Имате автомобил. А той има ли катализатор?
Чуйте Podcast новините тази сутрин, 21 юни 2021 г.
Обратно в новинатаКоментари - Имате автомобил. А той има ли катализатор? | Днес.dir.bg
Коментари
Да, имах до преди няколко дни. На сравнително нов автомобил, който все още е в допълнителна гаранция се счупи филтъра за дизела, а по веригата от това счупване - и катализатора. Оказа се, че гаранцията не покрива тези две части, тъй като се водят доживотни за автомобила и само в някои държави от Източна Европа благодарение на фалшиво, нискокачествено гориво се явяват тези проблеми. Е, вече нямам тези части.. И не е, че не ми пука за екологията, но пък ми писна от всичко друго. Писна ми нечовешки разбири пътища да ми чупят колата, писна ми гориво - боклук, което плащам на Европейски цени да ми чупи колата. В скапаната ни държава плащам всичко както си му е реда - прегледи, винетки, застраховки и т.н, а нищо което държавата предлага и регулира не е както трябва.
Сега ще е по-лесно на крадците. Няма да им се налага да лягат под колата за да гледат дали кма катализатор, само сканират чипа и готово.
Може да Ани питате когато ограничите горенето на боклуци въглища и мокри дърва, тогава ще имаме и катализатори
Въпреки високата изкупна цена на катализаторите,повечето българи не ги демонтират.Ако и стандарта на живот бе;е европейски,а не псевдо такъв,масово хората щяха да карат нови и екологични автомобили,дори и електрически. За пореден път поставяме каруцата пред магарето.
Намам автомобил, за това не ми е нужен и катализатор! Имам велосипед, доволни си сте сега дираджии?
Катализаторите ги крадат яко, За това не всеки има. Цената на нов е безбожна
радикалише мерки срещу изнудването, рекета и измамата от страна на държавата. Тя иска да имаш аФтомобил, че да ти зима данък, да ти праска винетки, да ти продава горива на фантастични цени, че и да те дере в сервизи, а и да си "купиш" със заплати за 3-5 години? Но пасаран. НЕМАМ АФТОМОБИЛ, НЕ МЕЧТАЕМ ДА ИМАМ И НЕ МИ ТРЕБВА КАТАЛИЗАТОР. Тез, свикналите да ги гърчат, да си мислат как ше посрещнат новия рекет за каталинещоситам.
Имах , но ми го свиха. На фирмен паркинг с 200 коли на него и охрана.... Представете си какви прота са щом на такъв паркинг и като се има в предвид колко е ниска колата ми (закача на всеки легнал полицай) успяха да го отдрежат и да избягат. На всичкото огоре , не беше само моя и други пострадаха.
Това ще бъде поредното обирджийство, но и единственият начин да се поизчисти малко въздуха в София. Много е важно как ще работи схемата мой човек с тия неща. И на кого ще трябва да се дават пари, за да може трошките да влизат в центъра.
Въздухът няма да се прочисти, тъй като колите не са основният замърсител в града. Аз имам 2 коли, живея в центъра и по подобие на европейските страни имам осигурени места за паркиране за тях, под формата на гаражи и 2-те са с катализатор, но виждам как НЕ колите в кварталът ми замърсяват, тъй като движението им не е толкова голямо, а земната маса от строежи, кални паркинги и други неща създаващи земна маса, която после я вдишваме, след като превозните средства я разнесат (били те рейсове или коли). Това е просто поредната схема за събиране на поредните данъци с 0 ефект.
Веселин, прав сте че по време на Ковид пандемията въздухът беше тотално прочистен, но това беше феномен в световен мащаб поради тоталното затваряне на абсолютно всичко. В зелени столици като Копенхаген, Берлин и т.н. се наблюдаваше същият ефект. Според последните ЕВРОПЕЙСКИ, не манипулираните български изследвания, беше доказано че 80% от замърсеният въздух с концентрация на ФПЧ идва от ЗЕМНА маса - обяснявам какъв ефект се получава за София: когато дадена земна маса се окаже на пътя, колите минават и се получава ефектът на пустинна буря, първоначално големите парчета кал попадат под гумите на МПС-то, което го разнася по асфалта, след това МПС-то след него минава с X скорост и го стрива още повече, следващото след него по същият начин, докато земната маса се стрие до степен която е в размер на посоченият в изследването размер на ФПЧ - 2,5мм, който е ИЗКЛЮЧИТЕЛНО вреден за човешкото тяло, поради простата причина че тялото ни не може да "филтрира" тези частици и те попадат директно в дихателните ни пътища. Същите тези частици се отделят при изгаряне на дизелово гориво и попадат в атмосферата, но техният дял е бил под 8% (отново спрямо посоченото от мен изследване за качеството на атмосферният въздух). Същите тези частици се съдържат при горенето на твърдо гориво или други изкуствени материали, когато температурата на изгаряне не е достатъчно висока, за да може да изгори напълно гореният материал, като поради тази причина се правят стъпки за намаляването на битовото отопление в циганските квартали, както и заводът за горене на боклуци (който също е замърсител). Тоест, всичко това което описах (и което е написано в проучването), показва едно - че колите могат да бъдат считани за косвен замърсител, но не поради типа двигател който ползват а поради това че се движат по мръсните, прашни софийски пътища. Проблемът идва от ТОТАЛНОТО обезлесяване на града (благодарности към герберската хунта) и безразборното презастрояване на града, което пречи свободното движение на въздушните маси, които да разнесат облаците прах, които се вдигат от колите.
Купих си катализатор, но не ми стигнаха парите и за автомобил. Догодина ще купя и автомобил.