Как да ползваме картите за градски транспорт в София

Ако случайно даден валидатор в превозното средство не работи, отивате на следващия и допирате своята карта, банкова карта или смарт устройство, заяви изпълнителният директор на ЦГМ Димитър Дилчев

Обратно в новината

Коментари - Как да ползваме картите за градски транспорт в София | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Циганите както винаги безплатно

В повечето европейски държави никога не си купуваме карти.Стига лъжи.Има си билети за еднократни пътувания.Може да си ги купуваме от автомат и да плащаме и с банкова карта, но са билети за еднократни пътувабия.

Според мен беше допусната грешка с еднократните билети. Те просто трябваше да останат в миналото. В повечето европейски страни градският транспорт се заплаща или с транспортни карти (в които се зарежда определена сума онлайн или на аватомат) или с дебитни или кредитни карти.

Защо махаите карта за една линия утребки че за три спирки да давам 50.лв.на месец нямате срам и акъл тези глава

На касите в метростанциите ще се продават ли досегашните билети за еднократно пътуване и колко ще струват? Никъде не срещам информация по този въпрос.Когато искам да пътувам инцидентно еднократно с метрото, а нямам никакви карти вкл. дебитна, какво да правя?

Общинските тролове да не ми обясняват колко била добра идеята. Никъде няма валидатори и не тормозят хората да се чекират през 30 минути още повече ако си с карта... Правилото с първа врата не се спазва в Германия отдавна, особено когато е натоварено, камо ли пак да се чекират. Защо сравнявате шофьора с валидатор?

Сингапур: Там автобусите са само с две врати. Да, дълги са колкото нашите, но са с две врати. Качването става от предна врата, която е до шофьора и той контролира всеки да си валидира картата или в редките случаи, когато нямат карта да си купят билет от монетни автомат. Слиза се само от задна врата. Така там практически не можеш да се качиш без да си платиш. За скептиците, които ще кажат, че така ще става много бавно, ще кажа, че не е така! Хората още преди да дойде автобуса на спирката са си приготвили в дясната ръка картата и влизайки по никакъв начин не бавяят опашката.

По същият начин е и в Лондон.

Купувам си карта, за да не бъркам непрекъснато по джобове и чанти, за улеснение. Сега тази тъпотия (моля за извинение ), която измисли Общината с валидирането на карти всеки път затруднява нас пътниците! Ами ако има хора, какво правим, ще се бутаме до апаратите ли? Апаратите са около вратите, където слизащи и чекиращи ще се бутат!

То тези валидатори могат да се поставят на вратите и влизайки да се чекваш.

сериозен отговор: Циганите пак ли ще бъдат подминавани? Ще пътуват безплатно? Ще взимат вече изхвърлени билети и Контрольорите ще ги приемат за редовни. ПРИЗОВАВАМ всеки редовен пътник с билет да го изхвърля скъсан в кошчето за боклук след края на пътуването си!

Няма да има билети, които "добрите хора# да оставят по седалките, всичко ще е с карти.

Понеже не ми харесват новите условия за ползване на градската дебилност, затова реших да пътувам с колата си навсякъде из София. Честито ви вдишване на изгорелите газове от автомобила ми!

Оня ми ти Бонев гласувал против карта за една линия, щото ако се наложело някой път, този дето ползва една линия да пътува с още една линия, щял да се качи на автомобил.... ти да видиш !!!!!!!!!!!!! Вместо да се качи на градския транспорт, щял да се качи на автомобил....!!!!! Майко милаааа.....ЩО ЗА МАЛОУМЩИНА БЕЕЕ.....АМА КВИ СА ТИЯ КАДРИ В ОБЩИНАТА БЕЕЕ....КАК ГИ НАЗНАЧАВАТ БЕЕЕ.....АЛАООООО ?????,!!!!!

Омръзна ми да чета "Картата за една линия не фигурира никъде в Европа.". OK, няма за 1 линия, но има зони. Аз пътувам 5 спирки сутрин и вечер, друг 15-20 в една посока. Нямам ли право на по-евтина карта?

Подкрепям ценообразуването по зони. Така би било най-честно.

Нека да спомена на ЦГМ и СКГТ,че НЯМА начин да научиш на правила народ който 36 години само лежи пърди и мрънка!! Нашия народ е от тези народи,дето иска всичко ако може да е безплатно,но не се интересува от икономика данъци и тн... Нашия народ не е свикнал на дисциплина и правила! Точно за това като иде в Европа и като му бият акт от 300-500 евро и бяга! Този народ обича всичко да му е безплатно,а ако има вариант и някой да му дава версия грешка няма да има...

интересно ми е на какво основание ще бъде глобен пътник с еднгодишна персонализирана карта, който не се валидира. според мен ще има много дела.

Какъв е смисъла да се валидира картата. Ще мине контрольор и той ще отчете съществуването й. В противен случай контрольорите вече са излишни. Но, аз имам един много сериозен въпрос: Циганите как ще пътуват?

Смисъла на валидирането е да се отчита по-точно пътникопотока и по този начин да се намаляват или увеличават превозните средства по определени маршруте. По този начин градският транспорт би отговарял по-добре на търсените от нас транспортни услуги по различните маршрути и времеви зони.

Да добавя, че валидирането е необходимо и за застраховка при ПТП или някакъв друг инцидент.

На тая гербава пасмина, задръстила общината и прилежащите и фирми, трябва едно здраво тричане!

Да си я завреш отзад!

Да попитам шефа на дебелите от Градската дебилност: Ако допирайки картата си върху няколко неработещи регистратори се окаже,че по този начин няколко пъти съм таксуван - кого да трепя и са псувам?

В европейските държави никъде не съм виждал валидатори, не знам как го измислиха това?!

Мога да ти кажа само кой го измисли. Някой болен мозък.

Щото не си излизал от село. В Лондон валидаторите в автобусите са при шофьора, затова се влиза само от предната врата. Това, ако го бяха направили, тука щяхте да виете като гладни кучета!

Кучкаря,ти като си излизал,дали си поумнял.С коментара си,приличаш на яко ваксиниран!Каквото ти се каже това правиш,без никакъв мисловен процес!

Не си наясно нещо с Лондон !!! Изобщо не си... Там се таксува на съответна зона и време на пътуване....валидатор няма при шофьора . Това е таксуване за пътуване. А не да валидираш карта.... Като пишете глупости поне се осведомявайте !!!

И още нещо да си наясно : Но като цяло има и таван за деня т.е. Като си се прекачвал няколко пъти в рамките на един ден на различни превозни средства и като достигнеш този “таван” след това колкото и да те качваш не би трябвало да те таксува повече. Това е за автобусите В метрото са други правила

"Там се таксува на съответна зона и време на пътуване" Ей, ама много хора, който не са излизали от жалките си дупки коментират. Горният цитат донякъде важи САМО за метрото. Там се валидираш и на излизане от станцията, за да се види къде си влязъл, къде си излязал и дали си минал през 1-ва зона (Центъра). Не сависи от времето, а от зоните. Сумата може да е различна всеки път. В автобусите обаче цената е твърда - 1,50 паунда и се вози докъдето искаш! И да, валидаторите са само отпред. Аман от тъпанари!

"Картата за една линия не фигурира никъде в Европа." То и билет за 30 мин не съм видял да фигурира. Има за по 2 часа. Фактически повишиха цените на билетите, то за 30 мин само с метрото може да стигнеш до някъде.

Фандъкова харчи на ден по 5 303 000 наши левчета на данъкоплатците и вижте София на какво прилича, ремонт след ремонта и все пари НЯМА! А приходите от данъци, такси, глоби и сички други общински приходи КЪДЕ са? Аман от крадливи гербери....

Искам да шибам Фандъка за здраве и берекет,със курвчачка .

Е Б В Г З

Вмирисаната путка с фандъците натвори куп идиотии в Града ни, разбити улици, тротуари, вековни неокастрени дървета, мърсотия, коли навсякъде, платени зони за паркиране, ненужни ремонти за източване на парите на дабакоплатците, масови набези на провинциалисти и цигани, хаос навсякъде..,

Абе идиоти, в градския транспорт не пътувст ИТ специалисти, пивечето са прости бедни хорица, които нямат нито банкови карти, нито смартфони нито компютерна грамотност…

"прости бедни хорица, които нямат нито банкови карти, нито смартфони нито компютерна грамотност…" За хора, които в 21-ви век не знаят и не искат да се научат на елементарна компютЕрна грамотност или са достатъчно прости, за да не могат да извадят карта и да я доближат до устройство, има малки провинциални градчета и села. Няма цял живот да работим с устройства от 5-ти век, щото дедо Пешо бил просто или компютърно неграмотен. Като е такъв и не желае да се промени - на село!

А как ще се справят възрастни хора от провинцията, когато дойдат в София по някакъв повод? Ясно е ,че дори софиянци, видели толкова идиотизъм в управлението на този град не са наясно съвсем. Просто ще се краде от провинциалистите.

У убивайте българи да се върне картата за месец

"Картата за една линия не фигурира никъде в Европа. " И КАКВО МЕ ИНТЕРЕСУВА ЕВРОПА? Докога ще се оправдавате с Европа? Тук е България? Ние суверенна държава ли сме или колония на Европа? Интересно, че за други неща не се сещат за Европа, а все се оправдават, че тук било "местна традиция".

Колония сме на САЩ

Прост народ ! Валидирането е направено за да може да се знае които пътуват в даден транспорт при възникване на ПТП и когато си поискаш обезщетение да ти се изплати защото си бил в това превозно средство ! Това е заради застрахователите , скъпи идиоти ! Образовайте се малко !

А "римляните" КАКВО ще валидират бе кретен????

Ми ако искаш обезщетение ще се валидираш. Ако не щеш - защо ще те глобяват? Твоя си работа! Че и на излизане от метрото? Пу-пу, дано никога повече не ползвам гт!!!

Стабилен си Илияне. Слон по нанадолнище, на ролкови кънки, до макарите, да ти го отпори пак ще стоиш стабилно. Без ох и ах. Без да се сгърчиш. Целия, със засилка да ти влезе пак си стабилен. Значи, за да ми докарат валидна застраховка ще ме глобят. Леле. Колко са се замислили за мен.

Яж говна !

И кой ще изплати обезщетение тук в БГ ???????? Никооооййй !!!!!!!!! Каквото и да стане тук е булгаристан !!!! Има да сънувате обезщетения още много години !!!! Наивници !!!!!!!!

И кой ще изплати обезщетение тук в БГ ???????? Никооооййй !!!!!!!!! Каквото и да стане тук е булгаристан !!!! Има да сънувате обезщетения още много години !!!! Наивници !!!!!!!!

"Ако случайно даден валидатор в превозното средство не работи, отивате на следващия.." - няма такава наглост!!! Това недоразумение дали знае, че има болни, стари и трудно подвижни хора, за които е истинско мъчение да се разхождат като панаирджийски мечки, докато намерят работещ валидатор в превозното средство, което междувременно е потеглило и вече е в движение! А дали случайно тоя бюрократ мърляв е влизал в малките автобуси в пиков час и как си представя в такъв момент да се буташ в останалите пътници, за да се добереш до заветната машинка. След като държавата ми възлага задължения, да бъде така любезна да ми осигури възможност и условия да ги изпълня. Щом скапаният им валидатор не работи, не съм длъжна да обикалям, за да си валидирам картата. Сериозно обмислям да си събера три лева на стотинки, най-добре по една, и да взема и една столевка и да ги питам контрольорите какво предпочитат - да броят стотинки или да ми върнат 97 лева ресто.

А как стои въпроса с циганите. Те пак ли ще пътуват безплатно?

Браво. Евала на вас ! Много много сте права!!!!! И аз ще си приготвя 100 лв нацяло и 3 лв. По една стотинка! Много готино сте го измислили! В пик час ще лазим или хвърчим до тъпите им валидатори ???!!! Малоумни !!!!

За мене и а смисъл за 60 минути, но не и за 30! Иначе какво да купя 2-3 билета няма смисъл! Колкото до валидаторите невиждан смисъл да не се валидира, друг е въпроса българина винаги е на въпреки!

Хара съвземете се малко! 1. Първо за мен трябва да се валидира без значение дали е за всички линии! 2. 50 лв на месец всички линии е нищо, я вървете Англия и Холандия къде се качват в автобуса отпред, шофьора следи за контрола и не се отварят всичките врати да проветряваме!

и тия на които не им трябват всички линии и имаха опцията за 1, защото ТОВА ИМ ТРЯБВА, вече я нямат. И за хората с минимални доходи СА си пари. Какво ги интересува хората как е в Лондон

При прекачване и валидиране как да разбера дали е валидиран същия билет или е изтеглен нов. На машинката просто светва зелено и няма никаква друга информация. Трябва ли да си нося хронометър? Пък дори и да го нося, разликата може да е в няколко секунди. Защото при липса на информация в един момент може да се окаже че съм изразходил всичките заредени билети. Което в даден момент може да ми донесе глоба.

И със тоя куп валидатори перфоратори и незнам си кво за 100 милиона, качвам се аз с двете си деца с единствената си банкова карта и не мога по никакъв начин да си купя 3 билета само с карта, е да, мога да си взема от шофьора, маааалко по скъпи - 2 лева, кеш...

ха ха ах аха ха ах ах аха ха ха ах аха ха аха ха ах аха ха хаа ха ха аха ха аха а ха ха ха ах аха хаха аха ха аха ххах а а ахахаха

Пълна дивотия! Това сътвориха. Налагат ти да купуваш нещо, което не ти трябва, на доста по-високи цени, а те и убеждават, че ще ти е по-евтино и удобно. Билет за 30 мин. с възможност за прекачване в софийския трафик точно... Сериозно ли?! Аз валидатори няма да ритам (както предлагат някои по-долу в коментарите), защото са купувани с наши пари, не от спестяванията на ръководството на компанията, а и чупенето на каквато и да е собственост нищо не решава. Но вече искрено съжалявам, че от години не живея в близост до центъра на столицата и ми се налага да ползвам и транспорт. Пак добре, че е сравнително рядко. Иначе ще си ходя както си обичам по много причини изцяло пеша навсякъде и лев повече няма да видят от мен. Ето ти цивилизован бойкот и жалко, че не е възможно всички да го направим, да видят как боли тогава. За съжаление повечето хора нямат избор - училище или работа в друг квартал, да излезеш някъде и в почивните дни, да отидеш до болница, по-далечен магазин, инцидентно идване до столицата, лошо време.. Хитро са го измислили да извиват ръце. А срещу все по-скъпите превозни документи - никакво подобряване на услугата. Преди да се въвеждат такива много "изгодни" нововъведения и изисквания, да бяха благоволили господата да се позвозят един пълен месец с всички видове транспорт, със закупени с лични средства карти и билети и после да чуем харесва ли им видяното.

Пълно безумие! Прибирам се след 12 - часовия работен ден с пазара в ръце и започвам да се ровя за карта. За целта обаче ще трябва да имам свободна ръка. Въоръжена, гордо тръгвам на обиколка с торбите в едната ръка и карта в д угата за издирване на работещ валидатор. Браво на този, който го е измислил! Предлагам да бъде преназначен в услуга на натоварените и уморени жени!

А като съм е качил да пътувам с градсия транспорт, понеже нямам кола, къде съм дал съгласие на градския (адския) транспорт да ми следи движението и навиците? Плачат за едно хубаво дело за следене без заповед и злоупотреба с лични данни, че свят да им се извие!!

Подкрепям с две ръце! Ай у лево, скъп мой гр!

Последното финансово източване на Фандъкова, преди пенсиониране.

Тази НЕДОМИСЛИЦА трябва да се спре незабавно, преди да е опънала до край нервите на хората, в чиято услуга (уж) трябва да действа градският транспорт.

..."Ако случайно даден валидатор в превозното средство не работи, отивате на следващия и допирате своята карта, банкова карта или смарт устройство."... Аз съм инвалид първа група. Не мога да отида и до първото валидиращо устройство, защото първо гледам да седна някъде, да съм в безопасност. А до местата за инвалиди няма валидатори. Шофьорите са "царе" в превозното средство - тръгват на четвърта скорост. Има и недобросъвестни граждани, които понякога са заели местата за инвалиди и гледат съсредоточено навън. Не мога да валидирам картата си.

ТЪП НАРОД.....СЛАБА ДЪРЖАВА !!! ЧЕСТИТ ПРАЗНИК НА ДАНЧЕТО КМЕТИЦАТА....... ВЕЧЕ НЕ Е МИЛИОНЕРКА А МИЛЯРДЕРКА...... АРЕ ЧЕСТИТО НА БАЛЪЦИТЕ ДЕТО СИ ТРАЯТ И ПСУВАТ ВЕЧЕР ПРЕД ТЕЛЕВИЗОРА КАТО ПИЯТ ДВЕ РАКИЙ !!! И ПАК ДА ГЛАСУВАТЕ ЗА ТИЯ....... ЗА ДА ВИ НАПРАВЯТ БИЛ;ЕТА 8 ЛВ.

Бойкот Никой да не валидира!

Ще гласувам за този кандидат кмет на София, който обещае да премахне това недоразумение!

Чрез валидатора се следи движението на всеки човек през деня. Във всеки момент се знае неговото местоположение. Същото се прави и чрез мобилните оператори.

Напълно вярно. Това е целта а не, че това е вместо да си дупчим билетчето.

Това е пародия и пълни глупости. А в претъпкания автобус, тролей, като се качиш и не работи валидатора. Как ще стигнеш до другия валидатор, по въздуха ли или ще се смалим и ще минем под хората? Ще трябва всички, което се качат да се ръгат и блъскат с останалите хора, докато се стигне другия валидатор. Това с валидирането е пълна смешка. Досегашните карти си бяха идеални. Като си мине контрольора и си ги отчиташе. Дано дойде нов кмет на София и премахне тази неадекватна идея.

Поредна простотия на софийска община.Някой се нагуши с тия валидатори и сега тормозят цяла София.Ще си пътувам с колата и това е.И няма да съм само аз . А въздуха ще стане още по мръсен,заради техните схеми и крадене. Само мислят как да крадат. Дигитализация - нали трябва да улеснява хората,но не трябва да ги тормозим и да крадем. Пълна гнус.

трябва да се буташ за да си валидираш картата много умно!!!

Да ви шиам изроди. Премахнахте ученическата карта за 1 линия, която беше на цена 9 лева и я заменихте за едномесечна, за цялата градска мрежа, за 23 лева. Изроди ненаяли се. Това било по-добра услуга!!!!

Умножи всички лини по 9 лева и ще разбереш каква е разликата до 23 лева.

И като не им трябват всички линии?

Здравейте, Аз лятото се придвижвам с велосипед, а зимата с метро. Сега ме карат да си купя карта за цяла година но дори не предлагат алтернатива (надлез "Надежда") пеша. Моля господа управляващи, дайте пример първо вие!

Прав сте много ! Пътувам само с метро. Защо ще ми налагат зорлем да пътувам с карта за един месец или година зо цяла градска мрежа????!!!! Защооооо....питам ? Ами ако не дай боже нещо де случи и човек не може да я ползва дълго време.....месец, два, три и т.н..... Откъде накъде ще те принуждават за дългосрочен документ ???? ИСКАМ ОТГОВОР НА ТОЗИ ВЪПРОС ГОСПОДА ОБЩИНАРИ ОТГОВОРЕТЕ МИ !!!!!

България е в пълен хаус по всяко направление: накъдето се обърнеш те крадат: болници, транспорт, хранителни магазини ....

До тук, за повече от 100 млн. похарчени, промяната е почти нула. Сега не са билети и карти, както едно време, а са хартиени и пластмасови щуротии. Не са перфоратори, а валидатори. Нищо не е по-удобно отколкото беше едно време. Можеш да заявиш онлайн, но трябва да я получиш на гише (сега му викат каса на градска мобилност). Оставихме технологични и логични аборигени, да ни създават "удобства". Е, те създадоха удобства, но само за себе си. Напълниха си банковите сметки. Това е. И разбира се, постигнаха основната цел на занятието, повишаване на цената на пътуването.

Цените на билетите се вдигат, но прстотията остава, шофьор ми затвори вратите под носа и замина днес. Преди време в тежка зимна обстановка докато чаках автобуса помолих шофьора да му пусне в него да чакам на топло, той ми отказа. Някои шофьори са невероятни простаци и трябва да се голябват както нередовен пътник. Нова мода за пътниците е да си качват мръсните крака на високо, така че всеки след тях бърше мърсотията с дрехите си или да ядат блажни баници и и мекици и след това да опипат с тях всичко в автобуса, за такива трябва глобата ако ги хванат да е двойна.