Парламентът върна мобилните камери на пътя

Парламентът отново разреши КАТ да ползва мобилни камери за контрол на скоростта. Глобите от тях се налагат с електронен фиш.

Обратно в новината

Коментари - Парламентът върна мобилните камери на пътя | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Интересно как ще регистрират хилядите със зацапани номера.Непрекъснато ги гледам с мутренските им коли и от два метра не виждаш кой е номера

пуснаха хранилката на куките

"НОВИНА" ТАЗИ СЕДМИЦА НЕ Я БЯХТЕ ПИСАЛИ!

Въпреки, че съм фен на високите скорости, подкрепям връщането на старото положение. Просто се налага, видно от статистиката на ПТП за последната година. Има места, където може да се кара бързо (включително и над ограниченията), но има места където това е недопустимо, особено в населените места. Меко казано, не разбирам тези, които хвърчат със 100 и повече км/ ч в населено място!

Прави ми впечатление, че не им прави впечатление на полицаите, а това не е просто нарушение, а бягство от санкция при евентуално нарушение. А може би и престъпление.

Само една камера изкарва ,по 200 000 лева за един месец.

Браво, от как ги спряха средната скорост в градосете се увеличи с поне 10км/ч, всички го виждат, а глобите са малки, трябва да са поне 2х И за каква хранилка на куките ми говорите? Те с бой ли ви вадят парите от портфейлите? Но поне българина е гявол, иска да се прави на фитипалди по улиците, и като го спрът плаща, а после плюе по форумите каква скапана държава сме имали, като всъщност не осъзнава с 2та аспирина в лейката си че той/ние я правим такава Не нарушавайте, и няма да плащате

Огладняха, огладняхааа, вече!Връщат старата хранилка, така че си пригответе по някоя банкнота в книжките.То, миналата година можеше да се манипулират камерите и ги забраниха, ама сега вече не може.По-прости сме станали и техниката върви назад!А и защо по 2 патрулки да извършват проверките, като може едната да спи на сянка (имаше преди време такава снимка) и после да се менкат.

камерите трябва да са многократно повече както и глобите и така ще се спре с войната по пътищата

бъдете съвестни, спазвайте ограниченията и няма да има проблеми, а може и да си спестите доста главоболия...

Засичат те с камера някъде и получаваш честитка след 2 -3 месеца. Как ще докажеш дали са те снимали с редовна камера или е била манипулирана а ти симинал с нормална скорост?!? Ето ти готова хранилка!

Някой взима пример от Гърция как да пълни хазната. Ма при гърците е добра идея, но в България е лоша. Пак изкарахме двойния аршин ;)

Определено има нужда от затягане на контрола. Преди седмица ми разказаха как момче се е претрепало защото прелетяло със 100 през легнал полицай и се забил в стълб. Хубавото е че не е пребил никой освен себе си, но това е късмет. За такива състезатели единствената мярка е камери и глоби, глоби и още глоби. Докато се научат, че карането с такива скорости в града е престъпление.

В целият свят се налага приматите, да се контролират с камери. Ако си изправен никой не се занимава с теб. Ама не си мислете, че като Ви видят с 10+ годишният Ви таралясник напънат докрай не сте ясни на всички. В града се кара без дистанция и с превишена скорост, извън града се изпреварва безогледно -един живот да е спасен от камерите си заслужават. Между другото огледайте се кой прави нарушенията, ако преди години това бяха яките момчета с лъскавите коли, които караха арогантно - сега са Ганьовци с тарлясници. Даже в моловете - на паркингите на местата за инвалиди се загледайте какви селяци с изтърбушените си возила спират.

Голяма лъжа е това за увеличението на недисциплинираните шофьори! Загиналите на пътя, миналата година, са не-повече от 7-8% повече, което е в рамките на статистическата грешка. Имайте предвид и увеличеният емигрантски поток и по-низката цена на бензина. Цялата работа е за пари...

Статистиката тази година е взета през снежните дни, а по същото време миналата година пътищата бяха чисти!

И как патрулките с камера щяха да помогнат в конкретния случай?

Първо преразгледайте всички пъти знаци някои от които на моите години.В почти безлюдни села в зоната на училището ограничение 40,точно там слагат камерите,или при влизане в село където табелата е на завой и докато намалиш си в киреча.

Това със жалбата са пълни глупости, Директора му носят една папка жалби и той без да чете веднага ги подписва т.е. валидира. Иначе ще излезе, че служителите са некадърни и никаква не са я свършили = срам за Директора на съответната структура. И още нещо ви убягва - сериозните катастрофи стават на участъци в които няма и НИКОГА не е имало камери, предимно в селските райони или дори на главни пътища. Например на Хаинбоаз КАТ-аджиите чакат на абсолютно безумни места, само защото примерно има махала до пътя в която живеят 4 човека, но има знак 50 км/ч. и глобите са сигурни. 100 метра след селото турските ТИР-аджии карат със 100 км/ч по новият път, но никога не са имали проблем с КАТ-аджии защото вместо да регулираш и контролираш движението и да спомагаш за него, то е по-лесно да отчиташ дейност и да тормозиш хората, хем шефа доволен пълниш държавната хазна. Същото е във всички структури на Полицията, никой не го интересува трепете ли се или не на пътя, важно е да се пишат глоби !! А разни 20 годишни смотаняци с Хонди за 500 лева и пробити ауспуси пърдят по цяла нощ лятото по булевардите, ама никой не ги глобява..

Пътят е за движение, а не за лягане на полицаи. И що пак шофьора да е виновен, бе? Тоя нема ли си дом да оди да спи, та легнал на пътя? Де да имаше него кой да глоби? Майтапа на страна -нещо, корупцията ли пребориха, та връщат старото положение от татово време -у секи храсталак, кошипраймсегичковци?

Да, тази година се различава, но аз говоря за миналата 2014 (655 броя) в сравнение с по-миналата 2013 (601 броя). През 2011 пък са повече от 2014. Да не говорим, че преди ЕС имахме по над 1000.

Статистическа грешка -а? Гений математик! Браво. Хубаво Ви учат в училище. А пък за емигрантите хич не се бях сетил. Значи всеки да си кара както си знае. Като оня мангал, дето уби децата без книжка и твърдеше че книжка кола не кара.

Което се постига със спазването на всички ограничения се нарича НЕСВЪРШЕНА РАБОТА! А пълна измама е, че спазвайки всички ограничения, човек не си къса нервите и не е значително по опасен за движението. Единственото спасение е не спазването на малоумни ограничения, а надеждата да не налетиш на малоумни службогонци.

Хубаво е обаче, освен камерите, да има ясни и видими маркировка и пътни знаци.

Аз пък ще си монтирам камера в колата, която да снима километража и пътя след знака за мобилна камера.

Защото Органите са контролни. Те не регулират и не организират движението. Така, че не им влиза в работата (според тях). А според мен това им е основната отговорност. Контролът им по закон е насочен именно към подобряване параметрите на трафика, а не това, което правят. А това което правят е: Тапи по тесните места, стрес у вода1ите по скришните места, пълнене на хазната и личния джоб с глоби. узаконено насилие над обикновени граждани. Не съм срещнал до сега наложени санкции върху пътни агенции, фирми за пътно строителство и пътна сигнализация за малоумни и опасни резултати от "дейността им". Това,с направените препоръки, мен лично не ме грее. На мен препоръки не ми правят, а ми вземат директно минимум 50 лв, ако фуражката има да изпълнява план по приходите. Няма значение съгласен ли съм или не, че коланът ми е хлабав. Честито на всичко колеги!

Кой те излъга, че показанията на лични уреди някъде се признават като доказателства (освен в кръчмата между приятели, ама не е сигурно).

Трябва да има и ясни видими наченки на съзнание. В момента под прозореца ми трима разтриват моторите.....трудно ги виждам кога минават.......

Престъпление е монтирането на тия измислени бабуни, защото те наказват всички, а не нарушителите.

Знака хуказващ наличието на мобилна или стационарна камера трябва да е от мин. 100 до максимум 200 м. преди зоната на действие на камерата.В противен случай винаги могат да ти кажат ,че преди 10 кмлпимерно, е имало такъв знак.Нещата трябва да са ясно регламентирани.Иначе , вчера 25.02. и преди около 3 седмици старозагорските полецаии по познатия почин се бяха наръгали в храсталаците и няма ни знак за снимащ радап ни за обикновен.Нека полицаите първо да започнат да спазват законите.

ми за това са камерите, пък после и ефективните санкции

То наистина е хубаво да стига човек на време, където е тръгнал, но освен разбитите пъища, на що годе здравите (останали от Тато), някой малоумник е ограничил скоростта до по ниска от тази по разнебитените, а държавата събира пари за 10 млрд. заем, от който нищо няма да види обикновеният българин. Само безумци не се обръщат към историята (нашата и световната), за да дадат вярното име на това, което се случва с България.

Значи ограниченията са безумни. Нещо друго да ви дразни. И това от хора дето все пищят, че били гладни и без пари - нещастен "матриал" без бъдеще.

Но ще я дам за проверка в Метрологията, ще я пломбират и ... ще се съдим. А ако имам и свидетели в колата...

Полицията ни, вместо да проявява съзнание, се комбинира с престъпността, ти апелираш за съзнание към съзнателните. Какъв е твоят контрол на униформения башибозук? А...а, забравих -на избори... Тъжно е, а не смешно. Даже .е ..страшно.

Трябва повече оптимизъм. Блажени са верующите. Само дано не стгнеш до съд, но бих искал, ако можеше, след подобно дело да ти чуя отново мнението по този, същия въпрос.

Не се заблуждавам, а и гледам да не нарушавам много знаците. Преди години бях свидетел как се спираха коли с абсолютно едно и също превишение. Ясно е, че не е възможно. Но, да поздравим депутатите за "мъдрото" решение. С някакъв си ВАС ли ще се съобразяват?

Аз пробвах преди години. Имах и двама свидетели. Знаеш ли как мина? Появи се катаджията, съдята му даде акта да го прочете, после го пита : Вие помните ли какво стана? Той: Помня разбира се, как да не помня. И дума по дума от акта - 3 изречения и млъкна. Мойте 2 свидетели обясняваха и говориха 5 минути, и накрая съдята каза : В срок. Значело, че ще се произнесе в срок - демек 30 дни. На всичкото отгоре съдята през цялото време диктуваше на стенографката как точно да запише показанията. Като излезе решението и протокола го прочетох се хванах за главата - нищо общо с случилото се в залата. И пак потвърдиха наказанието. После неможаха да ме накажат щото са идиоти и то изтече по давност докато се разберат кой на кого трябва да съобщи за влязло в сила решение. Ама това е друга каша.

Вероятно се гордееш много с униформата си. Но нямаш основание, защото не разбираш написаното, а трябва да да ти се обяснява като на недоучило. Роптая срещу и съм възмутен от това, което е резултат от липсата на прилагане на ЗДП, и то не само от водачите (които са последно и най слабо звено), а предимно от отговорните за това органи и институции. Така, че не знаците са виновни за малоумията, а хората, получаващи заплати в институциите за поставянето им там, където са най вредни за безопасността. И определено, целенасочено убийствени за целите, които си поставя човек, избирайки да седне зад волана.

А как ще се доказва дали са се обозначили със знак? Щото аз лично се съмнявам, че ще го правят.

Абе този парламент май имитира работа първо отменя после пак връща същото и така няколко пъти докато им изтече мандата те нищо не вършат само собствените си далавари гледат и накрая идват пак същите с малки промени и пак същото вършат затова сме на този хал и вървим стремглаво към дъното.

Нека си контролират приматите, като теб! Аз кротко си спазвам знаците, паля фарове срещу слънцето, Пристягам се към креслото, да не се разпадна и махам със щастлива усмивка на всяка фуражка. Добре владея пунтажа на стадно добиче. Лошото е, че идеята е това да се превърне от пунтаж. в убеждение. А това, най малко е недемократично. Аха!

е, преди бореха корупцията. Сега са я преборили. Затова едни и същи сутрин говорят и правят едно, на обяд -обратното, а вечер и двете едновременно. та как да не психяса електората?

Докато камерите ги нямаше катастрофите не се увеличиха, но куките зверски се притесниха, че ще изпуснат едни предполагаеми пари. Драги куки, вие знаете ли лафа :"Ние на кино не ходим!" Ами гответе се да складирате билетчета.

Две са основните предпоставки за намаляване на жертвите по пътищата в последните години във Франция: 1. Инсталиране на хиляди камери по пътищата и масово използване на мобилни камери в автомобили без отличителни знаци - т.е. изглеждащи като най-обикновени коли, дори леко старички. И като реши някой "мъжага", че "тоя с бракмата" няма да кара пред него и го изпревари с 10км/ч над разрешената скорост, до няколко дни получава известие за дебела глоба и отнемане на точки. 2. Забрана за използване на радар детектори, GPS с база данни за разположението на радари и премахване на предупредителните знаци за наличие на радари. Благодарение само на тези две мерки, жертвите по пътищата са намалели значително. Преди години са стигнали до пик от над 18,000 годишно. Сега са около 3500. И това при положение, че броят на колите и интензивността на трафика непрекъснато се увеличават.

Спадът на жертвите се дължи на следните два фактора (нито един от тях не е следствие на дейността на КАТ): - повече магистрали; - криза и съответно по-малко трафик. Вариациите в жертвите за последните две години най-вероятно се дължат на различните метеорологични условия (зимата 2013/2014 я нямаше никаква) и на поувеличилия се трафик през 2014.

Факт. На много места знаците и ограниченията са безумни. Най-глупав пример -- знакът "Стоп" на кръговото на бул. "Черни връх" и околовръстното. Знакът "Стоп" неправилно се тълкува като "спри и осигури предимство". Знакът "Стоп" означава "Спри, за да МОЖЕШ да осигуриш предимство" и следва да се слага само там, където няма видимост преди мястото, където е поставен знакът. Примерно на входа за "Люлин" от околовръстното има знак "Стоп", където ако спреш по правилата няма как да преминеш кръстовището, просто защото трябва да спреш 5 метра след знака -- там получаваш видимост, която да позволи да осигуриш предимство. И така.

Премахването на контрола миналата година си беше малоумие, но аз нещо добро, лично за себе си не съм видял от този контрол. Само големи проблеми за малки пропуски. Всъщност, основният проблем е не в наличието на контрол, а в избирателното му прилагане. Ето този проблем не мисля, че ще решиш с камерата си. Като те спрат с 10+, а в лявата лента те изпреварва джипка с 50+, но не го спира никой, ти си вътре и отговаряш само за себе си. Да си бил на мястото на другия! -кой ти е крив?

И още нещо: добрият офицер не издава заповед, която няма да бъде изпълнена. Ограничения, които не се спазват от 99% от участниците са безумни по дефиниция. Примерно ограничението от 50 км/ч по алея "Яворов".

Камерата не изкарва нищо, т.е. не създава добавена стойност. С нея обществото не става по-богато. И доколкото за момента с камерите предимно се злоупотребява, файдата е никаква.