Йонко Иванов: 95% от катастрофите са по вина на водача!

Заместник-председателят на Българското обединение на шофьорите вини българския манталитет за войната по пътищата

Обратно в новината

Коментари - Йонко Иванов: 95% от катастрофите са по вина на водача! | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

вчера поне двама ме изпревариха пред завой Чакахме на светофара и по някаква причина едната кола в колоната се забави секунда и бибитките започнаха веднага Много нерви, твърде малко хора се владеят както трябва ... психическата пригодност е сериозен фактор

С 1 месец шофьорски курс и проформа изпит ти к'во очакваш? 18 годишния пишляк се качва в мощния автомобилна баща си и почват ядовете и катострофите, защото инструкторът не му е обяснил, че вземе ли книжка не става "велик". В белите държани курсът е поне 3 месеца, като 1 от тях е за етиката на пътя.

Да,пътищата ни не са добри,обучението също.Но няма страна по света,където всички пътни условия да са идеални!Следователно,остават човешките отношения.Примери за агресивно поведение у нас бол.Шофьорите трябва да учат по няколко часа практическа етика.При пътни грешки в културните страни шофьорите се поздравяват с вдигнат палец,както при футболистите,а у нас налитат на бой и псувни.Градските шофьори карат като на рали-рязко тръгване и рязко спиране-караш чували с картофи!Ако се обадиш,ругатни!Просто сме една голяма простотия,но най-лошото е,че тенденцията е тя да се задълбочава!"Рибата мирише от главата!"

100% от катастрофите са по вина на автошколите, които не обучават както трябва кандидатите, така че да шофират безопасно след като слязат от учебната кола. А камери, КАТ и подобни са подробности...

Колко и да те обучат след като от ранна детска възраст благодарение на родителите си начуил , че закона за движение по пътищата се отанся за всички други , но не и за теб нищо няма да промени !

Милицонерски извод! По вина на водача са 100%! Като е зле автомобила, кой е виновен? Основната причина е простотията и манталитета на на българина! Той все трябва да те изпревари, да те надвие, да ти покаже кой е ...! А най-основната причина е в израза - Аз съм прост и вие сте прости, и затова се разбираме!

Все пак е писал 95% - абсолютно нормална стойност, аз също мисля, че в 95% от случаите е виновен водача, отделна тема е, че психологията на българина е такава, че казва "аз съм от ония 5-те процента". Всеки си мисли - абе отвратителна държава, всички са егати гадовете, аз съм си добър, ама тия другите. Много, много грешен начин на мислене - затова продължаваме да сме едно не толкова добро място за живеене - сами си го правим. Не разбирам защо нещо абсолютно вярно казано от човека трябва да се коментира. В стил - абе незнам как е - ама не си прав.

Ония 5% са изрядни и като пешеходци и като велосипедисти и като шофьори ! Другите 95% дори като пешеходци не са изрядни и от там всичко тръгва ! И винаги са ме кефели като кажат аз като карам спазвам правилата ! Той дори когато пресича с дете под ръка не спазва правилата , но иначе като шофьор бил изряден ! Селяндури !

Каза ли ви го , човека ?! И отново на г- да водачите някой друг им виновен ! Пешеходци , велосипедсти , пътя , маркировката , земята защото се върти и т.н. ! Кога ще видя мнение - Да ! Виновни сме и от нас не става и чеп за трици !

Сигурно е така. Но водачът въобще не е облекчен от правилно поставена маркирова, знаци и други елементи на пътя, които да облекчават неговата дейност. дори и на снимката посочена в статията виждате, че това е път но маркировка няма никаква. Едва ли има държава с по-лошо означени пътища.

Проблемите не са само в водачите.Комплексни са драги ми внушителю.Като се започне от лошия начин на живот пораждащ агресията,лошите пътища(включително и нагънатите магистрали),начина на ''вземане на книжка''.Колко сигнали за копупция бяха поместени(а колко не са, да не говорим).Наистина е българския манталитет ,но като се почне от горе.Водачът е само консуматор на нарушенията за които са създадени перфектни условия.

Да уточним - не се дискутират проблемите, че не били само във водачите. Дискутира се нещо, което изобщо не подлежи на диспут "В 95% от случаите при катастрофа - виновен е водача". Изобщо не става дума, че не му е комфортно на водача - жена му избягала, нямал пари за цигари. Въпроса е конкретен - като се размаже някой - 95% е негова грешка при управлението, оставят се 5% за форсмажор. Просто няма какво да се коментира..така е.

Може да имаме много добри качества като хора и като народ, но възпитанието ни е просто ужасно. Възпитанието не се състои в това да знаеш кога да кажеш добро утро или добър ден. Това е отношението към останалите - да живееш в унисон с тях, без да им пречиш те да си живеят добре. У нас е широко прието, че да си добър с околните и да им отстъпваш - значи си будала. И обратното - да прекараш останалите в своя си изгода се смята за хитрост, смелост и изобщо човек за възхита и подражание от околните. Когато сте на пътя и в тясното пространство между вас и предната кола бързо се вмъкне някой си - това е типичен пример за такъв Изпреварването на цяла колона без видимост насреща е пак същата работа - смелчага, има акъл, знае какво да прави, а не да се мъкне като останалите. В добрите общества и в страните където се живее добре, тези нещица ги няма.

Юнко, вината е в лакомите инструктори защото ги интересува да лапнат парите, а че за 40 часа не се става шофьор им дреме на оная работа. Само не ми излизайте с номера, че курдовете за водач са много евтини.

Правилно е! Водачът няма пари да си купи нова кола със системи за сигурност. Водачът няма пари да поддържа колата си в изрядно състояние. Водачът няма пари да си закупи качествени гуми редовно. Водачът не държи сметка на АПИ и КАТ за десетките милиони предвидени за поддръжка на плачевните пътища. Водачът завива рязко в последния момент за да заобиколи еднометрова яма, 30см дълбочина на първокласен път и се удря челно в насрещната кола. Водачът!

Водачът за първи път кара в БГ и дупка на пътя никога дотогава не е виждал и не знаел, че има. Той някак си мислел, че кара по 6-лентовите магистрали в Лос Анджелес гладки като стъкло. А и че ограничение на скоростта има също не знае. Българинът не може да си съобразява скоростта, той смята, че максималната разрешена е минимална задължителна. А най-много се терзае за маркировката, тъй като чувство а симетрия няма и без маркировка не знае отляво или отдясно да кара, по средата ли. Но иначе пък е много пестелив и не ползва мигачи за да не им се хабят боичките. Ам ни съ научихти уа.

Докога лаладжий ще дават акъл...знае той...обиколил ...по магистрала всеки може...ама че пак и изводи да си прави за цяла една нация....егати...

На тоя малиумник- Йонко, докога ще му дават поме за изява и ефирно време? Писна ни от него! Сваляйте го от ефир, че догаде! Зарасна ни на пъпа! На всяка една катастрофа - той най-компетентния и най-разбирача! Същата горна кора на лайното, като оня другия компетентник - дебила от НДСВ, как му беше името, оня - "икономиста-скиорина"....

Каьва се: КАРОЛЕВ

На 100% съм съгласен. Прибирах се в България за 1 месец и видях следното: Влизане в насрещното на еднопосочна улица - напълно нормално Карана между градове със скорост от 90+ км при ограничение 60 - норма Каране на доста автомобили със 170+ по магистрала - над 50% от колите Неправилно изпреварване и неспазване на маркировка - 60% Пешеходна пътека - Тук поне са се научили да спират макар не и всички Паркирането - това си го знае всеки. Не е ли зона, всичко друго е едно върху друго. Добрия шофьор е този, който пази не само себе си, но и другите участници в движението. Факта, че масово с некадърното си и неадекватно поведения мнозина застрашават другите показва, че са пълни слабаци зад волана и не са разбрали най-важното нещо което прави един човек добър шофьор.

Вие за един месец в България сте разбрали колко е опасно тук да се кара,а навремето когато аз взимах книжка(1982г),инструкторът ни след като ни научи да държим колата в пътя ни набиваше в главата-Добрият шофьор не е този който излиза от сложна ситуация,а този който не я допуска

За да определиш скоростта на другите 170 плюс, това предполага че и твойта скорост е била около 170

Ако е бил със 140 - изпреварващите го са минавали до него все едно с около 30+ , ако 140 е около 170 - може и да си прав.

Прав е за манталитета. И от коментарите си личи колко много е прав. Написано едно абсолютно вярно и логично нещо - за катастрофата е виновен водача и отдолу започват да му обясняват, че не е водача, а е старата кола, дупката, смахнатата маркировка, гадните катаджии, мръсните велосипедисти, ония с мутроджипките, политическата ситуация, най-вече Путин и Тръмп..

Драги ми Йонко Иванов-дали първото ти име не е Йовчо???Как така си минал 2000км в Испания и си разбрал кой е виновен за катастрофите в България?И как разбра,че са водачите на МПС.Аз разбрах,че ти никога не си карал по испански пътища щом си стигнал до този извод.В Испания би трябвало да са много малко пътищата с насрещно движение.В България ми покажи кои пътища са разделени от насрещно движение????и то 2000 км.Така че се прескача, виновни са наистина шофьорите в България и то заради това,че вашият гуро не дава пари поне знаците да разкрият от храстите.Писна ми от някакви Павка Морозов да пазят демократите.Който разбрал ,разбрал-който не пак ще избере Батман

Ей смотан, а каква част от "виновните" шофьори се дължи на "несъобразена"скорост? Имаш ограничение N , караш с половината от тази скорост и хоп кратер 20 сантиметра. Кой е виновен ?

Имаш предид, че се кара със скорост двойно по-висока, а не двойно по-ниска нали?

Друг проблем е чудовищната поляризация в автомобилния парк в България - масовите коли са модели от 1905 година, па били те БМВ-та, мерцедеси, или джипове - отдавна издухани, бълващи кълбета чернилка и с куп технически повреди. За това обаче масовата беднотия е виновна. На този фон, от време на време профучава някоя мутра/мутреса с кола за половин милион и притиска всички покрай себе си.

То хубаво сравняваме с испанските шофьори, ами да сравним маркировките, километрите магистрали в Испания и в Бг. Но е истина, че много лесно се кара в Испания, защото концентрацията на джигитите по пътищата е много ниска. Шофьорите там са изключително толерантни. Но в България огромен проблем е и качеството на т.наречената магситрала, с неравности, дупки, липса на своевременни обозначения за ремонт, спрели коли в аварийната лента,... А най-ме радва, указателната табела поставена след разклонена. Примерно, ако трябва за Варна да тръгнете надясно, то тази табела седи след разклона, т.е. виждате я след като сте тръгнали да завивате. А откъде да знете, че там трябва да завиете - ми дано да работи ЖПС-а, иначе тези указателни табели са напълно ненужни. Определено има умисъл в едно такова обозначение по пътищата - както пише по-долу в един коментар - целта на управляващите е да има катастрофи, а не да се намалят.

Прав е човека! Погледнете: не може ден да мине да не стане катастрофа по т.нар ни магистрали! Защо? Защото почти всеки като седне в "немеца" си мисли, че кара летяща чиния! Колко от вас спазват ограниченията в града? А колко от вас са толерантни в и без това претъпканите улици и задръстени кръстовища? А колко водачи спазват ограниченията за движение и се съобразяват с условията по магистралите? ....

а какво е наред в тая държава ? здравеопазване ? безчет крадящи от здравната каса , пенсионни фондове ? питайте пенсионерите как живеят , заплащане на труда ? пълна подигравка . Но пък за сметка на това имаме безброй служители , които непрекъснато ни възпитават как те са по по най ,а човечеца е ДЛЪЖЕН ДА СЕ ПОДЧИНЯВА . А имаме си и скъпо струващи политици които се развяват по цял свят за наша сметка , убеждавайки ни че са полезни ? всъщност разнасят по чужди банки награбеното . Та каквото е отношението към човека от страна на ;държавата; такава е и ситуацията на пътя , наглите мутри смятат че всичко е тяхно , ;служителите; им пригласят защото са на % от застраховките , не ориентираните карат с 40 км/ч там където трябва да карат с 90 защото може да има камера , а като видят пътен патрул карат с 30 за да ги видят колко са послушни и се подчиняват на ;закона; , но са първи пилоти щом са им звъннали че е ;чисто; . Има още много безкрайно изкривени неща в действителноста по пътищата които буквално убиват хора но пък пълнят джобовете на власта които няма скоро да бъдат отстранени , даже никога

Викаш като се челнат 2 коли, водача е виновен... Да та таковам в експерта!

Много НЕумно сравнение !

Осталите 5% виновни са гаджетата, че не са купили новата GLE klasse

Тези дето купуват такива коли се наричат "мечо-о-о-ооооо" и са най-обикновени тлъстаци на по 50години. Не са гаджета, а тъпкачи.

До гуша ми дойде от политическа коректност. Докато се крият данните кои точно водачи са причина за това, че всеки ден по двама души умират на пътя, само си приказваме. Някой виждал ли е истинска информация за това какви хора ни избиват по пътищата?

По вина на Бойко са!

За останалите 5% е виновна пътничка която разсейва шАфИора

И като са виновни водачите, 'що не ги санкционират? Нов закон правят, бонус-малус, ама пак половинчати работи. Гражданската отговорнос пак на колата, а не на шофьора. Ще си регистрирам BMW-то на баба ми, ще си плащам с 50% намаление и пак ще си карам с 200, какво като имам 12 акта...

Писна ми да слушам простотии по ТВ и навсякъде и всички повтарят - глобите да дигнат, пътищата, свтофарите, катаджиите ги няма......Аве ейййййй тъпи ли сте, че не осъзнавате корена на проблема ?! Войната по пътищата ще спре тогава когато спрат да раздават шофььорски книжки на ЛУДИТЕ!

Сега по минусите ще разбереш наистина колко луди има :) .

По скоро да ги продават , но проблема е , че много са си купили

Топлата вода удавна е открита-сега има + шизофрения още по лошо.

Само не разбрах неясните маркировки а и да добавя някои от идиотски поставените знаци, към 95-те процента вина на водачите ли спадат?

Виновни са инструктори, изпитващи и всички останали, които дават книжки на недонаучени шьофьори. Липсват тримесечните курсове и полигона където човек се научава да маневрира и да владее автомобила. Да не говорим че новите шьофьори не знаят кой е с предимство на кръстовище и в коя лента да влезат на кръгово.

И да знаят, не значи че им пука, за да се съобразят с останалите водачи. Важното е те да се чувстват, че са отгоре над другите.

И с полигона си имаше после идиоти които караха като луди , проблема е в изплостяването на нацията и липсата на общност , всеки се мисли за господ и натиска педала до дъно, едни карат коли които струват колкото малък хотел и псуват онези които карат бавно защото таратайките им не позволяват или просто оценяват колите си, други карат таратайки и с тях се състезават с тези които са купили коли като самолети а пък те им отговарят на глъпостите защото се комплексират че таратайката хвърчи с 200 км. Извода е че всички тези хора пътуват запомнете го не се състезават асо иска някой да се състезава има си писти, а най-малоумните са тези които пият и се друсат и карат. Е какво глобите не помагат едните си ги плащат и си карат другите не ги плащат и пак карат , значи трябва образование и зачитане на личноста това ще намали комплексарщината и хората ще разберат че средството за придвижване не дава основание да го мислят за велик и да хване кифлата на мечтите си ама колко вода ще изтече никой не знае!

да си построим шведски модел в действителност . вместо приказки за швейцария на балканите , да си създадем една такава .

Войната по пътищата , това е разбираемо и за такива незавършили четвърти клас ? Това е първата точка - но цялата методика и концепсия на правоохранителна система е такава , вместо , както твърдено впоследък в Би-Ти-ви , Слави Шоу , че в РБ били избрали още повреме на краен Соц щведски модел . По-скоро , освен за психологическото нагласие на водачите , да акцентуираме върху , както пътната мрежа , така и техническата изправност на самата мрежова система - вместа да говорим за возилата , и после да подложим още веднъж на оценка законодателният подход на абсолютното предимство стъпил на уличното платно пежеходец . Цялото се явява един кръг от факторите , единият зависим от другият . Пътища са като писта за глигани , състоянието лошо, често непредвидими засънчени . После , точно там в сънчестното да изкочи зайчето , и какво последва? Затвор , убито непълнолетно или пенсионер . Да проходим съзнателно и последователно към въпросите : Пътната мрежа , маркировките , изцяла планировка до голяма степен е от време на Тате , когато Москвич Осмица посрещнала по маршрутен план служебно Газката . Нашите улици са пълни със индивидуален трафик плюс служебен плюс фирменен . Да не помислим за обстановка авариен въобще . Тоест , проблемите нито са в алкохол , нито в агресия , нито в подготовка : там ги има , но те са отстраними - докато тази пътна мрежа , структурата , подготовка , поддръжка , това ще ни е на багаж най-вероятно и следващото хилиядолетие .

Матю К. е "българин", колкото и аз съм ескимос... Бедна ми бедна Българийо, напълзяна от нагли мангусти...

Колега, малко си объркал новината.

Защо българина като отиде в белите държави и си променя манталитета и става примерен шофьор ? Защото там знае , че полицаите са неподкупни и веднага ще си получи глобата....хаха.

Така е, но какъв е извода. Ценим повече парите отколкото здравето и живота си. Това че тук няма глоби не те прави безсмъртен.

вместо обиколни пътища , обиколни складове . вместо перспективна аерогара с капацитет , аерогара край почиствателната станция . самата почествателна станция пак много далече от шокеровия канал , например . Така че , Варна ли ? БТР

Имаме корумпирани шантажиращи полицаи. В Испания дали са толкова корумпирани техните полицаи ?

Не са. Имат нормални заплати и са нормални полицаи.

Защо непрекъснато се споменава, че заплатите са виновни, полицаите да са подкупни? Аз имам спомен (от разговорите ми с кандидат полицаии), че всеки се натиска да заеме тази длъжност, защото щял да взима подкупи и щял да вземе кредит за жилище на преференциални условия. Както се вижда от горния абзац, никъде не споменава, че някой иска да стане полицай, за да допринесе за развитието на държавата или района в който ще служи. Моля спрете да сочите заплатата. Ако не им харесваше заплатата, щяха да са в частния сектор.

Има си хас да са по вина на катаджията от съседното кръстовище, или пък на пътниците от задната седалка...

Така поне ги регистрира органът...

1.Ако КАТ си вършеше работата водачите щяха да имат съвсем друго поведение. 2. няма нормални пътища по които да се кара по тази територия. Ако е нормален път автономна кола би трябвало да се справи и да стигне нормално от точка А до точка Б. Айде пуснете една такава кола да видим дали ще открие път по който да стигне?!?

Да бе, нямате възпитание.. Говори за себе си... Вината е 100% на водача, нали си имаме онази невероятна точка за несъобразената скорост. Има няколко процента бивши и настоящи де кметове, де други, те пък никога не са виновни... Естествено за изброените настилка, маркировка, въобще проектиране и изпълнение, там също е водача виновен. Въпросът е, защо куцо, кьораво и сакато кара по улиците - с книжка или без? Онея с по 50 глоби същата работа... Та аре по полека с определенията, че под общ знаменател водач днес слагате всеки олигофрен...

Излезте на пътя и пуснете видеорегистратора. Ако на това законче (ЗДП)някой, за секунда му обръща внимание, един Иван, ще стане Хасан утре.

защо ?