Хеликоптери евакуират пътниците на авариралия круизен кораб

Пасажерите са издигани един по един от палубата и откарвани по въздуха в близко село, северно от норвежкия град Молде

Обратно в новината

Коментари - Хеликоптери евакуират пътниците на авариралия круизен кораб | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

С хеликоптери едва ли ще свалят пътници през ноща. Колко събира после един хеликоптер? Даже и да има хеликоптерна площадка на кораба -във тази буря едва ли ще е възможно да каца там. По скоро със лебедка и спасител да дърпа с въже нагоре пасажерите. Ама си е едно страшно преживяване ,както за спасителите така и за спасените.

Ах, този лош Путин ! Не се спря, завалията !

Най-добре по гумения тунел да се изпързалят - като при самолетите.

Путин си гледа държавата. Щеше ми се и вие троловете да работите за България, ама живота рядко дава на хората това, което искат. Ето ти искаше да си забавен и интересен а стана трол - скучен дразнител. Тъжна история...

Към дъното ли?

Не знам какъв е протокола при такива ситуации, но при положение, че един двигател работи отново то кораба би могъл и сам да стигне до най-близкото пристанище или в най-лошия случай с помощта на няколко влекача

jingiby

Норвежкото правителство провежда оценка дали да построи огромен океански тунел под близка планина, за да осигури по-безопасно движение!?!? Това пък какво означава?!?

Не само си я гледа държавата ами с офшорната си дружина я 'оправят' редовно. Затуй клетата Рашка малко трудно ходи..

Аз знам донякъде защото съм работил на пасажерски кораби. Зависи от решението на компанията корабособственик -на първо място! Капитана е изпълнител и отговорен за действията на компанията! Като цяло кораба е най-препочитаното място за оставане ,защото си остава най-сигурното място за да се приютят всички пасажери и екипаж до момента във който могат да се евакуират -при АБСОЛЮТНА безопаснаст за пасажерите! Екипажа -най накрая! Въпросът винаги е този-кога ,как и в кой момент трябва да се извърши евакуацията. Кой момент е най подходящ за безопасно евакуиране на пасажерите и как да стане това. Да не забравяме.че пасажерите не са морски лица и са като бебета пред майка си в екстремна ситуация. Повече пречат ,отколкото да помагат за спасяването си! Нямат морска практика и са излишни по принцип на всеки един плавателен съд! Пасажера е враг на собственото си оцеляване на море!

Този съд е електроход.единият винт ли работи,или един агрегат.ако работи един винт,на пълна мощност,не би било проблем,дори и при този силен вятър,корабът да има собствен ход,относно дъното.но , не е възможно да окажат над 5 агрегата,на сто процента,имаме човешки,грешки

Относно водата - моя грешка

Ще се справят със ситуацията. Изключая Коста Конкордия, където капитана умишлено насочи пасажер за милиард долара към скалите. Има подобни случки и с Монарха на Роял Карибиан и с Хорайзън на Селебрити, където бързо намериха решение на крушенията. И никой нищо не разбра дори.

И разбира се първите които са били евакуирани са едно семейство от Ню Йорк- НАВСЯКЪДЕ СЕ ПЪХАТ ДА СА ПЪРВИ, А ДРУГИТЕ НЕ СА ТОЛКОВА ВАЖНИ...

Агрегатите за електрическите движители са 4 не 5 Два МАН-а 9 цилиндъра 4000 и нещо коня въртят електрогенератори и още два МАН-а 12 цилиндъра над 5 коня въртят други два генератора . Елмоторите които движат винтовете вземат ел-енергия от генераторите през инвертори и въртят винта със различна мощност във една или друга посока или само в една посока като се променя ъгъла на атака на лопатите на пропелерите за ход напред и назад. Има разбира се и активни носови винтове на кораба -БОУ-тръстери ,които се използват за отклонение на носа в ляво или дясно при маневри. Според мен имат повреда във електрическата част някъде ,като по деликатна система. Двигателите едва ли ще са проблем. Но като цяло пишат двигателите че са проблем,а на морски език е движителите-което е съвсем друго нещо за този електрически тип на задвижване на пропелерите.

Ще се справят, но ноща настъпва , а до сега са евакуирани само 115 човека. Ако се справят това ще е само защото хората които работят в такива екипи в Норвегия са много силни- гледала съм как се упражняват.

Как при капацитет от 930 пътника ще евакуират 1300?

Другия път круиз с подводница. Там няма вятър.

екипажа -къп 400 калпака Кабините само за екипажа на този електровоз ,са 300 половината от тях със сигурност за за двама човека. Само офицерите са сами в кабина.

Настанете хората в апартаментите на Цветанов!

Според мен ,не е достигната границатана за абсолютна сигурност на пасажерските кораби ! Не е нормално да се строят гиганти със по 1000 и повече човека на борда при положение,че не знаеш как да ги спасиш всички наведнъж за отрицателно време! Във бъдеще ще продължават да се строят кораби със все по огромни размери и пасажеро-носимост,което си е чиста лудост! Но за съжаление такава е икономическата рентабилност.която носи печалби ,пък и позволява на хора със ограничени доходи да се повозят малко във луксозна обстановка и със глезотии за нормални пари. Щото едни 3-4 евро не са проблем за средностатистическият европеец американец и тем подобни. Виж да си купиш собствена яхта от няколко десетки метра със соббствен екипаж -там вече трябва да извадиш десетки милиони ,защото горо долу цената върви милион за построен метър дължина на кораба -30-40 метра 30-40 милиона. Отделно пари за екипаж,застраховки гориво ,пристанищни такси ,платено място и всичко което е необходимо.

Още един кораб с 8- 9 - екипаж на същото място е със проблеми- мотора е спрял. На това място морето е както казват много отворено и има нетрове, а ако е лошо време - шторм и доста лесно да се появят проблеми. През ВСВ по тези места германците са гърмяли доста кораби с торпеда.

Да се чете ветрове- извинявам се.

, че има и екипаж, а???!

който е превеждал дописката , кое е разбрал , кое не е разбрал , пък как го е написал , и то манджа с грозде станало . значи , тази област е известна с ветровете и рифовете и е много неприятна за корабоплаване . норвежко е планинско и няма толкова много пътища и за да стигнеш от точка А до точка Б ти трябва често ферибот . та , има идея в тази област да пробият от единия фиорд до другия фиорд тунел за кораби :)) . огромно съоръжение . и икономическата му обосновка е слаба . не е за парите които ще струва , хората ги имат . просто няма смисъл засега от него , няма да им пести нищо особено . и с това е известно това крайбрежие . ама така са го превели , че не става ясно за какво иде реч , ... едва ли те учудва , в дир-а това е ежедневие :))

да се чете -3-4 хиляди евро грешка в бързината при писането

колко сте запознат,но това което споменавате за Коста Конкордия беше единственото правилно решения.Корабът беше насочен към плитчините умишлено за да заседне и да не се удавят много хора.(не говоря за допусната грешка от капитана преди това ,довела до фаталната пробойна)

Като изключат двигателите и такъв кораб, който е като малък град, започне да се носи, заплахата за пътниците е смъртоносна. Сигурно помните какво се случи в Италия преди години и сега нещата са изглеждали много по- зле. защото бурният вятър може много лошо да обърне лодки или да тласне към скали целия кораб.

Смотан кораб. Само знаят да взимат пари.

watch?v=5nJ07anK15c

за скуката не съм сигурна, хората се грижат за забавленията, но това е все едно да се разхождаш по стъргалото / старомодно звучи/. Като идея е прекрасно, но толкова много хора, затворени в ограничено пространство е клаустрофобично. Така си мисля, не обичам тълпите.

Корабът бил построен през 2017-та.... Бре,много калпави строители са тези днешните ... Дали са му отказали двигателите или ....движителите(както е отбелязал един наш спец-съфорумник) ...все тая....калпава работа :))) Аз,в двора си държа старата си Лада-вече дерегистрирана,произведена през 1989-та-на няколкостотин хиляди километра и гарантирам,че ако сега и закача акумулатора и завъртя....ще запали от раз !

Еми използват нови технологии фрашкани със електроника ,мощни инвертори ,електродвигатели -все неща ,които могат да дадат дефект. И парните машини преди два века не са били кой знае колко ссполучливи във началото ,но после става нещо и от тях Колкото повече иновации има във една машина при началото на създаването и ,толкова повече бъгове може да има. Със течение на времето инженерната мисъл ги поправя или отстранява ако може. Ако не ...белите продължават да се случват. И пак казвам,че огромните кораби превозващи стотици пасажери,не са тенденцията за абсолютна сигурност при плаване. Пасажерският кораб е необичайно плавателно средство за морска практика при плаване. Изискванията при строежа му са често пъти противоречиви. Като например -огромна маневреност със променлива стъпка на винта за ход напред назад без промяна на посоката на вала на пропелера. Със електрически двигател става най-икономично,ама колко е сигурно един господ знае!

абе като гледам и ти много не си се разработил за хората, ама акъл даваш. А това за Путинго казах с ирония, но явно ти нямаш чувство за хумор. а човек без чувство за хумор какъв е - сам си отговори колега. освен това, както аз коментирам, така и ти коментираш тук.Така че, не правиш нещо повече и по-различно от мен.Много обичам такива напудрени фарисеи бели ангелчета, като теб, пиленце. аз поне не съм лицемерен да нарочвам другите за неща, които самият аз не върша. Тка че - в очите ти го казвам че си завършен лицемер и ти давам право на отговор, естествено. Чакам, драги.....

и после - нагоре.

Артекс не строят там!