МВР се оплаква, че няма да следи поголовно в нета

С приетите днес промени в Закона за електронните съобщения намалява значително способността на правоохранителните органи да използват данни, събрани от операторите, за разкриване и предотвратяване на престъпления, съобщиха от пресцентъра на МВР.

Обратно в новината

Коментари - МВР се оплаква, че няма да следи поголовно в нета | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Има много хубава статия за техническата реализация на подслушването в блога на Делян Делчев Какво друго му трябва на човек, ако си има 46000TB логове! http://delian.blogsp

Нищо не пречи на полицията да си направи уеб-сайт с обяснения за всички видове електронни измами и запалхи, както и електронен адрес, на който гражданите по собствена инициатива да изпращат всички получени съмнителни предложения. В много страни има такива веб-сайтове. Много по-резултативно е превенцията да включва и гражданството, защото полицията какъвто и достъп да има физически не е способна да контролира всички електронни мушеджии. Това е като разделното събиране на боклука-въпрос на психология. Като станем по-граждани белким надвием и на разделния боклук. А в случаите на залавяне на електронен вредител да се дава малка, но приятна парична награда на гражданите оказали електронно съдействие? ФБР как дава награди за информация. И не само ФБР. Това няма да отежни бюджета, защото информацията постъпила в готов вид от гражданите спестява на полицията време и разходи за получаването и.

през курец !

Нека да бъдем обективни и да видим нещата както са! Престъпните групировки са организирани и едно такова следене в никакъв случай няма да им попречи по един или друг начин, защото ще се подготвят да не оставят следи. По същия начин както няма разкрито и едно поръчково убийство, а именно, защото е направено професионално без следи. Но от друга страна обикновенните потребители нямат за цел нито да се крият, нито да правят престъпления, но точно те ще бъдат жертвите при едно пълното следене. Това е така, защото ще надделеят други интереси, по-скоро икономически, отколкото за разкриване на престъпления. Още повече, че е недопустимо за мен някой да бъде обвиняван за нещо, преди да го е извършил, а едно такова следене предполага точно това. Самият факт, че в Закона за МВР има член 56, който позволява да се съставя предупредителен протокол за нещо, което може да се случи по презумция, но не се е случило, ми е достатъчно да съм един от хората, който е против толкова големи правомощия на МВР без изрично разрешение на съда, т.е. наличието поне на някакви доказателства, че следения човек наистина има наклонности да извърши престъпления. Същата е ситуацията е и с предплатените сим карти. Може да се хвана на бас, че престъпните групировки ще намерят един или друг начин да се справят с този проблем, я като закупят такива карти от чужбина, където няма такива ограничения, я като ползват крадени карти, но отново обикновенните хора ще бъдат потърпевши. Най-много ми е интересно този гратисен период (2010г), който е даден за премахване на аноннимността на предплатените карти чии интереси обслужва - престъпниците да могат да се подготвят или операторите да могат да се подготвят? Във всички случаи едно решение е умно, когато не създава по-големи проблеми, отколкото ползи. в случая аз лично не виждам тези решения да имат някаква съществена полза, но виждам проблемите в тях.

предлагам, за удобство на МВР, Народното събрание да гласува забрана гражданите да ползват телефони, освен с разрешение на МВР, и да не излизат от вкъщи, ако не ги придружава полцай. Може би тогава престъпността ще намалее, и ще се увеличи процента на разкритите престъпления.