че разлятата от него субстанция не е нито мазут,нито нафта или масло, а свинска МАС, предназначена за мазане на филиите на БОКО Тъпото.

Всички МНОГО добре знаем истината каква е: високата скорост и тоталната тъпота и чувство за безсмъртие на българина - аз често минавам през този тунел и 95% от автомобилите го преминават с 90-100км/ч, много и с повече, много пъти са ми мигали отзат че се влача с 80. Е, как ще спреш на мокра настилна с 100? А със 140, като тия с 10 годишните БМВта... добре че някоя газова уредба не е изпуснала, тогава драмата щеше да е чудовищна...щото тия със 10 годишните барутарници много обичат да карат на газ, поставяна в Бусманци но и да имат 300 коня( от куито 150 умрели) При мокро време и 80 е висока скорост, може би трябва да с е постави там 60

В Бг ,всички караме БЕЗРАЗСЪДНО ,за къде бързаме?

тая малко ми се струва, че е като новата булка на Део, от боята ?!

А как е да си бял и безмозъчен!!!!

Вероятни причини за верижната катастрофа: 1. Лазар Колев е разлял мазута по магистралата. 2. Самолет с Владимир Путин на борда е омаслил магистралата. 3. Асфалтът е започнал да се разпада на съставните си части. 4. Боко Тъпото е хвърлял филиите си с мас по магистралата, защото е започнал сурова диета! Само водачите никога не са виновни и са чисти като роса!

Гаранция магистралите са виновни! По един черен път колкото и масло да изсипеш няма да се пързаля ;)

Този глу-пак от МВР не му ли е ясно,че да - маслото е от удар - ама първия , а другите коли от зад като попаднат върху разлива - каква е тяхната вина! Аз съм има случай да мина прио разлято масло, при това на остов Корфу, където се кара с 30 км/ч и искам да ви кажа,че колата беше неуправляема... чист късмет имах, че не стана инцидент! Така,че тоя глу-пак да си мълчи! Това е най-тъпото обянснеие,което той дава. Лишено от анализ и мисъл!

Я ти умнико ми кажи как така маслото от първия удар отиде назад?

С колкото и да са карали явно е имало нещо разлято на асфалта иначе пострадалите нямаше да бъдат толкова много. Как си представяте всички 50 коли да са карали с 120-130 км/ч?!? Няма такъв филм! И стига с тая несъобразена скорост. А къде ви е съобразеното осветление за този и други тунели например.

Нещо мистериозно, което е изчезнало веднага след катастрофата?

да като куфарчетата в края на комунизмът

Осемдесет процента от така наречените пострадали са карали с над 100 в тунела. Покрай тях са пострадали и коректни, съвестни и дисциплинирани водачи. Тия приказки за нафтата, мазута, петрола или маслото ги разправяйте на надрусаните татуирани олигофренчета с на тъпите си татковци БМВенцата! Не ги говорете на стари шофьори с по 20 години опит, че ако следиш обстановката, караш внимателно и спазваш ограниченията при скорост от 70 километра ще скачаш върху спирачката и колата ще се носи като по лед- дрън- дрън!!! пак повтарям- ако са карали внимателно и разумно, не би се стигнало до верижна катасрофа. Нали виждам кой как кара на магистрала и в тунел. В тунел повечето лешпери карат най-малко със 90-100 , за тировете да не говорим- летат с по 120 км.

Ей "100", ей умник, ако работиш в КАТ или МВР, издирете сръбският шофьор на ТИР!

Това което разбра е, че 80 процента от катастрофиралите са били надрусани татуирани олигофренчета с на тъпите си татковци БМВенцата и че си бил пряк свидетел на трагедията. Я дай определение за внимателно и разумно каране - 30, 40, 50, 60км. Колко? Ти колко пъти си управлявал неуправляема кола на лед например та дрънкаш тук?

При мижава скорост от 70 километра спирам, ако ще и лай-на да има върху пътя!!! Повечето от катастрофиралите са карали най-малко с по 120-150 километра. Аз винаги карам с около 80-90 километра на така наречения третокласен опърпан и огухан път-" магистрала" с около 90 километра. Всички летят покрай мене. Абсолютно всички до един ме изпреварват, ако аз изпреваря някой, то значи той е закъсал. Напълно изперкали изроди и мутреси с очила тип- муха изпреварват със 180 километра напълно неразумно, свистят по на 20 санти от колата ти, засичат ти пътя. Друго имам да кажа на дамите- уважаеми дами, много сте смешни ( а и некадърни) с тези очила- тип маска за заваряване да карате кола даже и при дъждовно време, липса на слънце и при свечеряване. Хем сте некадърни, хем не сваляте очилата. Освен това- отпуснете се, какво сте гушнали волана все едно някой го дърпа, за да ви го вземе?

Б. К.

Как е възможно полицията да са толкова ограничени - докато се измъкват с малоумното обяснение "несъобразена скорост" и не се търсят ИСТИНСКИТЕ причини все ще има жестоки катастрофи и доказателството е налице - все повече катастрофи. Какво значи несъобразена скорост - г-н полицай - бихте ли ми казали КОЛКО точно е съобразената скорост??? 30км/ч на магистрала ОК ли е? Дали пък прекалено ниската скорост не е също толкова опасна и дали не е предпоставка за подобни инциденти? Да караш след някой тъпак каращ с 40км/ч при органичение 90км/ч е меко казано изнервящо. И в момента, в който се отдава възможност, изнервеният щофьор предприема изпреварване на малоумника отпред. Кое точно в случая не разбирате г-да полицай? Толкова ли сте лишени от мозък, че да не поразсъждавате малко. По цяла България има безумни и малоумни ограничения. На места, в рамките на 100м има толкова много пътни знаци, че само, за да ги видиш и осмислиш трябва или да спреш, или просто да се побъркаш кое по напред... Маркировката е нещо, което ВОДИ шофьора по време на движение в дъжд и тъмнина. В западна Европа, нощно време от светлоотразителната боя чак те заболяват очите, но пък определено не се чудиш дали си на пътя или на полето. В България още при полагането на маркировката, тя вече не се вижда денем, та камо ли нощем и по време на дъжд. Работя в Ботевград, живея в София. Участъка от Хемус го минавам всеки Божи ден по два пъти от 13 години. Маркировка на тази магистрала не е полагана поне от 4-5 години. КАТ регулират само джобните си постъпления. За 48г. живот съм видял САМО 1 път катаджия да предупреждава за опасност на пътя. През останалото време дебнат за телефони, колани, светлини... Както се вижда при тази катастрофа светлините не спасиха никого. Не е ли по-редно полицията да следи за неправилно изпреварване, обратен завой на нергламентирано място, преДстрояване на цялата колона от автомобили навлизайки в насрещното движение, каране по трамвайната линия ( въпреки, че закона не го забранява, за мен това не е редно ). Не е ли редно полицията да следи и градският транспорт? 3/4 от автобусите НЕ СЕ прибират когато спират на спирките, въпреки, че на много места си има оформени места за спиране, в дясно на платното? Или полицията е толкова затъпяла, че просто не вижда тези очевадни нарушения? Е да, радарчето, коланчето, светлинките са чиста печалба за джобчето, защото са нарушения с акт. А другите са само фиш... И последно - 3.4 от полицайте са с квадратна форма... Ебаси майката, толкова ли не можете да спортувате малко г-да полицай. Като видя някой тумбак 200 кила да ме спре, какъв ли респект ми дава, а? Ако спорта не ви е по сърце, значи не сте за полицията. Влезте малко във фитнес залата и се преведете в ред.

Толкова си прав!!! Много вярно мнение! Споделям го!

Няма нищо малоумно в понятието "несъобразена скорост". По един и същи пътен участък минаваш с 80 км/ч при суха настилка, с 60 км/ч при мокра настилка, с 40 км/ч на сняг и с 20 км/ч на лед. Когато има ограничение 80 това не означава да караш с 80 при всякакви условия, трябва да караш със съобразена с конкретните условия скорост.

Б. К.

Напротив - самото понятие "несъобразена скорост" е предпоставка за корупция и рушвет. Скоростта е категорично определена от закона - 50, 90, 140км/ч. Точка. Аз на пътя не съм, за да правя разсъждения по картинка и да си определям сам скоростта. На пътя съм, за да се придвижа от едно място до друго. На пътя шофьора трябва да е максимално разтоварен от разсъждения на тема - с колко ли трябва сега да карам? По света проблема е решен - на опасните места са поставени ПРЕПОРЪЧИТЕЛНИ скорости ( не забранителен знак, а препоръчителен ) като е указана точно скоростта при сняг, дъжд, мъгла. Точка. Всяка друга ситуация не се дискутира. При хубаво време - 130/120, при дъжд 100. Това е в цяла Европа. Няма разсъждения и свободни съчинения на тема - съобразена скорост. Правителствата и институциите на тези държави са го направили вместо поданицците им. Защото по твоята логика, ако пече слънце трябва да караш с 100, ама аз виждам добре и за мен 140 си е ОК, нощно време според теб може 100 да е добре, ама аз не виждам добре и затова ще пъпля с 40... При +40гр. на теб може да ти е гадно и да караш с 50, ама на мен +40гр. ми е ОК и ще си карам със 140...Това е СВОБОДИЯ, а не несъобразена скорост. Държавата е ДЛЪЖНА да регулира правилата, а не сульо и пульо да преценяват както им е кеф. Именно защото сульо и пульо в момента преценяват, затова сме на това дередже + загубената ни полиция.

Е ...Как колко е съобразената скорост!? Преди години един "умник", но с палка ми каза: "Абе ако трябва с 0 /НУЛА/ км/ч, ша караш, ясно ли ти е БЕЕЕЕ..." - е те толкова е "съобразената" скорост!

и common sence

Бегай , бе. Тия ги приказвай на аджамийчета- като теб. при съобразена скорост и концентрация на вниманието , при спазена дистанция при 70 километра в час винаги ще избегнеш удара, не ми приказвай простотии. Трябва само да си концентриран, внимателен, осторожен, дисциплиниран, трезв и да гледаш напред във времето и малко да мислиш , анализираш бързо и проницаваш динамиката на ситуацията. Това не ти е компютърна игра бе, какви ми ги плямпаш?

Бегай ти бе. Единадесет ТИР-а и четиредесет бусове и коли ... и ВСИЧКИ НЕ са внимавали и са били РАЗконцентрирани ... бегай бе ясно е НЕ Е САМО от СКОРОСТА и ДИСТАНЦИЯТА ... ама на КАТ и МВР така им НАЙ ЛЕСНООООО ...

Този тунел е доста стръмен ,и ограничението трябва да е около 50 км/ч.,а не 80 ,и над 80 км/ч. Може да се поставят и легнали полицаи ,преди тунела . ИМА ИЗХОД ,....НО ОСНОВНИЯТ ПРОБЛЕМ СА НЕГРАМОТНИТЕ ,БЕЗ КНИЖКИ,ДРОГИРАНИ ,И ШОФЬОРИТЕ С АЛКОХОЛ... В Бг ,НЯМА СЪЗНАНИЕ в която и да е сфера ,всичко е ПОЛИТИЗИРАНО .

Абе много грозна жена е тая от снимката .Да бяхте малко фототуширали .дирчо

Да бе бавно карало, да бе ограничения спазвало, да не бе със сто и трийсе в тунел карало, да не бе спирачки ярмазки натискало, да не бе в телефона си човъркало, да не бе в гъ-зо по време на път си бъркало, да не бе таблетчето си гледало--- Смърт не би видяло!!!!

Коментарът ти е не само неуместен, но и грозен. При верижна катастрофа, в тунел, на магистрала е общо взето невъзможно да избегнеш катастрофата - пред теб коли, зад теб коли, няма мърдане - повечето коли най-вероятно са се движили с нормална скорост.

Когато вали дъжд най-опасен е този когато само прокапва. Тогава водата е малко, само размеква мръсотията и се образува гадна хлъзгава кашичка. Ако завали нормално дъждът я отмива. Точно такава е ситуацията в тунела, там не вали, но всеки автомобил влиза мокър и оставя малко вода върху настилката. Вторият фактор е психологически. След като си карал със 130-150 км/ч сваляш на 80 и ти се струва, че караш бавно, отпускаш се, което води до забавени реакции в екстремна ситуация като тази. Третият е малката дистанция спрямо предния автомобил. Четвъртият е, че сте в тунел и не се вижда достатъчно напред, не говоря за 100-150м а за повече - ако това се случи извън тунел много по-рано ще забележиш, че там напред е станало нещо. А най-важният фактор е, че тирът се е завъртял и е препречил пътя.

"Генералът" Атанасов каза още вчера по родните медия, че полицията има много работа/избори/. Жертвите са без значение за управниците в БГ. Така, че братя българи, плащайте си данъците, глобите своевременно, спасявайте си кой каквото има със застраховки и охрана от мутренски фирми и който оцелее в тази касапница да спасява децата си в чужбина, а който мисли да остава, да гласува и да търси отговорност. Честите избори не са финансова загуба за данакоплатеца, а за управниците.

Бързо каратее ! и

Искам да попитам всички коментиращи тук: Чухте ли коментара на живо в новините на НОВА тв, към 19:15 снощи, на един сръбски шофьор на ТИР? Човека беше спрял много преди тунела и с друг негов български колега са сигнализирали на колите назад да намалят и спират. Та този човек каза, че много преди тунела "пътят е бил странен и ТИР-ът му се е държал странно на пътя", когато е слязъл е пипнал асфалта, по който е имало разлята нафта, смесена с водата от падналият дъжд, по думите му, в най дясната лента по посоката за движение. ГС на МВР говореше за разлята нафта в следствие на ударилите се МПС ... Пита се: Кой от двамата не казва истината?

Значи сърбинът видял, че има нещо на пътя, спрял и сигнализирал, но хуните не разбрали и си карали както си искат. Още по-лошо.

Не, човекът е сигнализирал СЛЕД като е видял какво е станало пред него ... и защо трябва всичко да стоварим на "хуните", не е ли по добре да се проверят записите от камерите и да видим ПРЕДИ катастрофата, не е ли минал камион или кола от която да се е разляло нещо ... и ТОГАВА да кажем "хуните" са виновни, а!

Една лъжа каже ли се повече от пет пъти тя става истина,така че,не Нафта било разлята,ами цяла цистерна мазут.

Карали са танкер на платформа - от него ще да е отпущената нафта. Като се замисля петното почваше чак от Джъмбо София...

Гледах кадрите по телевизията и коментарите на пострадалите.Всички твърдяха, че са карали с 60-80 км/ч.Аз съм на пътя от "n"-години и даже съм участвал в ПТП-а.Е, при скорост 60 км няма как да стане такава касапница и мачкане на ламарини. Истината е, че малко хора намаляват скоростта до 80 км при влизането в тунел! Всички разчитат на това , че няма насрещно движение, пътят е широк и продължават с , минимум, 120-130км/ч. А въпросът с ТИР-овете (основните виновници в случая) е друг.Там трябва КАТ да вземе драстични мерки, защото тировете масово не спазват правилата на движение и основно, максимално разрешената за тях скорост от 80 км/ч.Абе, на участък с разрешени 60 км (има знак, при това е край градски булевард), колите карат с 70-80, а тирът, хванал лявата лента и изпреварва всички! На такива трябва на място да се смъкват номерата и да ги оставят да се оправя сами, в чужда страна, с товар, който трябва да доставят на клиента, в срок и невредим!

А мен са ме спирали и глобявали за превишена скорост в тунела и от тогава си намалявам и си карам с 80 и около мен другите също гледам, че си намаляват и си карат кротко из тези тунели. Ако сцеплението на пътя стане нулево, всяка скорост над 30 може да ти прични сериозни травми и да намачка ламарините на колите. Та нали удара е като без спирачен път? Значи, ако се удариш с 80, това е равно на падане от 8мия етаж. И ако приравним сблъсъка към такъв, в който са участвали спирачките, смятай с каква скорост все едно си се движил, когато си натиснал спирачките, та до самия удар да намалиш само до 80. 260?

Повечето хора намаляват скоростта при влизане в тунели на магистралата. Не знам защо си мислиш, че 60-80 км/ч са ниска скорост, но дори при 50 км/ч спирачния път при идеални условия е над 30 м.

милиционера каза: хората са виновни, че не спазват дистанция.. А КОЙ ТРЯБВА ДА КОНТРОЛИРА ЗА НЕСПАЗВАНЕ НА ДИСТАНЦИЯ!?! КАТ спи. Хората са виновни, че си карат колите... тъпоумни ченгета!

Не си прав ! В Бг на практика се вижда ,че нямаме капка СЪЗНАНИЕ ,И УВАЖЕНИЕ ,ЕДИН КЪМ ДРУГ . Защо постоянно караме, с ПРЕВИШЕНА СКОРОСТ?

3-те тунела по магистрала Хемус, които са строени по бай Тошово време са от малкото тунели в Европа, в които е запазена аварийната лента с нормални размери, всеки който поне малко е пътувал ще потвърди, че тунелите масово се строят само с 2 ленти за по-евтино, така че в този тунел видимостта е повече от добра независимо от 2-та плавни завоя в него и би трябвало водач с нормални реакции да може да спре без особени усилия при нормални пътни условия - суха или полумокра настилка. Но тук случаят е друг и нас се опитват да ни изкарат дебили, всички участници в мелето твърдят, че са се пързаляли като шейни, следователно по пътя е имало разлят на достатъчно голямо разстояние хлъзгав агент - нафта или масло или смес от двете, което е причина първият микробус да поднесе в завоя и след това да бъде ударен от словашкия ТИР, след което всички останали се нанизват в тях, защото на практика са без спирачки по нанадолнище. Така че смятам, че преди катастрофата в тунела е минал камион, който е разлял с голям дебит като минимум едно 1000 литра хлъзгав агент, като този акт може да бъде само и единствено умишлен и за мене това си е един перфектно изпълнен терористичен акт с гарантиран успех и нулева разкриваемост, понеже няма камери.

А пък в италия на 65 градуса налон, некак си тунелите имат по 3 или 4 ленти плюс аварийна. На орките и 20 да иманаправиш ще се размажат, защото са с купени книжки, липса на разум, лоши шофьори с много лош автопарк, които обаче си карат индианските коли, накичени с кичета и топчета, все едно хан Аспарух си язди коня през Дунавската равнина. Каквото и да им направиш, пак ще се размажат, тук е до липса на разум, не до нещо друго...

maximvassilev@

Къде има в Италия планински тунел с 3-4 ленти, ти да не бълнуваш някой надлез на околовръстното на Милано например?

Изгоряха ли 99та 38 човека в тунела мон блан? Изхоряха

Дори на кристален лед при 80 км./час спираш за 200 метра. Хайде да не си говорим легенди, а? Очевидно е, че е имало нещо на асфалта, но също така е очевидно, че никой не е спазвал ограничението, нито дистанцията, а разни такива неща като хубави гуми и добри спирачки въобще не коментирам.

1. Кой поддържа 200 м. дистанция? 2. При хлъзгане - спирачки?

е ще спреш, въпроса е къде

За това ще вдигам винетките

А в София, защото не ги гледаме същите, дето сега се оплакват, как на мокрия асфалт карат със 120 в града 30 годишните си каруци с 15 годишните си галоши... Има си указания как се пази дистанция при мокро време и влошена пътна обстановка и се учи още на листовките!!! Карал бил със 140 пък натискал спирачките цели 200 метра на 20 гоишната си опеларка, дето гуми и накладки не е вжидала от 1991 г.... да си натискат, успех в живота...

Задача за 4-ти клас: Ако в един тунел по АМ Хемус , дълъг 1,125км могат да катастрофират верижно 50 автомобила, колко автомобила могат да катастрофират във верижна катастрофа в тунел по АМ Струма дълъг 13.5км?

горе доле по десет!

Ако в дългия тунел има изтичане на пропан-бутанова смес от бутилка с нетен обем 35 литра и целокупното население е от пушачи, каква е вероятността да палнат по цигара за успокоение?

На теория 500 коли, на практика, едва ли! Но естествено че ако камион превозващ гориво разлее по цялото трасе, това е напълно възможно!!! Имайки предвид че това е пътя от Варна към София, а Лукойл разтоварва във Варна съм почти сигурен че макион на Лукойл е виновен за разлятото гориво!!!!

Ако някой от АПИ въобще чете коментари - вземете та махнете мантинелата между двете платна на магистралата преди тунела. При такива ситоации ще може и трафика да се пренасочи, а и линейки да минат а не да обикалят километри за да преминат в другото платно.

Е ху бу де един картер съдържа 5 литра масло. На TIR-a де да знам колко? Колко тона масло е било излято, че всички туй да се оплакват? Колко картера са били спукани едва ли повече от един и половина? Все пак на какво са се лъзгали? Искаме официалната версия!

Само камион транспортиращ гориво може да разлее такова количество!!! Затова соча към някоя ОМВ, Лукойл итн!!

И нещо друго!!! Когато висш МВР-чиновник, прави категорични изводи и заявления още преди да е направено каквото и да е разследване и преди да са изяснени каквито и да е факти....................считайте, че ИМА НЕЩО ГНИЛО!!! Това показва практиката последните 25 години, а и не само!

Гнилото е че не е професионалист и аз ако бях бих го сменил !!! Човек който разбира и се интересува какво е станало би коментирал че все още се разследва какво е станало, а тоя направо си каза "ами карали са с превишена скорост!!!! През оная работа му е за този пост!

Как са се блъснали тира и буса? Как е станало така, че е тръгнал този теч на нафта/масло? Другото всеки шофиращ ежедневно го знае - малка дистанция и висока скорост.

Първото е важното, второто е ясно!!!

Като стане белята, всеки гледа да си търси оправдания. Не съм бил там, може и да са прави хората за разлятото масло, но тази теза със сигурност трабва да се постави под съмнение. Защото като видиш че има загинали и ти си един от участниците в ПТП-то, със сигурност искаш да хвърлиш вината върху друг или друго, иначе е върху теб! Жалко за хората, които са пострадали и загинали, но всички сме се нагледали на тоталното безумие по пътищата.

Защо смяташ че 50 човека са се наговорили да лъжат???? Хора които не се познават?

Тези 50 казват,че виждат теч на нафта . Само първите катастрофирали не казват, че има теч! Разбрали го вече!

Шилo

Хората не лъжат! Било е хлъзхаво, наистина. Но не от масло или поне не само от масло. В дъжда колите "пренасят" вода вътре в тунела. Малко вода, но достатъчно за да образува с прахоляка вътре невероятно хлъзгав филм върху асфалта. Като добавите към това мака дистанция и висока (за посочените условиа) скорост - става страшно! Българина на мокро кара като на сухо. Защото е прост, не е учил физика и не знае що е то триене и от какво аджеба зависи това триене. А връзката триене-спирчен път би трябвало да се учи на шофьорските курсове, но не се учи. Щото и курсовоете ни са такива - никакви.

В допълнение, дъждът измива асфалта, и той става сравнително безопасен. Най опасно е в началото, когато порите на асфалта се запушват от сместа /филма/, който впоследствие се отстранаява. А в тунела не се отстранява.

Зависи от асфалта. За този с порите е така. Но има и много изтъркан, гладък асфалт, който водата може само да направи по-хлъзгав.

Да, много странно защо на мокро се кара като на сухо??? Кара се без мисъл как ще се спре. Кара се безгрижно, безотговорно и разчиташ, че никой няма да ти скочи отпред и никой няма да спре рязко. Да, ама...

Що никой от вас не коментира времето за пристигане на линейките от спешна помощ? Час и половина? Хайде, да приемем, че жената преувеличава. Нека да преувеличава двойно, т.е. първите линейки са пристигнали за 45 минути. Това как се връзва с прокламираните 8 минути за спешен случай с код червено? За да се изпълни това условие, трябва на всеки 15км по магистралата да има чакаща линейка. Дали?

Чисто математически, линейките трябва да са разположение през 30-35км една от друга. Но иначе си прав.

А къде са Хеликоптерите на Пърза помощ,нали сме във ЕС,може ли едни да имат такива,а тук да окрадат парите Гърбавите от Герб,и да няма такива,значи за едни може да се праща правителствени самолети за прекарване от варненска Болница,до Софийска,а за обикновени хора тоест за материала не може да има такива хеликоптери,като във Германският филм Жирокоптер28 това са едни такива където спасяват човешки животи,но ние тук сме Донори за други.

Докато сме в ЕС, ще е така! Като излезем, тогава ще дойдат хеликоптерите!!

Какви хеликоптери, какви пет лева? Държавата е участвала със 100 млн. в никому не нужен Тех-парк, върху терен на военните, тоест пак държавен. Най-големият застъпник на това чудо е гусин президентът, който вероятно ще обере и парсата. А ти - хеликоптери, засрами се, какви са тези мераци да живееш като бял човек?

Ти вземи да преминеш разстоянието от най близката Бърза помощ до тунела и тогава пиши. Първо, сигурен съм, че хората докато се оправят от шока и започнат да звънят, са минали поне 10-15мин. После за да пристигне линейката на това извън населено место на поне 30-40км се изисква време. Още повече, че линейката не са извънземни и лошата пътна обстановка важи и за тях. Не могат да карат с високи скорости. Иначе после и те ще се оплакват, че е имало нафта и масло по пътя.

Прав си, бе. Прав си. Аз само иронизирам напъните на лекето Москов за извънземни разчети за свръхзвукови линейки. За които обаче "пАри нема".

Вие дали сте карали скоро по Хемус, когато има задръстване?!?! Аварийната лента е писта за тъпанари с нови коли, които си мислят, че за тях не съществуват правила. Учудвам се, че въобще е стигнала линейка до там. Покрай ремонтите, N-пъти съм попадал в тапи на Хемус в посока София, дори и да има патрулка, нито един полицай няма да си направи труда да санкционира тарикатите каращи в аварийната лента! Виждал съм го с очите си уви :(

На нас българите винаги някой друг ни е виновен. Я комшията, че ни е оправил жената. Я съдията, че е прецакал мача. Я лошото време, че обърнахме колата ... и в краен случай винаги стигаме до руснаците, американците и разбира се турското "робство"

Вижте какво казва жената днеска, а вчера се намираха разбирачи и теоретици които обясняваха как било заради превишена скорост!!! Това само КАТ го говори защото не им се работи да разследват какво е било разлято и кой го е разлял!!!

Ганьо не кара на дистанция, да не би някой от другата лента да вземе да се мушне пред него. Ганьо е тарикат, кара на 3 метра дистанция, че и по-малко, да си пази реда в колоната. Имало е двулентова колона при изкачването. Тази колона влиза в тунела, с малка дистанция.Тира и буса катастрофират, след това е ясно какво става. Бум, бум, бум Ганьовците един след друг,като копърки. Добре ,че поне не са изгорели, луд късмет, че не е пламнала кола.

А бе ние да не сме еврогейове, та ще спазваме правилата! И един човек да има в рейса, пак ще се бутам!

малка дистанция, несъобразена скорост, селска простотия и накрая олеле видяхме смъртта, а колко смърт причинихте с комплексите си по пътищата и колко щети с болните си селски амбиции нанесохте в големите градове и колко морални щети нанесохте за това да не говорим...