Излъчиха във Фейсбук премиерата, провокирала сблъсъци пред Народния театър
Презаверяват билетите на зрителите, неуспели да влязат, сред тях и Тео Ушев, когото замеряли с камъни. От ПП-ДБ и ГЕРБ осъдиха протеста
Обратно в новинатаКоментари - Излъчиха във Фейсбук премиерата, провокирала сблъсъци пред Народния театър | Днес.dir.bg
Коментари
Благодарим на псевдопатриотчетата, осигурили с "патриотизма" си онлайн предаването за цяла България!!!
Скоро ще има шут в задниците ви соросоиди долни. Вятърът на промяната който се задава ще ви отвее, гадини с гадини.
ШОК! По-скучен сценарий, старомодна режисура, бездарна игра на лоши крещящи и фъфлещи актьори, не съм виждал.
Има и други диалози в подобен дух. Петковата щерка Райна също информира швейцарския представител, че хора в тяхното положение мият ръцете си почти всеки ден. Смях се на тази реплика до момента, в който ми показаха здравна книжка на работещ в студентски стол от 1994 година (ха, точно сто години след премиерата на пиесата в Лондон), в която пише: „Мийте си краката всеки ден, лицето и ръцете два пъти дневно и се къпете поне веднъж седмично.” Швейцарският капитан Блънчли, който започва да дава все по-добри оценки за българката Райна, накрая решава да я присъедини към Европа по най-недвусмисления начин, като ѝ предлага да се ожени за нея и съответно да споделят фондовете му, които се свеждат до „хотелиерско оборудване от шестстотин комплекта чаршафи и одеяла, 2400 юргана от пух, 10 000 комплекта вилици и ножове и също толкова десертни лъжички, 300 слуги, 6 двореца и т.н.” Слугата Никола получава шанса да се кандидатира за мениджър на швейцарски хотел, ако защити този свой проект с познания по френски и немски. Това е нещо като компенсация за отнемането на годеницата му Лука, слугинята на Райна, която съответно става жена на бившия годеник на Райна капитан Саранов, за да бъде всичко по-приличащо на посредствена оперета, отколкото на голяма пиеса. Няма спасение за българите обаче от тази малка пиеса, написана от голям автор. И до днес потомците на капитан Блънчли гнусливо се осведомяват колко често се къпем, а ние ги респектираме с факта, че имаме библиотека. Меридианът на бозата, като всички невидими неща, се оказа много устойчив. От двете му страни и сега не се случват много по-различни неща, отколкото на 21 април 1894 година, когато интелектуалният елит на Лондон се събира в Авеню тиатър на премиерата на „Оръжията и човекът”, за да се забавлява за сметка на някакви далечни хора, които имат някакво неизбежно значение само толкова дълго време, колкото продължава пиесата.
Чакайте обаче да се появи главата на семейството, защото тогава става толкова интересно, че наистина е изпитание да си студент във Виена и Берлин по време на сценичния успех на „Оръжията и човекът”. „Петков: Как си, скъпа? Катерина /жена му/: Ох, обичайните възпаления на гърлото, нищо друго. Петков /убедено/: Защото си миеш врата всеки ден, колко пъти да ти казвам. Катерина: Глупости, Пол! Петков /пие кафе и пуши цигара/: Не са на добро тези нови обичаи. Всичкото това миене не е добро за здравето, не е природно. Имаше един англичанин във Филипополис, който се миеше със студена вода всяка сутрин, като станеше. Отвратително! Всичко това идва от англичаните: климатът им ги мърси толкова много, че постоянно се мият. Виж баща ми! Цял живот не се е къпал и живя до 98 – най-здравият човек в България. Не ми е дерт да се умия веднъж седмично за пред хората, но всеки ден си е направо смешно. Катерина: Още си варварин по душа, Пол. Надявам се, държал си се прилично пред руските офицери. Петков: Постарах се колкото можах. Не забравих и да им кажа, че имаме библиотека. Катерина: Ох, ама не им каза, че имаме и електрически звънец в нея. Накарах да ни го поставят. Петков: Какво е електрически звънец? Катерина: Натискаш едно копче, нещо издрънчава и Никола тутакси идва. Петков: Що да не му извикаш? Катерина: Цивилизованите хора никога не викат слугата. Това го научих, докато те нямаше. Петков: Добре, чакай да ти кажа и аз какво научих. Цивилизованите хора не си простират прането на видимо място, така че би било добре всичко това да го преместиш.
Пиесата е твърде семпла като за такъв голям драматург. В спалнята на госпожица Райна, дъщеря на най-високопоставения в българската армия офицер майор Петков, попада преследваният капитан Блънчли, швейцарски наемник в поразената от българите сръбска армия. Райна е сгодена за героя от битката при Сливница българин капитан Саранов. Ако вече се сещате за „Крадецът на праскови” – да, нещо подобно, но далеч не толкова талантливо. Сюжетът претендира да покаже сблъсък на манталитети – човек от баш Европа в обкръжението на хора, които се измъкват от Ориента и се присламчват към Европа. „Райна: Знаете ли какво е библиотека? Мъжът: Библиотека? Стая, пълна с книги. Райна: Да, ние имаме такава, единствената в България.” Малко по-късно Шоу описва библиотеката: „…съоръжението се състои от една полица, на която са наредени разръфани книги, облечени в стара хартия с петна от кафе.” Самочувствието на семейството на Петков е високо, съпругата на майора го обяснява с това, че „ние можем да проследим произхода си до двайсет години назад”.
В Берлин и Виена обаче, където пиесата става популярна през 20-те години на миналия век, българските студенти въобще не мислят такива добри неща нито за пиесата, нито за автора ѝ. Той пък им го връща с типичното за него остроумие, вгорчено с капка ирландска жлъч: „Когато българските студенти, с искрената ми приятелска помощ, развият чувство за хумор, няма да има повече проблеми.” По това време Шоу вече е носител на Нобелова награда за литература, всяка негова дума отеква. Вместо чувство за хумор българите във Виена развиват чувство за мълчание към пиесата – не само през онзи, но и през този век. През 1976 година пиесата се играе с огромен успех на сцената на Виенския английски театър. През 2006 година Виена отбелязва 150-годишнината на Шоу със същата пиеса, главната мъжка роля се играе от сина на актьора, който е превъплътил ролята преди 25 години. У нас пиесата „Оръжията и човекът” не бе публикувана на български език повече от век. Джордж Бърнард Шоу би казал, че е живял само 94 години, време, което не му е стигнало да развие чувството за хумор на българите.
Когато се опитваш да опаковаш в целофан грозен поръчков пакет поръчкова скучна пиеса", каквато е пиесата "Оръжията и човека", поръчана да са унижение българите победители в Сръбско българската война. Бърнард Шоу е бил на страната та сърбите, също и е подкрепил васовите убийства на Сталин.
щяла да се играе РЕГУЛЯРНО... Прави се "на пук" на хората ли?
Кога селяците разбраха, че ще се играе тази пиеса? Кой е решил тя да се играе у нас? След като вземта очилата на Вл. Пенев, какво прави полицията, дето охранява и държи ред - да отговаря оне, новопосадения! Намерете фактите и ги анализирайте! Другото е пропаганда!
Сокола ,Дебелия,Бойко и другата пасмина дето окрадоха България оставихте на власт, а сега за два реда написани накриво в пиеса която не сте и чели( аз също) , революция ще ми вдигате. Много сте тънко обидни , племе смотано!
А бе казах ви преди години да спрете да продавате наследствените си земи за ново строителство. Е, София се напълни до горе със селяндуро питеци. Бай дъ уей аз също съм селянин!
Едно е да си селянин, другои е да си селяк. Второто е подигравателно за изостанал човек. Именно с такива е била пълна софия, а после и стакива се пълни! Днес наследниците на тези шебеци се дуят, че са нещо, ама не са! Живота го доказва! Виж, Русе, Пловдив, Варна - друго тесто, друга мая! И Свищов е бил сред интелигенцият, ама соца го събаря! Вели Търново си е класи, макар че и там се навъдиха много селяци!
Народния театър на кой народ е ? Паразитите дето го смучат и осмиват ли са "културната ни интелигенция"? Кой храни тези кучета дето лаят срещу народа ни ? Наследниците на Левски и Ботев ли ръкопляскаха на "интелектуалците", обявили , че Левски е онова , дето се бърше с тоалетна хартия ? Спрете им държавните ( народни) пари , да пробват с интелекта и изкуството си да живеят ! Направете го , ако искате изкуство , а не паразити !
Абе щом и Хелзинкският комитет скочиха срещу този протест, ясно е, че е съзнателно готвен акт да пробват , дали има още критично мислеща маса българи, или вече са ни претопили. От цялото творчество на Б.Шоу да избереш посредствена творба , само защото кепази българите , ми то си е за бой. Ние сме достатъчно добри сами да иронизираме кусурите си , но който не ни познава добре , да не се захваща с това.
Намерете документи - кой е предложил тази пиеса да се играе, кой е одобрил това и финансирането. След това проверете дали пък нямат едни допълнителни доходи. Засега толкова
Представям си как щяха да реагират в Гърция или Сърбия например или в югозападната ни провинция Македония :)))) . Нека тези "светила и велики режисьори" направят подобно представление за негрите и да го изиграят в Бронкс . За такива 5едали само бой
Прочетох пиесата в оригинал, нищо фрапантно. Нито текстово е нещо особено, нито някаква особена фабула, сюжет, диалог. Същевременно няма нереални или неистинни препратки към характера на българите, които са единични. Темата за войната е бегло и повърхностно засегната, засягат се личностните и любовни взаимоотношения сред прохождащата буржоазия. Не се отличава с някаква особена художествена стойност. Който е чел шекспирови пиеси знае за огромната разлика. Даже не разбирам защо се поставя като цяло и какъв принос би имало това към театралното изкуство. Пигмалион би имал повече смисъл. Като изключим бурната реакция на народа, който масово не се е запознал с оригиналния текст, но пък се води от това, което бил чул и разбрал от някой не първоизточник, това което по-скоро не разбирам е защо този човек си търси поле за изява тук и какви са мотивите му , да ни просветлява ли, не знам.
Защо Малкович е велик режисьор? Къде е добавената стойност от него в пиеса с локални нюанси избън "общочовешките послания и бла бла .." Кой му плаща престоя и колко е масрафа ? Определенп културата е едно от перата в бюджета, където може да се съкратят разходи след последните скандали
"Да ви прочета текстовете от тази пиеса, които са проблемни, и да ги сравним с текстове от "Криворазбраната цивилизация" или от "Бай Ганьо". Опасявам се,че трябва и да им се прочетат на глас и да им се и сравнят, на повечето днешни протестиращи много неща, които нито някога са чели, нито видяли, нито имат капацитета да разберат ако го направят....затова мразим с лекота в днешно време всичко и всеки и ще става все по-зле...
Тънката разлика е, че Войников и Константинов са български автори, които критикуват някои конкретни прояви и залитания на определена група от хора, а не на цял един народ. Всъщност, "Криворазбраната цивилизация" е писана точно за такива чуждопоклонници, които биха продали и децата си за малко популярност и ''модерност''. Ако толкова се срамувате от националността си, просто емигрирайте, сменете си имената и забравете, че сте от тук - ясно е, че нямате представа и желание дори да работите за изграждане на по-добро общество в България. Тази постановка е проява на крайно лош вкус.
Все едно някой българин да направи постановка срещу негрите и да я представи в Америка.
насред представлението група студенти да станат и да рецитират пасажи от"Новото гробище на Сливница"на ВАЗОВ... Ще ги арестуват за дребно хулиганство ли?!
Смятам да ида следващото представлиние и в панталона ще си нося гумена палка, шпрей и бокс. Ще чакам с удоволствие някой да ми проверява билета.
ако подобна сцена се беше разиграла у нашите съседи-Гърци, Турци, Сърби...дали щеше да има и ЕДИН който да е против протеста... Не сме народ, а мърша...Прав е Петко Славейков...
Ти гледа ли постановката? Разбра ли я? МЪРША СИ! Едно време казахстанците така се обидиха на Борат, после им светна, че ги прави известни и започнаха да печелят от безплатната реклама, която им направи Саша Барон Коен.
Не човека е мърша. МЪРША определено си ти. За пари и гза си очевидно си готов да продадеш. За разлика от теб, в България има хора, които уважават историята ни. Защото именно тя ни прави народ и съответно държава. Ти си едно чевидно дълбоко сбъркано човечле. Форматирано по новите сатанистки западни канони. Което дори и идея си няма за всичко това.
го обясни на студентите във Виена и Берлин, свалили тази гнусна подигравка с историят ни и с бита ни... Годината е 1921... Виена и Берлин обаче, се СЪОБРАЗЯВАТ със справедливия гняв на българските младежи... И се отказват от пиесата-УВАЖАВАТ и оценяват мнението на сънародниците ни... Но пък-не е имало демокрация...
То пък един театър ... Самодеен драмсъстав с мухлясали костюми, който никой няма да посети ...без черния ПР Къде е Йелинек, Щницлер .... ВВ е червено протеже на Манева и се напъва да блесне....
Протеста е организиран от ДС измислен за да всее смут и разделение . Но българина не е прост и вижда когато кискат да манипулират и въвлекат в измислени проблеми. Това не са националисти, това са национални мишки
Защо има 4 статии охулващи протеста и изразаващи мнението на хората вътре в театъра, а няма нищо за това какво конкретно не се харесва на протестиращите? И що за оправдание е това че през 2010 е нямало протести?
И двете страни имат трески за дялане. Противниците протестират срещу творба, която не са чели, а Джон Малкович най-вероятно е режисьор-аутсайдер в Щатите. Тъкмо затова е дошъл тук - за да припечели нещичко или да си направи безплатна реклама със скандалите, които предизвиква.
Явно така само може да заведеш на театър и т.нар. "патриоти/националисти" и полицаи. Важното е дансе мрази, а особено да се мразят и малтретират разните там интелигенти хърбави с очила. Къде по-сгодни за нападения са, отколкото таз "патреотична" пасмина да напада сводници (неее, те не унижават българки), трафиканти на жени за проституция, наркодилъри и мафиотски босове, търговци на крадени стоки...те за националистите не са проблем.
не Му е до постановки и спектакли , особено на този етап ... . Не е нужно да изброявам конкретно причините .
Дебелият прави отцепки с цел разсейване на обществеността от темата с купените избори.
Позорище организирано от ВМРО, "Атака" и "Възраждане“. Техните малоумни дебили цял живот са се занимавали с драматургия в театрите и вечерно време са заспивали с Джордж Бърнард Шоу в ръка. За това е важно, че имат мнение и по този въпрос. Ангел Джамбазки е бил там. И Болен Пидеров. Вероятно и Косьо Копейката смело се е спотайвал някъде в храстите. Останалото няма нужда да се коментира.
500 години не се отмиват лесно. "Да не се изложим пред чужденците", а ?
Тоя Ушев много тъп и упорит. Блъскали ги, били го, гонели го чак до незнам къде си, но той упорито си бил там. А, и много камъни около тоя Народен театър за замерване. Но се чудя що Ушев не си седи да си изкарва прехранара в Канада и САЩ, ни се е довлякъл тук
Театъра е по желание...който си плаща и гледа... Не съм чел книгата ,не смятам и да я чета... Да се бяха събрали и около руското посолство, когато митрофанова нарече българите "отрепки"
Предпочитам да ме нарекат отрепка, отколкото да ми обясняват, че не съм народ и етнос. САЩ и Русия са един дол дренки. Нямат работа да убиват историята ни и да ни се присмиват във филмите си.
Утре ще се групират в Хиполенд...имам информация, че ще арестуват Мики-Маус,че е сосороид Воини на Светлината ,Сцената е Ваша...прокурорите спят
Полицията защо не е арестувала хората които са малтретирали евентуалните зрители. Специално участието на споменатите политици трябва да бъде наказано и прецедента да приеме клетвата им за народни представители. Това е комунизъм фашизъм да се забранят фашизираните русофилски рартии със закон
Интересно, че дирниците не написаха статия по повод датата, на която българите разгромяват сърбите при Гургулят, а за това, как бил се възмущавало директорчето от съвсем нормалната реакция на българите... Доста показателно.
Сатанистите много ги е страх от обединени и силни Балкани. От обединени и силни славяни. Винаги са гледали да държат Балканите барутен погреб, разделени и слаби и воюващи помежду си. Малкович нещо се прави на слабоумен, но кой знае каква му е целта всъщност.
кучко проста чебурашке чела ли си произведението или си лалаш, трол нещастен
Коста и учителя му Волен си играят с огъня и скоро може да изгорят. Ние българите не обичаме скрити гейове помаци.
Малкович дошъл в Народния театър да се гаври с националните ни герои, жертвали живота си за България, и да крие расизма си зад някви културс пози. Както нацистите едно време са криели своя зад наука. Сатанистките същности напоследък се крият зад изкуство и култура. И за тази атака е избрано сърцето на културния живот - Народния театър. Сатанистите обичат такива символики. Както и датата - 7 ноември. Една неслучайно подбрана дата. Войната на тайните общества срещу българите е много древна. Но нас и унгарците нищо не може да ни опитоми. Не понасям Волен и другите патрЕоти, но разбирам позицията им.
Нацистко-болшевишка измет, финансирана ясно откъде. Докато тоя североизточен тумор съществува, никъде по света няма да е спокойно, особено в Източна Европа.