Парламентът върна мобилните камери на пътя
Парламентът отново разреши КАТ да ползва мобилни камери за контрол на скоростта. Глобите от тях се налагат с електронен фиш.
Обратно в новинатаКоментари - Парламентът върна мобилните камери на пътя | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
да те ева в редактора (нерегистриран)
това на снимката е стационарна, а не мобилна камера
1 (нерегистриран)
комунистическите дебели полицейски прасета без пари
1 (нерегистриран)
МАХНАХА ХРАНИЛКИТЕ СЕГА ПАК ЩЕ УМИРАТ ОТ ГЛАД ТЕЗИ ОТ КАТ И БСП
Jack Western (нерегистриран)
Кога ще съкращаваме правилника за движение ? Обществото изразходва твърде много ресурси за безсмислена сфера, каквато е "сигурността на пътя". Още по-лошо е, че законодателството по темата нарушава правата на хората по доста точки.
ПАРЛАМЕНТАРНА (нерегистриран)
ДИКТАТУРА НА ЛОБИТАТА В Р.БЪЛГАРИЯ - 25 ГОДИНИ!!!!!!
The real problem (нерегистриран)
Проблемът изобщо не е в законноста на камерите, имането и нямането на камери и т.н. Проблемите с жертвите по пътищата ще се решат в момента, в който се реши проблемът с неизбежността на наложените наказания. Докато има начин да избегнеш наказаниято, и милион камери да има, ефект няма да има! Още преди 20 години германският министър на вътрешните работи се извини публично и си плати глобата за това, че беше заснет от камера да разговаря по телефона докато шофира.
hehe (нерегистриран)
Причините за жертвите на пътя са основно две -- кофти инфраструктура и кофти шофьори. Кофти инфраструктурата се оправя, но кофти шофьорите не се дисциплинират с камери, поставени на идиотски места. Съответно, подобрението в статистиката на загиналите е следствие на намалелия трафик заради кризата и подобрената инфраструктура (магистрали). Напъните на т.нар. "избраници" и КАТ нямат нищо общо.
Ники (нерегистриран)
Аз съм за, но да ги слагат на места, където високата скорост е опасна и води до катастрофи, а не да ловят риба в аквариум. Примери много - широк прав път, населенето място отдавна е свършило, но не и формално... бааам снимчица, а там катастрофи и жертви няма...
loyola
Пак пуснаха рекетьорите на пътя.
Avatar952 (нерегистриран)
И какво променя това решение ? Нищо! Забраниха камерите като незаконосъобразни, но не промениха законовата база. Сега пак ги разрешават, но пак без да променят законовата база. Членовете по които преди се обжалваха фишовете си остават непроменени - и фишовете пак ще си падат в съда, както падаха и преди. Всичко е прах в очите на хората ...
чукча (нерегистриран)
Точно законовата рамка се сменя. Прочети статията, не само заглавието.
Заемовземател (нерегистриран)
Само така - трябва да се събират 16000000000 лева - не е шега, я ?!!!!
коко (нерегистриран)
и аз не си мия номерата, дори и на автомивката им казвам да ги оставят със тен :-)
France (нерегистриран)
Две са основните предпоставки за намаляване на жертвите по пътищата в последните години във Франция: 1. Инсталиране на хиляди камери по пътищата и масово използване на мобилни камери в автомобили без отличителни знаци - т.е. изглеждащи като най-обикновени коли, дори леко старички. И като реши някой "мъжага", че "тоя с бракмата" няма да кара пред него и го изпревари с 10км/ч над разрешената скорост, до няколко дни получава известие за дебела глоба и отнемане на точки. 2. Забрана за използване на радар детектори, GPS с база данни за разположението на радари и премахване на предупредителните знаци за наличие на радари. Благодарение само на тези две мерки, жертвите по пътищата са намалели значително. Преди години са стигнали до пик от над 18,000 годишно. Сега са около 3500. И това при положение, че броят на колите и интензивността на трафика непрекъснато се увеличават.
GiovanniSt (нерегистриран)
Аман от такива разбирачи, хиляди камери...!!! По тая логика и хиляди р не ститици хиляди полицаи до всеки ... и т.н. до безкрайност. А принципът е един и то прост: Един хванат, ама кожата му да виси докато изсъхне. Ер при такава НЕобратимост на последствията за седмица - две ще спрат и грубите нарушения по пътя, и кражбите и ДОРИ голяма част от престъпленията на т.н. мафия с белите екички /разбирай мастити бизнесмени, политици и ... подобни.
Стефан Данаилов
това е във Франция. Тука не е Франция и няма нищо общо с тази държава
loyola
Проблема е, че у нас тия дето най-много нарушават правилата са "колеги" и тия глоби не ги ловят.
1300 (нерегистриран)
Абе франсе що не вземеш да се боцнеш отзад.
Истината (нерегистриран)
И в Швейцария такива коли засичат нарушителите. Действа страшно дисциплиниращо! Изплащат се и колите, и полицейските заплати за дейността, и асфалтът дори! Достатъчно е да пуснат денонощно такива по бул. България в горната част и само с глобите от там могат да плащат изтегления стра-нов дълг на България!!
гумата (нерегистриран)
Докато камерите ги нямаше катастрофите не се увеличиха, но куките зверски се притесниха, че ще изпуснат едни предполагаеми пари. Драги куки, вие знаете ли лафа :"Ние на кино не ходим!" Ами гответе се да складирате билетчета.
статистиката те опровергава (нерегистриран)
2005 957 2006 1043 2007 1006 2008 1061 2009 901 2010 776 2011 657 2012 601 2013 601 2014 655
1111 (нерегистриран)
Абе този парламент май имитира работа първо отменя после пак връща същото и така няколко пъти докато им изтече мандата те нищо не вършат само собствените си далавари гледат и накрая идват пак същите с малки промени и пак същото вършат затова сме на този хал и вървим стремглаво към дъното.
ясновидец (нерегистриран)
е, преди бореха корупцията. Сега са я преборили. Затова едни и същи сутрин говорят и правят едно, на обяд -обратното, а вечер и двете едновременно. та как да не психяса електората?
теодор тошев
А как ще се доказва дали са се обозначили със знак? Щото аз лично се съмнявам, че ще го правят.
ретинол (нерегистриран)
То наистина е хубаво да стига човек на време, където е тръгнал, но освен разбитите пъища, на що годе здравите (останали от Тато), някой малоумник е ограничил скоростта до по ниска от тази по разнебитените, а държавата събира пари за 10 млрд. заем, от който нищо няма да види обикновеният българин. Само безумци не се обръщат към историята (нашата и световната), за да дадат вярното име на това, което се случва с България.
в идеалния случай (нерегистриран)
ми за това са камерите, пък после и ефективните санкции
НИК (нерегистриран)
Знака хуказващ наличието на мобилна или стационарна камера трябва да е от мин. 100 до максимум 200 м. преди зоната на действие на камерата.В противен случай винаги могат да ти кажат ,че преди 10 кмлпимерно, е имало такъв знак.Нещата трябва да са ясно регламентирани.Иначе , вчера 25.02. и преди около 3 седмици старозагорските полецаии по познатия почин се бяха наръгали в храсталаците и няма ни знак за снимащ радап ни за обикновен.Нека полицаите първо да започнат да спазват законите.
така е, (нерегистриран)
Защото Органите са контролни. Те не регулират и не организират движението. Така, че не им влиза в работата (според тях). А според мен това им е основната отговорност. Контролът им по закон е насочен именно към подобряване параметрите на трафика, а не това, което правят. А това което правят е: Тапи по тесните места, стрес у вода1ите по скришните места, пълнене на хазната и личния джоб с глоби. узаконено насилие над обикновени граждани. Не съм срещнал до сега наложени санкции върху пътни агенции, фирми за пътно строителство и пътна сигнализация за малоумни и опасни резултати от "дейността им". Това,с направените препоръки, мен лично не ме грее. На мен препоръки не ми правят, а ми вземат директно минимум 50 лв, ако фуражката има да изпълнява план по приходите. Няма значение съгласен ли съм или не, че коланът ми е хлабав. Честито на всичко колеги!
равнопоставеност (нерегистриран)
Аз пък ще си монтирам камера в колата, която да снима километража и пътя след знака за мобилна камера.
мат'риял (нерегистриран)
Кой те излъга, че показанията на лични уреди някъде се признават като доказателства (освен в кръчмата между приятели, ама не е сигурно).
така е (нерегистриран)
Но ще я дам за проверка в Метрологията, ще я пломбират и ... ще се съдим. А ако имам и свидетели в колата...
парла ми мучо (нерегистриран)
Хубаво е обаче, освен камерите, да има ясни и видими маркировка и пътни знаци.
неизвестен (нерегистриран)
Трябва да има и ясни видими наченки на съзнание. В момента под прозореца ми трима разтриват моторите.....трудно ги виждам кога минават.......
ехо! (нерегистриран)
Полицията ни, вместо да проявява съзнание, се комбинира с престъпността, ти апелираш за съзнание към съзнателните. Какъв е твоят контрол на униформения башибозук? А...а, забравих -на избори... Тъжно е, а не смешно. Даже .е ..страшно.
john (нерегистриран)
Разбира се,скоростта трябва да е в съответствие със закона!преди 3 дни влязох във София/по ботевградско шосе/.След табелата за населено място реших да се движа със скорост около 50 км./час.Естествено, това подразни абсолютно останалите водачи.Когато всички автомобили се движат с по-висока скорост,според мен означава,че не са виновни всички водачи. Точно обратното,вина имат тези ,които така са организирали,по-точно дезорганизирали движението.Защото драги законотворци и пазители на закона,пътищата са предназначени да се движат по тях МПС с безопасна скорост,а не с измислената,необоснована и умишлено ограничена скорост.Точно на такива участъци се залагат контролните органи,защото не им пука за живота на хората.Те се интересуват от друго...,не всички разбира се.И тъй като става дума за нашия живот и за нашите пари, толкова ли сме тъпи ние българите,че сме оставили несериозни чиновници да ни решават съдбата.У нас много голяма част от пътните знаци не подпомагат водачите.Например:след ограничителен знак за скорост много рядко виждаме знак за край на ограничението-скъпи били знаците.В същото време в населените места навсякъде са поставени знаци,които забраняват спирането и паркирането, но никой не ги спазва.Властта предпочита да вдига колите с паяци,защото е по-доходно.А къде да минават майките с колички, с малки деца,инвалиди.Накратко казано,без гражданско участие в организацията на движението няма как да се оправят нещата.Като влизате в гр. Ловеч от Плевен виждате табелата за населено място поставена насред полето.В дясно ниви а в ляво храсти и така километри...а трябва да се движете с 50 км.ч.
браво Джони (нерегистриран)
Много рядко някой вижда скрития проблем - измислени ограничения на ограничените чиновници. То просто е мазохизъм на Ботевградско шосе до моста на Подуене да караш с 50, ама от псевдозагриженост измислиха това ограничение и го нацвъкаха без ограничения.
Имитация на Дейност (нерегистриран)
Това със жалбата са пълни глупости, Директора му носят една папка жалби и той без да чете веднага ги подписва т.е. валидира. Иначе ще излезе, че служителите са некадърни и никаква не са я свършили = срам за Директора на съответната структура. И още нещо ви убягва - сериозните катастрофи стават на участъци в които няма и НИКОГА не е имало камери, предимно в селските райони или дори на главни пътища. Например на Хаинбоаз КАТ-аджиите чакат на абсолютно безумни места, само защото примерно има махала до пътя в която живеят 4 човека, но има знак 50 км/ч. и глобите са сигурни. 100 метра след селото турските ТИР-аджии карат със 100 км/ч по новият път, но никога не са имали проблем с КАТ-аджии защото вместо да регулираш и контролираш движението и да спомагаш за него, то е по-лесно да отчиташ дейност и да тормозиш хората, хем шефа доволен пълниш държавната хазна. Същото е във всички структури на Полицията, никой не го интересува трепете ли се или не на пътя, важно е да се пишат глоби !! А разни 20 годишни смотаняци с Хонди за 500 лева и пробити ауспуси пърдят по цяла нощ лятото по булевардите, ама никой не ги глобява..
неизвестен (нерегистриран)
Първо преразгледайте всички пъти знаци някои от които на моите години.В почти безлюдни села в зоната на училището ограничение 40,точно там слагат камерите,или при влизане в село където табелата е на завой и докато намалиш си в киреча.
xXx (нерегистриран)
Голяма лъжа е това за увеличението на недисциплинираните шофьори! Загиналите на пътя, миналата година, са не-повече от 7-8% повече, което е в рамките на статистическата грешка. Имайте предвид и увеличеният емигрантски поток и по-низката цена на бензина. Цялата работа е за пари...
фен (нерегистриран)
Статистиката тази година е взета през снежните дни, а по същото време миналата година пътищата бяха чисти!
xXx (нерегистриран)
Да, тази година се различава, но аз говоря за миналата 2014 (655 броя) в сравнение с по-миналата 2013 (601 броя). През 2011 пък са повече от 2014. Да не говорим, че преди ЕС имахме по над 1000.
81440 (нерегистриран)
Статистическа грешка -а? Гений математик! Браво. Хубаво Ви учат в училище. А пък за емигрантите хич не се бях сетил. Значи всеки да си кара както си знае. Като оня мангал, дето уби децата без книжка и твърдеше че книжка кола не кара.
524 (нерегистриран)
В целият свят се налага приматите, да се контролират с камери. Ако си изправен никой не се занимава с теб. Ама не си мислете, че като Ви видят с 10+ годишният Ви таралясник напънат докрай не сте ясни на всички. В града се кара без дистанция и с превишена скорост, извън града се изпреварва безогледно -един живот да е спасен от камерите си заслужават. Между другото огледайте се кой прави нарушенията, ако преди години това бяха яките момчета с лъскавите коли, които караха арогантно - сега са Ганьовци с тарлясници. Даже в моловете - на паркингите на местата за инвалиди се загледайте какви селяци с изтърбушените си возила спират.
Ами, (нерегистриран)
Нека си контролират приматите, като теб! Аз кротко си спазвам знаците, паля фарове срещу слънцето, Пристягам се към креслото, да не се разпадна и махам със щастлива усмивка на всяка фуражка. Добре владея пунтажа на стадно добиче. Лошото е, че идеята е това да се превърне от пунтаж. в убеждение. А това, най малко е недемократично. Аха!
Тони (нерегистриран)
Определено има нужда от затягане на контрола. Преди седмица ми разказаха как момче се е претрепало защото прелетяло със 100 през легнал полицай и се забил в стълб. Хубавото е че не е пребил никой освен себе си, но това е късмет. За такива състезатели единствената мярка е камери и глоби, глоби и още глоби. Докато се научат, че карането с такива скорости в града е престъпление.
фен (нерегистриран)
И как патрулките с камера щяха да помогнат в конкретния случай?
Eми (нерегистриран)
Пътят е за движение, а не за лягане на полицаи. И що пак шофьора да е виновен, бе? Тоя нема ли си дом да оди да спи, та легнал на пътя? Де да имаше него кой да глоби? Майтапа на страна -нещо, корупцията ли пребориха, та връщат старото положение от татово време -у секи храсталак, кошипраймсегичковци?
ха (нерегистриран)
Престъпление е монтирането на тия измислени бабуни, защото те наказват всички, а не нарушителите.
... (нерегистриран)
Някой взима пример от Гърция как да пълни хазната. Ма при гърците е добра идея, но в България е лоша. Пак изкарахме двойния аршин ;)
куку (нерегистриран)
бъдете съвестни, спазвайте ограниченията и няма да има проблеми, а може и да си спестите доста главоболия...
Eдинственото, (нерегистриран)
Което се постига със спазването на всички ограничения се нарича НЕСВЪРШЕНА РАБОТА! А пълна измама е, че спазвайки всички ограничения, човек не си къса нервите и не е значително по опасен за движението. Единственото спасение е не спазването на малоумни ограничения, а надеждата да не налетиш на малоумни службогонци.
861 (нерегистриран)
Значи ограниченията са безумни. Нещо друго да ви дразни. И това от хора дето все пищят, че били гладни и без пари - нещастен "матриал" без бъдеще.
newsted (нерегистриран)
камерите трябва да са многократно повече както и глобите и така ще се спре с войната по пътищата
и ще се подсили (нерегистриран)
срива на икономиката.
!! (нерегистриран)
Огладняха, огладняхааа, вече!Връщат старата хранилка, така че си пригответе по някоя банкнота в книжките.То, миналата година можеше да се манипулират камерите и ги забраниха, ама сега вече не може.По-прости сме станали и техниката върви назад!А и защо по 2 патрулки да извършват проверките, като може едната да спи на сянка (имаше преди време такава снимка) и после да се менкат.
Никола Николов
Браво, от как ги спряха средната скорост в градосете се увеличи с поне 10км/ч, всички го виждат, а глобите са малки, трябва да са поне 2х И за каква хранилка на куките ми говорите? Те с бой ли ви вадят парите от портфейлите? Но поне българина е гявол, иска да се прави на фитипалди по улиците, и като го спрът плаща, а после плюе по форумите каква скапана държава сме имали, като всъщност не осъзнава с 2та аспирина в лейката си че той/ние я правим такава Не нарушавайте, и няма да плащате
ХРАНИЛКАТА (нерегистриран)
Засичат те с камера някъде и получаваш честитка след 2 -3 месеца. Как ще докажеш дали са те снимали с редовна камера или е била манипулирана а ти симинал с нормална скорост?!? Ето ти готова хранилка!
200 000 лева (нерегистриран)
Само една камера изкарва ,по 200 000 лева за един месец.
хехе (нерегистриран)
Камерата не изкарва нищо, т.е. не създава добавена стойност. С нея обществото не става по-богато. И доколкото за момента с камерите предимно се злоупотребява, файдата е никаква.
От къде? (нерегистриран)
Аз се казвам Лазар. Къде да зстана да изкарвам и аз така. Може и половината.
112 (нерегистриран)
Въпреки, че съм фен на високите скорости, подкрепям връщането на старото положение. Просто се налага, видно от статистиката на ПТП за последната година. Има места, където може да се кара бързо (включително и над ограниченията), но има места където това е недопустимо, особено в населените места. Меко казано, не разбирам тези, които хвърчат със 100 и повече км/ ч в населено място!
ТАЯ (нерегистриран)
"НОВИНА" ТАЗИ СЕДМИЦА НЕ Я БЯХТЕ ПИСАЛИ!
пак (нерегистриран)
пуснаха хранилката на куките
Д (нерегистриран)
Интересно как ще регистрират хилядите със зацапани номера.Непрекъснато ги гледам с мутренските им коли и от два метра не виждаш кой е номера
да бе (нерегистриран)
Прави ми впечатление, че не им прави впечатление на полицаите, а това не е просто нарушение, а бягство от санкция при евентуално нарушение. А може би и престъпление.
НАЙ
Осъдиха на 3,5 г. затвор заради подкуп бившата здравна министърка на Румъния
Киев отвърна на атаките: Удари с дронове руски петролни рафинерии и военно летище
Ожесточени боеве в Очеретине, Русия подсилва офанзивата с още военни части
Руски атаки срещу енергийна инфраструктура в 3 украински области. Ударени са 4 ТЕЦ-а
"Уолстрийт джърнал": Според разузнаването на САЩ Путин не е наредил убийството на Навални
Ожесточени боеве в Очеретине, Русия подсилва офанзивата с още военни части
Руски атаки срещу енергийна инфраструктура в 3 украински области. Ударени са 4 ТЕЦ-а
Киев отвърна на атаките: Удари с дронове руски петролни рафинерии и военно летище
"Уолстрийт джърнал": Според разузнаването на САЩ Путин не е наредил убийството на Навални
Асен Василев: Хората си дават сметка кое е важното - повишените доходи или измислените скандали