Коментари - Какво се е случило в последните секунди на фаталния полет? | dnes.dir.bg
назад

Какво се е случило в последните секунди на фаталния полет?

В авиосимулатор д-р Недислав Веселинов поема управлението на самолета L-39, с който пресъздава последните маневри от злополучния полет

Обратно в новината
| Редактор : Лилия Чалева

Коментари - Какво се е случило в последните секунди на фаталния полет? | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

На много хора им направи впечатление голямото количество черен дим след катастрофата, но не направиха връзката. Бил ли е зареден Л-39 догоре с керосин и ако е така, защо? За авиошоу би трябвало да е зареден 1/3 от капацитета, колкото за полет от десетина минути (с известен запас). При това положение самолетът ще има по-голяма тяговъоръженост, необходима му за изпълнение на сложните фигури от висшия пилотаж на пределно малка височина. Това е от голямо значение и може да се провери веднага, без да се чете черната кутия. Ако е бил зареден догоре, това е една от причините да не могат навреме да изтеглят самолета нагоре след изпълнението на последната фигура (не съм гледал прословутото видео).

Това произведение на какъв език е написано?

Това с липсата на летателни часове ми е странно оправдание. Ами като нямат, да не правят такива фигури, а просто да пускат балони. Освен това се тиражира, че тези летци са били инструктори. Това предполага че трябва да имат часовете тъй като летят постоянно с курсанти. Всъщност в основата е надценяване на възможностите. Собствени и на машината.

Самолетът си пада като пирон в кисело мляко. Оставам с убеждението, че височината е прекалено малка за тази фигура. Добре, че инцидентът не е станал при публика.

с толко много експерти по вирсология икономика политика , воеенно дело сега и авиация как не сме номер едно в света ?

как да не сме бе? номер едно сме!

А туй самолета минали ли е годишния технически преглед щото нещо не е у ред с машината! спирачките отказаха и не можа да свие в последния момент.

ЗЛОБОЗАВИСТЛИВИТЕ КОМПЛЕКСИРАНИ СЪЗДАНИЯ.. сифилистика бай ангел-травестита,чумавият мишокамангал джери и клесавата скорбутясала маймуна онго бонго лайнодъвкачи и говногълтачи НЕ СЪЩЕСТВУВА АРМИЯ В СВЕТА И РОДОВЕТЕ И ВЪОРЪЖЕНИ СИЛИ БЕЗ ИНЦИДЕНТИ ПО ВРЕМЕ НА ТРЕНИРОВКИ........ПЕСТЕНЕТО НА СРЕДСТВА,ЛИПСАТА НА ПЕРИОДИЧНО ПРЕВЪОРАЖАВАНЕ С МОДЕРНА ВОЕННА ТЕХНИКА,МАЛКОТО ЛЕТАТЕЛНИ ЧАСОВЕ ГОДИШНО...ВИНАТА Е ИЗЦЯЛО НА ПОЛИТИДИОТИТЕ.....И ЖАЛКИТЕ НАРКОМАНСКИ УТРЕПКИ КАТО ВАС

умньо, ти с кого смяташ да воюваш, та ти трябва това всичкото що си го наповръщал бе????

Имаше миналата седмица! Нека следователите от ВОЕННА ПОЛИЦИЯ се свържат с Института по Геофизика при БАН,и да проверят дали през минутите на злополучния полет....не е имало мощно геомагнитно излъчване, то води до излизане от строя на системите за управление на самолета!

в онзи кофти ден падна трябваше да падне другия самолет! но неби!!

В онзи бяха двама генерали, коити са оцеляли когато са били лейтенанти, така, че едва ли биха допуснали такива аджамийски грешки.

е, двама! единия генерал карал самолета, другия селтак се возил! затова и сега скърбим за тия, а не за ония!

Имам предложение като редови данъкоплатец от шибаната територия. Ако е възможно спрете да изпълнявате таквиз опасни фигури от пилотажа близо до земята. Да знам че на зрителите им е интересно, ама ми омръзна да платам за Бог да прости. Преди тва ония с Пантерата срязаха мачтата на кораба щот така са поздравявали та платахме и за Пантерата. Ако може да са спрете с ГЪЗАРИЙТЕ щот не мога повече да ви ги платам Кат ви са праят лупинги- правете си ги на безопасна височина 2/3 километра. Стига сте са праили на гъзаре.

От видеото се вижда, доколкото разбирам, че не са овладели машината при опит за лупинг.Явно нямат достатъчен тренинг?!

От това което се вижда най верочтното е сбор от човешки грешки. По неписано правило в авиацията за всичко са виновни загиналите, но не малък принос имат и отсъствие на планиране на полета и най важното, на земята няма как да се получат летателни навици. Колкото и да сме бедни ако се изчистят ненужните хрантутници може би ще се намерят пари и за по добра подготовка.

Всичко е посредствено в България, каквато държавата, такива пилотите, шофьорите...

В казармата като бях, ги видях какви лешпери са военните. Гледат само да цоцат държавата. Затова реших да не ставам военен, а достоен човек.

В армията и полицията отдавна вече влизат само хора, които са утайката на обществото. Там са събрани от кол и въже само недоносени изтърсаци, които никъде другаде не могат да се реализират, там отиват. В армията и полицията не им трябват хора, които да мислят, разсъждават, а такива, които само слушат и изпълняват, независимо какво си им казал.

Абсолютно вярно

Като цяло си прав, но не и в авиацията.. Там льохмани няма как да има.. Тепърва ще стане ясно (ако кажат) това грешка ли.е било или сбор от фактори..

Приемам всякакви обяснения, но не приемам, че не успяват да катапултират.

Ами нали казаха, че катапулта не се е задействал?! От видеото се вижда, доколкото разбирам, че не са овладяли машината при опит за лупинг.Явно нямат достатъчен тренинг?!

Не, казаха, че катапулта не е бил задействан. Правиш ли разлика? В твоя вариант се разбира, че са опитали е не е сработил а в другия, че въобще не са пробвали. Но това никой не може да го каже докато не се разчете кутията.

За да станеш льотчик по комунистическо, баща ти и дядо ти трябва да са убили 100 "народни врагове" Нищо лично към момчетата, но има толкова добри деца, които можеха да станат отлични летци и да изискват за сигурността си, а така всички са лизачи, тъй като са шуро-баджанаци и не смеят да кажат нищо на зеления чорап, нямат часове, калпави самолети... а ве комунисти. На мен ми казаха да забравя да стана летец, защото дядовците ми били мръсни капиталисти. А имах шестици по математика, физика, химия... Шуро-баджанаците на комунягите не позволяват да се развиваш. Та така се руши авиация и държава.

Значи закономерно са се утрепали тези двамцата.

Тате и дядо не са могли да ти купят самолет.... Що не си купи после сам при реституцията?

Малоумник, този старши лейтенант не е бил роден тогава. Станал е летец при "демокрацията". Ти явно си от онези дето някой все му пречи и все друг е виновен.

За мен всичко е ясно - келешлък. Няма никаква файда от този въдушен "дрифт". Ни-как-ва! Въздушния бой сега е радар, ракети, скорост - Който пръв пусне ракета, той е победил. Това е. И ако някой 20г хлапак може да се лигави с някоя мощна кола, то подобно нещо с свръхскъпа техника не бива да се разрешава.

Ако този специалист писмено изразява мислите си така както говори... ще ни трябва още по-голям специалист за да разбере написаното, то може би и затова напоследък разследванията във военната авиация стигат все до Кривата круша.

Тук "играят" двама ! И като виждам нивото на Джурналистите в ДИР-а , си мисля ,че инженера не е виновен.

Струва ми се че в случая джурналята само са транскрибирали казаното... А аз сигурно съм останал с грешното впечатление че истинския специалист познава материята си толкова добре че може да я обясни и с прости думи, наблягам на думичката "обясни", защото доказването на някои твърдения наистина може да причини главоболие и на най-добрия специалист ;)

Притеснително е, че до момента не е показан плана на полета. Вероятно такъв няма. Все още няма отговор на въпроса защо полета се изпълнява от двама опитни инструктори? Единият помага на другия? Най странното е, че военните накараха всички оператори и фотографи да изтрият видеата и кадрите на катастрофата, които са заснели???? На тях не са им нужни доказателства ли????? Като с майор Терзиев? Накрая да не се окажат верни слуховете, че в последния момент на пилотите е наредено да направят няколко фигури, да се докараме на гостите? Да покажем "майсторлък"?

......Накрая да не се окажат верни слуховете, че в последния момент на пилотите е наредено да направят няколко фигури, да се докараме на гостите? Да покажем "майсторлък"?......... Итук си много прав, ЗАЩОТО: От видеото се вижда, доколкото разбирам, че не са овладели машината при опит за лупинг. И явно нямат достатъчен тренинг в тази насока?!

На мен ми е чудно как кадват двама ОПИТНИ ИНСТРУКТОРИ, като единият е само на 28 години

Упражнението е част от обучителната програма на курсантите в Д.М.Ами дайте видео на правилно изпълнен цилков номер да го съпоставим с фаталния и да се види кога и как се объркаха нещата.

И защо полета е трябвало да се прави на 200-300 метра? С учебно самолетче при това.. А за такава не е приета минималната височина за катапултиране, гарантираща оцеляването на пилотите при полет с Лката? Да се прави безмислена показуха колко можеи. Е видя се какво можем

Пусках видеото стъпка по стъпка и забелязах, че след достигане на горна точка на изкачване и обръщане по гръб при вертикалното му спускане самолетът продължи да спуска по гръб неконтролируемо доближавайки близката земя и на стоп паузите се видяха два бели парашута, които се омотаха в падащия като камък неконтролируем самолет, след което стана и...и това което не трябваше да се случва за огромно съжаление...не се получи катапултирането им в центрофугата, при която падаше самолета и с много ниската височина като важен фактор се стигна до немислимото...

отблясъка е от крилата при завъртането на самолета по надлъжна ос с отрицателен тангаж.... аман от дебили

Тц, нито от парашути (това ми е много смешно с парашутите), нито отблясъци или тем подобни. Задействани са пиропатроните на двата катапулта, но по някаква причина не сработват.

Главата ти е задействана. Патроните са вътре в кабината под креслата. Как ще ги видиш извън самолета?

Какви парашути виждаш бе? Това е катапултно кресло. Аман от разбирачи.

Важното е на " сараите", Дубай-те, на олигарсите самолетите да не падат, вилите в Женева, Лазурен бряг, къщата в Барселона, апартаментите в Лондон, Рим, Париж, Ню Йорк и Брюксел - на тях да им е добре. А и все пак цяло МВР работи само за тях и никога против тях. Армията - същите. Продават се всички и стават слуги на мафията за жълти стотинки, а после - умирали. Свързани са нещата, но с това ниво на образование и интелект поне още 30 години няма да се проумее. Още преди години една комедийна двойка кандидат президенти го казаха: "Малко се мре в тази държава". Реално вече е много, но сме апатични, обеззверени, без грам надежда и никога общество. Армията са наведени глави - изкрадоха имотите им, Държавния резерв, оръжия, боеприпаси, складове. Изкомисионерстват всички. Още ще се мре. Като стоят десетки здрави мъже и гледат как се краде и само стоят - така ще е.

От тези десетки здрави мъже, които гледат отстрани , няма да има един който да се откаже , ако му бъде предоставена възможност да краде толкова колкото тези с апартаментите в Париж , Дубай и т.н. ! Просто народа –нацията е оскотяла до такава степен , че не може да се намерят няколко читави, знаещи ,можещи хора със висок морал и качества, които биха ги превърнали в водачи ! Дефицитът на качествени хора в тази държава е огромен !

Нормална ли е такава експлозия при падане на малък самолет? 30-тонна цистерна с гориво не може да вдигне толкова дим и огън.

Допускате ли вероятността самолета докосвайки и врязвайки се в земната повърхност да се е натъкнал на пълна с керосин подземно разположена цистерна ... да почиват в мир умрелите, живи + здрави

Никой не слага цистерните с гориво до пистата за излитане и кацане! И на мен ми се струва, че самолетът е зареден с гориво до горе, ако беше 1/3, можеше и да излезе от фигурата. Както всяко превозно средство, с по-малко гориво (колкото за 15-20 минутен полет), е с по-голяма тяговъоръженост.

Айде, приятелчетата на Радев, които са начело на ВВС от бая време-да сгъват цирка. Трима загинали за три години са достатъчна атестация за възможностите им на ръководители!

Вероятната причина ще излезе грешка на пилота. Бил той на доброят, най-великият , но явно е сгрешил. Подобно беше и на Шабла. Еми толкоз си можем. Амин

На Шабла не беше пилотска грешка.

е, как да не беше.. ясно, че го бяха подвели с мишената, но единствено пилота е отговорен за това как точно и накъде лети самолета. пред него са уредите, той държи управлението.

Пред него са уредите, но го водят от земята. Четох доклада на военна полиция - там много добре бяха описали нещата защото в това не могат да лъжат. но накрая вместо да кажат че тия дето са водили самолета от земята са се наакали, изкараха пилота виновен защото им е изпълнил малоумните нареждания. А пилота докато лети не е знаел че го карат да прави глупости. Когато е разбрал е било вече късно. И отделно и 100 уреда да има пред теб, като летиш нощно рвреме и пред тебе ти свети мишената, а тя свети бая сериозно ще видиш приборите на куково лято. Всъчщност ще ги видиш както ги е видял и той - секунда преди да се забие в морето. И затова не е разбрал че мишената пада по --бързо и му идва на много по- малка височина от планираната и че не лети хоризонтално както е трябвало по план, а под ъгъл надолу

При това ръководство на ВВС -3ма мъртви пилоти и 2 разбити самолета за 3 години в мирно време! Може би ако го бяха уволнили след случая в Шабла, сега нямаше да оплакваме поне тези

За единия сеир си отидоха момчетата

Нишите пилоти не могат да навъртят достатъчно летателни часове, за да изпълняват стандартни задачи, тръгнали да ги карат даправят авио акробатика! КОЙ ще поеме отговорността? Чия беше идеята? Кой натискаше това да се случи? Военни пилоти ще се занимават с циркаджилък! Колко тренираха -60 часа на видео тренажора?

Защо руският възпитаник и сегашен НАТОвски роб фъфлещият Запрянов не си е подал оставката още?

Предполагам, че чака целия ген-щаб на ВВС! На някой там е идеята за кървавото шоу! При това ръководство на ВВС има 3ма мъртви за 3 години... Ама началниците във ВВС си натискат службичката! Я, се замисли малко

Дааа, ето видеозаписът е това, което разкрива наистина проблемната авиокатастрофа...самолетът се издига във височина до "мъртва точка", след което при отвесното спускане губи управление и на ниска височина се случва необратимото...При самия разпад на самолета е било невъзможно и катапултирането им на тази ниска височина...Светла им памет на пилотите, смелите мъже често загиват по подобни начини !!

Колко много глупости в две изречения. Къде видя разпад на самолета? Пий си ракията и не се опитвай да мислиш.

Какво НАТО, каква ти Русия, какви пет лева бе хора, навсякъде по свта се случват такива неща. За жалост два опитни пилота на България си отидоха. Тук само дрънкалници, които единствено знаят да плюят и да съдят без никакво покритие. На видеото ясно се вижда, че самолета лети доста секунди надолу, та даже за малко поне изглежда, че влиза в свредел, успява да изле от него, но е късно. Жалко за българската авиция и дано се достигне до яснота какво точно се е случило. Тези маневри са изключително опасни и истината е, че риска е много голям, защото натоварванията върху пилотите са брутални и да успяваш да взимаш адекватни решения е голямо предизвикателство.

не трябва да се правят такива маневри толкова ниско. неоправдан риск. ами ако беше станало на шоуто, с хиляди хора отдолу? не че нещо, ама трябва да престанем да възвеличаваме нашето ВВС и да погледнем истината в очите. недостатъчна подготовка, недобро планиране, 'мъжество' надделяващо над разума... нищо по различно от мила родна картинка, за жалост :(

Във ВВС би трябвало да си знаят летателните часове и колко малко са те! Не могат да вдигнат самолет, за да изгасят пожар - тръгнали да и играят на авиошоу!

Тази година, първо по време на адските пожари из страната-ВВС и Радевси правиха някакво шоу в стил пир по време на чума. Сега, военни пилоти ще изпълняват циркови номера, за да блеснем пред чужденците.... Кой е геният зад тези идеи

Чини ми се, че не са получили правилната команда. С такава скорост падат, че чак нямат време да катапултират.

20 годин НАТО. Няма какво повече да се обяснява. Ниакъв разум , никакво достойнство, никаква задълбоченост. Едни усмихнати послупковци пред шефовете и това е. Решават да се правят на герои пред второразрядни чуждестранни командири. А по американските бази в България се вят щатски знамена и нашите навеждат глави и толкоз. Военните са на заплта и тя им е приоритетна пред държавната независимост. Абсолютно безумие да се оставят ДВАМА действаши пилоти да се правят на шоумени за представителност пред чужденците, които освне всичко друго гледат на България като на удобна разменна монета срещу услуги от Турция или като на пушечно месо срещу Русяи.

две жертви в чест на 35 годишнината ни в кочината НАТО. Догодина не правете 36 годишнина, че ще има още фира.

На предишно авиошоу, като беше тук и МиГ ОВТ, мисля, че и елки летяха тогава, и мисля, че са изпълнявали тая фигура безпроблемно. Летя и юрофайтер, и по слаби и т.н.

При Имелман в горна точка трябва да обърне през крило и да продължи напред, но точно там самолета губи скорост и подемна сила, след което изпада в свредел и пада като тухла.. ако беше на 3-4000 метра щеше да има време да изправи, но уви..

ми в последните секунди едни некадърни военни разбиха нашия самолет на стойност няколко десетки милиона, и утре ще ги обявят за герои, като ония предния, и жените им ще почнат да дават акъл и да искат оставки като жената на ониая предишния!

минусите са хубаво нещо, ама докато не си признаем, че всички, от хлебаря, през сервитьора, таксиметровия шофьор, архитекта, лекаря и пилота сме много далече от истинските професионалисти, резултата все ще е същия!

"едни некадърни военни разбиха нашия самолет на стойност няколко десетки милиона" Ти нормален си, че сравняваш ЧОВЕШКИ ЖИВОТИ с ЖЕЛЯЗО, бе?!?!?

Ти нормален ли си, че сравняваш човешкият живот с натовски отрепки, бе? :)

абсолютно си прав. трябва да има безпристрастно разследване и извлечени поуки. ние винаги бързаме да говорим - най добрите, най-великите... е как все те умират? доста погрешно е това емоционално говорене, особено когато накрая излезнат фактите, и се окаже пилотска грешка.

Ако не бяха излезли тия клипове, слабоумници като тоя още щяха да разправят, че пилотите са в неизвестност, самолета леко поопърлен и трай коньо 5 години тъпотии и разследване от полуидиоти. При които идиота е по-добрата половина. Язък за пилотите, че плащат с живота си голямата си любов към летенето. Умираха точно 4-5 секунди.

"ВЕРОЯТНА причина е да СЕ Е ЗАКЛИНИЛО УПРАВЛЕНИЕТО - да има проблем с управлението на кормилата... Статистиката показва, че само 5% от авиационните катастрофи са свързани с техниката, а 95% се дължат на човешки фактор." Е, ако ВЕРОЯТНАТА причина се окаже ДЕЙСТВИТЕЛНА, то, в случая влизаме в 5% -тната статистика.

още колко експерти ще се упражняват да доказват теориите си. Жалко за погубените животи!

Да, жалко за изгубените животи. Но причините за инцидентите трябва да се изясняват, за да се спасят бъдещи животи.

хмм... сякаш като тръгва надолу, самолетът се завърта около оста си- виждат се два отблясъка, най-вероятно отражение от слънцето, значи самолетът се е въртял докато лети към земята, в един момент въртенето спира и идва опит да се изведе от пикирането, но не достига височината... та защо това въртене?? Светлина на душите на пилотите и съболезнования на техните семейства... Причините ще бъдат установени, някой ще бъде наказан и толкоз.

Нищо странно. Казва се имелан. Целта е самолета да излезе от лупинга в противоположна посока на навлизането. Въпроса е защо направи 2 х360 ° завъртания а не само 1х180°. Разбира се това е мое расъждение и може да не съм прав.

От обясненията на доктора Недислав Недния не разбрахме нищо.Язък за симулатора, а ние си мислехме, че само футболистите са тъпи.

Много поздрави от руското военно разузнаване !!! А вие граждани , лапайте мухи и чешайте косата ...

Истинско шоу, но със смърт. Гледам и не проумявам какво става. Че то самолета нагоре изпълнява кривата, а надолу директно в земята. Има нещо неясно, или е станало нещо с пилота, или самолета е станал неуправляем, каквото и да се е случило жалко за воената авиация, жалко да двата човешки живота..

За да се коментира нещо, трябва да се знае каква е задачата за изпълнение.Иначе на видеото се Вижда как самолета пада с носа надолу и 10 м. над земята се сети да го вдигне този нос, но беше вече късно да избегне сблъсъка.Явно номера е бил такъв-до последно да изглежда, че самолета ще се забие и хоп в последния момент го извежда нагоре,но само гадаем в случая.

От видеата се вижда, че това е неизправност на техниката... А дали някой дъртак не познаващ самолета е задал подобна малоумна задача за изпълнение или не е ремонтиран качествено мисля, че никога и никой няма да има смелостта да признае... всичко е окрадено и по шкафчетата, но дано има възмездие за мръсниците, които крадат с цената на човешки животи!

къде го видя това? самолета си лети съвсем добре, до последно се върти и се подчинява на командите... но твърде късно, твърде ниско. 50-100 метра още да имаха височина, щеше да им се размине

Нашите компуняги а сега първи лизачи на натовски задници са пришпорили момчетата да правят по резки и опасни маневри за да се докарат на новите си натовски господари. В допълнение със суматохата, която е предизвикал главният летец на републиката вместо пилотите да се подготвят за сложният полет са висели до муньо като публика. Пълни боклуци. Шева на ВВС никаква доблест. Да си хвърли оставката. Тежко ни и горко с такива офицери. Нищо не е останало от нашите деди 1885 и 1912.