Коментари - Икономисти: Без промени и реформи БДЖ няма да оцелее | dnes.dir.bg
назад

Икономисти: Без промени и реформи БДЖ няма да оцелее

Без реформата, БДЖ няма да може и като кредитополучател да получи средства, които са нужни на компанията, за да се развива.

Обратно в новината

Коментари - Икономисти: Без промени и реформи БДЖ няма да оцелее | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Само ние - гъзарите българи - можем да си позволим да вървим наопаки на света. Там строят нови линии, пътуват основно на ток и в града на кола нямат нужда да се качват. Тук протестираме срещу нови жп спирки (като тази целяща връзка с метрото в София), закриваме линии, продължаваме да си караме счупените коли по задръстените пътища, които пък са като лунен пейзаж. Влаковете пътуват баааавно и затова не са конкурентноспособни. Вместо да помислим как да ги направим по-бързи, по-лесно е да ги спрем. Браво!

Днес навършвам 70 години,от които 35 работих в БДЖ,така,че за железницата знам всичко!Единствената реформа е възстановяването целостта на разпарчетисаната на незнам колко си бедежета железница,които прехвърлят парите от един джоб в друг,от него в трети,после в четвърти и така докато им се изгубят дирите и влязат в сметките на хайдуците.А на този Владимиров ще кажа,че стачката не е политика,тя е законно средство за въздействие над самозабравили се некадърни управленци.

Абе, икономисте Хърсев и тем пособни икономистчета, като онзи - брилянтинчето Георги Ангелов от Пловдивския икономически техникум Васил Левски, къде бяхте досега бе?Защо чак сега си разшавахте гладкокорите мозъци бе? Защо не бихте камбаната преди година, че националната железница ще фалира, а? Или сега ви поръча вашия патрон Дянков да лайкате пълни глупости, без един ден да сте били в реалната производствено- транспортна практика, а? И онзи московец от плевенските селя, сето ги меле, че щял да фалира БДЖ-то и да създава нова компания! Тоя московец с акъла ли си е, а, как става това,

ТОЗИ ЗАЩО НЕ ВЗЕМЕ ДА СЕ ГРЪМНЕ И ДА НЕ СИ ПОКАЗВА ПОВЕЧЕ МАЗНАТА СИ ТИКВА!?

Под реформи този разбира да му дадат гара Подуене за 1 лев.Разсипаха всичко, заради далаверата да го прилапат после без пари, а по възможност после да го разпродадат на някой монополист.Е затова реват в един глас.

С това си изказване Емил Хърсев доказа,че той самият трябва да изчезне от икономиката на страната понеже е един балон под налягане.В САЩ икономиката се движи предимно от железопътният транспорт.Там огромни влакови композиции заместват над 200 тира.Не е тайна,че БДЖ умишлено се води към фалит.Защо ГЕРБ не погасяват последните 2г. заема за новите мотриси,а водят всичко към фалит?Съкратете наглите чиновници,които взимат по 1500лв. заплата и само източват компанията.Защо посягате на хората,които отговарят за безопасността на влаковете?

Щото ГЕРБ е асоциална партия на олигарси и мутри и защитава само техните интереси, които винаги са за сметка на нас, обикновените хора ! Прости хора бол и си ги избират ! Само че на идните избори ГЕРБ гори !

на хората, които отговарят за безопасността на влаковете, те посягат и на безопаснотта на самите влакове.От две години от както са на власт не е даден и един лев за закопуване на части за ремонт на вагоните.Нито един лев!!!Всички търгове, които се правят се провалят умишлено.Има указание което спечелилия тръг за части трябва да подпише, че ще си получи парите само когато БДЖ има възможност.Кой луд ще подпише такова споразумение??? Има успешни търгове за резервни части за автомобилите на шефовете и до тук.Представете си какви вагони се търкалят по релсите.Ремонти се правят с подръчни материали или такива доставени преди три години за последно.И пак разбира се други са винивни, но хайде с това вече свикнахме.Но има едно нещо, което е показателно - там където мине Хърсев с икономически съвети, трева не никне.Ако има зъл гений на икономиката в нашата държава то това се нарича Емил Хърсев.Бог да ни пази от Хърсев и Георги Ангелов.Дърдорковци и апсолютно празноглави.

Истината бе казана в предаването "Референдум" на Канал 1. В него министър Московски заяви че печалившата дъщерна фирма на БДЖ - Товарни превози трябва да бъде ПРИВАТИЗИРАНА !!!!! Необходимостта от приватизация се налага от условията налагани ни от ЕС за теглене на държавногарантиран ЗАЕМ от Световната банка !!! ВЪЗМУТИТЕЛНО БЕ ИЗЯВЛЕНИЕТО НА МИНИСТЪРА В КОЕТО СЪЩИЯ ЗАЯВЯВА , ЧЕ НЕ Е НАЯСНО КЪДЕ СА ПОТЪНАЛИ 800 МИЛИОНА ЛЕВА ЗАЕМ ТЕГЛЕН ОТ БДЖ !!!! Да си на власт три години и да не знаеш как се управляват ПОЛУЧЕНИТЕ СТОТИЦИ МИЛИОНИ ЕВРА ЗАЕМ си е чиста престъпна безодговорност или опит да се прикрие умишления фалит на БДЖ, целящ приватизацията на парче на дружеството. ГАДОВЕТЕ ПРОДАВАТ БЕЗ ПАРИ НА ЧУЖДИ ИНВЕСТИТОРИ ПЕЧЕЛИВШАТА ДЪЩЕРНА ФИРМА НА БДЖ. Да подкрепим железничарите и превърнем стачката им в НАЦИОНАЛНА !!!

Не трябва да се правят 10% съкращения! Само 10% от личния състав трябва да останат! И да се направи технологично обновление, а не да се мотат някакви човечета с неясни функции, нищо да не правят, да вземат мизерни заплати и да крадат. В сервитута на ЖП линиите могат да се изградят оптични комуникационни трасета. Могат да се ползват GPS i GPRS, за да се знае къде е влака и с каква скорост се движи, и паник бутон и пожероизвестителна уредба и какво ли още не...... Само че това се прави с умни и образовани хора, които са рядкост в БДЖ ....... :-(

Без промени няма оцеляване, развитие и повишаване конкурентоспособността. Преди да изхвърлят на улицата обикновените служители на БДЖ по- логично е да бъдат наказани с цялата строгост на закона истинските виновници за тази катастрофа! Това като че ли е невъзможно! Това са хора, които още са във властта. Това са "умелите разрушители на системата". Това са кадровиците на системата. Това са дори съветниците като човекът от снимката, които неуморно внушават, че високата печалба е по-важна от разумното развитие. Като погледнеш списъка на участниците от тази среща не може да не установиш, че тези хора са далеч от професията. За тях понятия като единна транспортна система и оптимизация на взаимоотношенията между различните видове транспорт са непознати понятия! По-страшното е, че сриването моралът на обикновените труженици, на обикновените хора не ги тревожи и те въобще не се срамуват от своята съществена роля за това явление.

Май Хърсев се прави на голям смешник. Това изказване е меко казано смехотворно. нека в Европа спят железниците, а ние го направим след тях. Иначе, поне на мен ми се струва, че в Европа доста се ползват железниците, докато в България това не е така.

Г-н Хърсев ,знаеш ли че в нормалните държави /каквато уви ,не сме ние / ЖП транспорта е толкова развит и толкова евтин и екологичен /и се дотира от държавата /,та във всеки влак в Англия от където се върнах преди седмица ,може да срещнеш повече добре облечени със скъпи костюми джентълмени /бизнесмени, които пътуват по работа/ отколкото в цяла София . Там ЖП транспорта е и за бедни и богати и никой не се срамува от това ,парвеню такова ....цепелините ще сравнява с влаковете .... цепелините са изчезнали по ред други причини , но като бях в Ливърпул ,над главата ми летеше рекламен цепелин на ''Гудиар'' , така че хора като теб трябва да са на изчезване .

През всичките години на преход не видяхме и не чухме нищо за стратегия за развитие на БДЖ, няма я и сега. В целия свят за градски условия - метро, за крайградски - електричка, за междуградски до - скоростни влакове. Някой да каза нещо за ремонт на жп линиите, за да се стигне до 150 - 200 км/ч?! София -Варна или София - Бургас за 150 минути и на прилична цена... Национална стратегия за развитие на транспорта? Ама то само магистралите ли са, защо да не е и жп-транспорта...

в евро директивите е заложено авто /жп транспорт 30/70 до 2030 г. ех гн Хърсев Вие и тия неща като не знаете какъв ли финансист сте

Най-накрая дойдоха хората ,които да изринат "Авгиевите обори"!Но защо бандитите начело със Станишев преди 2г.и нещо не направиха нищо по въпроса-защото щяха да съберат негативити ,които събира сегашното правителство?Тогавашното "социално управление" не искаше да го псуват и да го клеймят като управление,което съкращава работници и води антисоциална политика!Ако сега Бойко и правителството прижумят като онези мошеници,следващото управление ще трябва да закрие железниците!Господи,убии комунистите,защото те убиха българския народ!

Горчивата истина е, че всичко ставащо в България се вдъхновява отвън. Нашите политици само слушкат, изпълняват и ни засипват с лакардии. Нима мислите, че това момче с "лунния поглед" - Миленчо В. по свое усмотрение направи онази транзакция с дълга? Защо не изтъпанчите измисления цар пред БНТ в прайм тайма и да му зададете въпросът директно и да му се поиска обяснение? Вижте какви го реди този мушморок Хърдсев по темата с БДЖ? Какво още трябва да се случи , за да прогледнете...

Чувал съм, че в железниците на Швейцария, не се допуска назначаване на работници които не са швейцарци. Защо ли?

СЪЩОТО ТОВА ЛИЦЕ ПЕЕШЕ СЪЩАТА ПЕСЕН КОГАТА МИЛЕН ВЕЛЧЕВ И КАТЕВ РЕДУЦИРАХА ВЪНШНИЯ ДЪЛГ. Какво се случи после знаем. Когато Бойковия цар разпродаваше на безценица БТК , операторите ЕРП-та, заводите за антибиотици същото това безродно същество обясняваше колко лош стопанин е държавата и как добре биха се управлявали тези фирми от чужди ИНВЕСТИТОРИ !!! СЪЩИТЕ ТЕЗИ ЧУЖДИ ИНВЕСТИТОРИ НИ СЪЗДАДОХА ИЗМИСЛЕН ВЪНШЕН ДЪЛГ ЗА 36 МИЛИАРДА ЕВРО ПРЕДСТАВЕНИ КАТО НЕСЪЩЕСТВУВАЩИ ИНВЕСТИЦИИ КОИТО КАЛКУЛИРАХА В ЦЕНАТА НА ТОКА ВОДАТА ГОРИВАТА ТЕЛЕФОВА И ВСИЧКО ОНВА КОЕТО ОТ ЧАСТЕН СЕ ПРЕВЪРНА В ДЪРЖАВЕН МОНОПОЛ. Ще допуснем ли да бъде УМИШЛЕНО фалирано БДЖ без да сме наясно със структурата на неговото задължение , или ще излезем за да подкрепим стачкуващите железничари ??? Ако не направим второто не се чудете защо транспортните разходи които се калкулират и в цената на горивата и в цената на тока и в цената на въглищата и в цената на всичко което папате , са станали ТОЛКОВА ВИСОКИ !!!!!! ДА ПРЕВЪРНЕМ ПРОТЕСТА НА ЖЕЛЕЗНИЧАРИТЕ В НАЦИОНАЛЕН ПРОТЕСТ СРЕЩУ ПРАВИТЕЛСТВОТО !!!

Навсякъде в Европа, водещите и силни държави имат превъзходен ж.п.транспорт и той е много важен и за голяма част от населението е основен.Така е Германия, Франция, Швейцария, Испания.Да се говори за ж.п.транспорт като нещо, на което е отминало времето е много глупаво.Жалко, че е на път да унищожим още нещо.Къде е НАДГРАЖДАНЕТО, както казва новоизбрания президент.Винаги ли ще почваме от нулата, заради разни глупаци, дето не им се мисли и не им се работи?!

Този е пълен лицемер. Не дава алтернативата за железниците, защото в товарния превоз просто нямат. Но то долу си пише що така пали - отказали му на човека да си купи гаричка :)

Ако използвам клишета за кое е най -съпото нещо днес освен информацията то е времето. В този смисъл едно и също разстояние се изминава с автобус поне за около час и половина по-бързо в една посока. 1.Всеки е пътувал, пък и само отворете разписанията на влаковете и автобусите и ще ви стане ясно. 2. Автобуса спира само на 1-3 спирки до крайната дестинация , а влака безмислено на всяка керемидка. 3. Ако се направи анализ на пътникопотока като направление поне половината от спирките ще са излишни. 4. Вярно е, че ако влака е по-бърз бих го предпочел пред тесния и неудобен автобус особено за растояния над 250 км. Е, ако е и по-чист пътуването ще е несравнимо. 5. Достатъчно мераклии има при подходящи , създадени от държавата икономически условия да развиват бизнес с превоз на пътници на къси растояния.

и зад електровоза не остава голям черен облак да го дишаш

КОЙ Е ТОЗИ ИДИОТ КОЙТО ТВЪРДИ , ЧЕ СЪС СЪКРАЩЕНИЕТО НА 2000 СЛУЖИТЕЛИ ЩЕ РЕШИ ПРОБЛЕМИТЕ НА БДЖ ???? Нищо подобно !!! С това съкращение БДЖ се подготвя към приватизация и отпадане на ангажиментите на ПРИВАТИЗАТОРА към социални договорености с държавата !!!! ИСТИНСКИЯ ПРОБЛЕМ НА БДЖ СЕ КРИЕ В СТРУКТУРАТА НА ДЪЛГА МУ КЪМ ЧУЖДИТЕ КРЕДИТОРИ !!! Нима тези "сименсови" електричке струват 300 милиона евро ???? Ами какво стана с рециклираните вагони на Моллов ??? Едно голямо нищо. ОТКЪДЕ БОРИСОВ ЩЕ НАМЕРИ 400 МИЛИОНА ЕВРО ЗА НИКОМУНЕНУЖНАТА РЕКОНСТРУКЦИЯ НА ЖП УЧАСТЪКА СТАРА ЗАГОРА НОВА ЗАГОРА ??? БДЖ се води умишлено към фалит!!! КОГАТО ЖЕПЕЙЦИТЕ ТРЪГНАТ ДА СТАЧКУВАТ ПРЕД ПАРЛАМЕНТА , НИЕ НЕ ТРЯБВА ДА ГЛЕДАМЕ ОТСТРАНИ , А ДА ПОДКРЕПИМ СЪБРАТЯТА СИ И БЪЛГАРСКИТЕ ЖЕЛЕЗНИЦИ ТАКА КАКТО ГО ПРАВЯТ ГЪРЦИТЕ. Тези национални предатели трябва да се изметат.

абе на някой стана ли му ясно какви реформи ще правят? освен, че ще съкращават? Нещо, някакви реорганизации или оптимизации?

Никакви реорганизации, никакви оптимизации... За такива неща време трябва. А още и акъл. Времето управляващите го пропиляха. Вместо да си седнат на задниците и да помислят (ама с какво?) те тръгнаха да плачат и плакаха сума ти време като вдовици за ... какво лошо наследство били получили от предишествениците си. Ама на вас, айол, къде ви бяха пипетата като се натискахте толкова за властта? И нали за това я искахте уж тази власт за да управлявате по-добре от предишните. Само оправдания си измисляхте за да не правите реформи, защото не ви бяха по компетенцията. И какви ви бяха "революционните реформи": закриване на училища, закриване на здравни заведения, закриване на централния изследователски център на страната (БАН)... Сега и до железниците опряхте. Такова чудо като това в България никъде по света го няма. Ама на народа му харесва. Като му харесва, да си му бере гайлето. Глас народен - глас Божи.

Га гласувахте за Групировката ГЕРБ /Глупак Еднолично Ръководи България/ не рИвахтИ! Бой по манерките сега за вас!

bobsyn@

9 млн за 12 хил заплати (2000 човека по 6) прави 750 лева средна заплата. На година това са 200012750=18 млн спестени разходи. Дори да приемем, че задължително трябва да се съкращават хора при 800 млн заеми ако това е единствената реформа заемите ще се върнат след 45 години. Явно мноого е източвано от БДЖ

Цепелините????!! Тоя видял ли е как е по света? Гъсок!!!!!

Да, но колко са пътуващите там, за да се избиват разходите и колко са тук? Давам един пример - линията Свищов-Троян в едната посока гори 7тона навта! Мислите ли, че с билетчета се избива това?

Хърсев?????????????????????????? Икономист???????????????????????? Комбинацията на двете думи е просто невъзможна. Хърсев - дано четеш коментарите за да разбереш колко неграмотен си. И вземи се скрий някъде - днес отново стана за смях.

Истинската работническа класа е и в БДЖ.Вие скъпи приятели скачахте и викахте."Който не скача е червен" На на какво се надявахте.Затвориха хиляди предприятия в страната защото държавата е лош стопанин.На кого се сърдите сега.Разбирам Ви.Но това чака всеки който продава работната си сила.Който е работник.Съжалявам,че трябва да Ви го кажа но това е.

Хърсев да не се прави на толкова оригинален. Дирижабълът никога не е бил масово транспортно средство. И никой не закрива железници по света. Закриването на какво ли не е български специалитет, който замества реалните реформи. И това е така защото реформите в България не се правят от компетентни хора, а от хора случайно попаднали във властта - каратисти, самбисти, боксьори и прочие юнаци. За тях е по-лесно да се развъртят "революционно". Така се създава по-лесно имитация на кипяща дейност. Инак трябва да си понапънат сивото вещество. Ако го имат.

никой не иска да закрива БДЖ. Хората казват обаче, че пари няма и без реформи ще фалира, а това не е същото като "закриване"

Истинската работническа класа е и в БДЖ.Вие скъпи приятели скачахте и викахте."Който не скача е червен" На на какво се надявахте.Затвориха хиляди предприятия в страната защото държавата е лош стопанин.На кого се сърдите сега.Разбирам Ви.Но това чака всеки който продава работната си сила.Който е работник.Съжалявам,че трябва да Ви го кажа но това е.

Понеже железниците изчезват затова китай купи 58 влака стрела.

Със "специалисти" като този горките българи дълго време ще бъдат упорито дърпани назад. В цял свят ЖП транспорта е приоритетен но според "светилото" Хърсев ние в България можем и без него. Боже - помогни ни!!!!!!!!!!!!!!!!!

Може ли г-н Хъ(р)сев да ми заеме едно джипче да си джиткам по новите магистрали, защото кола нямам и за дълги разстояния пътувам с влак?

С такива "икономисти" стигнахме до там че тия хубавци ще доразпродадат държавата!!!!!

Емил Хърсев - не е икономист, а е иКомунист.

Защо никой не казва, че основният проблем е източването на БДЖ, извършвано с участие на ръководството му. Работниците били виновни, че стачкували и щели да доведат железниците до фалит. Свършиха се вече будалите, които стоят без заплати и бачкат за жълти стотинки.

...че си прав...Много строг вид имаш, но истината е такава.. Да се дават субсидии, да се дават обезщетения и пр. само заради спокойствието на малцина си е направо трън отзад на националната сигурност. Изборът е ваш.

През следващата 2012 година е предвидено да може да се приватизират железниците. Затова държавното трябва да бъде разорено за да бъде придобито на безценица. Освен това защо да не заробим и държавата с нов дълг и след 5-10 години да я фалираме като Гърция. А Хърсев плаче за разстрел - ако няма държавен палач то барем някоя шпиц команда - иначе соц.революция и прасетата на Белене за това бясно куче.

Хубав коментар!

Железопътния транспорт бил на умиране? Аз пък си мислих, че всяка развита страна вкарва пари във влаковете. В Германия, Англия, Франция, Япония и др, това е най-предпочитания начин за придвижване - много багаж, много бързо, много по-евтино от самолет. Ама вярно, тука с железниците от средновековието... по-добре да ги махнат.

абе не е много евтино.. в Холандия билета от Амстердам до Хага е (по-точно беше) 15 евро, а разстоянието е колкото 2 пъти София-Перник. Обаче.. Влаковете са много добре поддържани и вървят през 15 минути.

Преди година когато В.Божков се насочи към ЖП сектора назначавайки на ключови позиции свои хора на мен ми стана ясно, че железниците ще се водят към фалит и РАЗДЪРЖАВЯВАНЕ. От което ще спечели той. Всичко си идва на мястото. 2години герб работеха за интересите на Черепа. Добре изпитана стара схема. Балъци ловете се на медиите, синдикати, министри и платени икономисти. Някой има интерес от фалита на БДЖ. Трайте си, мълчете си и се оплаквайте. Избрахте си Герб сърбайте си попарата.

Хърсев бртале това да си икономист в България е отживелица по същата логика .Аз съм чувал за много случаи на икономисти станали овчари в Германия и мисля че с тоя мустак само една гайда и куче и си ТИ. Знаш как се търсат икономисти натам? Кво Подуене кви гари.И Не ме занимавай с глупости

а кой краде, не са ли пак членовете на синдикатите, или до всеки синдикален член полицай, а защо не и двама

По-странното е защо БДЖ не иска да бъде на печалба?! Процесът е прост: 1. Анализ на всички поддържани линии. 2. Определяне на печалившите. 3. Определяне на задължителните/тези без които не може. 4. Всички останали се махат, а за задължителните се искат пари от държавата. 5. Цялата излишна инфраструктура и администрация се разпродава/съкращава.

Може, ама само за тези дето са застинали в 681 година. Сега обаче сме 2011 година и хората искат да се придвижват, децата им искат да ходят на училище, и това да не им е скъпо.

брей, ти направо в Англия ги хвърли тези :)) да видим какво ще правят като застинат в 2011

Та това се прави от 20 години насам. Все се съкращават линии и влакове и все БДЖ е на черено. Не им увря главата и на Хърсев и на Георги Ангелов че ефектите от една добра железница не могат да се видат само в нейните баланси а се отразяват благоприятно на цалата икономика. Но за да бъде ясно това трябва бая акъл , който липсва на горните "икономисти"

Хъресев ... Хърсев пак доде време да кажеш някоя глупост! Защо не се замислиш защо има европейско финансиране за железниците?! Според тебе сигурно за съзздаване на музей. Но нищо чудно пак да се действа по Сталински - има БДЖ - има проблем, няма БДЖ - няма проблем.

Ако и тука направят билетите за 100 км.път с железница 30 евро,БДЖ също ще е на печалба!В действителност пътят до Ихтиман и Септември се пътува от болшинството роми безплатно!А отгоре на това,често опустошават и вагоните!Сега разбра ли как железниците са печеливши!?

при 30 евро, всички ще са на автобуса, просто бедни хора няма как да се возят на хубав влак, хубав влак иска скъп билет, скъп билет е пребит от евтин автобус, ние сме народа на хем-хем, ама няма хем хубаво хем евтино, никъде

Категорично не съм съгласен със становището на г-н Хърсев за железниците-/справка нивото на жп транспорта в ЕС,Далечния Изток -Япония,Китай,Южна Корея-не подлежи на сравнение.Даже и в царсвото на петрола/Персийския залив се планират високоскоростни железници.За такова нещо е дал благословията си и Барак Обама в САЩ. А в Италия от края на 2011 год. започва да действа частна жп компания за превоз с влакове-стрели "НТБ-Итало" ,собственост на ..."Ферари"/Лука ди Мпнтедземоло/.Коментарите оставям други да ги правят.В БГ обаче продължаваме да вървим в посока от която другите отдавна са се завърнали.

Бре какво прозрение е направил този титан на мисълта. Кога по - точно се сети че БДЖ не е икономически обоснована?

Винаги съм се чудел как е възможно да си монополист и да си на загуба... Железниците,Топлофикация,Градски Транспорт,Български Пощи...но гледайки съседа,който работи в градския,и всеки ден се прибира с туба нафта се досещам

Фантаст. Ти май не си излизал да погледнеш от преди 25 години.

Какво има да се чудиш, не си ли гледал първата вълна на унищожаването на държавата ни- приватизацията на промишлените предприятия. Съзнателно фалиране, купуване за 1 лев от външни сили и после: адио наша бивша държава, адио наша бивша страна. Здравей "европейски" кенеф, здравей американска базо... За какво им е на новите собственици територия ез комуникации и пътища, а. Трябват им и те и ще си ги вземат.

майко мила, човече!!! каде живееш бе? какво разграбване на промишлени предприятия? тия паметници на комунистическата глупост си бчха фалирали преди да ги построят. сега иде редна последните мастодонти дето Костов не посмя да бутне. ама икономиката не можеш излъга

Ограбиха държавата ни, унищожиха икономиката ни, за да нямат конкуренция, превърнаха ни в ратаи на европата, лишиха ни от всички човешки права. Но идва видовден и никой няма да бъде забравен, за всичко ще си платят.

Сега зорът е да се изпълнят нарежданията на Св. банка за елиминиране и на този стратегически за държавата пункт и обсебването му по познатия механизъм: "Ще дадем "помощи" (заеми), ще "помагаме", но ако изпълните еди си какво" (а именно - поредното сепуко). Тези ултиматуми са съвсем същите като при "помагането" в здравеопазването, образованието и пр., което същите тия "помагачи" "демократизираха" и "реформираха" - т.е. "помагане" до пълното им съсипване. С БДЖ нещата са още по-дебели, защото железниците са пряко свързани с НАЦИОНАЛНАТА СИГУРНОСТ на страната ни, която вече е превърната в ПРОСТА ТЕРИТОРИЯ, ОБСЛУЖВАЩА ЧУЖДИ СИЛИ: ПАЗАР, ВОЕННА БАЗА, ТЕРЕН ЗА ЛОГИСТИКА НА ВЪНШНИ СУБЕКТИ. Именно затова му е толкоз важно ЖЕЛЕЗНИТЕ ПЪТИЩА да принадлежат на този, дето ни е купил вече държавата за новопридобита територия - ЗА ДА СА НЕГОВИ И КОМУНИКАЦИИТЕ, И ВСИЧКО СТРАТЕГИЧЕСКО В ТАЗИ (БИВША НАША) ТЕРИТОРИЯ.

Пак ли големите мозъци умуват??!! Още преди 20 години една ирландска фирма, с пари от ЕС проучи БДЖ и остави дебел доклад как да се оправят железниците! Най интересното беше, че Ирландия има почти същата жп мрежа като нашата с около 7000 железничари. Тогава нашето БДЖ имаше над 72000 жепейци! Къде е Киро на кирия след 20 години?!